Beantwoord

hmb2260 Stopt dagelijks een paar maal

  • 2 January 2021
  • 11 reacties
  • 264 keer bekeken

Badge

Voortdurend heb ik problemen als ik naar Netflix kijk en soms ook als ik gebruik maak van een andere app. Elke dag stopt de tv ontvanger een paar keer en dan start het weer op. Ik ben er aan gewend maar dat wil niet zeggen dat ik het niet enorm irritant vind. Ik heb hier al diverse malen over gebeld met KPN en ook met Netflix maar de telefoontjes hebben niet voor een oplossing of een verandering gezorgd.

Wie heeft een antwoord? Wie weet wat ik hier aan doen kan?

icon

Beste antwoord door Adiah 9 January 2021, 17:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik begrijp dat het probleem alleen met Netflix is?

 

Probeer het volgende, reset de HMB2260,  zie hier.

 

Wat ook kan, zo doen wij het al vanaf 2013, via de app op de Smart TV.

Nooit problemen mee. 

 

Ook Kerstverlichting, andere filters, etc. kunnen de storing veroorzaken.

Badge

Ha Joop

 

Dank je wel voor de moeite die je hebt genomen met mij naar een oplossing te zoeken.

Je suggesties heb ik al diverse malen gedaan, als ik de klantenservice bel zeggen ze dit ook altijd maar het helpt niet.

Als ik via mijn aangesloten laptop kijk heb ik de problemen ook niet maar dan kijk ik dus niet via de TV ontvanger.

Ik heb geen Smart TV dus ik kan dat niet doen. Zou het aan de ontvanger kunnen liggen?

 

Dank

Wat zou je doen als je vertellen, dat je telkens je wasmachine midden onder het wassen van stroom af moest halen en je weet dat het alleen bij jouw merk wasmachine voorkomt (want dat is in wezen een reset, het volledig opnieuw laden van de achterliggende programmatuur).

Maar aan dat antwoord heb je niets. In jouw geval is er bijna niets anders aan te doen dan het nog wat weken aan te zien. Het komt waarschijnlijk voort uit het feit dat de software die momenteel op de verschillende HMB2260 STB’s is geinstaleerd geheel onoverzichtelijk is, ook voor KPN. Lees dit topic er maar even helemaal op na, :joy::rofl::joy:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1197139#post1197139

want het gaat niet alleen om het menu maar vooral om de firmware (de basis code) ook om veel andere zaken gerelateerd aan de programmatuur.  

Overigens wij hebben ook een HMB2260 en gelukkig doet Netflix het daarop (nog) goed.

Badge

Dank je wel CorL, moet wel lachen om jouw antwoord:grinning: …. ik kijk het nog maar even aan maar wat raad je me aan te doen als er niets verandert?

Dank je wel CorL, moet wel lachen om jouw antwoord:grinning: …. ik kijk het nog maar even aan maar wat raad je me aan te doen als er niets verandert?

Wij weten het ook nog niet. Voor ons is Internet heel belangrijk en dat is van KPN in onze ogen gewoon heel goed. 

Maar als het zo blijft bij KPN zal het straks wel dringen worden bij Ziggo. :smiley:

Reputatie 7
Badge +20

Wat zou je doen als je vertellen, dat je telkens je wasmachine midden onder het wassen van stroom af moest halen en je weet dat het alleen bij jouw merk wasmachine voorkomt (want dat is in wezen een reset, het volledig opnieuw laden van de achterliggende programmatuur).

Maar aan dat antwoord heb je niets. In jouw geval is er bijna niets anders aan te doen dan het nog wat weken aan te zien. Het komt waarschijnlijk voort uit het feit dat de software die momenteel op de verschillende HMB2260 STB’s is geinstaleerd geheel onoverzichtelijk is, ook voor KPN. Lees dit topic er maar even helemaal op na, :joy::rofl::joy:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1197139#post1197139

want het gaat niet alleen om het menu maar vooral om de firmware (de basis code) ook om veel andere zaken gerelateerd aan de programmatuur.  

Overigens wij hebben ook een HMB2260 en gelukkig doet Netflix het daarop (nog) goed.

 

Een wasmachine is geen TV decoder.

Dus hoeft hij ook niet van de spanning (in de volksmond stroom) af gehaald te worden.

Bij een TV decoder en ook bij de Experiabox, reset je de gegevens en maak je tevens het geheugen leeg, daardoor is de mogelijkheid aanwezig dat het na een reset weer goed werkt. 

Helaas kan de decoder ook defect zijn, in dat geval vervangt KPN hem z.s.m. 

Vul je gegevens in je account in (alleen de moderator ziet die), dan kan de moderator je snel helpen.

En van de HMB2260 heb je versie 1 en versie 2. 

Bij versie 1 staat er niets achter en bij versie 2 staat er V2 achter. 

 

P.S.

Ik blijf zo wie zo bij KPN (Ziggo, zeker niet bij ons). 

Wat zou je doen als je vertellen, dat je telkens je wasmachine midden onder het wassen van stroom af moest halen en je weet dat het alleen bij jouw merk wasmachine voorkomt (want dat is in wezen een reset, het volledig opnieuw laden van de achterliggende programmatuur).

Maar aan dat antwoord heb je niets. In jouw geval is er bijna niets anders aan te doen dan het nog wat weken aan te zien. Het komt waarschijnlijk voort uit het feit dat de software die momenteel op de verschillende HMB2260 STB’s is geinstaleerd geheel onoverzichtelijk is, ook voor KPN. Lees dit topic er maar even helemaal op na, :joy::rofl::joy:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1197139#post1197139

want het gaat niet alleen om het menu maar vooral om de firmware (de basis code) ook om veel andere zaken gerelateerd aan de programmatuur.  

Overigens wij hebben ook een HMB2260 en gelukkig doet Netflix het daarop (nog) goed.

 

Een wasmachine is geen TV decoder.

Dus hoeft hij ook niet van de spanning (in de volksmond stroom) af gehaald te worden.

Bij een TV decoder en ook bij de Experiabox, reset je de gegevens en maak je tevens het geheugen leeg, daardoor is de mogelijkheid aanwezig dat het na een reset weer goed werkt. 

Helaas kan de decoder ook defect zijn, in dat geval vervangt KPN hem z.s.m. 

Vul je gegevens in je account in (alleen de moderator ziet die), dan kan de moderator je snel helpen.

En van de HMB2260 heb je versie 1 en versie 2. 

Bij versie 1 staat er niets achter en bij versie 2 staat er V2 achter. 

 

P.S.

Ik blijf zo wie zo bij KPN (Ziggo, zeker niet bij ons). 

 

Een wasmachine in 2020 draait wel degelijk onder besturing van software. 

Echter we spreken dan wel over een andere kwaliteit. Dit truukje via resetten door de spanning er af te halen, komt bij veel meer aparaten voor waar software in zit.  Bijvoorbeeld auto’s. Maar er zijn geen goede leveranciers,  die dit aan de grote klok hangen.

Het is in de software wereld gewoon bekend dat door kwalitatieve mindere leveranciers dit als remedie wordt gebruikt.    

Badge

Joop2011, jij raadt aan dat ik invul wat voor TV ontvanger ik heb maar waar vul ik dit in? Bij Profiel zie ik die mogelijkheid niet….

Badge

En juist op dit moment stopt het beste ding ermee terwijl ik naar YouTube kijk.

Reputatie 7
Badge +17

@Adiah is het zo dat de apps uit zichzelf herstarten? Is het daarbij ook nodig om opnieuw in te loggen in de apps? Er loopt op dit moment een update voor de tv ontvangers. Wat ik je zou willen aanraden is deze even af te wachten. Mocht het probleem daarna nog steeds bestaan zou ik je willen vragen hier dat even te laten weten. 

Badge

Ik maak inmiddels gebruik van een ander ontvanger. Een Arris. Ik heb het probleem nog niet gehad….