Beantwoord

Hoe kan ik een handleiding krijgen van mijn nieuwe afstandsbediening?

  • 23 July 2023
  • 8 reacties
  • 433 keer bekeken

heb onlangs mijn digitale tv-ontvanger omgeruild en daar een nieuwe afstandbediening bijgekregen.

Van diverse buttons weet ik niet de exacte functionaliteit omdat een handleiding ontbreekt.

Hoe kom ik aan een goede handleiding?

icon

Beste antwoord door Arjan van B 23 July 2023, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Er zijn niet veel verschillen. Alleen de stop knop ontbreekt. Dan gebruik je de terug knop.

Ontvangers 2260, 2952, 5202. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

hartelijk bedankt.

Ik mis nog de functies van de knop opties.

hartelijk bedankt.

Ik mis nog de functies van de knop opties.

Alle ontvangers:

     

Opnames verwijderen 

app of on demand openen kanalen, 200 tot en met 206

     

 Kijk vanaf begin

     

Informatie, voortgangsbalk 

Opnames selecteren om te verwijderen (daarna rood)

     

5 minuten overslaan (opnames en on demand)

 

Reputatie 6
Badge +6

Aangezien je het over “opties” hebt geldt onderstaande denk ik niet voor jou. Evengoed, voor TV+: de kleurknoppen hebben geen uitleg in beeld. Daarvan weet ik alleen:

  • groen = kijk vanaf start
  • geel = extra info (en bij opnames: ga naar verwijderen opnames)
  • blauw = 5 minuten vooruit

En voor TV+ ook iets meer uitleg op:

En dan is er ook nog een online gebruiksaanwijzing voor alle ontvangers.

Reputatie 6
Badge +6

 

 

De uitleg over de controlelampjes ontbreekt trouwens ook in de uitleg van de TV+ ontvanger. (En ook dat het gaatje ernaast de microfoon is.) Niet super belangrijk, maar fijn om te weten, dus best nieuwsgierig waarom dat weggelaten is nu. De roodomlijnde uitleg (knoppen die dus standaard je tv bedienen, niet je ontvanger) waren ook een vraagteken na het uitpakken. 🤓

De overstap naar TV+ van oudere KPN ontvangers lijkt me makkelijker dan een overstap vanaf Ziggo.

Trouwens: die knoppen zijn niet alleen voor “in stand-by zetten”, maar ook voor aanzetten.

Reputatie 6
Badge +6

In “Opgeslagen” van TV+ Box:

  • rood = verwijderen opname (bij serie: verwijder alle opgenomen afleveringen, tenzij je eerst de serie activeert, dan weer per aflevering)
  • geel = ga naar verwijderen opnames
Reputatie 6
Badge +6

Zonet pas geleerd, als je in de gids zit van TV+:

Met « en » ga je gelijk 24 uur terug of vooruit.

En daar ga je met de “play” knop terug naar “nu”.

Reputatie 6
Badge +6

Voor wat betreft de knop “Source” of “Bron” op de afstandsbediening van de TV+ Box, als de KPN afstandsbediening gekoppeld is aan de televisie:

Na drukken van “Source” worden ook de pijltjestoetsen en de OK knop tijdelijk naar je televisie gestuurd. (Je ziet dan het rode lampje branden als je die knoppen indrukt, niet het groene lampje.) Daarmee kun je op de meeste televisies dus een keuze maken tussen bijvoorbeeld HDMI ingangen of kabeltelevisie. Soms kan dat ook door meerdere keren achter elkaar op “Source” te drukken.

Na een tijdje, en direct na drukken van OK, worden de pijltjestoetsen en de OK knop weer naar de TV+ Box gestuurd. (Je ziet dan weer een groen lampje als je die knoppen gebruikt.)