Beantwoord

horizontale streepjes in beeld

  • 9 December 2020
  • 12 reacties
  • 347 keer bekeken

Sinds kort verschijnen er op mijn beeldscherm van mijn Samsung tv horizontale streepjes gedurende het tv kijken.

Bij het afspelen van een dvd en of andere tv uitgang is er geen probleem.

Kabels gecontroleert, alles gereset maar de streepjes blijven verschijnen onregelmatig.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 December 2020, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Hallo

Ontvanger is bekabeld aangesloten op experiabox

(Kabel ook recent vervangen)

Badge +19

Welke type ontvanger is het?

De HMB2260

Hallo

Is er nog iemand die hier verder op reageerd

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook al een andere HDMI kabel geprobeerd? 

Ziet u ook streepjes bij een programma terug kijken? Of misschien de YouTube app?

Ik heb alles gecontroleerd en inmiddels vervangen. Ik merk dat de strepen bij het aanzetten van de tv ontvanger frequenter aanwezig zijn en naarmate hij langer aanstaat iets minder vaak voorkomen

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Roeli32, welkom hier! Heb je nog een andere tv in huis? Om met zekerheid te kunnen zeggen of het de ontvanger is, is het handig om hem te testen op een andere tv. Als de strepen daar niet voorkomen, dan zit het hem toch eerder in de tv, of ergens in de wisselwerking tussen tv, ontvanger en kabels.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Roeli32 
Heb je de kerstboom aan en is het toen begonnen?
Ledverlichting kan n.l. ook enorm storen.

Heb andere tv geprobeerd en andere hdmi kabel. Probleem met ontvanger blijft

Heeft iemand nog oplossingen en/of suggesties

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het testen, @Roeli32.  Ik zie hier dat je twee tv ontvangers hebt. Klopt het dat de ontvangers beide niet rechtstreeks met de Experia Box zijn verbonden maar dat er een apparaat tussen zit? Mijn systeem geeft aan een switch bij de ene en een Wifi Versterker bij de andere. Welke van de twee geeft de problemen? Wil je ook de laatste drie cijfers van het serienummer noteren. Dan kan ik die specifieke ontvanger doormeten.Â