Vraag

Is de TV+ Box een betere keuze voor mijn nieuwe Smart TV?

  • 11 April 2024
  • 29 reacties
  • 373 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb sinds gisteren een 55 inch Oled tv aan de muur hangen. Komende van een oude, 32 inch lcd scherm, is dat best een flinke stap! Ik moet zelfs even wennen en ben geneigd de bank een stukje naar achteren te schuiven 😁

Ik heb ook al een lang lopend KPN abonnement, nog voortkomend uit een abonnement van Telfort. De einddatum staat op 2014, maar het oorspronkelijke abonnement is nog veel ouder. Ik heb daarbij de Arcadyan HBM2260 ontvanger.

Nu zag ik dat ik mijn abonnemenet zou kunnen verlengen en dat ik dan daarbij de KPN TV+ Box zou ontvangen. De maandelijkse kosten gaan dan ongeveer €1,50 omhoog maar daarvoor krijg ik een iets hogere internetsnelheid (welke ik in mijn situatue niet echt nodig heb).

Maar nu vraag ik me het volgende af. Aangezien mijn nieuwe tv een smart tv is, voorzien van de nodige apps, wat is dan de toegevoegd waarde van de KPN TV+ box? Op de smart TV heb ik volgensmij alle belangrijke apps wel beschikbaar, ik kan de foto's op mijn NAS bekijken, TV kijken, telefoon spiegelen en dat alles zelfs met de afstandsbediending die bij de TV zit (dus ook tv zenders bedienen).

Op de website van KPN staat:

Heb je een smart-tv?

Met de KPN TV+ Box haal je er écht alles uit.

Maar eerlijk gezegd zie ik niet wat er extra zou zijn ten opzichte van mijn huidige ontvanger in combinatie met mijn nieuwe smart tv. Sterker nog, als ik alles via de TV+ box ga doen, "degradeer” ik mijn smart tv dan niet tot een soort monitor?


29 reacties

Reputatie 7

Hij ondersteunt ook 24p.

Daar heb je één van de tekortkomingen van de TV+ Box te pakken, dynamic frame rates.

Mijn Nokia 8000 Android-TV box is een maand geleden van OS 10 naar OS 12 gegaan.

De TV+ zit nog op OS 11.

Hier ook Netflix via de televisie. Maar meer omdat ik dat al 3½ jaar gewend ben….

Reputatie 3
Badge

Ik ben geen extreme filmkijken en stream ook niet bijzonder veel , maar ik heb diverse films op mijn nas staan en die worden prima via de smart tv afgespeeld. Maar nogmaals, de echte filmfanaat zal vast wel redenen hebben om via andere opties te kijken.

Maar eigenlijk komt het er op neer, dat je vele dingen op heel veel verschillende manieren kunt doen en dat je daar allerlei verschillende "kastjes” voor hebt met vaak ook weer hun eigen afstandsbediening….

Het kan allemaal, maar jammer dat het gewoon niet allemaal met één en hetzelfde systeem werkt...

Ik heb sinds gisteren een 55 inch Oled tv aan de muur hangen. Komende van een oude, 32 inch lcd scherm, is dat best een flinke stap! Ik moet zelfs even wennen en ben geneigd de bank een stukje naar achteren te schuiven 😁

Ik heb ook al een lang lopend KPN abonnement, nog voortkomend uit een abonnement van Telfort. De einddatum staat op 2014, maar het oorspronkelijke abonnement is nog veel ouder. Ik heb daarbij de Arcadyan HBM2260 ontvanger.

Nu zag ik dat ik mijn abonnemenet zou kunnen verlengen en dat ik dan daarbij de KPN TV+ Box zou ontvangen. De maandelijkse kosten gaan dan ongeveer €1,50 omhoog maar daarvoor krijg ik een iets hogere internetsnelheid (welke ik in mijn situatue niet echt nodig heb).

Maar nu vraag ik me het volgende af. Aangezien mijn nieuwe tv een smart tv is, voorzien van de nodige apps, wat is dan de toegevoegd waarde van de KPN TV+ box? Op de smart TV heb ik volgensmij alle belangrijke apps wel beschikbaar, ik kan de foto's op mijn NAS bekijken, TV kijken, telefoon spiegelen en dat alles zelfs met de afstandsbediending die bij de TV zit (dus ook tv zenders bedienen).

Op de website van KPN staat:

Heb je een smart-tv?

Met de KPN TV+ Box haal je er écht alles uit.

Maar eerlijk gezegd zie ik niet wat er extra zou zijn ten opzichte van mijn huidige ontvanger in combinatie met mijn nieuwe smart tv. Sterker nog, als ik alles via de TV+ box ga doen, "degradeer” ik mijn smart tv dan niet tot een soort monitor?

Voor het kijken van digitale televisie is KPN tv+ ok, maar voor films en series kunt beter de apps op uw smart tv gebruiken. De KPN tv+ box ondersteunt geen dynamische framerates en is dus niet in staat om films en series van Netflix en andere streamingdiensten in de correctie beeldverversing af te spelen.

Reageer