Vraag

Is Experia Box V10 reden van onderbreking beeld op TV+?

  • 20 April 2023
  • 45 reacties
  • 568 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Badge +1

Ja bij de instelling beeld bedoeld u denk ik?

Reputatie 7

Ja bij de instelling beeld bedoeld u denk ik?

Nee, bij de Video mode.

 

Reputatie 7
Badge +7

Thijs1963 schreef:

Daarnaast staat multicast gewoon standaard ingesteld en heb ik daar niets aan veranderd.

Ik neem aan dat je wel even een vinkje gezet hebt bij "Automatisch beste kwaliteit".

Nee hoor geen vinkje.

Gewoon standaard ingesteld.

Wat betreft het Mesh systeem ik heb er 4 van het merk Deco

Reputatie 7

Thijs1963 schreef:

Daarnaast staat multicast gewoon standaard ingesteld en heb ik daar niets aan veranderd.

Ik neem aan dat je wel even een vinkje gezet hebt bij "Automatisch beste kwaliteit".

Nee hoor geen vinkje.

Gewoon standaard ingesteld.

Wat betreft het Mesh systeem ik heb er 4 van het merk Deco

Dan mis je dus een hoop want met dat vinkje is de beeldkwaliteit een stuk beter.

Mijn advies: Kies altijd voor multicast met automatisch beste kwaliteit.

Reputatie 7
Badge +7

ik klaag niet over het beeld.

Wat betreft een Mesh

 

TP-Link Deco M4 - Mesh WiFi  3 pack

127,00

2 stuks 74 euro lijkt mij een stuk voordeliger dan wat KPN aanbied ik denk ook dat het wel beter en goedkoper kan de M4 is middensegment de top Mesh is de M9 maar dan praat je over ongeveer 100 euro per point.De M4 doet het prima.

Ik zelf gebruik voor KPN de M4  4 stuks en voor Delta 5x de M9

Reputatie 7

Ik lees dat de TP-Link Deco M4 geen "multicast to unicast" ondersteunt en dat betekent dat hij feitelijk ongeschikt is voor de TV+ Box in multicast mode en dat het dus niet mogelijk zal zijn om de hoogst haalbare beeldkwaliteit te krijgen.

Reputatie 7
Badge +7

Feitelijk klopt dat niet want bij mij werkt het-:)

 

Reputatie 7
Badge +7

Kijk maar hier op een LG 86 inch

Reputatie 6
Badge +7

Feitelijk klopt dat niet want bij mij werkt het-:)

 

Dat die instelling op multicast staat wil niet zeggen dat je ook via multicast kijkt. Als multicast niet lukt schakelt de box zelf over naar unicast ook al staat ie ingesteld op multicast.

Reputatie 7
Badge +7

Feitelijk klopt dat niet want bij mij werkt het-:)

 

Feitelijk klopt dat niet want bij mij werkt het-:)

 

Dat die instelling op multicast staat wil niet zeggen dat je ook via multicast kijkt. Als multicast niet lukt schakelt de box zelf over naar unicast ook al staat ie ingesteld op multicast.

Tja nou zou ik nog wel verder kunnen loggen maar ik zeg dat het werkt.

Trouwens op al mijn LG toestellen.

Sterker heb hem net even omgeschakeld en als ik dan terug kijk staat hij op Multi.

Maar doe er mee wat je wil het is een tip en bij mij werkt het goed het is geen vaststaand gegeven.

Wij zijn hier om elkaar te helpen en te voorzien van evt tips.

Dus doe er mee wat een ieder wil.

Suc6

Reputatie 6
Badge +7

 

Wij zijn hier om elkaar te helpen en te voorzien van evt tips.

Je helpt iemand niet door info te geven die niet klopt. Ik kan je garanderen dat als je de tv+ via een deco aansluit je 100% zeker niet via multicast kijkt. Zoals @wjb al aangaf ondersteunen die decos geen multicast to unicast. 

Reputatie 7

Kijk maar hier op een LG 86 inch

Maar jij hebt jouw TV+ Box met een netwerkkabel op die Deco M4 aangesloten.

Probeer dat nu eens via wifi.

 

Reputatie 7
Badge +7

 

Wij zijn hier om elkaar te helpen en te voorzien van evt tips.

Je helpt iemand niet door info te geven die niet klopt. Ik kan je garanderen dat als je de tv+ via een deco aansluit je 100% zeker niet via multicast kijkt. Zoals @wjb al aangaf ondersteunen die decos geen multicast to unicast. 

Bijzonder dat jij iets garandeer bij mij thuis -:)

Daarnaast stel je gewoon ook nog dat ik info geef die niet klopt.

Ik ga de discussie niet eens aan ,niet om dat ik mijn gelijk wil, maar slmpel weg omdat ik er geen zin heb.

Als jij vind dat ik de verkeerd zie prima joh !!

Ik zei al doe ermee wat je wil.

Ik ben hier als externe ICT deskundige, ik doe dit ook vrijwillig en als mijn info niet op prijs gesteld wordt haal je het toch ergens anders vandaan.

Nogmaals doe ermee wat je wil.

Suc6 verder ik reageer niet meer op deze topic ik ga liever naar topics waar mensen mijn bijdrage waarderen ipv bekritiseren.

 

Reputatie 7
Badge +12

ik klaag niet over het beeld.

Wat betreft een Mesh

 

TP-Link Deco M4 - Mesh WiFi  3 pack

127,00

2 stuks 74 euro lijkt mij een stuk voordeliger dan wat KPN aanbied ik denk ook dat het wel beter en goedkoper kan de M4 is middensegment de top Mesh is de M9 maar dan praat je over ongeveer 100 euro per point.De M4 doet het prima.

Ik zelf gebruik voor KPN de M4  4 stuks en voor Delta 5x de M9

De versterkers van KPN (Superwifi 2.0) worden voor KPN klanten tegen een gereduceerd tarief verkocht van €54,50 per stuk, aan te schaffen bij een monteur of nadat je via de KPN Thuis app een WiFi check hebt gedaan. Dus de deco (welke niet wordt ondersteund door KPN zoals jij beweert) is niet goedkoper en ook zeker niet geschikt voor TV+ 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo ik had gezegd hier niet meer te reageren echter ik maak even een uitzondering om een eind aan deze discussie te maken.

Op de eerste plaats heb ik niet gezegd dat KPN dit ondersteund ik heb A gezegd dat de Deco goedkoper is op de prijs van het collega forum lid En B ik heb gezegd dat het bij mij werkt.

Om dat even te laten zien.

Je ziet een foto van de Deco aansluiting gelabeld KPN DSL Deco.

Je ziet een Foto met de Multicast  

En tot slot een overzicht foto.

Nogmaals ben ik er niet op uit om mijn gelijk te krijgen maar zoals ik al aangaf als tip dit werkt prima dus niet zoals mede forum leden beweren dat het niet kan of ondersteund wordt het werkt gewoon punt en einde discussie.

 

 

Reputatie 7
Badge +7

Foto 2

 

Reputatie 7
Badge +7

Foto 3 tot slot 

 

Reputatie 7
Badge +20

Dit is het aansluit advies schema van KPN.

Groene lijn is een vaste UTP kabel.

Zoals je ziet kan de V10 niet via WIFI, reden is dat de V10 geen VLAN4 via WIFI verzend en dus de DIW7022 daardoor niet op Multicast kan.

Met behulp van Super WIFI 2 kan het wel (heb je er wel 2 nodig als ik het goed heb. 

 

 

@Hassie

 

Zie hier, inderdaad € 82,23 per stuk.

Hoop geld, maar werken goed. 

En deze worden door KPN ook geüpdatete.

Dat is de prijs zonder BTW @joop2011 want je linkt naar de zakelijke webshop.

In die voor particulieren is de inclusief prijs http://apparatuurvoorthuis.kpn.com .

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/ € 99,50 (voor particulieren dus inclusief BTW)

Reputatie 7
Badge +20

Vanmorgen de 2 DIW7022 aangesloten.

Beide bekabeld op de V10

Geluid en beeld is goed en stabiel.

Eerste indruk is bij ons goed.