Vraag

Is Experia Box V10 reden van onderbreking beeld op TV+?

  • 20 April 2023
  • 45 reacties
  • 565 keer bekeken

Badge +1

Goedemiddag.

 

ik zal proberen uit te leggen waar ik tegen aan loop.

ik heb een V10 modem met een arcadyan WiFi versterker deze is aangesloten op de V10 .

op de V10 staat WiFi uitgeschakeld.

ook heb ik de nieuwe KPN plus box.

het volgende gebeurt als ik tv kijk en mijn partner gaat een boek of spelletje op haar tablet download,dan beïnvloed dat de tv plus box even kortstondig,stilstaand beeld gedurende een aantal seconden.

raar ??

waar zou dit aan kunnen liggen?

de Plus box is op een ethernet kabel aangesloten en in de instellingen van de plus box staat WiFi uit.

graag advies.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

45 reacties

Badge +1

Vergeten te vermelden Apple tablet

Hallo @Hassie welke versterker heb je van KPN, de witte ronde, de zwarte ronde, de zwarte vierkante of de witte vierkante?

 

Badge +1

Deze dus.

Hallo @Hassie onderstaand een tabel hoe de tv-decoder bij voorkeur aangesloten moet worden voor een optimaal resultaat:

Voor jou is alleen optie 1 van toepassing

Andere oplossingen, zoals de door jou gebruikte versterker worden niet ondersteund door KPN.

Het beste is de tv-decoder rechtstreeks op de modem aante sluiten met de meegeleverde LAN-kabel.

Succes.

 

Badge +1

De versterker(s) zijn aangelegd door een monteur van KPN.

Dus hoe bedoeld u dan dat dit niet door de KPN ondersteund word?

De plus box is rechtstreeks op de V10 aangesloten.

Dus sorry ik begrijp niet helemaal.

De wifi versterker die u heeft werkt niet met de TV+ box.
Maar de tv+ is bedraad aangesloten op de Experiabox.
Dit word wel ondersteund (nummer 1 van de “ondersteunde aansluitconfiguraties”).

Badge +1

Dat bedoel ik ook niet.

Waarom gaat de box op stilstaand beeld bij downloaden van een boek of spelletje.

Dat duurt een paar seconden.

Dus ik dacht dat de WiFi versterker de V 10 even verstoord.

Zie mijn uitleg.

Reputatie 7
Badge +24

De WiFi versterker heeft hier helemaal geen invloed op als de tv ontvanger met een utp-kabel verbonden is.

In de tv ontvanger wel rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? En niet op de tweede poort van de versterker? 

Heeft u glasvezel of een koperaansluiting? 

Badge +1

Zie mijn vraag.

koper.

Het kan zijn dat de TV+ in unicast stond door bijvoorbeeld een SD profiel, terug kijken of kijken opname.
Bij unicast word er geen voorrang gegeven op internet (verkeer) zoals bij multicast.
Dit kan op het moment zelf niet meer aangepast worden. extra informatie

Badge +1

Snap ik niet.

De plus ontvanger staat op Unicast,omdat ik veel hinder ondervind op Multicast.

De box gaat dan spontaan op stilstaand beeld.

Ik vermoed dat de uitgestuurd MB te weinig is op het koper,ongeveer 45 MB

Lijkt erop dat jou verbinding te langzaam is volgens KPN voor multicast (stream voor velen).
Hierdoor word er dus unicast (unieke stream) gebruikt.
De unicast streams zijn kleiner, waardoor er meer snelheid overblijft voor de rest dat internet gebruikt.

Mogelijke oplossingen:
-Kijk op de andere apparaten voor apps/programma's om de snelheid te beperken.
-Download bestanden als de tv+ uit staat.

Andere oplossing (is meer werk):
Sluit op de v10 alleen een Netgear GS105eV2 aan.
Sluit daarna de WiFi versterker en de TV+ op de Netgear GS105Ev2 aan.
Log in bij de Netgear GS105ev2, Qos, port based,
-port 5 en de poort waar de TV+ aangesloten is “High Priority”.
-De poort waar de WiFi versterker aangesloten is “Low Priority”.
Hierdoor krijgt het internet verkeer dat naar de TV+ gaat voorrang op de rest.

Badge +1

In het menu van de box staat unicast gaat de box dan zelf naar multicast?

Dacht dat deze instelling niet meer zichtbaar was.
Blijkbaar kan jij de instelling wel nog aanpassen.
Om live tv voorrang te geven op ander verkeer de TV+ op multicast zetten.
Als multicast ook problemen geeft dan word het lastig.

Unicast word daarna alleen nog gebruikt na pauzeren, terugkijken, opname en video on demand. Dit is een keuze van KPN. Mogelijk veranderd dit nog in de toekomst.

In een vorig bericht* had ik unicast en multicast omgewisseld.

Badge +1

Multicast gaat het niet lekker met de box.

Stilstaand beeld om de zoveel tijd.

Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren,hoe minder aansluiting op de V10 des te beter ???

Hoi @Hassie . Klinkt idd als een bandbreedte probleem.  Als je het niet beter krijgt, laat het hier even weten en vul dan profiel in zodat ik ook wat metingen kan doen op de lijn.

Reputatie 7

@Erwin_, Klopt het dat er bij unicast uitzendingen (uitgesteld kijken, opnames of TV+ Box op unicast) geen (vlan) priority tagging plaatsvindt waardoor de TV streams geen voorrang krijgen op de andere communicatie vanaf Internet. Dit zou mijns inziens dan wel eens de voornaamste reden van het optreden van haperingen kunnen zijn en dat met name tijdens downloads en/of gaming op aansluitingen met een wat smallere bandbreedte. Dit is één van de redenen waarom ik er voor pleit om de TV+ Box, net als de “oude” TV ontvangers hun streams via vlan 4 op te laten halen en in ieder geval als de TV+ Box bij live televisie kijken wel gebruik maakt van de multicast streams via vlan 4.

Badge +1

Ik kan de box niet meer op Unicast zetten toch.

Of ik moet niet goed kijken,want er was wel een keuze Unicast en of Multicast.

Reputatie 7

Ik kan de box niet meer op Unicast zetten toch.

Of ik moet niet goed kijken,want er was wel een keuze Unicast en of Multicast.

Instellingen -> Informatie -> naar beneden scrollen -> Video mode.

Badge +1

Bedankt gevonden en staat nu op Unicast,en nu maar afwachten of dit helpt

Reputatie 7

Bedankt gevonden en staat nu op Unicast,en nu maar afwachten of dit helpt

Maar je wilt hem uiteindelijk niet op unicast hebben staan want daarmee is de beeldkwaliteit minder.

Reputatie 7
Badge +7

Multicast gaat het niet lekker met de box.

Stilstaand beeld om de zoveel tijd.

Ik denk dat ik maar eens ga experimenteren,hoe minder aansluiting op de V10 des te beter ???

Ik denk dat het wel goed kan werken.

Hier een V10 incl Switch en Deco Mesh geen verbindingsproblemen.

en hier ook koper.Daarnaast staat multicast gewoon standaard ingesteld en heb ik daar niets aan veranderd.

Mijn inziens moet je de KPN versterker er tussen uit halen en vervangen voor een wat krachtiger Mesh systeem.

suc6

Badge +1

Tsja heb net ff gekeken en de prijs is best wel pittig.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Hassie 

 

Zie hier, inderdaad € 82,23 per stuk.

Hoop geld, maar werken goed. 

En deze worden door KPN ook geüpdatete.

Reputatie 7

Thijs1963 schreef:

Daarnaast staat multicast gewoon standaard ingesteld en heb ik daar niets aan veranderd.

Ik neem aan dat je wel even een vinkje gezet hebt bij "Automatisch beste kwaliteit".