Beantwoord

ITV app beschikbaarheid op Philips Smart TV

  • 14 January 2021
  • 44 reacties
  • 6537 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 2

Ter info: Ik heb nog een oud Alles-In-1 abonnement. Is dat de oorzaak?

Dat zou best kunnen. Voor Telfort was de televisie app niet beschikbaar. Je hebt nog steeds datzelfde abonnement bij kpn, maar uiteraard nog wel met de Telfort voorwaarden. Dat verandert niet.

Dank @PeterG voor het meedenken. Alleen weet ik niet waar je Telfort vandaan tovert. Ik heb nooit bij Telfort gezeten. Mijn abo is een standaard kpn abonnement.

@elverding1963

Je moet hetzelfde opgeven als wat je in de tv ontvanger (s) hebt gedaan

Bij de Philips Android tv ook in de app

Bij mij werkt het gewoon

Heb je de Philips tv wel van goed internet voorzien beste een utp kabel

of een goede wifi verbinding 

Alleen weet ik niet waar je Telfort vandaan tovert. Ik heb nooit bij Telfort gezeten. Mijn abo is een standaard kpn abonnement.

Oh, verkeerd gelezen door mij zie ik :flushed: (hier dus) .

Ik heb ook een oud alles-in-1. Sinds 2011 Alles-in-1 Thuis Instap wat sinds juli 2016 Alles-in-1 Instap heet. Hier werken de apps in de televisie en smartphone (KPN TV) prima. En de laptop met Edge Chromium, Firefox en Google Chrome ook. Overal ingelogd met ITV abonnementsnummer (14 cijfers en begint met 2000….) en de itv pincode.

Je kunt ook aanmelden met je KPN ID op de app.

Maar niet (!) met je e-mail en pincode…. :confused:

Alleen weet ik niet waar je Telfort vandaan tovert. Ik heb nooit bij Telfort gezeten. Mijn abo is een standaard kpn abonnement.

Oh, verkeerd gelezen door mij zie ik :flushed: (hier dus) .

Ik heb ook een oud alles-in-1. Sinds 2011 Alles-in-1 Thuis Instap wat sinds juli 2016 Alles-in-1 Instap heet. Hier werken de apps in de televisie en smartphone (KPN TV) prima. En de laptop met Edge Chromium, Firefox en Google Chrome ook. Overal ingelogd met ITV abonnementsnummer (14 cijfers en begint met 2000….) en de itv pincode.

via browser of app kun je gewoon via mijn kpn doen

heb je abonnement nummer en de 4 cijfer pin niet voor nodig

bij de Android tv app wel (zelfde als bij aanmelding tv ontvanger)

Badge +12

Ter info: Ik heb nog een oud Alles-In-1 abonnement. Is dat de oorzaak?

Dat zou best kunnen. Voor Telfort was de televisie app niet beschikbaar. Je hebt nog steeds datzelfde abonnement bij kpn, maar uiteraard nog wel met de Telfort voorwaarden. Dat verandert niet.

Werkt dan dan anders dan bij XS4ALL waar ik bij zit? Bij mij werkt het namelijk zoals het bij KPN werkt.

 

Edit: te snel geantwoord 😅. Had eerst verder moeten lezen...

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @elverding1963, ik het abonnementsnummer dat je nodig hebt, naar jou toegemaild. Pincode kan ik je niet aan helpen helaas. Je kunt die zelf eventueel resetten via kpn.com/pincode

Reputatie 2

Goedemorgen @elverding1963, ik het abonnementsnummer dat je nodig hebt, naar jou toegemaild. Pincode kan ik je niet aan helpen helaas. Je kunt die zelf eventueel resetten via kpn.com/pincode

@Jeroen_dB 

Dank voor je reactie. Had inderdaad de sms ontvangen. Gelijk geprobeerd en nu werkt het.

Het gekke is alleen dat ik een jaar of 2 geleden de melding kreeg van KPN dat inloggen vanaf dat moment via emailadres en wachtwoord ging. Maar goed, het is opgelost nu.

dat inloggen vanaf dat moment via emailadres en wachtwoord ging

Dat geldt voor de KPN TV app in smartphone, tablet en laptop (site tv.kpn.com). Dat kan sinds een jaar of 2 inderdaad beide. Met e-mail en wachtwoord (= KPN ID) en met itv ab.nr. + itv pin.

De app in de tv kan, blijkbaar, alleen met itv ab.nr. + itv pin aangemeld.

Met dank aan mijn naamgenoot @peter-keetfm :relaxed: voor deze informatie.

Ik heb zojuist een philips smart tv met Google play store gekocht op mijn vakantieadres in Spanje.

Ik heb de kpn itv app gedownload en geïnstalleerd, tot zover prima.

Vervolgens ingelogd met de gevraagde abo nr + pincode, die worden ook geaccepteerd, maar vervolgens komt de melding dat het niet is toegestaan om kpn itv te gebruiken zonder vaste kpn internetverbinding.

Dat strookt niet met de voorwaarden. Je zou het overal en op elk apparaat binnen de eu moet kunnen gebruiken.

Op mijn smartphone en laptop kan ik kpn itv prima gebruiken, maar dus niet via de app op de philips smart tv.

 

Wat gaat er fout?

 

Internet is bekabeld (via moviestar).

 

Albast dank.

Badge +12

Ik heb zojuist een philips smart tv met Google play store gekocht op mijn vakantieadres in Spanje.

Ik heb de kpn itv app gedownload en geïnstalleerd, tot zover prima.

Vervolgens ingelogd met de gevraagde abo nr + pincode, die worden ook geaccepteerd, maar vervolgens komt de melding dat het niet is toegestaan om kpn itv te gebruiken zonder vaste kpn internetverbinding.

Dat strookt niet met de voorwaarden. Je zou het overal en op elk apparaat binnen de eu moet kunnen gebruiken.

Op mijn smartphone en laptop kan ik kpn itv prima gebruiken, maar dus niet via de app op de philips smart tv.

 

Wat gaat er fout?

 

Internet is bekabeld (via moviestar).

 

Albast dank.

De app op de smartphone en de laptop is een andere dan de app voor een smart-tv. Zou je via de tv een browser opstarten en naar de interactieve tv-pagina van KPN gaan dan werkt het wel. De interactieve tv-app werkt dus ook buitenshuis, de smart tv app niet. 

Reputatie 7

Vervolgens ingelogd met de gevraagde abo nr + pincode, die worden ook geaccepteerd, maar vervolgens komt de melding dat het niet is toegestaan om kpn itv te gebruiken zonder vaste kpn internetverbinding.

Dat strookt niet met de voorwaarden. Je zou het overal en op elk apparaat binnen de eu moet kunnen gebruiken.

Nee, dat strookt wel met de voorwaarden voor het binnen de gehele EU kunnen kijken. Die zijn namelijk beperkt tot mobiele apparaten en daar vodoet een televisie niet aan.

Wat je wel kunt doen is jouw televisie een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk laten opzetten en de smart-TV app via die VPN verbinding met het TV platform van KPN laten communiceren.

 

Dank voor jullie reacties.

Ik heb echter niet de smart tv app gedownload via de google play store, maar juist de kpn i-tv app.

Daarmee zou ik toch wél op een apparaat moeten kunnen inloggen en kijken?

Ik begrijp dat de smart tv app dit niet toestaat zonder kpn verbinding, maar de itv app juist wel.

Waarom dan toch dit probleem?

 

Via een browser zal ik het ook gaan proberen, maar als het via iTV kan gaan, is het wel zo makkelijk.

 

Dit opzetten van een VPN verbinding klinkt ook interessant, dank voor de tip. Is dat een betaalde of gratis toepassing en ingewikkeld om dit op te zetten? Welke provider is dan geschikt hiervoor?

Moet dit dan een Android VPN zijn?

 

Alvast dank weer voor de hulp.

Reputatie 7

Ik heb echter niet de smart tv app gedownload via de google play store, maar juist de kpn i-tv app.

De KPN iTV app op een Android TV is per definitie de smart-TV app.

 

Via een browser zal ik het ook gaan proberen, maar als het via iTV kan gaan, is het wel zo makkelijk.

Dat zal zonder VPN niet gaan immers de smart-TV app is alleen vanaf jouw thuisnetwerk te gebruiken.

 

Dit opzetten van een VPN verbinding klinkt ook interessant, dank voor de tip. Is dat een betaalde of gratis toepassing en ingewikkeld om dit op te zetten?

Je moet dan zelf thuis een VPN server hebben staan. Zo heb ik thuis een Synology NAS waar een OpenVPN server op draait en verbind ik de televisie m.b.v. die OpenVPN cliënt met mijn Synology NAS op mijn thuisnetwerk.

Dat is verder gratis maar nogmaals, je moet wel zelf een VPN server hebben draaien.

Ik ga dan een Synology NAS kopen en dat proberen op te zetten.

Welke (Synology NAS) is aan te raden? Ik zie diverse types. Ik hoef er verder niets op te doen, behalve dan die OpenVPN op te zetten. 

Ik zie bijvoorbeeld een DS118.

 

Komt mooi uit, want mijn zoon gaat binnenkort een paar maanden naar Azië en dan kan hij mooi op zijn android telefoon hetzelfde doen zodat hij soms ook even kan inloggen op KPN I-TV.

 

Zit er dan ook nog een limiet op het aantal kijkers tegelijkertijd als je via een VPN de verbinding maakt?

 

Dank alvast.

 

Reputatie 7

Alles staat of valt bij de snelheid van die VPN verbinding.

De kans dat jouw zoon vanuit Azië probleemloos televisie zal kunnen kijken via zo'n VPN verbinding is sterk afhankelijk van de locatie waar hij zit en de snelheid van Internet tussen die locatie en jouw server thuis.

Wat is de uploadsnelheid van jouw internetaansluiting thuis?

Glasvezel 100/100 (up/download)

Je (#wjb) gaf aan dat zo'n vpn verbinding verder gratis is.

(Quote: ‘Dat is verder gratis maar nogmaals, je moet wel zelf een VPN server hebben draaien.’)

 

Echter die gratis vpn providers bieden toch niet de service en kwaliteit die je nodig hebt om een stabiele TV verbinding met in ieder geval Spanje te kunnen maken?

Ik dacht aan Surfshark, die wordt aangeprezen voor Android als stabiele provider.

Hoe is jullie ervaring?

Of is er daadwerkelijk een gratis provider die goed genoeg is?

Reputatie 7

Echter die gratis vpn providers bieden toch niet de service en kwaliteit die je nodig hebt om een stabiele TV verbinding met in ieder geval Spanje te kunnen maken?

Je maakt ook helemaal geen gebruik van een gratis vpn provider, je bent zelf immers de "vpn provider". Het enige is dat de beschikbare bandbreedte voldoende moet zijn.

Het werkt ook alleen als je een VPN verbinding maakt met jouw eigen VPN server die thuis staat en niet met VPN verbindingen naar een willekeurige (gratis) VPN provider immers daarmee ben je voor het TV platform van KPN nog steeds niet "thuis".

Echter die gratis vpn providers bieden toch niet de service en kwaliteit die je nodig hebt om een stabiele TV verbinding met in ieder geval Spanje te kunnen maken?

Je maakt ook helemaal geen gebruik van een gratis vpn provider, je bent zelf immers de "vpn provider". Het enige is dat de beschikbare bandbreedte voldoende moet zijn.

Het werkt ook alleen als je een VPN verbinding maakt met jouw eigen VPN server die thuis staat en niet met VPN verbindingen naar een willekeurige (gratis) VPN provider immers daarmee ben je voor het TV platform van KPN nog steeds niet "thuis".

Ah, ok. Ik dacht dat een VPN provider een verbinding maakt tussen mijn netwerk en een ander netwerk/apparaat (TV in dit geval), zodat het lijkt alsof je op TV gebruik maakt van KPN.

Daar maken ze steeds reclame voor.

Maar dan dan helemaal makkelijk, geen provider nodig, dat word ik zelf :-)

100/100 up- en download moet genoeg zijn lijkt me.

Daarom ook mijn vraag waaraan de synology NAS server zou moeten voldoen om stabiel te kunnen draaien, want dat zal toch ook impact hebben?

 

Hoe dan ook, dank voor alle hulp tot nu.

De NAS kopen is de volgende stap en vervolgens de VPN instellen op de NAS en vervolgens op de TV op de andere locatie.

En daarna een een smartphone proberen.