Beantwoord

iTV app i.c.m. Apple airplay

  • 13 January 2019
  • 61 reacties
  • 11670 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

61 reacties

Reputatie 5

@wjb Het is je misschien ontgaan, maar de “Volksbank (SNS, Regiobank etc)” is nog steeds aan het onderzoeken of ze Apple Pay gaan ondersteunen! Tja, dan schiet het allemaal niet zo op hè?

Reputatie 7

Off-topic

@wjbHet is je misschien ontgaan, maar de “Volksbank (SNS, Regiobank etc)” is nog steeds aan het onderzoeken of ze Apple Pay gaan ondersteunen! Tja, dan schiet het allemaal niet zo op hè?

De "grote" banken als ABN AMRO, ING en Rabobank ondersteunen Apple Pay al een tijdje en ook daar zien we dat het aandeel betalingen dat via Apple Pay loopt nog best te wensen overlaat. Blijkbaar pakken mensen net zo makkelijk hun gewone bankpas i.p.v. hun mobiele telefoon. Er moeten ook meer handelingen uitgevoerd worden om contactloos te betalen met een telefoon dan met een betaalpas en dat maakt het natuurlijk niet echt gebruiksvriendelijk. Zelf pakte ik ook liever mijn bankpas dan mijn OnePlus 5T met de ABN AMRO Wallet (die al de nek om gedraaid is).

 

On-topic

De iTV app zal op "korte" termijn Airplay gaan ondersteunen. Er komt dus geen app op de Apple TV maar de mogelijkheid om m.b.v. Airplay naar de Apple TV te streamen.

Ik ga een overstap maken naar KPN en kan nu al via de iTV app tv en films kijken. Vanaf mijn iPad is er probleemloos AirPlay mogelijk naar mijn Apple TV 4. Het is geen mirroring, maar echt AirPlay. 

Reputatie 7

Ik ga een overstap maken naar KPN en kan nu al via de iTV app tv en films kijken. Vanaf mijn iPad is er probleemloos AirPlay mogelijk naar mijn Apple TV 4. Het is geen mirroring, maar echt AirPlay. 

Puur uit interesse aangezien ik geen apparatuur van Apple gebruik.

Ik neem aan dat je de iPad volledig uit kan zetten tijdens het streamen naar jouw Apple TV.

Ik ga een overstap maken naar KPN en kan nu al via de iTV app tv en films kijken. Vanaf mijn iPad is er probleemloos AirPlay mogelijk naar mijn Apple TV 4. Het is geen mirroring, maar echt AirPlay. 

Puur uit interesse aangezien ik geen apparatuur van Apple gebruik.

Ik neem aan dat je de iPad volledig uit kan zetten tijdens het streamen naar jouw Apple TV.

Je kunt de iPad idd uitzetten. Als je bedoelt met volledig uitzetten dat je de iPad met de aan-/uit-knop uit zet en daarna weer kunt starten met een code, FaceID of TouchID dan werkt het. De iPad helemaal uitzetten, zodat je die helemaal weer opnieuw moet opstarten gaat uiteraard niet werken. 

Tijdens het streamen met AirPlay kun je overigens ondertussen ook in andere apps actief zijn. Kortom, alles werkt zoals het normaliter ook werkt bij andere apps met AirPlay mogelijkheid. 

Reputatie 7

De iPad helemaal uitzetten, zodat je die helemaal weer opnieuw moet opstarten gaat uiteraard niet werken. 

Waarom niet, met casten naar een Chromecast kan dat ook dus waarom niet met streamen naar een Apple TV?

De iPad helemaal uitzetten, zodat je die helemaal weer opnieuw moet opstarten gaat uiteraard niet werken. 

Waarom niet, met casten naar een Chromecast kan dat ook dus waarom niet met streamen naar een Apple TV?

Ik heb geen idee. Weet alleen dat het werkt zoals het normaliter werkt met AirPlay. Chromecast ken ik verder niet. 

Reputatie 7

Ik heb altijd begrepen dat de iPhone of iPad een actieve component blijft bij het streamen via Airplay en dat is bij casten anders, daar neemt de Chromecast de volledige communicatie met de server over. 

Vandaar ook mijn vraag, puur uit interesse.

Dat zou namelijk betekenen dat de iPhone of iPad de hele tijd in verbinding moet blijven met de Apple TV terwijl met een Android telefoon of tablet de verbinding rustig verbroken mag worden. Sterker nog, bij casten kan je de bediening van de Chromecast met een andere telefoon of tablet overnemen.

Ik heb altijd begrepen dat de iPhone of iPad een actieve component blijft bij het streamen via Airplay en dat is bij casten anders, daar neemt de Chromecast de volledige communicatie met de server over. 

Vandaar ook mijn vraag, puur uit interesse.

Dat zou namelijk betekenen dat de iPhone of iPad de hele tijd in verbinding moet blijven met de Apple TV terwijl met een Android telefoon of tablet de verbinding rustig verbroken mag worden. Sterker nog, bij casten kan je de bediening van de Chromecast met een andere telefoon of tablet overnemen.

Het werkt idd zoals ik net aangaf. Toen I'm net de iPad helemaal uitschakelde, stopte het streamen via AirPlay ook meteen. Het betreffende device moet bij Apple aan blijven staan. Met de aan/uit knop zet je een iPad of iPhone als het ware in een soort van stand-by stand. Dan werkt het nog wel. Maar hardhandig uitzetten stopt de streaming. 

Reputatie 7

Het werkt idd zoals ik net aangaf. Toen I'm net de iPad helemaal uitschakelde, stopte het streamen via AirPlay ook meteen. Het betreffende device moet bij Apple aan blijven staan. Met de aan/uit knop zet je een iPad of iPhone als het ware in een soort van stand-by stand. Dan werkt het nog wel. Maar hardhandig uitzetten stopt de streaming. 

En als je de wifi uit zet van de iPad, stopt het streamen dan ook?

Het werkt idd zoals ik net aangaf. Toen I'm net de iPad helemaal uitschakelde, stopte het streamen via AirPlay ook meteen. Het betreffende device moet bij Apple aan blijven staan. Met de aan/uit knop zet je een iPad of iPhone als het ware in een soort van stand-by stand. Dan werkt het nog wel. Maar hardhandig uitzetten stopt de streaming. 

En als je de wifi uit zet van de iPad, stopt het streamen dan ook?

Zeker. Je moet de iPad of iPhone als een soort van afstandsbediening zien bij AirPlay. De bediening gebeurt op de iPad of iPhone en daarvoor moet dat apparaat aan staan en via WiFi in verbinding staan met de AppleTV.