Beantwoord

Kan ik mijn favoriete zenders in eigen volgorde instellen?

  • 28 February 2022
  • 33 reacties
  • 5124 keer bekeken

Reputatie 2
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Is het  mogelijk om de  favoriete zenders in eigen volgorde te zetten??

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 28 February 2022, 22:00

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Snb,

Dit is niet mogelijk, KPN en de zenders bepalen die volgorde van zenders. Je kunt wel jou favoriete lijst maken, maar de nummering blijf het zelfde. Heb je RTL4 als favoriet en RTL5 niet maar SBS6 weer wel dan springt ie van kanaal 4 naar kanaal 6, dan slaat ie kanaal 5 over. 

Reputatie 2

Erg jammer,  zou een goed verbeterpunt wezen! @Kpn 

Reputatie 1

Is het  mogelijk om de  favoriete zenders in eigen volgorde te zetten??

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste @Snb,

Dit is niet mogelijk, KPN en de zenders bepalen die volgorde van zenders. Je kunt wel jou favoriete lijst maken, maar de nummering blijf het zelfde. Heb je RTL4 als favoriet en RTL5 niet maar SBS6 weer wel dan springt ie van kanaal 4 naar kanaal 6, dan slaat ie kanaal 5 over. 

Slecht, daar is toch juìst het voordeel van een favorietenlijst. 

Reputatie 1

Erg jammer,  zou een goed verbeterpunt wezen! @Kpn 

Zeker weten, dit is al jaaaaaaren gebruikelijk in diverse favorietenlijsten.

Reputatie 2

Zeker met het feit dat je de HD Glas zenders nu allemaal achteraan hebt staan, zou het toch bijzonder prettig zijn die gewoon weer bovenaan te kunnen zetten op de plek van de zenders die ze vervangen…… 

Reputatie 2

Bij Ziggo geen probleem!  Bij KPN wel??

Ik stel voor om even met de Ziggo helpdesk te bellen .

Dan nog de glas zenders, ver in de 660 wegzetten. Deze horen vooraan te staan.

Dus vervang de HD zenders vooraan in de lijst  met de Glas zenders achterin de lijst

Twee simpele handelingen.

 

Ik heb KPN drie weken en dit zijn de twee enige minpunten. 

 

 

 

Reputatie 1

Ik zit nu een halve dag bij kpn, als mij dit duidelijk verteld was, was ik nooit bij ziggo weg gegaan. 

De verkoper: ja, je kunt een eigen zenderlijst aanmaken, niet dus.

Ga maar weer snel overwegen om terug naar ziggo te gaan. Maar ja een maandje gaat dat wel weer duren

Reputatie 1

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar KPN (glasvezel). Een favorieten-lijst maken is geen probleem, maar dat je niet je eigen volgorde kan instellen vind ik een heel groot minpunt! Zeker omdat de glaszenders achteraan staan. Niet zo handig dus. Dit moet toch niet zo moeilijk te realiseren zijn, lijkt mij!

Het is bijna een reden om terug te gaan naar Ziggo, waar het (al jaren) wel kan! 

Reputatie 1

Glaszenders wil ik ook vooraan. Inmiddels 661 wel in mijn systeem maar dan moet je weer 15 intypen voor discovery.. zeer onhandig. Kunnen we bij kpn ook nieuwe features aandragen of op stemmen? 

Reputatie 7
Badge +20

Toen ik nog bij Casema (later Ziggo) zat, deed ik dat ook altijd.

Ondertussen ben ik aan de nummers gewent en vind het ook niet meer nodig.

Nadeel (destijds op de Ziggo decoder) als een zender van plaats verhuisde (gebeurde nog al eens bij Ziggo), dan was hij uit de favorieten lijst en moest je hem er weer tussen zetten.

 

Op het eerste gezicht lijkt het een voordeel, maar ik heb gemerkt dat je best snel aan de nummers waar de zenders zitten went. 😉

Wel wat amateuristisch dit, en bijzonder achterhaald als je van Ziggo komt...

Reputatie 1

Raar dat ik de zenders niet kan veranderen, Als ze mij dit hadden verteld was ik niet overgestapt.  Echt een min punt van KPN. Wees eerlijk KPN, Ik vindt niet dat KPN en de zenders bepalen die volgorde van zenders. Dat moet de klant zelf kunnen bepalen hoe ze de zenders indelen 

Reputatie 1

Als ik mijn tv en het tv kastje aanzet krijg ik geen beeld. Dan haal ik de HDMI stekker uit de tv steek hem weer in de tv en heb dan beeld waar kan dit aanliggen? 

Reputatie 1

Net vandaag overgestapt van Ziggo naar KPN en dit is een hele grote teleurstelling.

KPN, ik hoef de (onderliggende) zender nummers niet te wijzigen, alleen de volgorde waarin de zenders worden weergegeven. Met name in mijn favorieten lijst. 

Zo moeilijk kan het niet zijn om dat te implementeren. Er is slechts 1 extra veld in de database nodig: "volgorde" als INT (integer) met een standaardwaarde van 0 (nul) en vervolgens sorteren op dat veld als er andere waardes worden ingevuld.

Tevens wil ik in mijn TV Gids alleen maar mijn favorieten zien. Eigenlijk zou het mogelijk moeten zijn om profielen aan te kunnen maken.

Ik had grote verwachtingen van de nieuwe TV+ box aangezien ie op Android draait. En het valt erg tegen dat deze "basic" mogelijkheden niet aanwezig zijn.

Voor de rest lijkt het een prima.apparaat. Ik ben al zeer bekend met Android TV, vandaar de overstap.

Ik was ook van plan over te stappen. Gelukkig wees iemand me op dit gebrek. Blijf dus ( voorlopig??) maar bij Ziggo.

 

Tsja ik zit du nu ook met die ellende. Daarnaast werkt de favorieten lijst helemaal niet. Kijk je tv en zap je door naar volgende komt gewoon de volgende in de kpn lijst en niet in je favorieten. Dit is echt een flinke domper, Ik wil gewoon bepaalde zenders kunnen uitzetten.

 

Dit is echt een groot gemis van KPN en zou echt aandacht voor moeten komen, waar kan je suggesties/aanbevelingen indienen?

Heb nog maar paar zenders die ik kijk en wil ik onder elkaar hebben staan, gebruikers gemak dat waarmee je deze dagen verschil mee maakt in je dienst verlenging. Lees hierboven maar, feit dat mensen ervoor willen overstappen zegt genoeg.

Ongelooflijk, ik ben net van Ziggo overgestapt en net alles geïnstalleerd. Hup lijstje volgorde instellen, maar dan kan dat niet. Zo iets basis dat ik niet eens dacht dat het niet zou kunnen. Dit kon ik 15 jaar geleden toen ik in Engeland de eerste digitale tv hadden. Wtf? Erg teleurstellend.

Reputatie 4
Badge +2

Dat had ik dus ook toen ik overstapte van Ziggo. Ik snap werkelijk waarom KPN het vertikt deze mogelijkheid aan te bieden. Het enige wat ik kan bedenken is dat dit een commerciële reden heeft. Maar klantvriendelijk is het inderdaad sowieso niet. 

Van Ziggo overgestapt naar KPN ivm glasvezel.

Nou snap ik één ding niet….

Waarvoor kan je zelf je eigen favoriete zenders niet op je eigen volgorde zetten?!?!?

Bij Ziggo kan je zelf je eigen zenders op volgorde zetten, ik snap werkelijk niet waarvoor KPN dat ook niet doen.

Nu irritant constant op en neer gaan lopen scrollen.

Echt een flink minpuntje!!!

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Wel wat amateuristisch dit, en bijzonder achterhaald als je van Ziggo komt...

dar zijn wel meer zaken als je de vergelijking met Ziggo maakt. Ik zit bij KPN sinds 11 augustus maar de ergernis neemt al toe. 

Reputatie 7
Badge +20

Alleen bij DVB_C met een CI+ kaart of “oudere decoder” kan het bij Ziggo.

Met de Ziggo next kan het volgens mij ook niet meer. 

En daar gaat Ziggo toch meer op inzetten en ook dan werkt Ziggo met IPTV. 

 

Kanaalnummers van je favoriete zenders weet je snel genoeg uit je hoofd. 

In het begin kan je een lijstje naast je neer leggen.😉😊

Het niet kunnen wijzigen van zendervolgorde is iets wat ik ook bij anderen beluister als een grote ergernis. Ik vind het bijzonder dat kpn hier alleen maar op reageert door te zeggen dat het niet mogelijk is. Ik betwijfel dit overigens ten zeerste, want volgens mij heeft kpn voor complexere problemen gestaan en deze ook weten op te lossen. Maar misschien heeft Ziggo meer know how in huis aangaande dit soort kwesties en is kpn nog lerende. 

Reputatie 7
Badge +9

Als het niet mogelijk is @Jaco P dan is het niet mogelijk, wat zou KPN er dan anders over zeggen? En dan heb ik het niet over de technische mogelijkheid, maar der contractuele mogelijkheid. Zie ook hier: 

 

Bedankt Joris voor dit bericht. Ik had jouw aanvulling nog niet gelezen en het verduidelijkt inderdaad kpn zijn standpunt

Reageer