Beantwoord

Kan ik mijn favoriete zenders in eigen volgorde instellen?

  • 28 February 2022
  • 33 reacties
  • 5170 keer bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 6
Badge +6

We moeten “niet mogelijk” natuurlijk wel lezen als: KPN wil dit niet uitvechten met de aanbieders.

Net zoals het niet kunnen vooruitspoelen (desnoods tot een reclameblok) op sommige zenders, wat bij Ziggo wel kan (tot die reclame). En ik lees ook vaak dat nlziet.nl terugkijken op meer zenders aanbiedt. (Hoewel dat op hun website ook niet 100% zeker wordt: “Let op: de beschikbaarheid van uitzendingen kan variëren. Sommige programma’s zijn maar een bepaalde periode beschikbaar. Het kan ook zijn dat sommige programma’s niet beschikbaar zijn vanwege rechtenkwesties.”)

Het is uiteindelijk een kwestie van geld en macht, niet van techniek.

(Ik ben wel nieuwsgierig om hoeveel geld dat gaat. Misschien heeft KPN wel gelijk dat het te duur zou worden voor hun klanten.)

Reputatie 1

iemand al kunnen bevestigen of je nu wel of niet een eigen zenderlijst kan rangschikken?

Reputatie 1

iemand al kunnen bevestigen of je nu wel of niet een eigen zenderlijst kan rangschikken?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, net gebeld door een of andere verkoper die heeft gezegd dat het nu mogelijk is.

Echt vertrouwen doe ik dat niet. 

Reputatie 6
Badge +6

Nee, zoals hierboven staat: eigen volgorde kan niet en volgens velen gaat het ook nooit gebeuren. Verkopers en ontwikkelaars van een product moeten het ook zélf gebruiken, vind ik.

Reputatie 1

ben voorlopig gewoon bij Ziggo gebleven,

Het is en blijft jammer dat bij de favoriete zenders het niet mogelijk is om de volgorde aan te passen.

Ook ik heb het verzoek aan KPN om dit wel mogelijk te maken.

Reputatie 7
Badge +8

Het zelf rangschikken van de zenders en de favorieten in eigen volgorde gaat er echt niet komen. Toen ik bijna twintig jaar geleden Mine (de voorloper van interactieve TV) testte, was dit ook al een veelgehoorde wens, het valt dus niet te verwachten dat deze wens alsnog gerealiseerd wordt. 

Ik dat het te maken heeft met technische  én commerciële beperkingen.

Reputatie 7
Badge +20

@Berteman

In theorie is het mogelijk, maar ik denk ook dat het er niet van gaat komen.

 

Bij Ziggo kon het destijds op de Humx en Samsung decoder (DVB-C)

De meeste mensen laten de zenders in de volgorde staan, je went vrij snel aan de nummers van de zenders die je vaak kijkt. En anders via de Gids kan je de zender snel vinden.

 

Reageer