Vraag

Kastje van de tv gaat steeds vanzelf aan

  • 15 November 2023
  • 52 reacties
  • 669 keer bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Het tv kastje springt bij ons steeds aan sinds ongeveer een week. We hebben geen veranderingen aangebracht in de laatse periode. Eerder bleef het kastje altijd uit. Alle tips die we op het forum hebben gezien zoals resetten en automatisch inschakelen binnen hdmi hebben we goed staan l. 

Wij hebben dit kastje sinds de start op eco stand staan, en gezien het verbruik wil ik dat ook zo houden.

Ik hoor graag hoe dit is op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Tamara


52 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Tmaar, hij springt dus zomaar ineens aan? Wordt er op de momenten dat dat gebeurt wellicht gebruik gemaakt van andere apparaten in de buurt van de tv? Mocht dat zo zijn, dan reageert de ontvanger wellicht op het signaal dat voor een ander apparaat bedoeld is.

Als daar géén sprake van is, zou je dan de ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier wordt de software ingeladen en worden eventuele foutjes die er in zijn geslopen weer hersteld 🙂

Ik zie in je profiel een Digitenne noodpakket vermeld. Betreft het dié ontvanger?

Reputatie 2

Dag beide,

Het gaat niet om het noodpakket. Die is al weer ingeleverd. 

Het gaat nu om het "vaste" kastje. 

Hij springt standaard na een minuut of 15 weer aan. Altijd, ook als we niet thuis zijn en ook in de nacht. Het hangt dus niet samen met een ander apparaat helaas. 

We hebben hem inmiddels ook al weer een frisse start gegeven. 

Het systeem staat inmiddels ook al niet meer op de energie bespaar stand. Maar dat loste het ook niet op.

Dat alles maakt helaas geen enkel verschil. 

Okee.

Het gaat nu om het "vaste" kastje. 

Welk vaste kastje heb je nu?

DIW7022

VIP5202

VIP2952

HMB2260

???

Reputatie 2

VIP5202

Dat is wel heel raar….

Gelukkig is het stroomverbruik buitengewoon heel erg zeer laag. (nog geen € 2,00 per maand als ie altijd aan is)

Gebruik je ECO stand-by of heb je 'm op gewoon stand-by? Vanuit ECO lijkt het mij "gods” onmogelijk dat ie zomaar uit stand-by naar aan gaat. Verder kan bij de 5202 ook HDMI CEC nog een rol spelen. 

Mogelijk kan je CEC uitzetten in het menu van de 5202? Ik heb een 2952 dus dát kan ik nét niet zien...

En heb je ook ingesteld dat ie na 2, 4, 6, 8 uur automatisch naar stand-by gaat als ie niet bediend is?

Reputatie 2

Hoi, 

Helaas is het de onmogelijke versie. Hij stond op eco stand, daarbij ging die ook gewoon weer aan. Inmiddels staat die op "normaal" stand-by. Maar daarbij gebeurt het ook. Hij staat ook ingesteld na ik dacht 4 u niet gebruik direct naar stand-by gaan maar dat maakt helaas geen verschil. 

Hdmi hebben we geprobeerd die staat uit in de instellingen maar dat heeft het probleem ook niet opgelost.

Het speelt pas sinds een aantal weken. Niks geen aanpassingen gedaan. We dachten eerst dat we hem gewoon vergaten uit te zetten, maar dat was echt niet. Tot een paar weken terug gebeurde het nooit. Maar zoals benoemd geen aanpassingen gedaan. 

Helaas is het de onmogelijke versie. 

Wat bedoel je hiermee? Ik heb nog nooit eerder van dit fenomeen vernomen bij de Arris VIP5202.

Het ledje voorop gaat dan "zomaar” van rood naar groen? En als je dan de tv aanzet is er gewoon beeld?

Gelukkig is het geen drama.

Er zijn gebruikers die 'm nooit uitzetten.

Reputatie 2

Ik bedoelde de onmogelijke versie die eigenlijk niet zou moeten kunnen gebeuren. 

Inderdaad het ledje gaat van rood naar groen en als ik de tv dan aan zet is de tv ook inderdaad direct aan. 

Hmm, i.i.g. in de televisie én de ontvanger HDMI CEC uitzetten. Kan dat geen 'spook’gedrag veroorzaken.

Verder misschien, tijdelijk, een stekkerschakelaar op de 230 volt adapter. Dan is het verbruik bij niet gebruik zelfs helemaal 0 watt.

Reputatie 2

Staan beide uit. We hebben voor het plaatsen van het bericht andere opties opgezocht om het eerst zelf te proberen op te lossen.

 

We hebben de rest van de apparaten wel op een schakelaar zitten, deze bewust niet omdat we ook programmas willen opnemen. En daar is stroom voor nodig dachten wij? 

Het opnemen vind al sinds oktober 2014 niet meer op of in de kastjes zelf plaats. Maar op het netwerk van kpn. Dat werkt ook als het thuis stroomloos is.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/faq-opnemen-in-the-cloud-kpn/ 

Reputatie 2

Dat is goed om te weten! Bedankt. Dat kan dan zeker een tijdelijke oplossing zijn. Hopelijk komt kpn binnenkort met een oplossing die voor langere tijd haalbaar is.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dit gebeurt dus altijd ongeveer een kwartier nadat jullie hem uit hebben gezet? Zou je nog 1 ding willen testen @Tmaar? Zou je de volgende keer dat jullie klaar zijn met tv kijken, de HDMI kabel uit de ontvanger willen halen? Als hij dan niet meer opnieuw aanspringt, zal er toch iets zijn tussen de tv zelf en de tv-ontvanger, waardoor de ontvanger denkt een ‘opdracht’ te krijgen om weer aan te gaan. 

Als dit zonder aangesloten HDMI kabel ook nog steeds gebeurt, dan staat het helemaal los van de tv en moeten we even verder kijken. Hoor graag je bevindingen!

Reputatie 2

Hoi, hebben we geprobeerd maar het kastje blijft aanspringen. 

Reputatie 7
Badge +9

Is er nog iets anders verbonden met die ontvanger, bijvoorbeeld een soundbar?

Verder, gebruiken jullie altijd dezelfde afstandsbediening? Zullen jullie dan de batterijen eens uit de afstandsbediening willen halen zodra jullie die ontvanger uitgezet hebben? (Ik weet, het klinkt misschien stom, maar om een probleem met de afstandsbediening uit te sluiten.)

Reputatie 7
Badge +20

Is er nog iets anders verbonden met die ontvanger, bijvoorbeeld een soundbar?

Verder, gebruiken jullie altijd dezelfde afstandsbediening? Zullen jullie dan de batterijen eens uit de afstandsbediening willen halen zodra jullie die ontvanger uitgezet hebben? (Ik weet, het klinkt misschien stom, maar om een probleem met de afstandsbediening uit te sluiten.)

Hele goede vervolgvragen @Joris62, dank voor deze aanvulling. Ik hoor graag hoe het gaat met de batterijen er uit @Tmaar, en mocht je inderdaad een soundbar aan hebben gesloten of een home cinema set of iets dergelijks, zou je die dan óók eens willen ontkoppelen om te testen hoe het dan gaat? We komen er vast wel achter wat nou precies de boosdoener is 😊

Reputatie 2

Er zit niks anders op het kastje verbonden. 

Batterijen zijn er zonet een kwartier uit geweest en vervangen voor andere batterijen maar het kastje is weer aangesproken helaas. 

Reputatie 7
Badge +20

Heel bijzonder dit @Tmaar 🤔

Ik zie dat er vandaag een overstap naar Ziggo in gang is gezet, is de herstartende ontvanger daar de reden voor?

 

Reputatie 2

Het speelt zeker mee ja. 

Mijn vraag staat al 12 dagen uit, er komt weinig reactie en ook telefonisch komt er geen antwoord. 

Daarnaast is ook de opstart een drama geweest dus nu een tweede "probleem" in een jaar tijd waar het heel lang duurt voor er iets vanuit kpn gebeurd motiveert niet om te blijven 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik zou het toch wel heel erg jammer vinden als je ons gaat verlaten om dit issue met de ontvanger @Tmaar  🙁

Het is erg zuur dat je hier telefonisch niet mee geholpen bent, echter is dit ook wel een erg bijzonder probleem (in ruim 12,5 jaar bij KPN heb ik 'm nog niet eerder gezien) dus ik kan het ergens wel begrijpen dat de telefonische klantenservice hier niet direct een oplossing voor paraat heeft gehad. Dat het vervolgens op het forum erg druk is, waardoor het lang duurt voordat we er hier mee aan de slag kunnen gaan, dat geeft dan nog een extra naar smaakje aan dit geheel, excuus daarvoor.

Als ik een nieuwe ontvanger voor je regel om te kijken of daarmee alles weer in orde is, zou je ons dan nog een kans willen geven en de overstap naar Ziggo annuleren? Of staat je besluit vast?

Reputatie 2

Gaan jullie mij enkel helpen wanneer ik de overstap annuleer? 

Daarnaast gaf ik al aan dat ook de start veel problemen heeft gegeven, en ik daar tegen hetzelfde aanliep, het was allemaal vreemd en gek en bijzonder terwijl uiteindelijk de monteur die er was aangaf dat het heel vaak gebeurde en dat geen losstaand probleem was. 

En ik lees dit zelfde probleem vaker op het forum. Dus dit is geen losstaand probleem..  

Gaan jullie mij enkel helpen wanneer ik de overstap annuleer? 

Tja, logisch toch! Zolang er een overstap loopt ben je binnen een maand weg. Dan heeft oplossen van dit probleem gaan zin. Als de ontvanger nu steeds UIT zou gaan is een ander verhaal.

Je bent niet de enigste klant, hè.

Als je ontvanger aan is kun je tv kijken. Dus als ie spontaan aan gaat...

Er zijn gebruikers die 'm zelf nooit uitzetten. Ik zie hier echt niet zo'n groot probleem in om nou over te stappen. Ik wens je veel plezier bij Ziggo. Kan je daar de problemen tackelen. Die zijn er namelijk overal.

De besparing op maandbasis bij 8 uur per dag uit is met de 5202 ook nog geen 1,5 kWh.

Reputatie 2

Dag Peter,

Ik vind klantenservice een service van klanten die betalen. Dat dit voor jou geen probleem is betekent niet dat dit voor mij geen probleem is. Jij kan niet in mijn portemonnee kijken, ik zou het dan ook waarderen als je niet voor mij beslist of dit wel of geen probleem is.

Ik geloof niet dat ik je enige verantwoording schuldig ben, maar dit is niet mijn eerste probleem met kpn dat niet op een goede manier wordt opgelost. Ik ben pas 1 jaar klant en heb inmiddels van dat jaar 3 maanden problemen. Dat lijkt me niet de normaal. 

In de jaren bij ziggo heb ik deze problemen overigens nooit gehad. En wanneer er wel wat mis ging was dit binnen enkele dagen opgelost, en hoefde ik geen weken op een optie te wachten zoals dat bij kpn tot nu toe wel de normaal lijkt.

Ik ben zeker niet de enige klant, maar wel een klant. En als ik inmiddels al 3 weken bezig ben met een probleem waarbij er nooit een oplossing is geboden, dat nu komt wanneer ik een opzegging heb doorgegeven vind ik dat niet klantvriendelijk. Het lijkt mij dat je de problemen van je klant wil oplossen wanneer ze klant zijn, en niet enkel wanneer er wordt opgezegd. 

Ik hoop dat kpn alsnog met een oplossing kan komen voor het probleem dat ik heb. 

Het is maar een heel klein probleem. Je kunt gewoon tv kijken.

Wij en de moderators willen je graag helpen, maar dat heeft nu niet meer zoveel zin. Je kunt gewoon tv kijken, hij is aan, dus ook nog die 3 , 4 weken.

PUNT. ⚫ Einde verhaal.

Want je stapt over dus is het niet meer nodig. Tot die tijd kun je gewoon tv kijken. Omdat de ontvanger i.i.g. aan is….. 

Als je die 70 cent per maand aan stroom "teveel” een bezwaar vind… tja. ik kan inderdaad niet in je portemonnee kijken😐.

Ik ben tevens ook klant, maar ik vind dit helemaal geen probleem. Vaak staat ie bij mij ook een paar dagen aan een aan.

Reageer