Vraag

Kastje van de tv gaat steeds vanzelf aan

  • 15 November 2023
  • 57 reacties
  • 756 keer bekeken


Toon eerste bericht

57 reacties

@Maja van KPN, ik heb alle gegevens en het serienummer van de tv ontvanger genoteerd in mijn profiel. 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @MMMarion, we gaan er mee aan de slag!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een aantal vervolgvragen voor je @MMMarion!

  • Welke kleur heeft het ledje aan de voorzijde, als de ontvanger weer aanspringt?
  • Wat gebeurt er als je de televisie zelf aan laat staan in de eerste 15 minuten nadat de tv-ontvanger in standby is gezet? Want als het goed is moet je de eerste 15 minuten een screensaver op beeld houden en pas na 15 minuten moet scherm op zwart gaan. Gebeurt dat ook? 

@Maja van KPN als ik de tv aan laat nadat de tv-ontvanger in stand-by is gezet krijg ik de mededeling “De TV-ontvanger schakelt over naar de eco-stand. Druk op ø om de TV-ontvanger weer aan te zetten.” als screensaver. 
 

Na 15 minuten: Led is rood, beeldscherm TV zegt “Geen signaal”

Na 25 minuten: Led is nog steeds rood, beeldscherm TV zegt “Geen signaal”…

Eerder werd de Led na 15 minuten groen als de ontvanger vanzelf weer aan sprong. 
 

Dit zou kunnen betekenen dat het probleem door jullie gevonden en opgelost is? 

Reputatie 7
Badge +20

Dat durf ik nog niet zo snel te zeggen @MMMarion, al hoop ik natuurlijk van wel!

Zou je nu nog de volgende 2 dingen willen testen?

  • eerst de ontvanger uitzetten en de tv aan laten staan totdat je de screensaver ziet. Als je die ziet, ook de tv uitzetten
  • als dat goed gaat, ook direct de tv uitzetten, nog voordat je de screensaver te zien krijgt.

Hoor graag wat er bij deze 2 scenario's gebeurt nu!

@Maja van KPN 

Gisteravond heb ik de TV en de ontvanger in de eco-stand uitgezet en vanmorgen was de ontvanger nog steeds uit (led was rood). 
 

Vanmiddag heb ik beide gevraagde dingen getest en helaas is het probleem weer terug. Na 15 minuten gaat de ontvanger vanzelf aan, led wordt groen. 😓

Reputatie 7
Badge +20

Balen dat het weer terug is 😕 Ik geef je bevindingen door aan de juiste mensen zodat ze verder kunnen met het onderzoek @MMMarion 

Reageer