Kijk het WK voetbal 2022 in UHD bij KPN

  • 3 November 2022
  • 232 reacties
  • 16093 keer bekeken
Kijk het WK voetbal 2022 in UHD bij KPN

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

232 reacties

Ik blijf toch mijn eigen ogen trouw😀

Ik blijf toch mijn eigen ogen trouw😀

Precies al die theorie is leuk, maar totaal niet belangrijk. Wat de TV ons laat zien daar gaat het om, wat daar verder bij komt kijken is leuk voor de techno nerds.

 

Of was dit anders bedoeld?

Reputatie 7

Ik blijf toch mijn eigen ogen trouw😀

Dat is goed, maar weet dat, uitgezonderd de twee genoemde zenders, er geen zenders in 1080P aangeleverd worden en dat door KPN een "upscaling" naar van 1080i naar 1080P uitgevoerd wordt (bron: KPN). Dit verklaart ook waarom bijvoorbeeld NPO 1 via Digitenne o.b.v. h.265 een "bandbreedte" neemt van zo'n 5Mbps terwijl de NPO 1 HD-"Glas" zender o.b.v. h.264 zo'n 12,5Mbps vergt. De bron is immers precies dezelfde 1080i stream terwijl de compressie factor van h.265 t.o.v. h.264 gemiddeld iets meer dan zo'n twee keer hoger ligt.

@wjb maak je niet druk. Ik heb een andere bevinding/andere bronnen dan jij. Niks mis mee. 

 

@Galdor68 ik bedoelde iets anders dan met eigen ogen naar de beeldkwaliteit kijken/beoordelen van een zender. Meer het met eigen ogen zien van  bepaalde technische aangelegenheden achter de schermen.

Reputatie 7

Ik heb een andere bevinding/andere bronnen dan jij. Niks mis mee. 

Dus jij twijfelt aan de uitspraken van de medewerkers van KPN die er bovenop zitten?

Niks mis mee, maar persoonlijk hecht ik meer waarde aan de ingewijden van KPN dan aan een externe "journalist".

Heb ik ooit gezegd aan welke versie van het verhaal jij meer, minder of geen waarde moet hechten?

Ik zeg alleen dat ik mijn eigen ogen zelf het meeste vertrouw. En dat jij het dan persoonlijk probeer te maken dat is jouw eigen afweging. Ik kan daar alleen maar lachend een waardeoordeel over maken die ik hier niet ga plaatsen om het niet ook van mijn kant persoonlijk te maken.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Jongens, rustig aan.

Voor je het weet maken jullie ruzie.

Helemaal niet nodig.

 

Iedereen heeft zijn eigen mening en zijn eigen manier om die aan te geven.

Laten we allen elkaar respecteren.

Dat maakt de wereld toch weer een beetje leuker, toch?😉