KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 2

Beste KPN 

Het wordt trager met de week 

Graag het oude menu weer terugzetten. Het nieuwe menu voldoet niet en is onacceptabel 

Reputatie 7

Beste KPN 

Het wordt trager met de week 

Graag het oude menu weer terugzetten. Het nieuwe menu voldoet niet en is onacceptabel 

Zie dit bericht.

Badge +19

Donderdag wordt er een grote update uitgerold. Wellicht zijn de problemen dan voorbij. Zijn de ontvangers wel direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

Voor de mensen met een verlaagd vertrouwen in de a.s. update van KPN die beoogt een sneller platform te proberen, is het toegestaan om naast de stopwatch ook een kalender te hanteren.

Deze?

Je hebt (nog) geen toegang tot deze pagina.

Helaas heb je geen toegang tot deze pagina.

Nope, werkt niet.

Tikfoutje, deze wel. :wink:

Kalender heeft een te hoge resolutie namelijk in dagen, één met alleen maanden had voldoende geweest.

Hallo allen, 

Wij hebben inmiddels de bevestiging dat op donderdag 10 december op de tv-ontvangers HTML4.111.212 worden uitgerold, met als belangrijkste verbetering een betere performance van het menu.

De traagheid van het menu en de gids bij de 2260/2952 tv-ontvangers is een veelgehoorde klacht en met deze software release worden wijzigingen doorgevoerd om met name de performance rondom de Gids te verbeteren.

Naast deze verbetering in performance bevat deze release ook een eenmalige notificatie over de mogelijkheid om in de gids om met OK-knop direct naar live programma te gaan. Dit omdat klanten deze instelling zeer waarderen, maar niet alle klanten weten dat ze dit kunnen doen:

tip.png

Komt geen oplossing dus. Dat instellen had ik zelf al uitgevonden. Jullie moeten je kapot schamen. Broddelwerk. Een deel van de oplossing aan klanten zou zijn om het gewoon toe te geven en klanten tegemoet te komen, bijvoorbeeld verlagen van het tarief.

Reputatie 3
Badge

En nog een probleem erbij; het duurt nu ook 5 seconden vóór het kastje aan gaat. De tv springt meteen aan en dan staat er dus ; druk op ● (aan- teken) om de tv ontvanger aan te zetten..

 

Ben benieuwd hoe het er na 10 december uitziet. Het is bijna net zo spannend als de staatsloterij :grin:

Ik merk de laatste 2 dagen dat als ik de tv-decoder Arris 2952 aan zet (ik heb de decoder 's nachts altijd van de stroom), hij braaf opstart, dan weer vanzelf uit gaat en als ik de decoder dan weer aanzet krijg ik geen beeld te zien, maar kan alleen in de menu's en de gids komen. Als ik de decoder daarna weer opstart krijg ik wèl beeld.

 

Sinds nw  menu tv,moet ik elke keer als ik een herinnering wil aanzetten voor een tv programma,,de tijd invoeren hoelang van te voren ik die herinnering wil ontvangen bv 1 minuut.Voorheen kon je dat centraal instellen,en niet iedere keer.Dit is erg omslachtig.

Tevens,kun nu ook niet meer centraal instellen,dat er geen programma's mogen worden gewist ,bij opname,s

Dit moet nu voor iedere opname,dit is zeeeeeer onpraktisch.

Gaarne een oplossing voor deze m.i tekortkomingen.

Bvd Mvg

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

 

Hallo allen, 

Wij hebben inmiddels de bevestiging dat op donderdag 10 december op de tv-ontvangers HTML4.111.212 worden uitgerold, met als belangrijkste verbetering een betere performance van het menu.

De traagheid van het menu en de gids bij de 2260/2952 tv-ontvangers is een veelgehoorde klacht en met deze software release worden wijzigingen doorgevoerd om met name de performance rondom de Gids te verbeteren.

Naast deze verbetering in performance bevat deze release ook een eenmalige notificatie over de mogelijkheid om in de gids om met OK-knop direct naar live programma te gaan. Dit omdat klanten deze instelling zeer waarderen, maar niet alle klanten weten dat ze dit kunnen doen:

tip.png

Tja, ik wacht ook in spanning af!

Ik begrijp gewoon niet hoe een bedrijf als KPN dit soort updates uitrolt. Zeker niet (voldoende) getest. Een klacht als traagheid zie je direct bij een test. Maar daarnaast de vele vastlopers, opnames die je niet vooruit of terug kunt spoelen, opnames die verdwijnen, opnames die niet lukken enzovoorts…

 

Reputatie 7

Een klacht als traagheid zie je direct bij een test.

Die traagheid zou bij het testen mijns inziens inderdaad gesignaleerd moeten zijn en ik denk ook wel dat dat gebeurt is. De vraag is echter of die traagheid toen ook al dergelijke vormen had dat dat de uitrol had moeten blokkeren. Ik denk het wel, maar helaas is achteraf praten altijd makkelijk.

Reputatie 5
Badge +5

Maar weer eens een “frisse start” gedaan om de nu wel gigantische traagheid evt.iets te verbeteren. Maar waarom eerst oude menu downloaden en daarna nogmaals weer herstart en download nieuwe menu. Zo ben je dubbele tijd kwijt en waarom oude menu, want dat werkt niet meer goed( lege gids en leeg menu)

Reputatie 7
Badge +7

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-10-december-update-trage-decoder-interactieve-tv/

Hallo allen, 

Wij hebben inmiddels de bevestiging dat op donderdag 10 december op de tv-ontvangers HTML4.111.212 worden uitgerold, met als belangrijkste verbetering een betere performance van het menu.

De traagheid van het menu en de gids bij de 2260/2952 tv-ontvangers is een veelgehoorde klacht en met deze software release worden wijzigingen doorgevoerd om met name de performance rondom de Gids te verbeteren.

Naast deze verbetering in performance bevat deze release ook een eenmalige notificatie over de mogelijkheid om in de gids om met OK-knop direct naar live programma te gaan. Dit omdat klanten deze instelling zeer waarderen, maar niet alle klanten weten dat ze dit kunnen doen:

Ik hoop écht dat dit gaat helpen. Sinds de laatste update m.b.t. spontaan herstarten heb ik in de menu's en de gids een wachttijd van ZEVEN seconden! Soms druk ik een tweede keer omdat dan het rec lampje al uitgaat voordat de handeling is afgerond.

Zeven seconden…. dan heb ik nog liever af en toe een spontane herstart en menu's met 3 to 5 seconden. (snik)

Ik wijk nu zelfs regelmatig uit naar de app in de Samsung-tv, omdat dat qua snelheid gewoon lekkerder is.

Reputatie 6
Badge +3

Ik merk de laatste 2 dagen dat als ik de tv-decoder Arris 2952 aan zet (ik heb de decoder 's nachts altijd van de stroom), hij braaf opstart, dan weer vanzelf uit gaat en als ik de decoder dan weer aanzet krijg ik geen beeld te zien, maar kan alleen in de menu's en de gids komen. Als ik de decoder daarna weer opstart krijg ik wèl beeld.

 

Ja en wat is je probleem daarmee, het werkt toch :innocent:

Reputatie 7

Zeven seconden…. dan heb ik nog liever af en toe een spontane herstart en menu's met 3 to 5 seconden. (snik)

Dat zijn toch echt rampzalige laadtijden. :confounded:

Reputatie 2

7 sec.? Maak er maar het dubbele van bij elke klik.

Zal me benieuwen die komende update donderdag.

Ik zal KPN 1 ding zeggen, ik ben al meer dan 10 jaar lid.

Maar elk jaar blijft maar duurder worden, steeds meer tv en internet problemen.

Mobiele data in het buitenland is een lachertje en oplichterij.

Veel te dure zender pakketten met slecht aanbod.

Ook het alles in een voordeel is allang geen voordeel meer.

 

Als de tv gids donderdag nog steeds niet normaal snel is, stap ik over naar Ziggo.

.

 

Ik merk de laatste 2 dagen dat als ik de tv-decoder Arris 2952 aan zet (ik heb de decoder 's nachts altijd van de stroom), hij braaf opstart, dan weer vanzelf uit gaat en als ik de decoder dan weer aanzet krijg ik geen beeld te zien, maar kan alleen in de menu's en de gids komen. Als ik de decoder daarna weer opstart krijg ik wèl beeld.

 

Ja en wat is je probleem daarmee, het werkt toch :innocent:

Hallo @Kaljo , als je niks zinnigers te schrijven hebt kun je beter niets schrijven.:rage:

Reputatie 5
Badge +2

Nog een bug. De geweldige blauwe knop werkt niet als je een live uitzending pauzeert. Dan weer ouderwets vooruit spoelen....

Dat is geen bug, @Martijn en Lies .

De blauwe knop werkt alleen als je een opname kijkt of via de Gids Begin Gemist of Terugkijken gebruikt. (omdat je bij de commerciëlen niet mag doorspoelen werkt de blauwe knop ‘5 min vooruit’ dan ook niet bij BG en Terugkijken van die zenders).

Als je pauzeert met live kijken staat die blauwe knop vermelding tenslotte ook helemaal niet in de infobalk!

Toch wel grappig dit topic als je de berichten van de afgelopen dagen bekijkt. 

KPN maakt het spannend, het bekende groepje zal als het een aanvaarbaar niveau heeft bereikt wel schrijven. 

“Goed gedaan KPN. Bedankt hoor”

 :joy:

Eigenlijk dan geen enkel probleem opgelost behalve een versnelling van 2 STB’s naar het technische niveau zoals het zou moeten werken. 

Reputatie 5
Badge +2

Dat is geen bug, @Martijn en Lies .

De blauwe knop werkt alleen als je een opname kijkt of via de Gids Begin Gemist of Terugkijken gebruikt. (omdat je bij de commerciëlen niet mag doorspoelen werkt de blauwe knop ‘5 min vooruit’ dan ook niet bij BG en Terugkijken van die zenders).

Als je pauzeert met live kijken staat die blauwe knop vermelding tenslotte ook helemaal niet in de infobalk!

Staat wel meer niet in de infobalk. Zoals bv zender lijst. Werkt ook (zoals in het oude menu) met de blauwe knop..... Alleen duurt het laden van die functie nog langer dan de gids.

Reputatie 6
Badge +3

Dat is geen bug, @Martijn en Lies .

De blauwe knop werkt alleen als je een opname kijkt of via de Gids Begin Gemist of Terugkijken gebruikt. (omdat je bij de commerciëlen niet mag doorspoelen werkt de blauwe knop ‘5 min vooruit’ dan ook niet bij BG en Terugkijken van die zenders).

Als je pauzeert met live kijken staat die blauwe knop vermelding tenslotte ook helemaal niet in de infobalk!

Dat niet kunnen doorspoelen zouden ze ook moeten veranderen! Hopeloos irritant. Gelukkig kijk ik niet heel vaak SBS of RTL, maar het is die paar keer per week erg vervelend.

Badge +12

…..het bekende groepje…….

Nu wordt ik toch wel benieuwd wie dat zijn...

Reputatie 3
Badge

Toevallig laatst iemand gesproken van de desk: ja er is een nieuwe update uit, komt erop als je software opnieuw installeren kiest.

Afgelopen nacht is die update al op jouw HMB2260 geplaatst dus vandaar dat er nu geen nieuwe versie meer geïnstalleerd wordt als je voor "opnieuw installeren" kiest, je hebt de laatste versie immers al. Die versie heeft overigens alleen een fix voor het spontaan opnieuw opstarten van de TV ontvanger.

 

Mooi die update, maar dat lost de traagheid niet op. 

Reputatie 7

Mooi die update, maar dat lost de traagheid niet op. 

Als het goed is komt de update die de snelheid verbetert op 10 december.

Bron.