Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb de ZTE ZXV8001 en ik mis bij de energie instellingen, de optie nooit zodat de ontvanger nooit uit zichzelf uitgeschakeld word.

Als je de hele dag tv zit te kijken, moet je meerdere keer op de ok knop drukken om te voorkomen dat de tv ontvanger uitgeschakeld word.

Hopelijk komt deze optie er alsnog een keer bij.

Reputatie 7

Als je de hele dag tv zit te kijken, moet je meerdere keer op de ok knop drukken om te voorkomen dat de tv ontvanger uitgeschakeld word.

Volgens mij heb je ook de optie "uit".

En anders zet je hem toch op 24 uur. :wink:

Reputatie 3
Badge +3

Als je de hele dag tv zit te kijken, moet je meerdere keer op de ok knop drukken om te voorkomen dat de tv ontvanger uitgeschakeld word.

Volgens mij heb je ook de optie "uit".

En anders zet je hem toch op 24 uur. :wink:

Deze optie ben ik nooit tegengekomen wjb.

Op 24 uur zetten kan ook niet, de maximale tijd is 8 uur.

Misschien dat deze in de nieuwe software versie is toegevoegd?

De software versie van mijn ontvanger is 7.7.89_3

 

Reputatie 7

Deze optie ben ik nooit tegengekomen Wjb.

Dan heb jij nog niet het nieuwe menu.

Als het goed is wordt binnenkort het nieuwe menu op jouw ZTE ZXV8001 geïnstalleerd.

Reputatie 3
Badge +3

Deze optie ben ik nooit tegengekomen Wjb.

Dan heb jij nog niet het nieuwe menu.

Als het goed is wordt binnenkort het nieuwe menu op jouw ZTE ZXV8001 geïnstalleerd.

Ik hoop het.

Die optie is een zeer welkome toevoeging voor mij. :slight_smile:

Reputatie 3
Badge

Hier op de HMB2260 op een SONY Bravia 4k is de beeldkwaliteit duidelijk achteruitgegaan sinds de menu update. Verschrikkelijk!

 

Ook werkt alles ontiegelijk traag. Het is echt een achteruitgang deze update. 

Reputatie 7

Hier op de HMB2260 op een SONY Bravia 4k is de beeldkwaliteit duidelijk achteruitgegaan sinds de menu update. Verschrikkelijk!

Ook werkt alles ontiegelijk traag. Het is echt een achteruitgang deze update. 

Welke software en UI versie staan op jouw HMB2260?

Zelf ervaar ik geen problemen met een HMB2260 gekoppeld aan een Sony Bravia KDL-42W705B. Ook mijn ZXV8001 gekoppeld aan een Sony Bravia KD-43XD8305 geeft geen problemen.

Reputatie 7
Badge +7

@wjb Hier is de snelheid van het openen van de Gids ergerlijk traag. Dat duurt hier maar liefst 3 seconden. En terug naar het live-beeld idem dito.

("knip, want info uit de pilot”) 

Het lijkt erop dat de hardware de software niet aankan, iets wat zo vaak gebeurt in ict-land. Ik denk dat KPN een paar types tv-ontvangers zal moeten uitfaseren... :grin:

Reputatie 7
Badge +16

Er zit ook een erg groot verschil in snelheid en ook wel logisch want het werkgeheugen is dubbel zo groot en zal een groot verschil maken :
VIP2952/HMB2260 :
1GB werkgeheugen +512MB Flashopslag.
VIP5202 + 8001 
2GB werkgeheugen + 8GB flashopslag. 

Ik denk dat de optimalisatie van de software teveel gebaseerd is op de nieuwere types. Ik wil ook niet weten hoe deze software op de 1853 draait. 
VIP1853: 
512MB werkgeheugen.

Reputatie 7
Badge +7

Er zit ook een erg groot verschil in snelheid en ook wel logisch want het werkgeheugen is dubbel zo groot en zal een groot verschil maken :
VIP2952/HMB2260 :
1GB werkgeheugen +512MB Flashopslag.
VIP5202 + 8001 
2GB werkgeheugen + 8GB flashopslag. 

Ik denk dat de optimalisatie van de software teveel gebaseerd is op de nieuwere types. Ik wil ook niet weten hoe deze software op de 1853 draait. 
VIP1853: 
512MB werkgeheugen.

@ChrisWissink Dan is de vraag wat in de gids ervoor zorgt dat het laden zo traag gaat. Want bij de “oude” software had ik er geen problemen mee.

Zijn het al die plaatjes die nu bij de programma-info staan en die van alle zenders en van alle programma's van ongeveer een week geladen moeten worden? Ik kan mij voorstellen dat dat voor de vertraging zorgt. Als dit het geval is, mogen die plaatjes van mij achterwege blijven. Die zijn visueel leuk, maar voegen niet zo heel veel toe.

Reputatie 7
Badge +16

Durf niet te zeggen waarom dit gebeurd, maar ik merk echt wel heel een wereld van verschil in de beleving van het gebruikersgemak in de twee types ontvanger.
De 2952 voelde stroperig aan, in de gids maar ook in de omgeving '’Uitgelicht''’ en via het scrollen in de zenderlijst onder de OK knop tijdens het tv kijken. Als ik de 5202 nu er naast leg, dan gaat alles in een vloeiende beweging zonder ook maar een moment een lag te vertonen. Ik ben benieuwd wat de traagheid op de 2952 kan verklaren in versie 8. Want inderdaad @Katana321, in versie 7 i.c.m 2952 had ik destijds ook weinig issues op het trage uitgelicht na.

Reputatie 7

Ik ervaar geen enkel probleem met de gids op onze ZXV8001 en HMB2260's.

De gids verschijnt direct na het indrukken van de gids knop, bladeren is snel en het kiezen van een uitzending of terugkeren naar de lopende uitzending gebeurt ook direct.

Reputatie 7
Badge +7

Ik ervaar geen enkel probleem met de gids op onze ZXV8001 en HMB2260's.

De gids verschijnt direct na het indrukken van de gids knop, bladeren is snel en het kiezen van een uitzending of terugkeren naar de lopende uitzending gebeurt ook direct.

@wjb Dat is bijzonder, want volgens het overzicht van @ChrisWissink heeft de HMB2260 hetzelfde geheugen als mijn ontvangers (zie mijn handtekening).

Reputatie 7

@wjb Dat is bijzonder, want volgens het overzicht van @ChrisWissink heeft de HMB2260 hetzelfde geheugen als mijn ontvangers (zie mijn handtekening).

Ik vind dat niet zo bijzonder hoor, ik vind het eerder bijzonder dat jij zo'n trage gids ervaart. :confounded:

Reputatie 7
Badge +16

@wjb Dat is bijzonder, want volgens het overzicht van @ChrisWissink heeft de HMB2260 hetzelfde geheugen als mijn ontvangers (zie mijn handtekening).

Ik vind dat niet zo bijzonder hoor, ik vind het eerder bijzonder dat jij zo'n trage gids ervaart. :confounded:

Opzich wel bijzonder hoor, want ik heb voordat ik de 5202 had de test gedaan met de 2952(v2) en 2260 (v2) en daar was de 2260 echt wel stukken vlotter mee. Heb dit dik een maand geleden al eens gemeld in het pilot gedeelte. Ik zou dit bericht met @Katana321 nog even delen in het besloten deel. 

Reputatie 7

@wjb Dat is bijzonder, want volgens het overzicht van @ChrisWissink heeft de HMB2260 hetzelfde geheugen als mijn ontvangers (zie mijn handtekening).

Ik vind dat niet zo bijzonder hoor, ik vind het eerder bijzonder dat jij zo'n trage gids ervaart. :confounded:

Opzich wel bijzonder hoor, want ik heb voordat ik de 5202 had de test gedaan met de 2952(v2) en 2260 (v2) en daar was de 2260 echt wel stukken vlotter mee. 

Het is dus niet bijzonder dat de HMB2260 vlotjes werkt, wat bijzonder is is dat de VIP2952 zo traag werkt. :wink: Ik hoop dat je de sarcasme van de opmerking begrijpt. :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Het is dus niet bijzonder dat de HMB2260 vlotjes werkt, wat bijzonder is is dat de VIP2952 zo traag werkt. :wink: Ik hoop dat je de sarcasme van de opmerking begrijpt. :wink:

Haha, tuurlijk! Wist ook wel dat het een opmerking met een knipoog was. 😉 @wjb 
Ik had mijn tekst niet echt lekker verwoord, ben met 1000 dingen druk vandaag.

Reputatie 3
Badge

Mag de oude interface weer terug?    

Deze verkleutering slaat nergens op. Mooi hoor, al die fan-art achtergronden, maar het halve scherm wordt nu ingenomen door een afbeelding.    

Het menu is traag en stroperig geworden. Rol dan ook nieuwe kastjes uit zodat het nog net zo snel voelt. Kunnen jullie onze HMB2260 vervangen door iets sneller? Het is nu net alsof ik een Ziggo menu voor m'n neus heb.   

Ik heb liever een vlotte, eenvoudige interface dan een onnodig opgeleukte trage. 

Reputatie 7
Badge +16

Mag de oude interface weer terug?    

Nee. Kan ook niet.

Deze verkleutering slaat nergens op. Mooi hoor, al die fan-art achtergronden, maar het halve scherm wordt nu ingenomen door een afbeelding.    

Valt wel mee toch? Anders kan je altijd de tv uitzetten bij het luisteren naar radio. Toslink naar een soundbar of home cinema set.

Het menu is traag en stroperig geworden. Rol dan ook nieuwe kastjes uit zodat het nog net zo snel voelt. Kunnen jullie onze HMB2260 vervangen door iets sneller? Het is nu net alsof ik een Ziggo menu voor m'n neus heb.   

Bestaande klanten krijgen geen nieuwe kastjes. Maar je kan altijd overstappen op 4K (€2,50 p.m. extra) en dan krijg je ze wel. De traagheid valt wel mee. 

Ik heb liever een vlotte, eenvoudige interface dan een onnodig opgeleukte trage. 

Oke 😉. 

Reputatie 7
Badge +10

Hier op de HMB2260 op een SONY Bravia 4k is de beeldkwaliteit duidelijk achteruitgegaan sinds de menu update. Verschrikkelijk!

 

Ook werkt alles ontiegelijk traag. Het is echt een achteruitgang deze update. 

Idem hier met de 2260. Zelfs het aanzetten (met ab) van de Arcadyan duurt erg lang. Zappen is enorm traag, het gehele kastje is enorm traag geworden.
Verder vind ik het menu wel overzichtelijk, al is mij niet duidelijk vanwaar de nieuwe uitrol. 
Maar oh wat issie traag geworden.…

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Anneke-Anna,

De update van het nieuwe menu is niet alleen de update naar een nieuw uiterlijk maar ook de overstap naar het nieuwe platform van interactieve tv. Waardoor er nu dus directe synchronisatie is tussen de website, tv en app. Daarnaast is er nu weer ruimte voor ontwikkeling aangezien het oude platform ongeveer 13 jaar is en dus op in deze tijd. 
De traagheid zal niet mogen voortkomen, zal je is via Menu → Instellingen → 2x gele knop → Kiezen voor Frisse start? Misschien dat het ergste er dan uit is. 

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @Anneke-Anna,

De update van het nieuwe menu is niet alleen de update naar een nieuw uiterlijk maar ook de overstap naar het nieuwe platform van interactieve tv. Waardoor er nu dus directe synchronisatie is tussen de website, tv en app. Daarnaast is er nu weer ruimte voor ontwikkeling aangezien het oude platform ongeveer 13 jaar is en dus op in deze tijd. 
De traagheid zal niet mogen voortkomen, zal je is via Menu → Instellingen → 2x gele knop → Kiezen voor Frisse start? Misschien dat het ergste er dan uit is. 


Dit had ik vanmorgen vroeg inderdaad al gedaan, maar heeft niet geholpen. 

Reputatie 7

Apart, ik ben benieuwd wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn want op onze HMB2260's werkt het vlekkeloos en snel.

Reputatie 7
Badge +10

Apart, ik ben benieuwd wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn want op onze HMB2260's werkt het vlekkeloos en snel.

Hebben jullie met V2 erachter of de eerste versie van het kastje? Hier de eerste. 
Weet niet in hoeverre dit uitmaakt trouwens. 

Reputatie 7
Badge +7

Apart, ik ben benieuwd wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn want op onze HMB2260's werkt het vlekkeloos en snel.

Hebben jullie met V2 erachter of de eerste versie van het kastje? Hier de eerste. 
Weet niet in hoeverre dit uitmaakt trouwens. 

Ik heb ze allebei, dus een met v2 erachter en een zonder v2 erachter. Beide zijn even traag met het laden van de gids...