Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

SD versie van NPO is er toch al een tijdje niet meer?

Reputatie 7

SD versie van NPO is er toch al een tijdje niet meer?

Die is er nog wel, maar die staat samen met de HD variant op 1.

Abonnees die onvoldoende bandbreedte voor twee HD ontvangers kunnen zo op één TV ontvanger HD kijken en op de tweede SD.

Ik heb nog altijd de hoop dat KPN haar belofte nog eens na zal komen en ook de HD-"Glas" zenders met de HD en SD variant zullen samenvoegen.

Ik heb een opneempakket.  Als ik een opname [met de nieuwe software] even afsluit, kom ik niet op datzelfde punt weer uit als ik verder wil. Het begint dan weer helemaal bij het begin. Heeeeel lastig!!! Ook graag toevoegen met de vraag of je weer verder wilt gaan bij waar je gebleven bent.

Reputatie 5
Badge +3

@Paul_ Goedemorgen, er is kennelijk vannacht een update geweest van het KPN- menu.

Wat ik nu bespeur is dat er een aantal opnames verdwenen zijn en dat er ook een hele lijst in het verleden geplande opnames is verschenen die op NUL staan. 
 

Ik heb inmiddels een reset gedaan. Heeft niet geholpen! 

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb een opneempakket.  Als ik een opname [met de nieuwe software] even afsluit, kom ik niet op datzelfde punt weer uit als ik verder wil. Het begint dan weer helemaal bij het begin. Heeeeel lastig!!! Ook graag toevoegen met de vraag of je weer verder wilt gaan bij waar je gebleven bent.


Hoi @Mariandel : Welke afstandbediening heb je? Met de nieuwe afstandbediening (die ik heb) is er geen stop-knopje meer. “Terug” heeft dezelfde functie als het vroegere “stop”. Daarmee zou je de opname kunnen stoppen en later verder kijken waar je gebleven was.

Reputatie 7
Badge +16

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
-----
Edit 16:11 : 

Om de vele reacties even voor te zijn. Deze update is vannacht alleen uitgerold zover ik weet en kan testen voor de 5202. Het kan dus zijn dat je bovenstaande functie dus (nog) niet hebt. 

Reputatie 5
Badge +2

Vannacht is de software vernieuwd :

 

Zijn er ook ‘release notes’, zodat we weten wat er aangepast is ?

Reputatie 4
Badge +2

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
 


Fijne aanpassing! Ik ergerde me aan het feit dat je twee keer op OK moest klikken. Ik zag alleen dat het versienummer van de software niet is aangepast. Er zullen dus ook wel geen releasenotes zijn ben ik bang.

Vannacht is de software vernieuwd :

Ik hoor nu via m'n HDMI-ARC aan de tv gekoppelde soundbar bij tv-kijken een zacht "tikje” bij iedere zenderwissel direct voordat het zendergeluid komt. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ben benieuwd of ik nog steeds korte geluidsonderbrekingen ga opmerken, tijdens het kijken. Die onderbrekingen waren er tot nu toe niet als ik via de optische aansluiting en de soundbar naar de radio luister. Hopelijk is dat nu bij het tv-kijken ook voorbij, dat zachte tikje is veel minder hinderlijk (ik heb nu nog geen tijd gehad om langer dan een paar minuten te kijken, dus dat komt vanavond wel).

Reputatie 7
Badge +16

  Dit is een UI (grafische) update die opgetild is naar versie 4.106.204. Ik zie wel meerdere wijzigen :

  • Groene aanwijzer in het menu links is nu wit i.p.v. groen
  • Herstarten van de ontvanger is nu mogelijk via Menu → Instellingen → Systeem → Herstart
  • Toevoeging van bovenstaande optie voor het direct gaan naar de live tv zender.

Voor de rest geen idee, @Erik_, kun jij ons voorzien van een changelog?

Reputatie 7
Badge +16

Ik hoor nu via m'n HDMI-ARC aan de tv gekoppelde soundbar bij tv-kijken een zacht "tikje” bij iedere zenderwissel direct voordat het zendergeluid komt. Dat heb ik nog niet eerder gehoord. Ben benieuwd of ik nog steeds korte geluidsonderbrekingen ga opmerken, tijdens het kijken. 

Die keiharde (bij mij) tikken van het geluid ervaar ik al langer. Ook al aardig vaak gemeld maar helaas nog geen verbetering in mogen merken. Het is inmiddels zo storend dat ik maar zap met het geluid op mute. 

Reputatie 7
Badge +10

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
 


Zie het (nog) niet op de 2260

 

*toevoeging UI is 4.102.215 hier 

Reputatie 7
Badge +16

Zie het (nog) niet op de 2260

*toevoeging UI is 4.102.215 hier 

Ik vermoed dat deze volgende week komt voor de HD ontvangers. Kan het helaas niet testen omdat ik alleen 5202 ontvangers actief heb hier. Maar gezien de vorige uitrol verwacht ik dit wel. :wink:

'k Heb 't gezien op de 8001, de 5202 heb ik nog niet gebruikt (staat nog in energie spaarstand).

na de overgang naar het nieuwe menu van kpn mis ik het gele zoekballetje. Ik heb gemerkt dat het wel werkt maar als ik afbeeldingen van het nieuwe menu op het internet zie dan zou dat er wel bij moeten staan. Moet ik soms nog iets doen om bij te werken?

 

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 3

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
 

Ik heb geen optie TV menu bij instellingen.... 

Reputatie 4
Badge +3

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
 

Dit is natuurlijk geweldig nieuws!
Hopelijk komt er ook nog een optie om het uit te zetten voor een opname die je aan het kijken bent en dan op stop drukt om het op een later tijdstip verder te kijken.

Wie heeft trouwens ooit bedacht de stop knop te laten vervallen?
Is toch een basisknop die je niet wilt missen.
Nu wordt dat de terug knop, maar de stop knop is toch veel logischer?

Reputatie 4
Badge +3

Ik heb een opneempakket.  Als ik een opname [met de nieuwe software] even afsluit, kom ik niet op datzelfde punt weer uit als ik verder wil. Het begint dan weer helemaal bij het begin. Heeeeel lastig!!! Ook graag toevoegen met de vraag of je weer verder wilt gaan bij waar je gebleven bent.

Dit is ook een erg belangrijk punt.
Wordt hier nog iets mee gedaan?

Reputatie 7
Badge +20

@knorde wij luisteren mee! :)

Reputatie 4
Badge +3

@knorde wij luisteren mee! :)

@Thomas mag ik vragen wat je hiermee bedoeld (sorry voor de misschien wat domme vraag) :)

Reputatie 7
Badge +20

Dat was een antwoord op je vraag of wij (KPN) hier nog wat mee doet! :blush:

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb geen optie TV menu bij instellingen.... 

Dan heb je een HD ontvanger momenteel denk ik. Ik heb de update gekregen op mijn 5202. Ik vermoed ook dat deze update ietsje later komt bij de hd ontvanger (2260 & 2952). Ik heb mijn bericht ook even hier op aangepast.

Reputatie 4
Badge +3

Dat was een antwoord op je vraag of wij (KPN) hier nog wat mee doet! :blush::yum:

@Thomas Haha oke, en luisteren jullie dan alleen mee of gebeurt er ook daadwerkelijk wat mee :wink::yum:
Grapje hoor uiteraard, maar bedoel meer van is er een lijst van wat wel aangepast wordt en wat niet?

Ik vind het heel jammer dat het picture in picture uit het menu is gehaald. Die mooie graphics over welk programma je nu bekijkt in de gids, die kan ik wel missen.

Ik had gelukkig de oudere 4k ontvanger (8001) nog op zolder. De 2952 die ik daarna ontving omdat ik het 4k abonnement stopzette is echt te traag na de beruchte update.

De 8001 hier heeft ook deze allerlaatste update. Mijn bevindingen tot nu toe is dat ook de terug toets nu werkt bij het zappen als je tussendoor de gids hebt geraadpleegd. Daarbij zie ik nu ook bij de opnames een balkje bij niet compleet afgekeken opnames: blauw bekeken, wit nog niet bekeken zo lijkt het. Overigens heb ik geen problemen gehad bij het hervatten van opnames indien je deze gestopt had.