KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

 

Goed om te horen @Katana321, dat betekend dat iedereen de verbetering weer grotendeels kan gebruiken. Ik ben ook erg blij met de optie '’tv menu'’ in het instellingenscherm. Dit betekend namelijk dat er dus keuze mogelijkheden geboden kunnen worden aan de gebruiker van de ontvanger.  Zo zal het bijvoorbeeld ook gerealiseerd kunnen worden dat PIP een optionele optie kan worden, zodat men kan kiezen tussen de live uitzending of de afbeelding tijdens het gebruik van de menuschermen.  Maar ik vermoed dat dit een lange ontwikkelingstijd vergt, gezien de PIP functie niet in de huidige software zit. 

@ChrisWissink Eens.

Waar ik ook heel blij mee ben, dat zijn die voortgangsbalkjes. In 1e instantie had ik zoiets van wat moet ik daarmee. Echter, gisteren hebben we hier de nodige opnames weggekeken. En goh, wat zijn die voortgangsbalkjes dan toch handig. Zowel voor het verwijderen v.e. bekeken opname als voor het verder kijken v.e. programma.

Het is zelfs zo, dat als ik een gedeelte v.e. opname op mijn laptop heb bekeken, dat het voortgangsbalkje op de tv-ontvanger keurig aangeeft waar en wat ik heb gezien. Ideaal.

Dank KPN voor deze nuttige toevoeging!

Reputatie 6
Badge +3

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
-----
Edit 16:11 : 

Om de vele reacties even voor te zijn. Deze update is vannacht alleen uitgerold zover ik weet en kan testen voor de 5202. Het kan dus zijn dat je bovenstaande functie dus (nog) niet hebt. 

@ChrisWissink

Afgelopen nacht heeft ook mijn VIP2952v2 die nieuwste software gekregen.

Hier heeft mijn arris 2952 deze optie nu ook. Net even gecheckt na de post van katana. Het werkt! Blij mee! Op naar meer updates!

Reputatie 7
Badge +9

Ook de HMB2260 heeft de software update ontvangen. 

Reputatie 5
Badge +2

Mijn arris 2952v2 heeft nu ook ui versie 4.106.204

Inderdaad een nieuw optie onderdeel om de OK knop te configureren, nog geen andere veranderingen ontdekt.

Gids nog even traag dus.

Onder berichten staat een melding dat er nieuwe software geinstalleerd is, maar video speelt niet af, gaf een error.

 

Reputatie 7
Badge +16

nog geen andere veranderingen ontdekt.

@gdf 
Changelog tot nu toe :
-  Je kunt nu zelf weer je geplande opnames beheren, zonder dat deze eerst in de gids moet staan.
- Zenderlogo's in minigids zijn groter geworden voor betere zichtbaarheid 
-  De nieuwe optie TV-Menu onder instellingen met de gids optie zodat je kan instellen dat je zonder tussenscherm direct naar het live kanaal wilt. 
- Het witte streepje in het menuscherm i.p.v. de groene.
- Het herstarten is nu mogelijk vanuit het instellingen menu, zonder software verwijderen. 
- Het voortgangsbalkje die aangeeft hoe ver het bekijken van de opname is. (Thanks @Katana321)

- ​​​​​​​Het bestellen en opzeggen van het opnemen pakket is nu weer mogelijk via zenderpakketten op de tv ontvanger

Reputatie 7
Badge +7

nog geen andere veranderingen ontdekt.

@gdf 
Voor nu wat ik gezien heb :
-  Je kunt nu zelf weer je geplande opnames beheren, zonder dat deze eerst in de gids moet staan.
- Zenderlogo's in minigids zijn groter geworden voor betere zichtbaarheid 
-  De nieuwe optie TV-Menu met de gids optie 
- Het witte vakje in het menuscherm i.p.v. de groene
- Het herstarten is nu mogelijk vanuit het instellingen menu, zonder software verwijderen. 

en niet te vergeten: het voortgangsbalkje als je een deel van een opname hebt bekeken.

Reputatie 7
Badge +16

en niet te vergeten: het voortgangsbalkje als je een deel van een opname hebt bekeken.

Toegevoegd aan het lijstje, ik wist dat ik wat vergeten was 😉. 

Reputatie 5
Badge +2

De 1x OK drukken in de TV gids is een verbetering.

Nu de overige 99% van de problemen nog oplossen...

Misschien is het al genoemd, maar als ik het klokhuis voor mijn kinderen aanzet vanuit de gids en deze is al een kwartier bezig, dan kijk je dus officieel terug. Als zij dan het aansluitende jeugdjournaal willen zien springt deze op een gegeven moment over maar wel 5 minuten eerder. In het oude menu keek je gewoon verder met een kleien hapering.

Dat balkje dat (vlgns mij in 10 stappen) aangeeft hoever je een opname hebt bekeken is ideaal!:grinning:

Niks= opname nog niet bekeken

WIT=opname bekeken, blauw geeft aan hoever

@ChrisWissink 

-  Je kunt nu zelf weer je geplande opnames beheren, zonder dat deze eerst in de gids moet staan.

Dat heb ik nog niet gevonden. Heb 3 series nu en die zijn op dit moment nergens te annuleren. Er zijn nu nog geen opnames van gepland namelijk. Dus waar dát dan staat?
Vroegah stonden de series erin (gepland) ook als er geen opnames van gepland waren of de hele serie al opgenomen stond.

- Het witte vakje in het menuscherm i.p.v. de groene

Huh! WELK wit vakje in WELK menu?

Reputatie 7
Badge +16

@PeterG, verlopen geplande opnames staan nu vermeld als “0 afleveringen en dan de titel” dan kun je ze verwijderen buiten de gids. 
Het blokje bedoel ik mee te zeggen dat het linker menu gedeelte tijdens het scrollen nu een witte streep hebben (helemaal links) ipv de groene streep in eerdere updates. Blokje is niet helemaal lekker gekozen. Pas ik morgen even aan.
 

Kleine aanvulling:

Het opnemen pakket is weer te bestellen en op te zeggen via het zenderpakketten scherm op de ontvanger.

Reputatie 7

Vroegah stonden de series erin (gepland) ook als er geen opnames van gepland waren of de hele serie al opgenomen stond.

Dat is nu toch ook weer zo, of mis ik iets?

Reputatie 7
Badge +16

Vroegah stonden de series erin (gepland) ook als er geen opnames van gepland waren of de hele serie al opgenomen stond.

Dat is nu toch ook weer zo, of mis ik iets?

Klopt en nee. ;)

Nou, m'n geplande series, o.a. Klem, staan nu niet bij "gepland”. En dus volgens mij ook niet te annuleren totdat er weer een aflevering klaar staat.

OOoohh, een streepje in het hoofdmenu vóór de gekozen optie (oa. zoeken enzo). Was me ook nu zelfs nog niet opgevallen… moest echt even :nerd: hoor.
(In het menu v.d. Samsung-TV-app zit zo'n streepje ook en is daar groen.)

Nog steeds jammer: gids niet beschikbaar als je live achterligt.

Laden gids nu best snel: Arris 2952 nu minder dan 2 seconden.

Verder sinds ik het nieuwe menu heb:

Zo is live pauzeren bij sommige tv-zenders niet meer mogelijk (heb deze inmiddels ontdekt: (NPO 1 Extra, NPO 2 Extra, BBC One 26 én 101, BBC Two, TV Oranje, Rai Uno).
Ook bij álle radiozenders is pauzeren/live terugspoelen verdwenen: wel apart als je die wilt pauzeren… je mag alleen live kijken???

Reputatie 5
Badge +2

Ik kijk voorlopig maar even naar de satelliet zolang de zooi nog niet is gefatsoeneerd… :slight_smile:

Alles is nog steeds slaapverwekkend traag en onlogisch in mekaar gestoken.

Kan de oude versie niet gewoon terug?

Daar was prima mee te werken zonder je constant te hoeven ergeren.

(alleen wat kleine schoonheidsfoutjes die eruit zouden moeten)

Ik zie 68 pagina’s aan reacties. Te veel om te lezen. Ik heb sinds 2 dagen de update. Het is er duidelijk op achteruit gegaan. Het werkt allemaal enorm traag. Bij kijken in de gids is de tv niet meer in het klein te zien. Ik heb al twee keer gehad dat systeem afsluit en opnieuw opstart. Dat heb ik in de anderhalf jaar daarvoor  nooit gehad. Ik heb een box van KPN. Wordt er nog feedback gegeven door KPN?

Welke mafkees het die gids zo verzonen kan niet meer op 8 zenders tegelijk kijken alleen aantal uur van die zelfde zender da boeit toch niemand. En oma word gek van de veranderingen steeds en ik ook weten we eindelijk hoe de rommel werkt word het steeds veranderd  schop die ontwikkelaar eruit want hier zit ik en oude mensen niet op te wachten ha maar lekker jehuiskamer iedere weer verandere maar laat me tv met rust  dus hoop dat gauw terug gaat die gids anders stap ik als trouwe klant over. Ben er klaar mee

Ik moest even drie keer lezen voor ik je helemaal kon begrijpen. Je opbouw is nogal wat onlogisch maar dat doet hier verder niet te zaken.

Prima dat jij ontevreden bent over het nieuw menu en het forum is daar zeker ook de plek voor om deze frustratie en mening te uiten.

Mafkees, ha maar en tv met rust waren dingen die ik niet helemaal begrijp.

Reputatie 7

...kan niet meer op 8 zenders tegelijk kijken alleen aantal uur van die zelfde zender da boeit toch niemand.

Door nog een keer op de gids knop te drukken schakel je tussen de twee weergaven van de gids.

Reputatie 7
Badge +16

 Ik heb al twee keer gehad dat systeem afsluit en opnieuw opstart. Dat heb ik in de anderhalf jaar daarvoor  nooit gehad. Ik heb een box van KPN. Wordt er nog feedback gegeven door KPN?

Hallo, @NielsKR,

Er loopt nu een onderzoek naar het automatisch rebooten van de ontvanger. Meld je even in dit topic, en vul bij voorkeur ook meteen even de vragen in. Zo kunnen ze een beeld krijgen van het probleem. 

Reputatie 5
Badge +2

en niet te vergeten: het voortgangsbalkje als je een deel van een opname hebt bekeken.

Toegevoegd aan het lijstje, ik wist dat ik wat vergeten was 😉

Vroegah stonden de series erin (gepland) ook als er geen opnames van gepland waren of de hele serie al opgenomen stond.

Dat is nu toch ook weer zo, of mis ik iets?

Klopt en nee. ;)


Inderdaad: geplande serie opnames waarvan er niet een aflevering in de gids staat kan je niet verwijderen. Idioot gewoon. (2260) Je moet wachten totdat er een ongewenste opname in de geplande opnames komt te staan en er dan op tijd bij zijn om deze te annuleren. Helaas geeft het UI dan niet weer of je de serie annuleert of alleen de specifieke opname. Heeft de opname al plaatsgevonden, dan ben je te laat en moet je de hele serie opname voor opname verwijderen. Als ze gaan herhalen kan je op nieuw beginnen.

Het voortgangsbalkje heb ik sinds gisteren ook 1 maal aangetroffen. Bij opnames uit een serie staan ze weer niet. Ook bij ander opnames die ik gedeeltelijk had bekeken ontbreekt het balkje. Hopeloos onbetrouwbaar dus. Op zich een goed feature. (op de 2260)

Reputatie 7
Badge +16

Het voortgangsbalkje heb ik sinds gisteren ook 1 maal aangetroffen. Bij opnames uit een serie staan ze weer niet. Ook bij ander opnames die ik gedeeltelijk had bekeken ontbreekt het balkje. Hopeloos onbetrouwbaar dus. Op zich een goed feature. (op de 2260)

@Anto 
De balkjes verschijnen pas wanneer je bent begonnen met kijken, dus zodra je bijvoorbeeld 4 afleveringen even kort start, zal je ook 4 voortgangsbalkjes moeten zien. 
Daarnaast moet het nu mogelijk zijn om je geplande opnames weer realtime te beheren. 

Reputatie 5
Badge +2

Wat is het nu voor moeite voor de KPN om bij een uitrol van een firmware update de eerste post van dit topic aan te passen met de ‘release notes’.

Het is toch bezopen dat gebruikers maar zelf uit moeten vissen wat misschien wel/niet verholpen/aangepast is ?

 

Reputatie 5
Badge +2

Aanvulling op voorgaand bericht.

Hoera! Geplande series met 0 afleveringen in de gids kan je verwijderen. Een magische update heeft het mij mogelijk gemaakt dat we weer even ver zijn als pak-em-beet 7 jaar geleden. Dat is vooruitgang. Te triest voor woorden dat je software durft uit te brengen als essentiële features er gewoon niet inzitten. De product owner die dit accepteert is een flapdrol.

Heel vervelend dat je geen enkel bericht ontvangt van een update. Je moet van ellende zo'n forum als dit bijhouden om er achter te komen hoe het werkt.

Reputatie 5
Badge +2

Het voortgangsbalkje heb ik sinds gisteren ook 1 maal aangetroffen. Bij opnames uit een serie staan ze weer niet. Ook bij ander opnames die ik gedeeltelijk had bekeken ontbreekt het balkje. Hopeloos onbetrouwbaar dus. Op zich een goed feature. (op de 2260)

@Anto 
De balkjes verschijnen pas wanneer je bent begonnen met kijken, dus zodra je bijvoorbeeld 4 afleveringen even kort start, zal je ook 4 voortgangsbalkjes moeten zien. 
Daarnaast moet het nu mogelijk zijn om je geplande opnames weer realtime te beheren. 


Helaas: het werkt zo niet. Er verschijnen soms wel, soms geen voortgangsbalkjes.

Wat betreft beeheer geplande opnames: zie mijn vorig bericht.