KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ze hadden beter een OpenPLI versie aan kunnen passen i.p.v. zelf wat in mekaar te knutselen.

Dat ziet er mooi uit en werkt intuitief en uitstekend, zeer zelden ergernissen of problemen.

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het al bestaat?

(en dat nieuw uitgevonden wiel is dan ook nog vierkant… :relaxed:  )

Badge

Het nieuwe tv menu optie  ZOEKEN vindt ik geen echte verbetering

 

1e zoeken : elke keer zijn mijn recente keuzes en mijn voorkeuren zomaar verdwenen dan moet ik de volgende dag of week weer opnieuw beginnen met zoeken en instellen.

:rage:De zoek selecties zijn mijn persoonlijke instellingen op mijn tv daar moeten ze van afblijven. ook heb ik ze er 1 jaar opstaan

2e zoeken : Ook geen verbetering de zoekoptie op genre is ook verdwenen.

 

3e zoeken : Kan wel in het basispakket naar series zoeken maar niet naar films alleen naar betaal of huur films.

 

 

 

Sinds het nieuwe menu hebben wij last van haperende opnames en live beeld. Het resetten van het modem heeft dit niet opgelost. Dit ervaren wij als erg storend. Kan dat opgelost worden?

Daarnaast vind ik het erg ongemakkelijk dat het Live TV beeld weg is wanneer je even in de TV gids wilt kijken. Ook wanneer je een opname kijkt en stopt, zie je even snel het Live TV beeld waarna het scherm komt voor de opname opties. Erg storend.

Wij hebben internet via Glasvezel 500Mb, echter zijn de 2 TV ontvangers via 100Mb aangesloten. 
Modem ExperiaBox V10

Over het algemeen vind ik het nieuwe menu wel een goede stap vooruit!

groet Sake

Ik moet even zeggen dat ik deze update echt onwijs fijn vind. Eindelijk ziet het er uit als (sorry) Kodi het doet qua menu.

wat wel heel vervelend is, is de snelheid. ik zit op Glasvezel en heb zware vertraging in het laden van het menu. 

Heeft het zin om support te bellen voor een nieuwe ontvanger, ik heb nu de Arris VIP 2952.

Niet echt blij met de updates, constant problemen met de opnames, Serie opnames verdwijnen, moet ik zelf per dag weer instellen, handig ...als je niet thuis bent, daarvoor stel je het juist in Opnames staan automatisch geselecteerd op wissen als de schijf te vol is Menu zelf werkt ook traag Al met al, nieuwer is niet echt beter

Klopt het dat door de uitrol enkel de afstandsbediening van kpn gebruikt kan worden en onze Samsung afstandsbediening niet meer werkt op het kasje? Voorheen werkte het namelijk wel.

Reputatie 7
Badge +16

Heeft het zin om support te bellen voor een nieuwe ontvanger, ik heb nu de Arris VIP 2952.

Helaas niet, de problemen qua traagheid zijn in onderzoek. Als je hem wel zal omruilen krijg je hetzelfde type weer terug en deze zal dezelfde problemen hebben helaas. 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor alle nieuwe feedback, iedereen! We nemen nog steeds alles mee.

 

Niet echt blij met de updates, constant problemen met de opnames, Serie opnames verdwijnen, moet ik zelf per dag weer instellen, handig ...als je niet thuis bent, daarvoor stel je het juist in Opnames staan automatisch geselecteerd op wissen als de schijf te vol is Menu zelf werkt ook traag Al met al, nieuwer is niet echt beter

Je kunt eens proberen om de ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos te maken en anders eens via het menu de software te verwijderen en opnieuw in te laden. We zijn ons ervan bewust dat het niet altijd optimaal werkt. Dit zijn we aan het onderzoeken, @tineke1902.

 

Klopt het dat door de uitrol enkel de afstandsbediening van kpn gebruikt kan worden en onze Samsung afstandsbediening niet meer werkt op het kasje? Voorheen werkte het namelijk wel.

Dat is een goede vraag,  @knislow! Voor zover ik weet, is daarin niets veranderd. Je kunt eens proberen om de software te verwijderen en opnieuw te installeren en het dan nog eens opnieuw te koppelen. Waar loop je dan precies nog tegenaan?

wat een super update op de stb!!! IK heb hem afgelopen week gekregen.

Nog nooit zo blij geweest met een nieuwe versie :-)

titel programma nu niet alleen de eerste paar karakters

betere UX user experience

en bovenal (grootste ergenis tot nu toe); uitzending gemist altijd eerst 5 minuten vooruit spoelen voor het begin. Was zo f*cn ittirant. 100 keer op die vooruitknop duwen voordat het prog begon. 

eindelijk, ik ben verlost...

Ik ben ook blij en zie de problemen die andere hebben met vooral de snelheid zelf niet.

Elke keer als ik ontvanger uitzet en weer aanzet met de afstandsbediening dan loopt de ontvanger vast. Ik kan niet zappen. Na een halve minuut reset de ontvanger en duurt het 2 minuten voordat ik weer tv kan kijken.

De tvgids laadt heel traag en geeft vaak een timeout. Bij het terugkijken van opnames start het systeem soms ook opeens opnieuw op.

Kortom gewoon tv kijken is eigenlijk niet meer mogelijk sinds de update.

Reputatie 5
Badge +2

Vind het erg vreemd dat de ervaringen zo wisselend zijn. Ligt dit aan het type kastje????? Of dat je van Telfort af komt??

Reputatie 7
Badge +7

Net een interessante constatering gedaan. Als een serie niet meer bij Geplande Opnames staat, dan blijven de al gemaakte opnames netjes als serie bij elkaar staan. Of zie ik het verkeerd? @ChrisWissink 

Bedankt voor alle nieuwe feedback, iedereen! We nemen nog steeds alles mee.

 

Niet echt blij met de updates, constant problemen met de opnames, Serie opnames verdwijnen, moet ik zelf per dag weer instellen, handig ...als je niet thuis bent, daarvoor stel je het juist in Opnames staan automatisch geselecteerd op wissen als de schijf te vol is Menu zelf werkt ook traag Al met al, nieuwer is niet echt beter

Je kunt eens proberen om de ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos te maken en anders eens via het menu de software te verwijderen en opnieuw in te laden. We zijn ons ervan bewust dat het niet altijd optimaal werkt. Dit zijn we aan het onderzoeken, @tineke1902.

 

Klopt het dat door de uitrol enkel de afstandsbediening van kpn gebruikt kan worden en onze Samsung afstandsbediening niet meer werkt op het kasje? Voorheen werkte het namelijk wel.

Dat is een goede vraag,  @knislow! Voor zover ik weet, is daarin niets veranderd. Je kunt eens proberen om de software te verwijderen en opnieuw te installeren en het dan nog eens opnieuw te koppelen. Waar loop je dan precies nog tegenaan?

Wij hebben een Samsung tv van nog geen 2 maanden oud. De tv heeft de mogelijkheid om de afstandsbediening van de ontvangen over te nemen. Samsung heeft in de software meerdere kpn boxen standaard al geïnstalleerd. Waaronder onze box Arris vip2952 deze heeft dus ook tot voor kort prima gedaan (tv afstandsbediening met kpn box) volumen en zender keuze. Nu na de software update werkt het niet meer. Opnieuw koppelen werkte helaas niet. 
hoop dat mijn verhaal duidelijk is :) 

Reputatie 4
Badge +2

Elke keer als ik ontvanger uitzet en weer aanzet met de afstandsbediening dan loopt de ontvanger vast. Ik kan niet zappen. Na een halve minuut reset de ontvanger en duurt het 2 minuten voordat ik weer tv kan kijken.

De tvgids laadt heel traag en geeft vaak een timeout. Bij het terugkijken van opnames start het systeem soms ook opeens opnieuw op.

Kortom gewoon tv kijken is eigenlijk niet meer mogelijk sinds de update.

@Sp4rr Welk type ontvanger heb je? Er zijn problemen bekend met de VIP2952 en als je een erg oude ontvanger hebt is het wellicht mogelijk om te ruilen, zie volgende link: Apparatuur wisselen

Reputatie 7
Badge +30

Elke keer als ik ontvanger uitzet en weer aanzet met de afstandsbediening dan loopt de ontvanger vast. Ik kan niet zappen. Na een halve minuut reset de ontvanger en duurt het 2 minuten voordat ik weer tv kan kijken.

De tvgids laadt heel traag en geeft vaak een timeout. Bij het terugkijken van opnames start het systeem soms ook opeens opnieuw op.

Kortom gewoon tv kijken is eigenlijk niet meer mogelijk sinds de update.

Ha @Sp4rr, heel erg vervelend! Heb jij ook al eens de ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos gemaakt en evt. via het menu de software verwijderd en opnieuw laten installeren? 

Vind het erg vreemd dat de ervaringen zo wisselend zijn. Ligt dit aan het type kastje????? Of dat je van Telfort af komt??

Wij vinden het ook vreemd 😞. En doen erg onze best om te achterhalen waar het precies aan ligt. Er zijn ook klanten die al jaren bij KPN zitten, dus het ligt er niet aan dat je van Telfort af komt, lijkt het!

Wij hebben een Samsung tv van nog geen 2 maanden oud. De tv heeft de mogelijkheid om de afstandsbediening van de ontvangen over te nemen. Samsung heeft in de software meerdere kpn boxen standaard al geïnstalleerd. Waaronder onze box Arris vip2952 deze heeft dus ook tot voor kort prima gedaan (tv afstandsbediening met kpn box) volumen en zender keuze. Nu na de software update werkt het niet meer. Opnieuw koppelen werkte helaas niet. 
hoop dat mijn verhaal duidelijk is :) 

Zeker duidelijk. Welk type Samsung tv heb je? Ik zoek het voor je uit!

Bedankt voor alle nieuwe feedback, iedereen! We nemen nog steeds alles mee.

 

Niet echt blij met de updates, constant problemen met de opnames, Serie opnames verdwijnen, moet ik zelf per dag weer instellen, handig ...als je niet thuis bent, daarvoor stel je het juist in Opnames staan automatisch geselecteerd op wissen als de schijf te vol is Menu zelf werkt ook traag Al met al, nieuwer is niet echt beter

Je kunt eens proberen om de ontvanger minimaal 30 seconden stroomloos te maken en anders eens via het menu de software te verwijderen en opnieuw in te laden. We zijn ons ervan bewust dat het niet altijd optimaal werkt. Dit zijn we aan het onderzoeken, @tineke1902.

 

Klopt het dat door de uitrol enkel de afstandsbediening van kpn gebruikt kan worden en onze Samsung afstandsbediening niet meer werkt op het kasje? Voorheen werkte het namelijk wel.

Dat is een goede vraag,  @knislow! Voor zover ik weet, is daarin niets veranderd. Je kunt eens proberen om de software te verwijderen en opnieuw te installeren en het dan nog eens opnieuw te koppelen. Waar loop je dan precies nog tegenaan?


Software verwijderen, van het stroom af, kabeltjes veranderen, harde reset, na een keer of 5 denk je...dat werkt niet Hopelijk worden de problemen snel opgelost, dit wekt irritatie op

Niet echt blij met de updates, constant problemen met de opnames, Serie opnames verdwijnen, moet ik zelf per dag weer instellen, handig ...als je niet thuis bent, daarvoor stel je het juist in Opnames staan automatisch geselecteerd op wissen als de schijf te vol is Menu zelf werkt ook traag Al met al, nieuwer is niet echt beter


Als tip, voor de zoveelste maal, software herinstaleren, kastje van t stroom...Dit advies zie ik hier keer op keer voorbij komen...sterk het vermoeden...dat t niet werkt….(slechts 5x geprobeerd...ik kan het verkeerd hebben)

Reputatie 7
Badge +16

Als tip, voor de zoveelste maal, software herinstaleren, kastje van t stroom...Dit advies zie ik hier keer op keer voorbij komen...sterk het vermoeden...dat t niet werkt….(slechts 5x geprobeerd...ik kan het verkeerd hebben)

Bij sommigen werkt het wel, bij anderen niet. Daarom wordt die tip nog steeds gegeven. ;) 

Reputatie 7
Badge +16

Net een interessante constatering gedaan. Als een serie niet meer bij Geplande Opnames staat, dan blijven de al gemaakte opnames netjes als serie bij elkaar staan. Of zie ik het verkeerd? @ChrisWissink 

Heey @Katana321,

Volgens mij veranderd dit alleen als je zelf de geplande serieopname verwijderd. Of ik moet iets gemist hebben. ;)

Reputatie 2
Badge

Ik weet niet of dit ook door een ander is getest.

Ik ben namelijk slechthorend en maak gebruik van teletekst 888 voor ondertiteling.
Ik ben gisteren erachter gekomen ik bij het opnemen terug kijken met gebruiken van teletekst. 
Wanneer je iets wilt doorspoelen, deed ik bij het oude vorige update, op afstandbediening het TV-huisje drukken, schakel je teletekst uit zodat je daarna kunt doorspoelen.
Nu bij de nieuwe update, gebeurt het niet. Krijg ik direct melding of je afspelen van opnamens wilt afsluiten krijg je keus uit ja of nee. Als ik op nee druk kan ik vervolgens pas doorspoelen. 


Vind ik niet handig…. 

Hopelijk he ik voldoende kunnen uitleggen / beschrijven.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben namelijk slechthorend en maak gebruik van teletekst 888 voor ondertiteling.
Ik ben gisteren erachter gekomen ik bij het opnemen terug kijken met gebruiken van teletekst. 
Wanneer je iets wilt doorspoelen, deed ik bij het oude vorige update, op afstandbediening het TV-huisje drukken, schakel je teletekst uit zodat je daarna kunt doorspoelen.
Nu bij de nieuwe update, gebeurt het niet. Krijg ik direct melding of je afspelen van opnamens wilt afsluiten krijg je keus uit ja of nee. Als ik op nee druk kan ik vervolgens pas doorspoelen. 

Hallo @cooltennis,

Je kan teletekst nu uitschakelen door tweemaal te drukken op de teletekst knop. Hopelijk werkt het voor jouw als snelle manier om dit voor elkaar te krijgen.

Reputatie 6
Badge +8

Wat mij opgevallen is dat bij opnames van Masterchef Australië de titel niet overeenkomt met de aflevering. 

 

De titel die vermeld staat bij S12 A14 hoort te staan bij S12 A16. Dus de titel loopt 2 dagen voor.

Kan hier naar gekeken worden waar het fout gaat.

Reputatie 2
Badge

Ik ben namelijk slechthorend en maak gebruik van teletekst 888 voor ondertiteling.
Ik ben gisteren erachter gekomen ik bij het opnemen terug kijken met gebruiken van teletekst. 
Wanneer je iets wilt doorspoelen, deed ik bij het oude vorige update, op afstandbediening het TV-huisje drukken, schakel je teletekst uit zodat je daarna kunt doorspoelen.
Nu bij de nieuwe update, gebeurt het niet. Krijg ik direct melding of je afspelen van opnamens wilt afsluiten krijg je keus uit ja of nee. Als ik op nee druk kan ik vervolgens pas doorspoelen. 

Hallo @cooltennis,

Je kan teletekst nu uitschakelen door tweemaal te drukken op de teletekst knop. Hopelijk werkt het voor jouw als snelle manier om dit voor elkaar te krijgen.


Zal wanneer ik weer op TV ben met ondertiteling nodig heb eens gaan testen, en zal laten weten. 

Reputatie 7
Badge +7

Net een interessante constatering gedaan. Als een serie niet meer bij Geplande Opnames staat, dan blijven de al gemaakte opnames netjes als serie bij elkaar staan. Of zie ik het verkeerd? @ChrisWissink 

Heey @Katana321,

Volgens mij veranderd dit alleen als je zelf de geplande serieopname verwijderd. Of ik moet iets gemist hebben. ;)

@ChrisWissink Ik bedoelde het volgende: als je nu bij Geplande Opnames de serie met 0 opnames (als je die hebt) verwijdert, blijven de opnames in de opnamelijst toch mooi bij elkaar staan. Dat was bij het oude menu niet zo.