Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 4

@peter-keetfm en @wjb Dank voor de reacties, ik heb inmiddels een omruil afspraak kunnen maken. Ga ervan uit dat de update vervolgens vanzelf doorkomt? 

Al enige tijd nieuwe TV ontvanger (nu dus 2x VIP2952) maar geen update?

Menu ziet er super uit, maar:

 

Het is echt veel en veels te traag

Guide Openen duurt 3sec

1 regel omhoog in guide duurt 1.76 sec

Page down inhouden om van 661 naar 20 te gaan 9sec (komt ook door radiozenders die hier ineens tuusentaan)

Guide sluiten 2sec

Zoekscherm Openen (via menu naar boven en zoeken ok klikken) 5.8 sec

Wisselen van zender (sta op 664. Open guide. Klik 3x op omhoog. Ok en nog een keer ok.) 9.8sec

 

Menu- instellingen - informatie 13.2 sec om mijn versienr op te zoeken

Ui versie 4.102.215

Software versie 8.0.102_2

Hardwareversie vip2952

 

Menu afsluiten zodat ik weer tv kan kijken 4.64 sec (exit. Exit. Exit)

 

Al die tijden moeten echt 3 sneller

Reputatie 5
Badge +2

Nog een vreemde bug:

je kijkt naar een opname

je drukt op stop

je bevestigt dat je wil stoppen (kies JA)

Je krijgt nu full screen een aantal seconden de voorheen gekozen TV zender te zien

Vervolgens keert dit wonder der techniek na enige tijd terug naar de lijst met opnames.

 

4 maal linksaf is ook rechtdoor …. Dit moet efficiënter geprogrammeerd kunnen worden.

Waarom geen knop videoland zoals het was??? En dan kunnen kiezen voor tv programma? 

Ik moet nu bij de zoekfunctie de naam van het tv programma intoetsen en dan zoeken.

Voorheen was dit echt veel makkelijker en overzichtelijker.  Dit is erg omslachtig  zeker als je veel tv programma via videoland kijkt, lekker zonder reclame.

Hoe kom ik sneller bij mijn favoriete tv programma op videoland?

Reputatie 6
Badge +7

Herstartende vip ontvangers en langzamer reageren dan eerst wat een “verbetering” zeg.

Nog steeds geen nieuws over het beloofde glasvezelnetwerk maar wel bijna einde mobiel abonnement.

 

 

Ziggo bekabeling ligt hier nog steeds dus een overstap Ziggo in combinatie met Vodafone maar eens bestuderen de komende tijd.

 

 

Fijne next box ipv die oude Xl box….mmmm modem wat gebridged kan worden….nieuwe klanten kortingen.

 

 

Ik erger me na een week nog steeds dood aan volslagen gefaalde nieuwe ITV menu, alles betreffende gebruiksvriendelijkheid, logica en user experience is compleet zoals het niet hoort te zijn. Van uw telefoon support collega hoorde ik dat er veel klachten over zijn. Gaat deze flop nog teruggedraaid worden? Anders zie ik geen andere oplossing dan naar een andere provider over te stappen waarbij ik zonder enorme lag en ergernis kan zappen etc. Dit is echt niet leuk meer belabberde UX.

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Alle klachten worden verzameld en de komende weken/maanden zullen er best updates en bug fixs komen. Wat wel en niet veranderd kan en zal worden is niet bekend. Het is een probleem wat niet makkelijk op te lossen is. Maar overstappen staat u vrij, zou wel jammer zijn.

 

Waar loopt u het meest tegen aan?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Goedenavond, alles. Dat het is ontwikkeld door een waarschijnlijk veel te groot team dat vooral bezig was met vergaderen en waarin totaal niet is geluisterd naar de UX expert resulterend in dit wanproduct. Bij de ontwikkeling is duidelijk totaal geen rekening gehouden met de gebruikservaring. Het vorige menu was zeer goed, simpel, snel, logisch, begrijpelijk.

Dit menu is vooral ontzettend zap-onvriendelijk. Er mist prioriteit in de plaatsing van opties. Er zit een bug in de backarrow. Er zit een bug in de Gids knop. Gids layout lezen vergt meer inspanning en is irritant laag in het beeld. Bovendeel voegt niets toe bij de meeste programma’s. Terugspoelen werkt niet meer bij NPO. Snel schakelen tussen zender a + b werkt niet meer. Kan nog wel even doorgaan. Al een paar keer een ‘laat dan maar zitten’ moment gehad door irritatie bij navigatie issues en tv uitgezet.


*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Reputatie 7

Terugspoelen werkt niet meer bij NPO.

Hoezo werkt terugspoelen niet meer bij NPO?

 

Snel schakelen tussen zender a + b werkt niet meer.

Hoezo werkt snel schakelen tussen zender a + b niet meer?

Ik zit zo eens door de lijst te bladeren nadat ik mijn klacht wilde deponeren en zie dat veel meer mensen problemen hebben en zich ergeren aan een aantal zaken. Een nieuw menu vraagt natuurlijk gewenning, dus daarover zal je me niet horen.

Wat me echter zeer stoort is de traagheid van het geheel. Als ik om de gids vraag moet ik 2 seconden wachten voor er iets gebeurt. En ook vervolgkeuzes zijn traag. En ik mis het beeld van de zender die ik kijk als ik in de gids ga. 

Ik lees bij iemand de opmerking dat hij naar een andere provider gaat als hij/zij de klachten houdt. Ik deel dat gevoel. Het is echt mega irritant.

 

Ronald.

Ik zit zo eens door de lijst te bladeren nadat ik mijn klacht wilde deponeren en zie dat veel meer mensen problemen hebben en zich ergeren aan een aantal zaken. Een nieuw menu vraagt natuurlijk gewenning, dus daarover zal je me niet horen.

Wat me echter zeer stoort is de traagheid van het geheel. Als ik om de gids vraag moet ik 2 seconden wachten voor er iets gebeurt. En ook vervolgkeuzes zijn traag. En ik mis het beeld van de zender die ik kijk als ik in de gids ga. 

Ik lees bij iemand de opmerking dat hij naar een andere provider gaat als hij/zij de klachten houdt. Ik deel dat gevoel. Het is echt mega irritant.

 

Ronald.


Zie ook mijn eerdere post over de snelheid… Ben juist weggaan bij Ziggo en naar KPN gegaan, omdat de Horizon box zo vreselijk traag was. Wat een genot was het toen ik naar de KPN ging. Helaas is de KPN box nu net zo traag (of misschien wel trager) dan de Horizon Box… Hier nog een keer alle tijden:
 

Guide Openen duurt 3sec
1 regel omhoog in guide duurt 1.76 sec
Page down inhouden om van 661 naar 20 te gaan 9sec (komt ook door radiozenders die hier ineens tuusentaan)
Guide sluiten 2sec
Zoekscherm Openen (via menu naar boven en zoeken ok klikken) 5.8 sec
Wisselen van zender (sta op 664. Open guide. Klik 3x op omhoog. Ok en nog een keer ok.) 9.8sec
Menu- instellingen - informatie 13.2 sec om mijn versienr op te zoeken
Ui versie 4.102.215
Software versie 8.0.102_2
Hardwareversie vip2952
Menu afsluiten zodat ik weer tv kan kijken 4.64 sec (exit. Exit. Exit)

Dit alles moet minstens 3x sneller (bijv. guide openen dus 1 sec ipv 3 sec) om het acceptabel te maken

Ik zit zo eens door de lijst te bladeren nadat ik mijn klacht wilde deponeren en zie dat veel meer mensen problemen hebben en zich ergeren aan een aantal zaken. Een nieuw menu vraagt natuurlijk gewenning, dus daarover zal je me niet horen.

Wat me echter zeer stoort is de traagheid van het geheel. Als ik om de gids vraag moet ik 2 seconden wachten voor er iets gebeurt. En ook vervolgkeuzes zijn traag. En ik mis het beeld van de zender die ik kijk als ik in de gids ga. 

Ik lees bij iemand de opmerking dat hij naar een andere provider gaat als hij/zij de klachten houdt. Ik deel dat gevoel. Het is echt mega irritant.

 

Ronald.


Zie ook mijn eerdere post over de snelheid… Ben juist weggaan bij Ziggo en naar KPN gegaan, omdat de Horizon box zo vreselijk traag was. Wat een genot was het toen ik naar de KPN ging. Helaas is de KPN box nu net zo traag (of misschien wel trager) dan de Horizon Box… Hier nog een keer alle tijden:
 

Guide Openen duurt 3sec
1 regel omhoog in guide duurt 1.76 sec
Page down inhouden om van 661 naar 20 te gaan 9sec (komt ook door radiozenders die hier ineens tuusentaan)
Guide sluiten 2sec
Zoekscherm Openen (via menu naar boven en zoeken ok klikken) 5.8 sec
Wisselen van zender (sta op 664. Open guide. Klik 3x op omhoog. Ok en nog een keer ok.) 9.8sec
Menu- instellingen - informatie 13.2 sec om mijn versienr op te zoeken
Ui versie 4.102.215
Software versie 8.0.102_2
Hardwareversie vip2952
Menu afsluiten zodat ik weer tv kan kijken 4.64 sec (exit. Exit. Exit)

Dit alles moet minstens 3x sneller (bijv. guide openen dus 1 sec ipv 3 sec) om het acceptabel te maken

Een seconde, dat duurde het bij de oude ook niet. Als ik op een knop druk wil ik reactie. Als ik het licht aan doe duurt dat ook niet even. Hoe zou dat bij moderne auto's gaan, trap op de rem en over 2 seconde begint hij te remmen?

Het waarom van deze traagheid? Het kan zijn dat alles nu gevirtualiseerd is en het menu dus met de standaard beeldvertraging binnen komt. Hoe dan ook, gewoon heel slecht.

 

Nog steeds geen screensaver, dit werd 9 maanden gelden al aangekaart. Heel jammer, bij Ziggo had ik dat wel.

Zie ook mijn eerdere post over de snelheid… Ben juist weggaan bij Ziggo en naar KPN gegaan, omdat de Horizon box zo vreselijk traag was. Wat een genot was het toen ik naar de KPN ging. Helaas is de KPN box nu net zo traag (of misschien wel trager) dan de Horizon Box… 

Dan had je wel een hele trage Mediabox XL (Horizon)… vraag mij dan ook af of je de eerste (grotere met scart) of de tweede versie (iets kleiner zonder scart) had. En ja, ik heb het niet over de Extra Mediabox XL. Anyway, hier geen klagen eigenlijk. Weinig verschil met de Ziggo Next en qua gebruikersgemak steeds beter!

 

Reputatie 7

Zie ook mijn eerdere post over de snelheid…

...Hier nog een keer alle tijden:
 

Guide Openen duurt 3sec
1 regel omhoog in guide duurt 1.76 sec
Page down inhouden om van 661 naar 20 te gaan 9sec (komt ook door radiozenders die hier ineens tuusentaan)
Guide sluiten 2sec
Zoekscherm Openen (via menu naar boven en zoeken ok klikken) 5.8 sec
Wisselen van zender (sta op 664. Open guide. Klik 3x op omhoog. Ok en nog een keer ok.) 9.8sec
Menu- instellingen - informatie 13.2 sec om mijn versienr op te zoeken
Menu afsluiten zodat ik weer tv kan kijken 4.64 sec (exit. Exit. Exit)

Ik kan mij echt geen voorstelling maken van dergelijke erbarmelijke responsetijden.

Op onze 8001 en 5202 laadt de gids zo goed als "instantly" en op onze 2260 duurt dat ongeveer twee seconden. Zelfs dat ervaar ik al als langzaam en ook ik zou moord en brand schreeuwen als ik dergelijke responsetijden zou moeten ervaren.

Zie ook mijn eerdere post over de snelheid…

...Hier nog een keer alle tijden:
 

Guide Openen duurt 3sec
1 regel omhoog in guide duurt 1.76 sec
Page down inhouden om van 661 naar 20 te gaan 9sec (komt ook door radiozenders die hier ineens tuusentaan)
Guide sluiten 2sec
Zoekscherm Openen (via menu naar boven en zoeken ok klikken) 5.8 sec
Wisselen van zender (sta op 664. Open guide. Klik 3x op omhoog. Ok en nog een keer ok.) 9.8sec
Menu- instellingen - informatie 13.2 sec om mijn versienr op te zoeken
Menu afsluiten zodat ik weer tv kan kijken 4.64 sec (exit. Exit. Exit)

Ik kan mij echt geen voorstelling maken van dergelijke erbarmelijke responsetijden.

Op onze 8001 en 5202 laadt de gids zo goed als "instantly" en op onze 2260 duurt dat ongeveer twee seconden. Zelfs dat ervaar ik al als langzaam en ook ik zou moord en brand schreeuwen als ik dergelijke responsetijden zou moeten ervaren.

Ik heb net als Patrick een Vip2952. Als een 8001 of 5202 wel snel is zal ik KPN morgen bellen. Ruilen ze hem maar om.

 

Reputatie 7

Ik heb net als Patrick een Vip2952.

Ik heb het gevoel dat de VIP2952 de minst goede response geeft (op een afstandje) gevolgd door de HMB2260. De ZXV8001 en VIP5202 lijken geen moeite te hebben met het nieuwe menu.

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb net als Patrick een Vip2952.

Ik heb het gevoel dat de VIP2952 de minst goede response geeft (op een afstandje) gevolgd door de HMB2260. De ZXV8001 en VIP5202 lijken geen moeite te hebben met het nieuwe menu.

VIP5202 heeft inderdaad geen moeite met het menu. Over het geluid zullen we het maar niet hebben. Dat is bij de HMB2260 stukken beter!

Reputatie 4
Badge +2

mbt nieuwe set-up… moet ik nu bij elke ingestelde herinnering apart aangeven of ik direct moet overschakelen?
Ik kan dit niet meer terugvinden in de instellingen….. Standaard Direct overschakelen...

Reputatie 7
Badge +10

VIP5202 heeft inderdaad geen moeite met het menu. Over het geluid zullen we het maar niet hebben. Dat is bij de HMB2260 stukken beter!

@saxman 


Er is hier ook een topic over het volume. 

Reputatie 7

Ik heb net als Patrick een Vip2952.

Ik heb het gevoel dat de VIP2952 de minst goede response geeft (op een afstandje) gevolgd door de HMB2260. De ZXV8001 en VIP5202 lijken geen moeite te hebben met het nieuwe menu.

VIP5202 heeft inderdaad geen moeite met het menu. Over het geluid zullen we het maar niet hebben. Dat is bij de HMB2260 stukken beter!

Ik heb al langere tijd ruzie met het geluid van de ZTE ZXV8001 op zenders zonder Dolby.

Het geluid op die (stereo) zenders valt bij ons namelijk bijna volledig weg zodra er langs kanaal 200 gezapt wordt of er uitgesteld gekeken is (terugkijken of opname kijken).

Zie dit topic. De HMB2260 en VIP5202 geven sowieso nauwelijks enig volume op stereo zenders op onze Sony KD-43XD8305 met daarop een, via hdmi-ARC, aangesloten Sony Home Cinema Set (BDV-E380).

Sinds een paar dagen heb ik een update van de decoder software voor glasvezel tv.

We zitten nu op versie: 8.0.102_2

Ik moet zeggen dat ik er niet blij mee ben. Het tonen van de tv-gids duurt veel langer en een programma kiezen via de gids heeft nu meer klikken nodig. Best KPN, kunnen we weer terug naar de oude weergave svp? Misschien iets minder mooi maar veel sneller en efficienter

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Het menu op zichzelf vind ik nog steeds niet intuïtief. Bijvoorbeeld dat het menu in beeld blijft staan en alleen door return is weg te krijgen vind ik vervelend. Als een zender wordt gekozen via cijfers dan kan dit menu toch gewoon automatisch weg. Ook mis ik Genre’s zoals dat nog wel op de Samsung App zit verschrikkelijk. 

Maar eigenlijk wilde ik iets positiefs over de update schrijven. Ik neem aan dat de uitlevering nog niet geheel klaar is, want we zien nog steeds berichten verschijnen van moderators om de STB’s te resetten.

Ik kan me niet meer herinneren wanneer we dat voor het laatst hebben gedaan (Met uitzondering van 2x een Netflix situatie). Dus dat is best wel positief van deze nieuwe upgrade want vroeger deden we dat zeker 1 x of meer per week met de 22xx en 1 x of meer per maand met de 29xx STB’s.  

Reputatie 7
Badge +7

Vannacht is de software vernieuwd :

Voor de mensen die liever direct naar de zender gaan via de gids i.p.v. via het tussenscherm kunnen deze optie nu aanzetten via Menu → Instellingen → TV Menu → TV gids : OK gaat direct naar live tv- programma → aan. 
-----
Edit 16:11 : 

Om de vele reacties even voor te zijn. Deze update is vannacht alleen uitgerold zover ik weet en kan testen voor de 5202. Het kan dus zijn dat je bovenstaande functie dus (nog) niet hebt. 

@ChrisWissink 

Afgelopen nacht heeft ook mijn VIP2952v2 die nieuwste software gekregen.

Reputatie 7
Badge +16

@ChrisWissink

Afgelopen nacht heeft ook mijn VIP2952v2 die nieuwste software gekregen.

Goed om te horen @Katana321, dat betekend dat iedereen de verbetering weer grotendeels kan gebruiken. Ik ben ook erg blij met de optie '’tv menu'’ in het instellingenscherm. Dit betekend namelijk dat er dus keuze mogelijkheden geboden kunnen worden aan de gebruiker van de ontvanger.  Zo zal het bijvoorbeeld ook gerealiseerd kunnen worden dat PIP een optionele optie kan worden, zodat men kan kiezen tussen de live uitzending of de afbeelding tijdens het gebruik van de menuschermen.  Maar ik vermoed dat dit een lange ontwikkelingstijd vergt, gezien de PIP functie niet in de huidige software zit.