KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Helaas: het werkt zo niet. Er verschijnen soms wel, soms geen voortgangsbalkjes.

Wat betreft beeheer geplande opnames: zie mijn vorig bericht.

Dat is gek, bij mij verschijnen ze wel gewoon nadat ik kort even de opname heb gekeken. Je zal is kunnen kijken of het opnieuw laden v.d. software dit oplost. 
Naja of je hebt geen verlopen opnames. De gids werkt nu een week vooruit i.p.v. 4 dagen wat het vroeger was.  Ook hier kan ik al mijn opnames realtime beheren en als ik een verlopen opname heb (te zien aan de tekst 0 afleveringen + programma titel) kan ik deze alvast verwijderen. Als je een opname verwijderd in geplande opnames dan annuleer je dus de gehele serie opname. 

Reputatie 5
Badge +2

Helaas: het werkt zo niet. Er verschijnen soms wel, soms geen voortgangsbalkjes.

Wat betreft beeheer geplande opnames: zie mijn vorig bericht.

Dat is gek, bij mij verschijnen ze wel gewoon nadat ik kort even de opname heb gekeken. Je zal is kunnen kijken of het opnieuw laden v.d. software dit oplost. 
Naja of je hebt geen verlopen opnames. De gids werkt nu een week vooruit i.p.v. 4 dagen wat het vroeger was.  Ook hier kan ik al mijn opnames realtime beheren en als ik een verlopen opname heb (te zien aan de tekst 0 afleveringen + programma titel) kan ik deze alvast verwijderen. Als je een opname verwijderd in geplande opnames dan annuleer je dus de gehele serie opname. 

Het is niet gek, want deze software en deze uitrol is een warboel en een puinhoop van een stel dolgedraaide Agile idioten die er sprints uit persen om de ellende te herstellen die ze nooit hadden moeten aanrichten. Daarmee veroorzaken ze nog meer verwarring. Ooit release notes gezien? Ooit een lijst met features gezien? Ooit minimale performance specs gezien? Ooit een handleiding gezien voor gewone gebruikers? Het zou me verbazen als het bestond. Dit is ontwikkeld als een appje voor de buurtsuper.

Ik kan pas sinds vandaag op normale wijze geplande opnamen van series beheren. Ik heb er sinds vandaag opeens honderden. Wat betreft de balkjes; wat ik zeer recent heb gekeken lijkt te kloppen. Is het langer geleden (> week) of onderdeel van een serie, dan wordt het onbetrouwbaar.

Dat maakt het zo lastig; iedereen zit op andere HW en andere SW. Goedbedoelde adviezen zijn daarom vaak niet zinvol.

Grootste probleem blijf ik de traagheid van het systeem vinden. Hoe vaak ik al 2 maal op Gids heb gedrukt omdat ik dacht dat het systeem niet reageerde ….

Reputatie 5
Badge +2

Het begin van alle ellende (Bedeax werkt er vlgs mij niet meer):

In 2014 begon Digital als eerste onderdeel binnen KPN op grote schaal agile te werken. Gedreven door de snelle ontwikkelingen in technologie en de transformatie naar opensource-oplossingen, begon de afdeling met het agile ontwikkelen van de online kanalen en apps, ICT voor de interne kanalen (winkels en contactcenters) en het totale data- en analyticsdomein. Met één doel: zet de klant centraal in een omnichannelomgeving. Leon Bedaux, Vice President van KPN Digital, legt uit hoe deze agile-transformatie tot stand is gekomen.

 

Ik kan series nog steeds alleen maar annuleren als er ook afleveringen gepland staan. Onder 'geplande opnamen’.

Wel leuk: je kunt nu wel tot 6 dagen vooruit instellen.

Reputatie 5
Badge +2

Wat is het nu voor moeite voor de KPN om bij een uitrol van een firmware update de eerste post van dit topic aan te passen met de ‘release notes’.

Da’s te klantvriendelijk, dat mag niet… :relaxed:

Reputatie 6
Badge +3

Nieuw probleem: blauw schermpje: met zender is niet beschikbaar, zap naar etc etc. Terwijl ik tv zit te kijken en ineens dat scherm.

Ennn twee minuten later nog een keer: zap naar een andere zender en weer terug.  Werkt twee tellen en weer dat scherm… om vervolgens na plm 20 seconden weer beeld te krijgen. Irritant.

@jobje73 : Dit klinkt als een losstaand issue. Hoe is jouw tuner aangesloten?

Reputatie 6
Badge +3

@jobje73 : Dit klinkt als een losstaand issue. Hoe is jouw tuner aangesloten?

Is alleen bij die zender ( animal planet) een aantal maal gebeurd, de rest werkt prima.  Tuner gewoon via een kabel aangesloten.

Misschien was er daadwerkelijk uitval op die zender. Mocht het weer terugkomen, wil ik dat graag weten. Liefst met indicatie van tijdstip. :-)

Badge

Hallo 

Ik mis wel het lopende programma in het klein links boven als ik aan jet scrollen ben in de gids.Ook vind ik dat de gids traag opstart.

Bij het wisselen van programma via de gids  moet je het nu 2 x bevestigen . Ook dat vind ik wel een dingetje . Zal er wel aan wennen hoor.

Gr John 

"Bij het wisselen van programma via de gids  moet je het nu 2 x bevestigen . Ook dat vind ik wel een dingetje . Zal er wel aan wennen hoor."

​​​​​​Volgens mij is hiervoor al een update geweest en kan je dit nu aanpassen in het menu.

Maanden verder en gids is nog steeds traag..  heb het idee dat ie ook trager wordt. Maar goed we wachten af, meer kunnen we toch niet doen....

Reputatie 1

1709 reacties. dat geeft aan dat het leeft maar vooral om de verkeerde redenen.

ik ben niet in dienst bij KPN om deze handel te testen.
Zij er überhaupt wel testers in dienst of laat men dit maar over aan de eindgebruikers?

dat ik er tijd aan moet besteden is al vervelend genoeg want ik had weinig klachten over het oude menu/systeem!
Zit nu 9 jaar bij Telfort/KPN en  deze upgrade is echt zo waardeloos, toch een Ziggo 2 systeem gekregen.

  • traagheid (2952V2) menu is stuitend alleen voor een plaatje in de gids. soms wel 3-5 seconden
  • 2* klikken in de gids voor een programmawissel is vervelend
  • balkjes sinds deze week om aan te geven hoe verder je bent met kijken in een opname maar heb al vaak gemerkt dat bij stukjes kijken van meerdere (2) opnames het systeem de kluts kwijtraakt en alleen nog maar vanaf het begin wil afspelen: mega irritant.
  • verder is delete geen echte delete. vandaag vroege vogels. als serie geprogrammeerd.
    opname gekeken, daarna delete. verscheen ie toch weer in de lijst. weer delete. 15 minuten later weer in de lijst 3e verwijdering en nu lijkt ie definitief weg (al veel vaker meegemaakt)

    dus, ik zie enkel snelheid en functionaliteit degradatie van voor mij essentiële zaken.

    zal eens naar de nieuwe instellingen gaan kijken voor de gids.

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik volg dit verhaal al vanaf het begin en vreesde de datum dat ik op mijn VIP2952 het nieuwe menu zou krijgen. Drie dagen geleden (22/9) was het zover. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe uitermate tevreden over ben. Het ziet er mooi uit. Nog geen enkel probleem gehad en ook de snelheid is dik ok.

Even afkloppen: ik behoor gelukkig tot de mensen waar het wel goed bij gaat. Ik hoop voor de anderen dat de problemen snel worden opgelost.

Reputatie 6
Badge +4

Ik volg dit verhaal al vanaf het begin en vreesde de datum dat ik op mijn VIP2952 het nieuwe menu zou krijgen. Drie dagen geleden (22/9) was het zover. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe uitermate tevreden over ben. Het ziet er mooi uit. Nog geen enkel probleem gehad en ook de snelheid is dik ok.

Even afkloppen: ik behoor gelukkig tot de mensen waar het wel goed bij gaat. Ik hoop voor de anderen dat de problemen snel worden opgelost.

Ik ben oprecht blij voor je. Geen idee wat je nu werkelijk aan verbeteringen op de voorgaande versie ervaart...

Reputatie 5
Badge +2

onze eerste indrukken:

  • boven wel nieuw uiterlijk, beneden niet. Werkt wat vreemd;
  • nieuwe uiterlijk ziet er gelikt uit maar niet perse duidelijker; (is helaas de gewoonste zaak geworden, kijk maar naar windows of andere software. Veel gelikte vensters maar wordt snel heel druk of onduidelijk);
  • nieuwe uiterlijk is enorm veel trager. Je drukt snel nog een keer op de knoppen van de afstandsbediening omdat je denkt dat je niet goed hebt gedrukt, maar dan gebeurt er ineens toch iets, en dan nog iets vanwege 2e keer drukken…..
  • sommige snelknoppen zijn niet zichtbaar maar werken wel volgens de oude manier. bv zenderlijst met de blauwe knop. Nergens te vinden maar doet het gewoon nog. Uiterlijk is daar ook aangepast. Zenderlijst aanpassen is niet erg handig omdat je niet alles aan of alles uit kan zetten. Gelukkig is dit niet dagelijkse kost om dit aan te passen.

met een arcadyan kastje btw….

@jhsmd62 , @neell00 

Het 2 X OK in de gids kun je wijzigen naar 1 X.

MENU → Instellingen → TV-MENU

Reputatie 3

Ik volg dit verhaal al vanaf het begin en vreesde de datum dat ik op mijn VIP2952 het nieuwe menu zou krijgen. Drie dagen geleden (22/9) was het zover. Ik moet zeggen dat ik er tot nu toe uitermate tevreden over ben. Het ziet er mooi uit. Nog geen enkel probleem gehad en ook de snelheid is dik ok.

Even afkloppen: ik behoor gelukkig tot de mensen waar het wel goed bij gaat. Ik hoop voor de anderen dat de problemen snel worden opgelost.

Dat kan dan ook een vermoeden geven dat het niet zozeer aan de tv kastjes zelf licht maar misschien je router/locatie/telefooncentrale etc. Ik heb tenminste nog niet gelezen of gezien van iemand die meerdere kastjes heeft waarbij de 1 wel werkt en de ander niet op het zelfde adres (maar daar kan ik inmiddels wel overheen gelezen hebben).

Kunnen jullie wat meer vertellen over jullie onderzoek kpn? 

Ik zou kunnen voorstellen dat jullie meer informatie willen van de personen die traagheid ervaren zoals ik al eerder aangegeven heb.

Serienummers als de 2952V2 bijv met verschillende chipversies werden geleverd, info over de router, locatie etc. wellicht is er een gemeenschappelijke deler te vinden. 

Reputatie 3

@jhsmd62@neell00 

Het 2 X OK in de gids kun je wijzigen naar 1 X.

MENU → Instellingen → TV-MENU

Ah, ik vindt 1X toch prettiger (of gewoon jarenlange gewenning waarschijnlijk). 

Grappig dat dit toch blijkt na zoveel pagina's waar deze geopperd werd blijkbaar toch in de opties zit. 

Reputatie 7

Grappig dat dit toch blijkt na zoveel pagina's waar deze geopperd werd blijkbaar toch in de opties zit. Wellicht lezen de kpn medewerkers mee dat deze dus terug te wijzigen is voor wie dat wil.

Ja, logisch, nadat zoveel mensen geklaagd hebben over het twee keer op OK moeten drukken heeft KPN deze optie in de laatste firmware configureerbaar teruggebracht.

Precies zoals ook voorgesteld werd.

Reputatie 3

Grappig dat dit toch blijkt na zoveel pagina's waar deze geopperd werd blijkbaar toch in de opties zit. 

Ja, logisch, nadat zoveel mensen geklaagd hebben over het twee keer op OK mowten drukken heeft KPN deze optie in de laatste firmware configureerbaar teurggebracht.

Precies zoals ook voorgesteld werd.

Dat is idd fijn. Ik kom eens per week op het forum en 8 dagen geleden werd o.a. hier sterk gesuggereerd dat dit er niet zou komen door kpn medewerker. De meerdere handelingen zoals 2 x klikken waren as designed vanwege een betere structuur. 

Dus deze verandering had ik niet direct zo snel alsnog verwacht. 

ps. ...nee laat maar

Reputatie 5
Badge +2

 Nog geen enkel probleem gehad en ook de snelheid is dik ok.

 

Dat kan dan ook een vermoeden geven dat het niet zozeer aan de tv kastjes zelf licht maar misschien je router/locatie/telefooncentrale etc.

 

Wat de een acceptabele ‘dik ok’ snelheid vind, is voor een ander irritant traag.

‘dik ok’ is een erg subjectieve indicatie, en geeft mij geen enkele informatie over hoe snel of traag het verloopt.

Ik geloof niet dat mijn kastje significant trager is dan welk ander arris vip2952v2 met de nieuwe firmware.

En ik vind het irritant traag geworden.

 

Reputatie 7

Persoonlijk denk ik dat er vervelende bugs in de firmware voor de 2952 zitten.

In dit topic wordt gevraagd je te melden als je last hebt van spontaan herstartende TV ontvangers.

Tot op heden betreft het bij alle meldingen een VIP2952V2 en dat zet je toch te denken.

Reputatie 5
Badge +2

Ik zie nu ook in de gids, als je bij npo1 naar boven gaat dat je dan in de radiozenders komt ipv bv omroep Zeeland. Dus kan je eerst door alle radiozenders scrollen eer je daar bent. Dat is bij de oude software ook niet zo (en dus beter...)

Reputatie 7

Ik zie nu ook in de gids, als je bij npo1 naar boven gaat dat je dan in de radiozenders komt ipv bv omroep Zeeland. Dus kan je eerst door alle radiozenders scrollen eer je daar bent. Dat is bij de oude software ook niet zo (en dus beter...)

Helemaal mee eens, ik hoop dat KPN snel in zal zien dat je de TV-gids en de radio-gids beter gescheiden kunt houden.