KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Er gaat iets niet goed op dit moment. Op de 5202 en in de app deze meldingen:

 

 

Reputatie 1

Zeer ontevreden over deze update. Voorheen nooit problemen gehad, ik geb glasvezel.

Nu enorm traag, al een aantal keer een vastloper gehad. Nu ook weer.

Geen tv gids, opnames niet bereikbaar, programma vanaf het begin kijken nu ook niet mogelijk.

 

ik zie eigenlijk geen verbetering, maar vooral veel irritatie.

Als er een mogelijkheid is om terug te gaan naar het oude menu…..graag!

Reputatie 7
Badge +9

Er gaat iets niet goed op dit moment. Op de 5202 en in de app deze meldingen:

 

 

@Katana321 , nee hoor je bent niet de enige. Forum loopt vol. Ik heb er ook last van.

Waarom.loopt alles zo vreselijk vast nadat het nieuwe menu er is? Moet vaak meerdere keren per dag zaken resetten  kan en mag niet de bedoeling zijn toch

Reputatie 1

Met wat ik lees geloof ik niet dat ik blij ga worden van die update, maar …...verhelpt ie wel dat “sneeuwprobleem”?

Reputatie 6
Badge +3

Er gaat iets niet goed op dit moment. Op de 5202 en in de app deze meldingen:

 

 

@Katana321 , nee hoor je bent niet de enige. Forum loopt vol. Ik heb er ook last van.

Thx KPN. Ook ik kan geen opnames afspelen. Gaat weer lekker.

Reputatie 7
Badge +16

Denk ik weer een storing. Ik loop ook tegen een serverfout op. Laatste weken wel erg vaak storingen in dit gebied van de software.

Reputatie 4
Badge

Beste Kpn,

Ik ben er wel zo ontzettend klaar mee.

Wéér een avond tv kijken verpest. 

Gids loopt vast, programma vanaf begin kijken loopt vast/werkt niet. Vervolgens tien pogingen en tien foutmeldingen later (STB-zap-01) kastje herstart. Duurt ook verschrikkelijk lang. Nog steeds niks.

Stekker er uit. Kwartier later weer aan. Wachten wachten. Weer hetzelfde.

Software reset dan maar. 20 min verder nog niet. Besluit het kastje om uit zichzelf weer software opnieuw te installeren.

Dit topic moet een oplossing bieden maar er gebeurt niets. Mensen zoeken niet voor niets dit forum op. Dat doen ze als ze er serieuze hinder van ondervinden. Oplossing lijkt simpel, laat gebruikers kiezen welke software ze willen. Of stap terug naar de oudere versie.

Ik wil een oplossing en wel direct. Gebruikers compenseren (waar mijn voorkeur absoluut niet ligt) of fix het probleem. Het is genoeg geweest. 

Reputatie 7
Badge +10

Denk ik weer een storing. Ik loop ook tegen een serverfout op. Laatste weken wel erg vaak storingen in dit gebied van de software.


@ChrisWissink Ik vind het al met al ook een beetje teveel van het (niet) goede 🙈 Geluid is hier nu 👍 De vele storingen 👎

Reputatie 2
Badge

Ik ben namelijk slechthorend en maak gebruik van teletekst 888 voor ondertiteling.
Ik ben gisteren erachter gekomen ik bij het opnemen terug kijken met gebruiken van teletekst. 
Wanneer je iets wilt doorspoelen, deed ik bij het oude vorige update, op afstandbediening het TV-huisje drukken, schakel je teletekst uit zodat je daarna kunt doorspoelen.
Nu bij de nieuwe update, gebeurt het niet. Krijg ik direct melding of je afspelen van opnamens wilt afsluiten krijg je keus uit ja of nee. Als ik op nee druk kan ik vervolgens pas doorspoelen. 

Hallo @cooltennis,

Je kan teletekst nu uitschakelen door tweemaal te drukken op de teletekst knop. Hopelijk werkt het voor jouw als snelle manier om dit voor elkaar te krijgen.


Zal wanneer ik weer op TV ben met ondertiteling nodig heb eens gaan testen, en zal laten weten. 

Ja het werkt 2x drukken. Super!

Reputatie 2
Badge

Hier ook: Storing vermoed ik? En lees hier terug niet enige ben. 

Reputatie 4
Badge

Tijd voor de Consumentenbond om eens met ons mee te kijken.

Ik ga in ieder geval contact opnemen. Dit kan niet langer zo.

Reputatie 7
Badge +7

 

Reputatie 1

Vind deze update ook helemaal niks.:frowning2:

Loopt vaak vast, vertraagd het systeem, te veel "mogelijkheden”  en zappen duurt een eeuwigheid.

de gekleurde sneltoetsen op de afstandsbediening werken ook niet meer met de nieuwe IF.

 

KPN,,   ga AUB weer het oude menu hanteren, of haal de overbodige troep eruit zoals de afbeeldingen in het menu.  Maak het simpeler zodat het systeem minder vaak vastloopt en dus sneller werkt.

Erg frustrerend allemaal.    En wij maar betalen voor iets waar wij niet om vragen………..

Reputatie 2

Er gaat iets niet goed op dit moment. Op de 5202 en in de app deze meldingen:

 

 

@Katana321 , nee hoor je bent niet de enige. Forum loopt vol. Ik heb er ook last van.

Hier ook dezelfde storing! 

Ik heb de foutcode ingevuld op de storingspagina van KPN en hij zegt dat de foutcode niet bestaat. Dat schiet ook lekker op.

 

Net als de andere gebruikers hier, vind ik dat er erg vaak storingen zijn sinds het nieuwe menu er is. 

Ik merkte het vanavond rond 7 uur toen ik wilde terugkijken vanaf het begin, wat niet lukte.

Menu en gids werken niet. Opnames kunnen niet bekeken worden. Dit duurt nu al de hele avond. 

Reputatie 2

 

Start van de storing rond 21:00 uur?

Hier begonnen de problemen al om 19:00 uur.

Echt heel vervelend! 

Reputatie 2

Na nogmaals de ontvanger herstart te hebben, werkt het nu weer. Had dit vanavond al eerder geprobeerd, zonder resultaat. 

 

Het vorige menu gaf nooit storingen, het nieuwe behoorlijk vaak. 

Ik las ook dat de afstandsbediening bij sommige gebruikers af en toe niet reageert. Dat gebeurt hier helaas ook regelmatig. 

Reputatie 5
Badge +2

 

Start van de storing rond 21:00 uur?

Hier begonnen de problemen al om 19:00 uur.

Echt heel vervelend! 


Zelfde probleem hier. Ze doen er 14 uur! over om op te lossen… Je kan ook niet opnemen (0% vrije ruimte),. Een van de kastjes is zo traag dat ik vermoed dat ze een postduif hebben ingezet om het programma te versturen.

Reputatie 5
Badge +2

Zoals ik eerder zei: kijk eens naar OpenPLI.

Dan kun je zien hoe een goede en snelle interface eruit hoort te zien...

Nou ik kan nu al 3 dagen niet terug kijken en heb al 2 weken mono geluid

Reputatie 5
Badge +2

Heb liever een snel simpel menu dan een traag "gelikt" menu.

Gelikt is eigenlijk nooit goed, maakt het véél te druk en onoverzichtelijk. En als het daarnaast ook nog traag werkt slaat het de plank enorm mis..…

Foto's in de gids.... Ik kijk er niet naar. Heb namelijk een gids met tekst...... Haal het eruit!

Reputatie 7
Badge +10

Net een interessante constatering gedaan. Als een serie niet meer bij Geplande Opnames staat, dan blijven de al gemaakte opnames netjes als serie bij elkaar staan. Of zie ik het verkeerd? @ChrisWissink 


Bedoel je dit? @Katana321 

Opgenomen serie staat netjes bij elkaar 👍

 

 

Ik stond vanochtend op om 6u45 en zag dat de tv-decoder (Arris) aan het updaten was.

Bij het bekijken van de versies zag ik de volgende veranderingen:

UI is nu versie 4.106.209

Firmware is nu versie 8.0.106_1.dev

Wat zijn de veranderingen?

Het moderatieteam weet vast een antwoord.:relaxed:

Reputatie 7
Badge +7

Net een interessante constatering gedaan. Als een serie niet meer bij Geplande Opnames staat, dan blijven de al gemaakte opnames netjes als serie bij elkaar staan. Of zie ik het verkeerd? @ChrisWissink 

Bedoel je dit? @Katana321 

Opgenomen serie staat netjes bij elkaar 👍

 

@Anneke-Anna  Als een serie is afgelopen (dus niet meer in de gids staat), dan zie je bij Geplande Opnames bij die serie “0 afleveringen" staan. Als je die verwijdert, blijven de afleveringen bij de Opnames netjes als groep bij elkaar staan. Dit is nieuw t.o.v. het oude menu. 

Reputatie 7

Ik stond vanochtend op om 6u45 en zag dat de tv-decoder (Arris) aan het updaten was.

Bij het bekijken van de versies zag ik de volgende veranderingen:

UI is nu versie 4.106.209

Firmware is nu versie 8.0.106_1.dev

Wat zijn de veranderingen?

Het moderatieteam weet vast een antwoord.:relaxed:

Ik denk dat jij een pre-release van de volgende versie gepusht hebt gekregen.

Jouw abonnement is dit keer dus onderdeel van een testgroep.

Er zou iets veranderd kunnen zijn in de geluidsinstellingen (volume) en verder hoop ook ik dan KPN daar wat over kan vertellen.