KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Kan niet in opnames en tv gids. 2de avond op een rij

Ik word niet blij van het nieuwe menu. Kan er wel mee overweg maar behalve dat het er moderner uit ziet is het mi nergens verbeteren.  En net als een oude computer loopt er minimaal wekelijks iets vast en kan ik alles resetten.  En dan maar duimen dat de opnames er er zijn. Vast lopen bij pauze stand gebruiken is regel geworden en daar kom je niet uit zonder de buffer te wissen. 

Geeft mij het oude menu asap terug.

Stelletje oelewappers. Nep verbeteringen.  Houd je van de straat. Wordt maar covid tester. Veel nuttiger. 

Tv resetten is de enige optie

 

Helaas zijn alle opnamen van de afgelopen maand gewist bij de overgang naar de nieuwe layout van iTV. Jammer want we hadden ons op een paar goede documentaires verheugd die nu niet meer terug te kijken zijn!

 

Hoe kan je kiezen voor de horizontale TV gids?

Door nog een keer op de knop <gids> te drukken.

Reputatie 7

Hoe kan je kiezen voor de horizontale TV gids?

Door nog een keer op de knop <gids> te drukken.

We hebben het hier in dit topic over de site https://tv.kpn.com, niet over de TV ontvanger.

Oh, sorry. Niet goed gelezen.

Performance issues van het nieuwe Itv menu:

  1. Vanuit het tv-beeld de EPG weergeven duurt gemiddeld 2 seconden
  2. Vanuit de EPG het tv-beeld weergeven duurt gemiddeld 1.5 seconden
  3. Bij het door de EPG bewegen met pijltje naar boven / beneden  treedt te vaak een vertraging op
  4. Vanuit het tv-beeld Zenderlijsten weergeven mbv de blauwe knop duurt gemiddeld 2 seconden 

sinds een paar dagen het nieuwe menu

op een Arris 2952 V2

na alle berichten hier over het nw menu was ik best huiverig maar tot mijn grote vreugde werkt het goed zelfs zappen gaat heel rap

ik heb alleen een kritisch puntje

steevast bij een opname begint de opname niet bij begin maar bij 5min !

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Wij missen ook het scherm in de gids waar de tv doorspeelde. Daar staat nu de (onnodige) foto van het programma waar je op dat moment op staat. Liever live tv van waar de zender op dat moment op staat.

Nu een tijdje van de updates gebruikgemaakt. Een paar dingen die opvallen:

  1. Menus zijn veel trager dan voorheen; jammer, maar zal vast wel opgelost worden
  2. Nieuwe layout heeft wel wat en vind ik prima
  3. Geplande opnames die nog niet in de gids staan, kan ik nergens meer terugvinden (en evt verwijderen), Dat was voorheen wel mogelijk (ik houd van opruimen)
  4. Verwijderen van een opname uit een serie gaat anders dan verwijderen van een enkele opname (rode knop vs knop “verwijderen"). Het werkt goed, maar het is vervelend om te zoeken waar je nu weer moet deleten.
  5. De huidige tijdsaanduiding is van vele schermen verdwenen. Stond vroeger wel telkens op een andere plek, wat ook niet echt leuk was
  6. Serie opnames gaan niet meer automatisch over naar een nieuw seizoen. Dit is kwalijk, zeker bij zenders waarbij je niet kunt terugkijken (BBC bijvoorbeeld). Dan mis je al snel de 1e (paar) afleveringen van het nieuw seizoen.
  7. Terugschakelen van Teletext naar TV tijdens het afspelen van een opname, sluit de opname en brengt je terug naar de TV. Vroeger (...) speelde de opname gewoon door en werd alleen Teletekst gestopt. (Teletext gebruik ik wel eens voor BBC programma's om de ondertiteling aan te zetten).
  8. Terugkijken van een opname gebeurt nu door te starten na plm 5 minuten en zit vaak vlak voor de start van het eigenlijke programma. Dat is prima; scheelt weer doorspoelen.

Verandering vind ik prima. Sommige veranderingen zijn ‘even wennen' maar verder OK, andere veranderingen zijn goed en een verbetering en er zijn enkele die slecht (#7) en heel slecht (#6) zijn.

Ik ben benieuwd naar de volgende update.

PS. ik ben jaren geleden overgestapt van Ziggo naar KPN: nog geen seconde spijt gehad. 

Reputatie 5
Badge +2

Als je van vertikale naar horizontale gids schakelt ga je altijd naar de zender die op dat moment speelt.

HEEL irritant en ongewenst! (in het oude programma bleef je op dezelfde zender zoals ook de bedoeling)

Nu moet je steeds soms wel 6 pagina’s bladeren om weer terug te zijn waar je vandaan kwam.

Ik vind het nieuwe menu echt vreselijk! 

Volgende keer zou een waarschuwing van te voren zowieso wel fijn zijn maar dat terzijde.

  • Het nieuwe menu is super traag, reageert super slecht op de afstandsbediening, ik moet soms wel 4 keer drukken voor er iets gebeurd! En nee dat ligt niet aan de afstandsbediening want in de oude gids werkte hij prima! 
  • Extra handeling om naar een ze⁸nder te gaan is echt SUPER irritant! En ontzettend onnodig! 
  • Ik vond het beeld in beeld fijner als een stilstaand plaatje van het programma dat geselecteerd is. 
  • Ik vind de nieuwe look wel mooi maar de nieuwe features zijn stuk voor stuk vervelend en overbodig! 

Oftewel: Ik wil het oude menu terug! 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Bluefairyxx De extra handeling om naar een zender te gaan is inderdaad irritant! KPN heeft daar naar geluisterd en een optie ingebouwd om dat uit te zetten: Menu > Instellingen > TV menu > bij OK meteen naar zender (of zoiets)

@BluefairyxxDe extra handeling om naar een zender te gaan is inderdaad irritant! KPN heeft daar naar geluisterd en een optie ingebouwd om dat uit te zetten: Menu > Instellingen > TV menu > bij OK meteen naar zender (of zoiets)

Dat scheelt alweer een beetje. Maar dat lost de rest van de problemen nog steeds niet op helaas.

@HenkKijktTV 

Terugschakelen van Teletext naar TV tijdens het afspelen van een opname, sluit de opname en brengt je terug naar de TV. Vroeger (...) speelde de opname gewoon door en werd alleen Teletekst gestopt. (Teletext gebruik ik wel eens voor BBC programma's om de ondertiteling aan te zetten).

Teletekst kun je nu uitzetten door (2 😵 op de TT knop te drukken. Het weergeven van de opname blijft dan gewoon doorlopen.

De huidige tijdsaanduiding is van vele schermen verdwenen. Stond vroeger wel telkens op een andere plek, wat ook niet echt leuk was

Ikzelf heb, al jaren, een (voor mij hele mooie) zendergestuurde klok bij de TV staan. Heb ik 24/7 de tijd bij de hand. Ook op de decoder heb ik geen tijd in standby. Dan heb je die juist niet nodig….

Nog een eigen opmerking. Ik vind de tijd die je tussen de cijfers hebt om in te tikken bij zendernummers van 2 of meer cijfers te kort. Voor 221 e.v. kom ik vaak nog op 22 en dan op 1 dus die tijd mag van mij wel weer ‘ouderwets’ zijn.

Hai 

Sinds de update kan ik niet meer zoeken op categorie films, series en natuur enz van programma's op tv.

Dus kortom alle films/series van die die week op tv komen in een lijst.

Komt dit nog wel terug?

Want ik mis dat heel erg.

Ook hier oude opnames terug en nieuwe opnames verdwenen na de omzetting van de software. Heb al gelezen dat het niet rechtgezet kan worden. Slechte actie KPN🤬🤬

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 4
Badge +2

de rode knop werkt niet meer (pluspakket, films en ja,ook erotiekkanaal).
 

Meerdere zaken geprobeerd, opgestart etc…. rode knop doet niets meer

Reputatie 5
Badge +2

Omdat 1 van mijn 4 2260 erg traag is gevraagd via de storingschat om een vervangende. Dit is de reaktie:

De chat wordt door KPN gewoon afgebroken. Lekkere service…

Ok, dit heb ik nogmaals geprobeerd (14 wachtenden voor me) maar er zit een “robot” achter de chat die te stom is om voor de duvel te dansen. WAT NU?

alweer plotseling afgesloten:

 

@HenkKijktTV

Terugschakelen van Teletext naar TV tijdens het afspelen van een opname, sluit de opname en brengt je terug naar de TV. Vroeger (...) speelde de opname gewoon door en werd alleen Teletekst gestopt. (Teletext gebruik ik wel eens voor BBC programma's om de ondertiteling aan te zetten).

Teletekst kun je nu uitzetten door (2 😵 op de TT knop te drukken. Het weergeven van de opname blijft dan gewoon doorlopen.

Bedankt! ook weer opgelost

 

Reputatie 5
Badge +2

Lachen met de KPN ROBOT. Dit is direct (1:1) gekopieerd uit het gespreksverslag:

Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.Rene: Welkom! Je chat met Rene. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?Rene: zet de ontvanger even uit via uit en aan knop, daarna stroomloos maken<verbinding Verbroken>ANTO: “Rene”heb ik overigens nooit in mijn dialoog gezien!

De gids is aanzienlijk trager, plaatjes zijn geen meerwaarde.

Minder overzicht over de zenders

Irritatie gehalte is ruim gestegen

Reputatie 5
Badge +2

Ook vervelend: als ik 3 pagina’s verder wil in de tv gids, dan wordt eerst de eerste pagina (die ik helemaal niet zien wil) tergend langzaam opgebouwd, daarna de tweede, en pas daarna de derde.

Als ik 3x op ‘volgende pagina’ druk, moet opbouwen andere pagina’s meteen worden afgebroken.

Reputatie 6
Badge +3

Ik had juist KPN genomen voor glasvezel internet, maar ook grotendeels vanwege de fijne tv gids. Mijn ouders hadden Ziggo en dat was zo traag vanwege alle extra info en afbeeldingen. KPN had gewoon een simpele, maar effectieve tv gids die enorm snel was in de bediening en zappen. Dat was de reden voor mij om voor KPN te gaan. Nu heb ik een update gekregen en schrok me kapot! De snelheid, overzicht, duidelijkheid, allemaal in een klap weg! Why fix something that is't broken? Ik hoop heel erg dat dit terug kan worden gezet, want ik mis de pip ook heel erg in beeld. Ik ben een trouwe klant aan kpn inmiddels, dus baal hier enorm van. 

@RalfGWat jammer dat het bij jou zo traag verloopt. Terugzetten gaat niet gebeuren vrees ik voor jou. Er zijn gelukkig ook een heleboel tevreden klanten (in het forum zie je natuurlijk alleen de klanten die niet tevreden zijn). Er wordt nog druk aan het menu ontwikkeld zoals je in dit topic kunt zien.

Er zijn wat standaard vraagjes die steeds voorbij komen:

  • Heb je de software al eens opnieuw geïnstalleerd?
  • Heb je de tv ontvanger al eens (minimaal) 30 seconden van de stroom gehad en dan weer aangezet?
  • Welk type tv ontvanger heb je?
  • Als de ontvanger “oud” is kan deze mogelijk worden vervangen door KPN: apparatuur wisselen

Hopelijk lijdt één van bovenstaande suggesties tot een oplossing!

Leuk, dat charme offensief voor KPN. Maar het gekleurde hierboven kun je denk ik beter anders zien: het zijn niet alleen de klanten die ontevreden zijn die hier in het forum komen, ik zie het meer als het topje van de ijsberg dat hier komt ‘klagen'. Mijn ouders zijn ook niet blij met een aantal zaken, maar zul je niet op een forum zien (weten niet eens wat dat is). Ik hoor het van veel meer mensen om me heen, wel ontevreden zijn, maar niet naar dit forum.