Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Bof jij even @hjabmns :sunglasses::wink:

Maar hij haalt altijd software op is het niet de nieuwe dan de oudere wel.

Reputatie 3

Bof jij even @hjabmns :sunglasses::wink:


Dus ga ik niet experimenteren, maar verneem graag wat ik nu wel moet doen ivm foutcode 36 (189), "software update kan niet gedownload worden”  

Huidige software verwijderen is geen goed advies, omdat de TV ontvangen dan een baksteen wordt.

Maar hij haalt altijd software op is het niet de nieuwe dan de oudere wel.

 

Ontvanger haalt tijdens het opstarten alleen de configuratie, zenderlijst ed op niet de software (want dit duurt ca 10 minuten en zolang duurt het opstarten niet)

Reputatie 7
Badge +21

Bof jij even @hjabmns :sunglasses::wink:

Ontvanger haalt tijdens het opstarten alleen de configuratie, zenderlijst ed op niet de software (want dit duurt ca 10 minuten en zolang duurt het opstarten niet)

Je moet dus wel eerst de software verwijderen, anders kan hij geen nieuwe ophalen.

Reputatie 7
Badge +10

Bof jij even @hjabmns :sunglasses::wink:


Dus ga ik niet experimenteren, maar verneem graag wat ik nu wel moet doen ivm foutcode 36 (189), "software update kan niet gedownload worden”  

Huidige software verwijderen is geen goed advies, omdat de TV ontvangen dan een baksteen wordt.

Maar hij haalt altijd software op is het niet de nieuwe dan de oudere wel.

 

Ontvanger haalt tijdens het opstarten alleen de configuratie, zenderlijst ed op niet de software (want dit duurt ca 10 minuten en zolang duurt het opstarten niet)


Een KPN medewerker zal ook een reset adviseren. Wil je het niet, dan doe je het niet. De ontvanger zal dan wel telkens (meer) problemen gaan geven dan waar jij bang voor bent. 

Reputatie 3

Bof jij even @hjabmns :sunglasses::wink:

Ontvanger haalt tijdens het opstarten alleen de configuratie, zenderlijst ed op niet de software (want dit duurt ca 10 minuten en zolang duurt het opstarten niet)

Je moet dus wel eerst de software verwijderen, anders kan hij geen nieuwe ophalen.


Nee hoor, ik hoef de software niet te verwijderen, want de keuze om software te updaten komt elke keer zodra de TV ontvanger uit standby gehaald wordt. Dan kan ik kiezen om uit te stellen en dit is voorlopig alles dat ik kan doen want ivm foutcode 36 (189) kan de nieuwe software niet gedownload worden.

Reputatie 3

Bof jij even @hjabmns :sunglasses::wink:


Dus ga ik niet experimenteren, maar verneem graag wat ik nu wel moet doen ivm foutcode 36 (189), "software update kan niet gedownload worden”  

Huidige software verwijderen is geen goed advies, omdat de TV ontvangen dan een baksteen wordt.

Maar hij haalt altijd software op is het niet de nieuwe dan de oudere wel.

 

Ontvanger haalt tijdens het opstarten alleen de configuratie, zenderlijst ed op niet de software (want dit duurt ca 10 minuten en zolang duurt het opstarten niet)


Een KPN medewerker zal ook een reset adviseren. Wil je het niet, dan doe je het niet. De ontvanger zal dan wel telkens (meer) problemen gaan geven dan waar jij bang voor bent. 


Beste @Anneke-Anna je doet hierbij de aanname dat het probeem in de TV ontvanger zit. Dat hoeft niet altijd zo te zijn. Het probleem zit zeer waarschijnlijk aan de kant waar de software update wordt verstuurd.  Ik heb inmiddels met Wireshark gekeken en zie dat de updateserver de update af breekt met een Encryption alert. Niet de TV ontvanger.

Ik verneem graag van een deskundige KPN medewerker wat de echte oplossing is van foutcode 36 (189)

 

Reputatie 7

@hjabmns, heb jij nog altijd die FRITZ!Box 5490 met een XS4ALL abonnement?

Heb je die 5490 rechtstreeks op de glasvezel aangesloten of zit daar nog een NTU tussen?

Reputatie 3

@hjabmns, heb jij nog altijd die FRITZ!Box 5490 met een XS4ALL abonnement?

Heb je die 5490 rechtstreeks op de glasvezel aangesloten of zit daar nog een NTU tussen?


Ja nog steeds Fritzbox 5490 met XS4all en direct op glas. TV ontvanger zit rechtstreeks via CAT6 op Fritzbox.  TV kijken, Netflix etc etc. gaat zonder problemen.

Reputatie 7

Ja nog steeds Fritzbox 5490 met XS4all en direct op glas.

Heb je het issue al bij XS4ALL aangekaart?

 

TV kijken, Netflix etc etc. gaat zonder problemen.

Wel zal je straks bij de overgang naar het nieuwe menu al jouw opnames kwijt zijn die gemaakt hebt sinds dat je het nieuwe menu beschikbaar gesteld hebt gekregen.

Het is daarom niet zo verstandig om op het oude menu te blijven zitten.

Reputatie 3

@hjabmns, heb jij nog altijd die FRITZ!Box 5490 met een XS4ALL abonnement?

Heb je die 5490 rechtstreeks op de glasvezel aangesloten of zit daar nog een NTU tussen?

Ja nog steeds Fritzbox 5490 met XS4all en direct op glas. TV ontvanger zit rechtstreeks via CAT6 op Fritzbox.  TV kijken, Netflix etc etc. gaat zonder problemen.

Heb je het issue al bij XS4ALL aangekaart?


Ja, maar nog geen reactie en XS4ALL heeft geen forum. IPTV en dus de software update komt van KPN, dus daarom ook maar hier gepost

Als ik het zo lees , ben ik blij dat de software update nog niet gelukt is want er zijn heel veel problemen met software v8.  Traag en terugkijken lijken veel voorkomende problemen, die heb ik niet met V7.7.89_3

Reputatie 7

Als ik het zo lees , ben ik blij dat de software update nog niet gelukt is want er zijn heel veel problemen met software v8.  Traag en terugkijken lijken veel voorkomende problemen, die heb ik niet met V7.7.89_3

Kijk nog even naar de wijziging van mijn vorige bericht.

Reputatie 3

Als ik het zo lees , ben ik blij dat de software update nog niet gelukt is want er zijn heel veel problemen met software v8.  Traag en terugkijken lijken veel voorkomende problemen, die heb ik niet met V7.7.89_3

Kijk nog even naar de wijziging van mijn vorige bericht.

 

Wel zal je straks bij de overgang naar het nieuwe menu al jouw opnames kwijt zijn die gemaakt hebt sinds dat je het nieuwe menu beschikbaar gesteld hebt gekregen.

Het is daarom niet zo verstandig om op het oude menu te blijven zitten.

 

Bedankt, ik wil wel updaten maar  het is gewoon afwachten tot dat KPN een echte oplossing heeft voor foutcode 36 (189). Resetten van de TV ontvanger heeft tot op heden niets opgeleverd en met de netwerkverbinding is niets mis.

Zie ook mijn trace in de vorige post waar de update server de verbinding met een Encryption Alert af breekt.

 

Reputatie 7

Zie ook mijn trace in de vorige post waar de update server de verbinding met een Encryption Alert af breekt.

Dat een SSL/TLS sessie beëindigd wordt wil nog niet zeggen dat daarmee ook de update procedure beëindigd wordt. Die "Encryption Alert" is een normale melding die bij het ordentelijk afsluiten van een SSL/TLS verbinding gegeven wordt.

 

Resetten van de TV ontvanger heeft tot op heden niets opgeleverd en met de netwerkverbinding is niets mis.

En helpt het verwijderen van de software en terugzetten naar fabrieksinstelling ook niet of bedoel je dat met resetten?

Reputatie 3

Zie ook mijn trace in de vorige post waar de update server de verbinding met een Encryption Alert af breekt.

Dat een SSL/TLS sessie beëindigd wordt wil nog niet zeggen dat daarmee ook de update procedure beëindigd wordt. Die "Encryption Alert" is een normale melding die bij het ordentelijk afsluiten van een SSL/TLS verbinding gegeven wordt.

Jawel, want op het moment van de Encryption alert komt ook de foutmelding 36 (189).  Google maar eens op TLS 1.2 Encryption Alert want dit is geen normale melding. 

 

Resetten van de TV ontvanger heeft tot op heden niets opgeleverd en met de netwerkverbinding is niets mis.

En helpt het verwijderen van de software en terugzetten naar fabrieksinstelling ook niet of bedoel je dat met resetten?

 

Verwijderen van software begin ik niet aan zonder garantie dat de ontvanger niet in een baksteen veranderd. Resetten is terug naar fabrieksinstellingen etc.

Reputatie 7

Google maar eens op TLS 1.2 Encryption Alert want dit is geen normale melding. 

Precies, een hele normale melding dus.

 

Verwijderen van software begin ik niet aan zonder garantie dat de ontvanger niet in een baksteen veranderd. Resetten is terug naar fabrieksinstellingen etc.

Ik heb nog nooit een TV ontvanger in een baksteen zien veranderen. :wink:

Gewoon doen.

Reputatie 3

Google maar eens op TLS 1.2 Encryption Alert want dit is geen normale melding. 

Precies, een hele normale melding dus.

 

Verwijderen van software begin ik niet aan zonder garantie dat de ontvanger niet in een baksteen veranderd. Resetten is terug naar fabrieksinstellingen etc.

Ik heb nog nooit een TV ontvanger in een baksteen zien veranderen. :wink:

Gewoon doen.


Zorg je vanavond voor een andere als het mislukt? Want waarom zou het downloaden van software wel lukken als je de oude eerst wist. Voorts is er niemand die de echte oorzaak van foutcode 36 met optie 189 lijkt te kennen. Dood eng……

 

Update: ik ga een verzoek doen om de TV ontvanger om te ruilen. Is tenslotte niet mijn probleem maar van de TV aanbieder. Voor dat ik de oude terug stuur, zal ik de software wissen en proberen te updaten, zodat duidelijk is wat het effect hiervan is icm foutcode 36 (189)

Reputatie 7
Badge +10


Zorg je vanavond voor een andere als het mislukt? Want waarom zou het downloaden van software wel lukken als je de oude eerst wist. Voorts is er niemand die de echte oorzaak van foutcode 36 met optie 189 lijkt te kennen. Dood eng…...

Dan wikkel je ‘m in baksteenfolie en gooi je ‘m door het raam ;-)

 


Grapje natuurlijk :-)

Een fabrieksreset zoals eerder door mij uitgelegd kun je prima uitvoeren, dus, gewoon doen.

 

Reputatie 4
Badge +2

voorlopig staat hij voor de 5e keer te downloaden en op te starten… ik hoop dat ie niet blijft hangen

 

Reputatie 3


Zorg je vanavond voor een andere als het mislukt? Want waarom zou het downloaden van software wel lukken als je de oude eerst wist. Voorts is er niemand die de echte oorzaak van foutcode 36 met optie 189 lijkt te kennen. Dood eng…...

Dan wikkel je ‘m in baksteenfolie en gooi je ‘m door het raam ;-)

Grapje natuurlijk :-)

Een fabrieksreset zoals eerder door mij uitgelegd kun je prima uitvoeren, dus, gewoon doen.

 

Gewoon doen is niet overtuigend genoeg. Grapjes zijn prima, maar niet als je vervolgens geen garantie hebt dat je de komende paar dagen TV kan kijken is dit een onverstandig advies. 

Ik ga een verzoek doen om de TV ontvanger om te ruilen. Is tenslotte niet mijn probleem maar van de TV aanbieder. Voor dat ik de oude terug stuur, zal ik de software verwijderen en proberen te updaten, zodat duidelijk is wat het effect hiervan is i.c.m. foutcode 36 (189)

 

Reputatie 7
Badge +10


Zorg je vanavond voor een andere als het mislukt? Want waarom zou het downloaden van software wel lukken als je de oude eerst wist. Voorts is er niemand die de echte oorzaak van foutcode 36 met optie 189 lijkt te kennen. Dood eng…...

Dan wikkel je ‘m in baksteenfolie en gooi je ‘m door het raam ;-)

Grapje natuurlijk :-)

Een fabrieksreset zoals eerder door mij uitgelegd kun je prima uitvoeren, dus, gewoon doen.

 

Gewoon doen is niet overtuigend genoeg. Grapjes zijn prima, maar niet als je vervolgens geen garantie hebt dat je de komende paar dagen TV kan kijken is dit een onverstandig advies. 

Ik ga een verzoek doen om de TV ontvanger om te ruilen. Is tenslotte niet mijn probleem maar van de TV aanbieder. Voor dat ik de oude terug stuur, zal ik de software verwijderen en proberen te updaten, zodat duidelijk is wat het effect hiervan is i.c.m. foutcode 36 (189)

 


Tjsa...Er hebben nu 2 mensen jou een heel goed advies gegeven, 2 mensen waarvan ik zeker weet dat ze veel en dat is een understatement, verstand van zaken hebben. Ik durf zelfs te zeggen, meer dan de gemiddelde KPN medewerker. 
Ik praat dus over wjb en huistijger.

Nogmaals, durf je het niet aan dan doe je het niet. Het is jouw feestje. 

Reputatie 3


Zorg je vanavond voor een andere als het mislukt? Want waarom zou het downloaden van software wel lukken als je de oude eerst wist. Voorts is er niemand die de echte oorzaak van foutcode 36 met optie 189 lijkt te kennen. Dood eng…...

Dan wikkel je ‘m in baksteenfolie en gooi je ‘m door het raam ;-)

Grapje natuurlijk :-)

Een fabrieksreset zoals eerder door mij uitgelegd kun je prima uitvoeren, dus, gewoon doen.

 

Gewoon doen is niet overtuigend genoeg. Grapjes zijn prima, maar niet als je vervolgens geen garantie hebt dat je de komende paar dagen TV kan kijken is dit een onverstandig advies. 

Ik ga een verzoek doen om de TV ontvanger om te ruilen. Is tenslotte niet mijn probleem maar van de TV aanbieder. Voor dat ik de oude terug stuur, zal ik de software verwijderen en proberen te updaten, zodat duidelijk is wat het effect hiervan is i.c.m. foutcode 36 (189)

 


Tjsa...Er hebben nu 2 mensen jou een heel goed advies gegeven, 2 mensen waarvan ik zeker weet dat ze veel en dat is een understatement, verstand van zaken hebben. Ik durf zelfs te zeggen, meer dan de gemiddelde KPN medewerker. 
Ik praat dus over wjb en huistijger.

Nogmaals, durf je het niet aan dan doe je het niet. Het is jouw feestje. 


Ik durf het niet aan - zonder een vervangend exemplaar bij de hand te hebben - omdat geen enkel advies overtuigend genoeg is. Dat zegt niets over deskundigheid, maar je kan niet alles weten. Zolang het onduidelijk is wat foutcode 36 (189) precies veroorzaakt en hoe het opgelost kan worden, is het onverstandig een onomkeerbare stap uit te voeren door de software te verwijderen, zonder de garantie dat daarna de software weer geladen kan worden. Foutcode 36 (189) is een specifieke situatie waar tot op heden niets over bekend is.

Reputatie 4
Badge +2

voorlopig staat hij voor de 5e keer te downloaden en op te starten… ik hoop dat ie niet blijft hangen

 

inmiddels weer opgestart….  rode knop werkt nog niet….:disappointed_relieved:

Reputatie 4
Badge +2

voorlopig staat hij voor de 5e keer te downloaden en op te starten… ik hoop dat ie niet blijft hangen

 

inmiddels weer opgestart….  rode knop werkt nog niet….:disappointed_relieved:

bizar dat het 2-3 secondes duurt voordat de gids oppopt.. vaak heb ik dan al nóg een keer gedrukt en krijg ik weer de andere gids-format te zien...
kan ik nóg een keer drukken.. moet met één klik kunnen ipv drie...

Reputatie 7
Badge +10

voorlopig staat hij voor de 5e keer te downloaden en op te starten… ik hoop dat ie niet blijft hangen

 

inmiddels weer opgestart….  rode knop werkt nog niet….:disappointed_relieved:


Had je dit topic al gezien? Kan maar zo dat jouw probleem overeenkomt. 

Update interactieve tv ziet er leuk uit. Maar is verder geen vooruitgang. Vaker klikken. Veel trager. Kan het terug naar het oude?

Daarnaast onmogelijk om contact met jullie te krijgen. Automatische chat komt er niet op. Bellen gaat niet, word je naar site verwezen. Waar is de klant vriendelijkheid?!