KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 1

nou, de irritatie loopt weer aardig op. Meer ITV foutmeldingen gezien dan in de afgelopen 3 jaar.
als de basics al niet eens werken?

kijk opname (van 30-9) . pauze. even TV kijken. zelfde opname verder bekijken:
STB-ZAP-03 -40462

en bedankt!
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/foutcode-stb-zap-03-40462-511230

Reputatie 3


Zorg je vanavond voor een andere als het mislukt? Want waarom zou het downloaden van software wel lukken als je de oude eerst wist. Voorts is er niemand die de echte oorzaak van foutcode 36 met optie 189 lijkt te kennen. Dood eng…...

Dan wikkel je ‘m in baksteenfolie en gooi je ‘m door het raam ;-)

Grapje natuurlijk :-)

Een fabrieksreset zoals eerder door mij uitgelegd kun je prima uitvoeren, dus, gewoon doen.

 

Gewoon doen is niet overtuigend genoeg. Grapjes zijn prima, maar niet als je vervolgens geen garantie hebt dat je de komende paar dagen TV kan kijken is dit een onverstandig advies. 

Ik ga een verzoek doen om de TV ontvanger om te ruilen. Is tenslotte niet mijn probleem maar van de TV aanbieder. Voor dat ik de oude terug stuur, zal ik de software verwijderen en proberen te updaten, zodat duidelijk is wat het effect hiervan is i.c.m. foutcode 36 (189)

 


Tjsa...Er hebben nu 2 mensen jou een heel goed advies gegeven, 2 mensen waarvan ik zeker weet dat ze veel en dat is een understatement, verstand van zaken hebben. Ik durf zelfs te zeggen, meer dan de gemiddelde KPN medewerker. 
Ik praat dus over wjb en huistijger.

Nogmaals, durf je het niet aan dan doe je het niet. Het is jouw feestje. 


Ik durf het niet aan - zonder een vervangend exemplaar bij de hand te hebben - omdat geen enkel advies overtuigend genoeg is. Dat zegt niets over deskundigheid, maar je kan niet alles weten. Zolang het onduidelijk is wat foutcode 36 (189) precies veroorzaakt en hoe het opgelost kan worden, is het onverstandig een onomkeerbare stap uit te voeren door de software te verwijderen, zonder de garantie dat daarna de software weer geladen kan worden. Foutcode 36 (189) is een specifieke situatie waar tot op heden niets over bekend is.


Vanochtend is de vervangende STB geleverd en direct geprobeerd om de software te verwijderen zoals door meerdere deskundigen @wjb  @huistijger  @Anneke-Anna  hier is geadviseerd. Voor alle duidelijkheid gaf de fabrieksreset geen oplossing en durfde ik het niet aan om de software te verwijderen omdat geen enkel advies overtuigend was dat het verwijderen van software niet voor meer problemen zou leiden, en ik dus geen TV meer kon kijken. Mijn voorzichtigheid bleek de waarheid, want de VIP 2952  is nu een “baksteen” geworden

 

Het 2e vakje was zonder de software te verwijderen geel van kleur toen de foutcode 36 (189) kwam en kon ik nog dmv software update  uitstellen TV kijken. Na het verwijderen van de software is het 2e vakje rood en blijft de TV ontvanger hier hangen. Doet verder niets meer. 

Het verwijderen van software icm foutcode 36 (189) is dus geen oplossing voor dit probleem en op basis van mijn eigen ervaring adviseer ik iedereen om geen software te verwijderen indien foutcode 36 (189) op treedt.

 

@wjb  @huistijger  @Anneke-Anna willen jullie dat ik nog iets probeer voordat ik de "baksteen” terugstuur?

Reputatie 7
Badge +10

@hjabmns Probeer de fabrieksreset eens. Dus niet alleen software verwijderen. 

Reputatie 3

@hjabmns Probeer de fabrieksreset eens. Dus niet alleen software verwijderen. 


Ik had fabrieksreset al geprobeerd voor het verwijderen van de software. Nu ook na het verwijderen van de software, maar de ontvanger blijft nu hangen op foutcode 36 (189) met een rood 2e vakje

Reputatie 5
Badge +2

bizar dat het 2-3 secondes duurt voordat de gids oppopt.. vaak heb ik dan al nóg een keer gedrukt en krijg ik weer de andere gids-format te zien...
kan ik nóg een keer drukken.. moet met één klik kunnen ipv drie...

De vertraging is al erg genoeg. Maar nog erger is dat de box alle toetsdrukken wel ziet en ook nog uitvoert. Waardoor je 10 sec later ergens terechtkomt waar je niet wilt zijn…

Een toetsdruk moet meteen worden uitgevoerd, of worden genegeerd. Een toetsdruk een hele tijd later alsnog uitvoeren is geen optie.

@hjabmns 

Heb je ooit wijzigingen in de Fritzbox gedaan? Mogelijk komt daardoor de update niet goed bij je ontvanger aan.

Verder:

https://televisie.xs4all.nl/welkom

Reputatie 3

@hjabmns

Heb je ooit wijzigingen in de Fritzbox gedaan? Mogelijk komt daardoor de update niet goed bij je ontvanger aan.

Verder:

https://televisie.xs4all.nl/welkom


@PeterG er lijkt een probleem met VIP2952 van een bepaalde serie.

 

zie: https://forum.telfort.nl/tv-338/foutcode-f36-niks-helpt-88697

 

Oorzaak van foutcode 36 (189) is nog steeds onbekend, dus lijkt me belangrijk dit eerste helder te krijgen. Ik kon voor software verwijderen gewoon TV kijken, en netwerk test is gewoon succesvol, dus is het verspilde moeite om de Fritzbox te gaan verdenken zonder enige relatie met foutcode 36 (189).  

Wat is de bootloader versie en software versie van jouw VIP2952? 

Ontvanger wordt gewoon vervangen, en dit lijkt voorlopig de enige oplossing zolang de echte oorzaak van foutcode 36 (189) niet bekend is.

Wat moet ik met de welkom link van xs4all? 

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik neem aan dat de 2952 toch wel een mogelijkheid tot upgraden via de USB poort heeft in geval van ‘bricken’? (dat kan iedere ontvanger die ik ken bijna).  Meestal kwestie van firmware image op een USB slick zetten en ontvanger aanzetten.

 

Gisteren viel mij op dat het “nieuwe” menu blijkbaar bij KPN weinig seriues wordt genomen of dat KPN nu al problemen heeft om zelf de simpelste zaken hiervan in te vullen. 

De daily show van Trevor Noah, met nog steeds de foto hoe hij in New York voor een breed publiek de uitzending verzorgde. Vandaag bij de Indy races een foto van een sportauto. Bij NOS programma’s al maanden steeds dezelfde fotos. 

Als je iets toevoegt aan het menu moet het ook zin hebben en niet 25% van het beeld vullen met nietszeggende plaatjes uit een fotoarchief (misschien niet eens groter dan 200 plaatjes). 

Reputatie 3

Ik neem aan dat de 2952 toch wel een mogelijkheid tot upgraden via de USB poort heeft in geval van ‘bricken’? (dat kan iedere ontvanger die ik ken bijna).  Meestal kwestie van firmware image op een USB slick zetten en ontvanger aanzetten.

 


@Imarco : USB poort zit er op, waar kan ik de software downloaden

Reputatie 5
Badge +2

Geen idee of de 2952 dat kan. Zou me niets verbazen als dat niet zo is...

Reputatie 3

Geen idee of de 2952 dat kan. Zou me niets verbazen als dat niet zo is...


Foutcode 36 (189) wordt nu ook op het Telfort forum gemeld: https://forum.telfort.nl/tv-338/foutcode-f36-niks-helpt-88697

@Anneke-Anna   @PeterG  daarmee is een probleem met de Fritzbox ook uitgesloten

 

Reputatie 1

Hier ook opnames kwijt en oude serie opname weer terug, kon opname ook niet stoppen. We zijn een paar recente opnames kwijt. 

Als ik in de toekomstige opnames kijk staat er een hele lijst terwijl het er hoogstens 4 moesten zijn.

Ook wel vervelend dat ie elke keer na een update terugspringt naar de basis kanalenlijst. Moet ik aan mijn bejaarde ouders gaan uitleggen hoe ze de favorieten weer terugkrijgen...(kansloos)

Kortom, slecht voorbereide actie wat mij betreft.

Reputatie 5
Badge +2

YouTube is ook drama. Starten lukt nog maar filmpje afspelen laat de boel zo vastlopen dat alleen het knopje achter op het kastje nog hulp bied. Niks reageerde. Stomme ook is dat dan het knopje rec op het kastje gaat branden.

Ik ga toch eens kijken voor alternatieven want hier betaal ik geen dik 70 per maand voor.

M'n broer is over op nlziet. Ook geen 10 maar kost maar een fractie van wat ik nu betaal. En misschien geen 10 maar wel naar waarde......

Reputatie 7
Badge +10


Foutcode 36 (189) wordt nu ook op het Telfort forum gemeld: https://forum.telfort.nl/tv-338/foutcode-f36-niks-helpt-88697

@Anneke-Anna   @PeterG  daarmee is een probleem met de Fritzbox ook uitgesloten

 


Heb je de nieuwe ontvanger al aangesloten? Ben er wel benieuwd naar. 

Reputatie 3


Foutcode 36 (189) wordt nu ook op het Telfort forum gemeld: https://forum.telfort.nl/tv-338/foutcode-f36-niks-helpt-88697

@Anneke-Anna   @PeterG  daarmee is een probleem met de Fritzbox ook uitgesloten

 


Heb je de nieuwe ontvanger al aangesloten? Ben er wel benieuwd naar. 


Dat heb ik als eerste gedaan en die werkt goed !  Daarna ben ik op basis van de adviezen van @wjb@huistijger@Anneke-Anna  gaan experimenteren met fabrieksreset en het verwijderen van de software.  

Indien er geen nieuwe ideeën meer zijn hoe ik de TV ontvanger met Foutcode 36 (189) weer tot leven kan brengen, stuur ik m op.

Reputatie 7
Badge +10


Foutcode 36 (189) wordt nu ook op het Telfort forum gemeld: https://forum.telfort.nl/tv-338/foutcode-f36-niks-helpt-88697

@Anneke-Anna   @PeterG  daarmee is een probleem met de Fritzbox ook uitgesloten

 


Heb je de nieuwe ontvanger al aangesloten? Ben er wel benieuwd naar. 


Dat heb ik als eerste gedaan en die werkt goed !  Daarna ben ik op basis van de adviezen van @wjb@huistijger@Anneke-Anna  gaan experimenteren met fabrieksreset en het verwijderen van de software.  

Indien er geen nieuwe ideeën meer zijn hoe ik de TV ontvanger met Foutcode 36 (189) weer tot leven kan brengen, stuur ik m op.

Ik zal 
@Maja_  een seintje geven mbt de 2952 

Wellicht brengt het meer duidelijkheid omdat deze type ontvanger ook bij veel klanten blijft herstarten. 

Reputatie 3


Foutcode 36 (189) wordt nu ook op het Telfort forum gemeld: https://forum.telfort.nl/tv-338/foutcode-f36-niks-helpt-88697

@Anneke-Anna   @PeterG  daarmee is een probleem met de Fritzbox ook uitgesloten

 


Heb je de nieuwe ontvanger al aangesloten? Ben er wel benieuwd naar. 


Dat heb ik als eerste gedaan en die werkt goed !  Daarna ben ik op basis van de adviezen van @wjb@huistijger@Anneke-Anna  gaan experimenteren met fabrieksreset en het verwijderen van de software.  

Indien er geen nieuwe ideeën meer zijn hoe ik de TV ontvanger met Foutcode 36 (189) weer tot leven kan brengen, stuur ik m op.

Ik zal 
@Maja_  een seintje geven mbt de 2952 

Wellicht brengt het meer duidelijkheid omdat deze type ontvanger ook bij veel klanten blijft herstarten. 


Het probleem is blijkbaar door KPN gevonden :)) Nieuwe software wordt nu wel geladen.

 

Reputatie 7

Het probleem is blijkbaar door KPN gevonden :)) Nieuwe software wordt nu wel geladen.

Dus de "baksteen" blijkt toch geen "baksteen" te zijn. :wink:

Reputatie 3

Het probleem is blijkbaar door KPN gevonden :)) Nieuwe software wordt nu wel geladen.

Dus de "baksteen" blijkt toch geen "baksteen" te zijn. :wink:


@wjb  Gelukkig niet, maar niet veroorzaakt door een probleem door mijn netwerk, router ed, maar zoals ik zelf al dacht door een probleem bij KPN.  Echter heb ik geen update ontvangen, de TV ontvanger heeft gewoon weer v7.7.89_3 geladen. Dus zijn we er nog niet mbt het installeren van de software update

Ik verwacht dat KPN een soort herstel actie heeft gedaan waarbij voor oudere ontvangers de software update niet langer wordt aangeboden. De omruil van TV ontvanger blijkt toch nog ergens goed voor te zijn.

Reputatie 7
Badge +22


Het probleem is blijkbaar door KPN gevonden :)) Nieuwe software wordt nu wel geladen.

 

Welke tv ontvanger heb je? Deze opstart menu is er allang niet meer. Tegenwoordig een moderne versie, die moderne versie was er al voordat het nieuwe tv menu werd gelanceerd. 

Reputatie 3


Het probleem is blijkbaar door KPN gevonden :)) Nieuwe software wordt nu wel geladen.

 

Welke tv ontvanger heb je? Deze opstart menu is er allang niet meer. Tegenwoordig een moderne versie, die was er al voordat het nieuwe tv menu werd gelanceerd. 


VIP 2952 V2 (2017-07),  HW Features: 512, D, bootloader v 2.0.3 software versie : 7.7.89_3

Reputatie 7
Badge +22

Je hebt de VIP2952, raar dat je dan zo’n opstart menu hebt. Want die hebben al heel lang niet meer. 

Reputatie 7
Badge +10

Je hebt de VIP2952, raar dat je dan zo’n opstart menu hebt. Want die hebben al heel lang niet meer. 

Ik zat ook al te kijken, maar dacht zal wel :shrug_tone2: Iets lijkt toch niet goed te zitten in de ontvanger. 

Reputatie 3

Je hebt de VIP2952, raar dat je dan zo’n opstart menu hebt. Want die hebben al heel lang niet meer. 

Ik zat ook al te kijken, maar dacht zal wel :shrug_tone2: Iets lijkt toch niet goed te zitten in de ontvanger. 


Dat het raar is daar zijn we het over eens. Hoe kan ik de bootloader / firmware updaten, want daar begint het mi mee...