Skip to main content

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik had juist KPN genomen voor glasvezel internet, maar ook grotendeels vanwege de fijne tv gids. Mijn ouders hadden Ziggo en dat was zo traag vanwege alle extra info en afbeeldingen. KPN had gewoon een simpele, maar effectieve tv gids die enorm snel was in de bediening en zappen. Dat was de reden voor mij om voor KPN te gaan. Nu heb ik een update gekregen en schrok me kapot! De snelheid, overzicht, duidelijkheid, allemaal in een klap weg! Why fix something that is't broken? Ik hoop heel erg dat dit terug kan worden gezet, want ik mis de pip ook heel erg in beeld. Ik ben een trouwe klant aan kpn inmiddels, dus baal hier enorm van. 

@RalfGWat jammer dat het bij jou zo traag verloopt. Terugzetten gaat niet gebeuren vrees ik voor jou. Er zijn gelukkig ook een heleboel tevreden klanten (in het forum zie je natuurlijk alleen de klanten die niet tevreden zijn). Er wordt nog druk aan het menu ontwikkeld zoals je in dit topic kunt zien.

Er zijn wat standaard vraagjes die steeds voorbij komen:

  • Heb je de software al eens opnieuw geïnstalleerd?
  • Heb je de tv ontvanger al eens (minimaal) 30 seconden van de stroom gehad en dan weer aangezet?
  • Welk type tv ontvanger heb je?
  • Als de ontvanger “oud” is kan deze mogelijk worden vervangen door KPN: apparatuur wisselen

Hopelijk lijdt één van bovenstaande suggesties tot een oplossing!

Leuk, dat charme offensief voor KPN. Maar het gekleurde hierboven kun je denk ik beter anders zien: het zijn niet alleen de klanten die ontevreden zijn die hier in het forum komen, ik zie het meer als het topje van de ijsberg dat hier komt ‘klagen'. Mijn ouders zijn ook niet blij met een aantal zaken, maar zul je niet op een forum zien (weten niet eens wat dat is). Ik hoor het van veel meer mensen om me heen, wel ontevreden zijn, maar niet naar dit forum.

Ontvanger wisselen valt niet mee. Ik heb na een 4de poging in de chat met KPN kunnen bereiken dat ze me terugbellen …

1 van mijn 4 Arcadyans is duidelijk trager dan de rest en onwerkbaar. Naar een zender wisselen met de AB als deze meer dan 1 cijfer heeft is totaal onmogelijk. Dat moet dan via de gids die akelig langzaam opbouwt. Een zekere Anthony stelde eindelijk normale verstandige vragen, maar heeft mijn probleem doorverwezen naar de backoffice.

Omruilen is zo eenvoudig niet.

Reputatie 7
Badge +30

de rode knop werkt niet meer (pluspakket, films en ja,ook erotiekkanaal).
 

Meerdere zaken geprobeerd, opgestart etc…. rode knop doet niets meer

Hier ook niet inderdaad. Ik ga dit eens uitzoeken. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan geef ik je gegevens als voorbeeld mee.

 

@Anto omdat het probleem van de trage ontvanger momenteel ook vaak niet opgelost wordt met het omwisselen, doen we dat op dit moment niet. Het zou zonde zijn als wij tientallen ontvangers omruilen die vervolgens ook niet werken. 

Reputatie 7

1 van mijn 4 Arcadyans is duidelijk trager dan de rest en onwerkbaar.

Dat is een hele interessante constatering.

Dus je hebt drie HMB2260's die traag zijn en één HMB2260 die zeer traag is klopt dat?

Zijn die HMB2260'S allemaal op dezelfde manier aangesloten en niet de éne via een "draadloze" verbkndingsset en de andere rechtstreeks?

Hoeveel seconden duurt het laden van de gids ok de trage HMB2260's en hoe lang op de zeer trage HMB2260?

Reputatie 5
Badge +2

1 van mijn 4 Arcadyans is duidelijk trager dan de rest en onwerkbaar.

Dat is een hele interessante constatering.

Dus je hebt drie HMB2260's die traag zijn en één HMB2260 die zeer traag is klopt dat?

Zijn die HMB2260'S allemaal op dezelfde manier aangesloten en niet de éne via een "draadloze" verbkndingsset en de andere rechtstreeks?

Hoeveel seconden duurt het laden van de gids ok de trage HMB2260's en hoe lang op de zeer trage HMB2260?


Drie stuks utp bekabeld, hiervan is er 1 erg traag.

Een is bekabeld via lichtnet en wordt weinig gebruikt, maar werkt net zo goed/slecht als de 2 andere.

Laden gids kan tot 20 seconden duren. Soms ook wel weer 2 seconden. Vaak gebeurt er helemaal niks. Van zender wisselen door bv 6 en 1 in te tikken kan je vergeten. dit moet via de horizontale gids en de knoppen P+ en P-.

Het enige dat ik kan bedenken is dat de ene arcadyan (zeeeeer toevallig) gelijk met het nieuwe menu problemen met de IR ontvanger heeft gekregen en de kluts kwijt raakt. Wellicht toch -stiekem- een andere chipset?  Als een programma eenmaal loopt heb ik geen problemen. Alles met het menu en dus met de AB levert problemen op. Andere AB gebruiken levert niet merkbaar winst op.

Reputatie 7

En als je twee TV ontvangers omwisselt, verhuist het fenomeen dan mee met de TV ontvanger?

Reputatie 5
Badge +2

de rode knop werkt niet meer (pluspakket, films en ja,ook erotiekkanaal).
 

Meerdere zaken geprobeerd, opgestart etc…. rode knop doet niets meer

Hier ook niet inderdaad. Ik ga dit eens uitzoeken. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan geef ik je gegevens als voorbeeld mee.

 

@Anto omdat het probleem van de trage ontvanger momenteel ook vaak niet opgelost wordt met het omwisselen, doen we dat op dit moment niet. Het zou zonde zijn als wij tientallen ontvangers omruilen die vervolgens ook niet werken. 

@ Marcia volgens mij kan KPN beter terug naar het oude menu of is het niet zonde dat we 74 pagina's met ellende over dit wangedrocht met elkaar aan het delen zijn? Dat die ontvangers opeens niet werken komt door falend KPN testen en een falende product owner. Volgens mij is het zonde dat we onnodig zo veel ontevreden klanten hebben.

Reputatie 7
Badge +7

*** verwijderd ***

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb gemerkt dat de bluetooth afstandbediening, met de zwarte achterkant, die bij de 5202 wordt geleverd, in ieder geval stabieler werkt dan de ‘gewone’ helemaal witte. 

De bluetooth ab werkt dus ook prima en stukken fijner op de 2260. Met de volledige witte, stuitert het door de gids en de respons is trager. 

Reputatie 4
Badge +2

de rode knop werkt niet meer (pluspakket, films en ja,ook erotiekkanaal).
 

Meerdere zaken geprobeerd, opgestart etc…. rode knop doet niets meer

Hier ook niet inderdaad. Ik ga dit eens uitzoeken. Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan geef ik je gegevens als voorbeeld mee.

 

@Anto omdat het probleem van de trage ontvanger momenteel ook vaak niet opgelost wordt met het omwisselen, doen we dat op dit moment niet. Het zou zonde zijn als wij tientallen ontvangers omruilen die vervolgens ook niet werken. 

ik heb 2 TV-modems, die verschillend zijn ge-update. Er zat ongeveer 1 week tussen de updates ., het lijkt alsof de 2e modem  meteen voorzien is van updates,: 2e is bijv sneller bij oproep van de gids.

***

Admin: adresgegevens verwijderd en in je profiel opgeslagen

Reputatie 5
Badge +2

En als je twee TV ontvangers omwisselt, verhuist het fenomeen dan mee met de TV ontvanger?

Uiteindelijk toch maar gedaan. en verschillende ontvangers gewisseld.

De trage ontvanger werkt het best op het lichtnet-netwerk, werkbaar als je minder gaat zappen ... Slechter dan voor het nieuwe menu maar beter dan voorheen. Waarom? Geen idee.

Het probleem zit em in ieder geval in de IR ontvanger van de slechte arcadyan die soms wel, soms niet reageert. Je ziet het rode rec lampje niet altijd branden als je de AB gebruikt. Door het trage menu weet je niet wat de vertraging veroorzaakt.

 

Wat ons echt stoort in het nieuwe TV menu/gids is dat de letters een stuk kleiner zijn geworden, waardoor de tekst op afstand lastiger te lezen is. Waarschijnlijk is dit, omdat men ruimte nodig had voor de foto’s van programma’s, die niets functioneels toevoegen.

Reputatie 7
Badge +30

Ook hier oude opnames terug en nieuwe opnames verdwenen na de omzetting van de software. Heb al gelezen dat het niet rechtgezet kan worden. Slechte actie KPN🤬🤬

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

@Chiel1001 ik heb je bericht verplaatst naar het lopende topic over het nieuwe menu. Ontzettend vervelend dat je hier ook tegenaan loopt. Mijn excuses daarvoor!

 

@Anto ik zie inderdaad nog een openstaand ticket over de ontvanger. Wacht dit even af. Ik ben benieuwd wat eruit komt! 

 

@prk-forumklant ik ga navraag doen. Heb je bij de ontvanger waar je de meeste problemen bij hebt, ook al eens geprobeerd om via de instellingen de software te verwijderen en opnieuw te installeren?

Reputatie 5
Badge +2

Mmmm nu ook beneden nieuwe software. Dit kastje zit rechtstreeks met eigen lan kabel direct op het modem. Boven via powerline. Toch gaat de bediening beneden nog trager dan boven. Software verwijderd en compleet opnieuw geïnstalleerd... Geen effect.:frowning2:

Ik kijk graag series en docu's enz van meerdere seizoenen. 

 Ik kan via de gids wel zien welke aflevering/seizoen het is.

Als ik ga zoeken is dat niet te zien. Zwaar onhandig!

Ook vervelend dat je niet meer rechtstreeks vanuit de gids kunt zoeken.

Ziet er leuk uit maar wel omslachtig geworden. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Na de wijziging van het menu is een deel van mijn opnames verdwenen, het zijn de meest recente opnames (afgelopen weken). Hoe krijg ik deze opnames weer terug

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @BertErnie Meestal helpt het opnieuw ophalen van de software om de opnames weer terug te krijgen.

Ga via het menu naar Instellingen en druk twee maal op de gele knop van de afstandsbediening.

Zet Software verwijderen op Ja en klik op Bewaar instellingen.

Nu gaat de ontvanger nieuwe software ophalen.

Sinds de laatste update van haar TV modem kon mijn tante opeens niet meer terugkijken.

Andere layout, andere toetsen enz. Mijn tante kwam er niet meer uit.

Ik ben een tijd bezig geweest om haar dat weer te leren. Kan KPN niet meer rekening houden met ouderen?

GEEN cosmetische veranderingen graag!!!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hoi Huistijger, 

Dit heeft helaas niet het gewenste resultaat opgeleverd. 

Reputatie 1

Is er inmiddels een oplossing voor het traag werken van de gids?

ook het dubbel klikken wat je moet doen om een programma te starten is een ergernis. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Is er inmiddels een oplossing voor het traag werken van de gids?

Helaas nog niet. 

ook het dubbel klikken wat je moet doen om een programma te starten is een ergernis. 

Het is nu mogelijk om via Menu → Instellingen → TV Menu → OK gaat direct naar live tv op aan te zetten. Dan verdwijnt het tussenscherm als je direct naar een zender wilt vanuit de gids.

Reputatie 3

Mijn VIP2952 V2 wil de software update ook installeren, maar blijft hangen bij foutcode 36 (189).  Software kan niet geladen worden en de ontvanger blijft nu in een loop hangen.

 

Reputatie 7
Badge +10

Mijn VIP2952 V2 wil de software update ook installeren, maar blijft hangen bij foutcode 36 (189).  Software kan niet geladen worden en de ontvanger blijft nu in een loop hangen.

 

Lastig!

@hjabmns Probeer een reset zonder menu eens:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) of stekker eruit en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of stekker er weer in (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger. En voer de stappen uit en laat dit doorlopen.
Reputatie 3

Mijn VIP2952 V2 wil de software update ook installeren, maar blijft hangen bij foutcode 36 (189).  Software kan niet geladen worden en de ontvanger blijft nu in een loop hangen.

 

Lastig!

@hjabmns Probeer een reset zonder menu eens:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) of stekker eruit en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of stekker er weer in (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger. En voer de stappen uit en laat dit doorlopen.


Bedankt, maar bij het derde punt, ik heb ergens gelezen dat bij het verwijderen van de software de ontvanger in een baksteen veranderd omdat foutcode 36 (189) gerelateerd is aan het niet kunnen downloaden van de software. Als de software verwijder wordt, kan de nieuwe software nog steeds niet gedownload worden en kan ik geen TV meer kijken…. Dat risico wil ik niet lopen.

Reputatie 7
Badge +21

Lastig!

@hjabmns Probeer een reset zonder menu eens:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) of stekker eruit en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of stekker er weer in (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger. En voer de stappen uit en laat dit doorlopen.


Bedankt, maar bij het derde punt, ik heb ergens gelezen dat bij het verwijderen van de software de ontvanger in een baksteen veranderd omdat foutcode 36 (189) gerelateerd is aan het niet kunnen downloaden van de software. Als de software verwijder wordt, kan de nieuwe software nog steeds niet gedownload worden en kan ik geen TV meer kijken…. Dat risico wil ik niet lopen.

Je kunt al geen TV meer kijken omdat de software beschadigd is dus je moet wel doen wat @Anneke-Anna schrijft.
En geen paniek het gaat helemaal goed komen, dit is de enige juiste manier.

Reputatie 3

Lastig!

@hjabmns Probeer een reset zonder menu eens:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar (aan de achterkant) of stekker eruit en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de schakelaar of stekker er weer in (aan de achterkant).
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger. En voer de stappen uit en laat dit doorlopen.


Bedankt, maar bij het derde punt, ik heb ergens gelezen dat bij het verwijderen van de software de ontvanger in een baksteen veranderd omdat foutcode 36 (189) gerelateerd is aan het niet kunnen downloaden van de software. Als de software verwijder wordt, kan de nieuwe software nog steeds niet gedownload worden en kan ik geen TV meer kijken…. Dat risico wil ik niet lopen.

Je kunt al geen TV meer kijken omdat de software beschadigd is dus je moet wel doen wat @Anneke-Anna schrijft.
En geen paniek het gaat helemaal goed komen, dit is de enige juiste manier.


Nee hoor, Ik kan gelukkig nog steeds kiezen voor uitstellen, dus nog wel TV kijken. De huidig aanwezige software is niet beschadigd, maar foutcode 36 (189) betekent dat nieuwe software niet gedownload kan worden.