KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu

KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu
Reputatie 7

 

​​​​​​De uitrol van het nieuwe menu is voltooid. Dat wil zeggen, alle klanten hebben nu dit nieuwe menu. Dat betekent ook dat we geen onderscheid meer hoeven te maken tussen klanten, en dat softwareupdates van de tv ontvanger weer voor iedereen gelden. Daarom is er een nieuw topic beschikbaar waarin wij berichten plaatsen als er nieuwe software komt, en waar je feedback en vragen kwijt kunt. Dat topic is deze:  

​​​​​​Inmiddels is de eerste algemene update daarin ook met succes voltooid wat betekent dat we dit topic hier nu sluiten. Heel erg bedankt aan eenieder die in het afgelopen jaar hier zijn feedback heeft gegeven, dat is voor ons van onschatbare waarde. Blijf dan ook vooral feedback geven, in het nieuwe topic :)

​​​​

Hallo allen! Het is weer tijd voor een iTV update. We zijn met deze al een poosje aan het testen, dus het kan zijn dat je hem al van daaruit al hebt. We gaan nu (juni 2020) echter van start met de grote uitrol.
 

Welke ontvangers krijgen de update naar het nieuwe menu

De Arris VIP5202, Arcadyan HMB2260, Arris VIP2952, ZTE ZXV8001 en de Motorola VIP1853 gaan naar (minimaal) versienummer NMC8.0.118_1. In de loop van deze uitrol kan het zijn dat er kleinere updates worden gedaan die alleen onder water dingen verbeteren. Hier maken we dan geen topic over. Het kan dan ook zijn dat tegen de tijd dat jij deze update krijgt, het versienummer hoger is.

Heb je een ouder model, zoals de Motorola VIP1903 of VIP1963? Dan wordt deze update niet beschikbaar. Deze ontvangers zijn per april 2021 uitgefaseerd. 

 

Wanneer komt de update naar het nieuwe menu

De uitrol van de update naar het nieuwe menu wordt in verschillende fases gedaan.

Op dit moment zijn we klaar met de uitrol van het nieuwe menu bij klanten die alleen ZTE 8001, Arris 5202, Arris 2952 en de Arcadyan 2260 hebben (of een combinatie van dezen). 

Voor klanten met Motorola 1853's (eventueel in combinatie met een van de bovenstaande types) beginnen we in mei 2021 met de uitrol van het nieuwe menu. 

De uitrol wordt op basis van het abonnementsnummer gedaan, alle ontvangers die je hebt staan worden tegelijkertijd bijgewerkt. Je hoeft hier zelf niets voor te doen, de ontvanger zal ’s nachts worden bijgewerkt. Mocht dit onverhoopt niet pakken krijg je vanzelf een pop-up met het verzoek om de update handmatig te starten. .

Er is de afgelopen tijd hard gewerkt om de software zo te maken dat deze ook goed functioneert op de 1853. Omdat dit natuurlijk wel een ouder model ontvanger is zijn er een paar dingen die op de 1853 niet beschikbaar zullen zijn die in de nieuwere modellen wel beschikbaar zijn. Het gaat dan om:

  • De carrousel overzichten waarbij je in de On Demand onderdelen filmposters ziet zijn niet beschikbaar. Deze onderdelen zijn alleen als lijst te bekijken.
  • Uitgelicht ontbreekt in het menu.
  • Gids en Terugkijken zijn in het menu nog twee items, zoals dit in het oude menu ook zo is. De optie Terugkijken opent dan de Gids, maar in verticale view.
  • Daarnaast is er nog een aanvullende gidsweergave beschikbaar: Simpel. Dit is een eenvoudigere weergave met een betere performance.

 

Op 11 mei gaan we een eerste pilot doen waarbij een kleinere groep klanten met 1853's het nieuwe menu krijgt. Het versienummer van deze software is NMC8.0.118_1 & HTML 4.121.201. Dat is dus een andere HTML versie dan de software die we voor de overige ontvangers sinds deze week uitrollen (dat is 4.120.209).

Daarna kijken we hoe het gaat met die klanten, en als dat allemaal goed loopt dan is de planning voor de rest van de uitrol 25 mei t/m 9 juni. Als dingen toch nog veranderen qua datum dan laten we dit hier in het topic weten.

 

Aanvullende updates voor mensen die het nieuwe menu al hebben

Tussentijds worden er regelmatig kleinere updates uitgerold die problemen oplossen of een functie toevoegen/herstellen. Deze updates vermelden we in het topic. Maar omdat het topic veel verkeer ziet, vallen die berichten ook makkelijk weg. Vandaar dat we ze nu hier ook even toevoegen.

Ter verduidelijking: de software van de ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. De NMC is de kern, de HTML is de jas eromheen, en de DBL/RBL is boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. De NMC is degene met het versienummer die begint met 8. De HTML begint met 4. Voor een NMC release is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML release is dat niet nodig. 

 

14 t/m 18 juni: HTML 4.122.212

Gelijk aan HTML 4.122.211 alleen laden er minder categorieën tegelijk in bij Sport om de netwerkbelasting te verlagen. Plus aanvullende verbeteringen op het tv platform zelf.

Alle eerdere, kleinere, updates op een rijtje. Klik op Toon Inhoud 

25 mei t/m 11 juni: HTML 4.122.211

Hierin wijzen we de klanten nog een keertje op de sportzomer door een rode notificatiestip bij de menu-optie Sport en bij instellingen voor het kunnen kiezen van donkere kleurmodus met oranje contrastkleur.

Verder:

  • Zoeken kijkt nu ook in je opnames
  • Bij series in de gids vind je in de informatie pop-up nu ook een tabje met Meer afleveringen. Hier staan alle overige afleveringen (van hetzelfde seizoen) die in de gids aanwezig zijn.
  • In de gids, bij programma's die op dat moment worden uitgezonden, vindt je een nieuwe LIVE-indicator bij de programma informatie bovenaan het scherm
  • Als je live tv pauzeert is de blauwe knop nu ook te gebruiken om 5 minuten mee te springen
  • Daarnaast wat onder water verbeteringen

17 mei t/m 8 juni: NMC 8.0.121_2.

Hier zitten geen hele spannende dingen in. Alleen een nieuwe softwareversie voor de afstandsbediening van de 5202 (versie 0162.01.08) die onder andere een bug herstelt met toetsaanslagen die herhalen. En verder zijn het alleen wat onder water veranderingen waar je als klant niets van merkt.

 

4 t/m 13 mei: HTML 4.120.209

  • Zoeken heeft een ander uiterlijk gekregen dat past bij de rest van het menu. Ook is de performance van het zoeken verbeterd (sneller).
  • Vanwege de komende sportzomer hebben we een verbeterde Sportomgeving, die qua uiterlijk past bij de overige On Demand onderdelen. Je vindt deze via Menu > Sport. Je vindt hier alle beschikbare sportuitzendingen zowel binnen je pakket, als los huurbare wedstrijden. Ook hebben we een aanvullende kleurmodus beschikbaar. Via Menu > Instellingen > TV Menu kun je nu kiezen voor Oranje. Dit geeft je het dark mode zwart/donkergrijze menu maar dan met oranje highlights.
  • Notificatie op het scherm als de batterijen bijna leeg zijn (alleen voor de nieuwere afstandsbedieningen)
  • Op de 5202 ontvanger: onder Menu > Instellingen > Informatie wordt nu ook de softwareversie van de afstandsbediening getoond
  • Andere, kleinere, bug fixes en verbeteringen

13 april t/m 4 mei: NMC 8.0.118_1 

Dit heeft niet echt dingen waar je wat van merkt. Het doet voorbereidend werk voor een latere HTML update.  Deze update vereist een herstart van de ontvanger.

 

13 t/m 22 april: HTML 4.119.205

  • Nieuw: aparte sectie voor 4K films in het Plus Pakket als de klant ook het 4K pakket heeft.
  • Eenmalige schermnotificatie om klanten te wijzen dat Films op TV ook in het Films menuonderdeel staan
  • Fix voor het probleem dat sommige instellingen (zoals dark mode) verloren konden gaan na herstart
  • Aantal fixes rondom herinneringen.
  • Bij plannen van serie opname word dit nu ook expliciet vermeld in de notificatie dat je een echt een serie hebt gepland en niet 1 aflevering

     

  • Nieuwe detailpagina’s bij programma's met een betere performance

  • Systeemverbeteringen in het platform om overbelasting te voorkomen bij herinneringen
  • Verbetering in de instellingenpagina's over afstandsbediening
  • Een aantal kleine verbeteringen / bug fixes

23 maart t/m 1 april: HTML  4.117.211

  • VIP5202: nieuwe optie onder Menu > Instellingen > Stand-by 'Schakel de tv automatisch in op de juiste HDMI-ingang’. Dit zorgt ervoor dat automatisch de juiste poort op de tv wordt gekozen als de ontvanger uit stand-by komt zodat je dit niet handmatig hoeft te wijzigen. Dit werkt met het HDMI-CEC protocol. Omdat niet alle tv's dit protocol (goed) ondersteunen staat deze optie niet standaard aan. Wil je hier gebruik van maken moet je dit zelf aanzetten.
  • 2260/2952: verbetering in de navigatie in de carrousels, zoals in Films en Series.
  • Bug fix rondom het instellen van een herinnering.
  • Beter scanbare QR-code voor Home Cinema Set bij Instellingen > Afstandsbediening.
  • Bug fix voor het schalen van het live tv beeld bij het openen van de verticale Gids.
  • Bug fix bij het spoelen in een opname van een programma dat nog live wordt uitgezonden.
  • De lijst met tips is geactualiseerd.
  • Kleinere bug fixes / changes

9 maart t/m 2 april: NMC 8.0.116_2

  • Oplossing voor het regelmatig opnieuw moeten inloggen bij Netflix op de ontvanger. Dit is al wat langer lopend probleem waar we nu, met hulp van Netflix, een oplossing voor hebben kunnen vinden. 
  • Verbetering in de tekst van de verbinding-met-zender-verbroken foutmelding (stb-nmc-400)

2 t/m 16 maart: HTML 4.116.208

  • Aanvullende verbeteringen in de snelheid. Specifiek in het laden van de verticale gids en het laden van de opnamelijst. 
  • Seizoen- en afleveringsnummers worden getoond bij de afleveringen van een serie in de pop-up met detailinformatie die je krijgt als je op OK drukt. Heb je ingesteld dat je direct naar de uitzending gaat met OK dan zie je deze pop-up niet.
  • Onder Menu > Series > Meer Series werkt de rode knop weer om direct het pakket te kunnen bestellen waar de desbetreffende serie bij hoort. 
  • De afbeeldingen bij Films en Series zijn (deels) vernieuwd.
  • Voor de 5202: de QR-code in het menu voor het koppelen van de afstandsbediening is verbeterd zodat hij beter te scannen is.
  • Aanvullende kleinere bug fixes

16 t/m 25 februari:  HTML 4.115.205.

  • Informatie in het Menu (onder de optie afstandsbediening) over hoe je de afstandsbediening moet koppelen. Dit is er al voor de ZTE 8001 en de Arris 5202 en voegen we hiermee toe aan de HMB 2260 en de Arris 2952.
  • Verhelpen van de bug dat teletekst in eerste instantie niet goed wordt weergegeven als je teletekst opent terwijl de infobalk nog zichtbaar is. 
  • Verbeteringen rondom het ophalen van de opnamelijst. Wat kon gebeuren was dat je een vastloper en/of foutmelding te zien kreeg als ons platform een storing had terwijl je je opnamelijst opent. Dat proces is geoptimaliseerd waardoor dit een stuk minder voorkomt. Ook was het laden van de opnamelijst soms wat trager omdat hij tegelijkertijd ook je voortgangsinformatie ophaalde. Dit is nu apart, eerst de lijst, dan de voortgangsinformatie. Waardoor je kan merken dat je lijst dus sneller te zien is dan voorheen. 

2 t/m 23 februari 2021: HTML 4.114.213 (2 t/m 11) & NMC 8.0.113_2 (2 t/m 23)

  • Verdere verbeteringen in de snelheid van het menu. Specifiek voor de (horizontale) gids zit er een verbetering in de opbouw van de verschillende onderdelen van de gids zodat het geheel vloeiender loopt. 
  • Onder water aanpassingen in de communicatie tussen ontvanger en tv platform om storingen op het platform te voorkomen.
  • Specifiek voor de HMB2260: mogelijkheid om energiespaarstand aan te zetten (via Instellingen > Stand-by)
  • Mijn Pakketten geeft nu een melding als je onder bewind staat en dus niet zelf zenderpakketten mag aanzetten.
  • Aanvullende kleine verbeteringen/bugfixes

 7 t/m 21 januari 2021:  HTML 4.113.201 (afgerond 16-1) & NMC 8.0.112_1 / 1901 (afgerond 21-1) 

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.
  • Het pakketoverzicht geeft nu ook kortingen weer als die er zijn. Het gaat dan om actiekortingen, niet de kortingen vanuit Hussel/Compleet. Dat komt in een later stadium.
  • Foutmeldingsteksten voor dat pakketoverzicht zijn aangepast zodat duidelijker is wat er aan de hand is als het niet lukt om daar een pakket aan of uit te zetten.
  • Reeks aan kleinere verbeteringen en bugfixes, en vernieuwen van de security certificaten
  • Dark Mode! Onder Menu > Instellingen > TV Menu zit nu de optie TV-menu: Kleuren. Als je die op 'donker' zet krijgt alles een zwart/grijs/wit kleurschema. Dit geeft meer contrast en kan de duidelijkheid/leesbaarheid van het menu en de gids verbeteren. ​​​​​​
  • De NMC update vervangt alleen de beveiligingscertificaten en heeft geen functioneel effect. Arcadyan 2260 en de Arris 2952 krijgen versienummer 8.0112_1901. Voor overige types is het 8.0112_1.

 

10 december 2020: HTML release 4.111.212 > teruggedraaid 11 december

  • Wijzigingen (onder water) in de gids om de snelheid daarvan te verbeteren
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. Dit hebben we ook vorige maand in een release gedaan, maar doen we nu nog een keer om te zorgen dat zo veel mogelijk mensen goed weten dat dit weer kan.

2 & 3 december 2020: NMC release 8.0.110_1901

  • Oplossing voor het spontaan herstarten van de ontvanger

26 november 2020: HTML release 4.110.207

  • Overal vervangen van het woord betaalcode door pincode
  • Aanpassingen in de teksten van verschillende foutcodes

7-24 november 2020: NMC release 8.0.109_2

  • Probleem dat kanaalnummer soms niet zichtbaar was op het display van de Arcadyan 2260, Arris 2952 of ZTE 8001 is verholpen.
  • Tekst van de Zender Niet Beschikbaar foutmelding is aangepast en verbeterd.
  • Sommige nieuw geleverde Arris 5202's hadden Deep Sleep standaard aan staan. Dit is verholpen zodat het nu standaard uit staat.

12 november 2020: HTML release 4.109.212

  • Je kunt nu het menu weer gebruiken als je live tv pauzeert.
  • De terugknop werkt weer zoals verwacht ook als je tussendoor naar het menu/gids bent geweest.
  • Als Picture in Picture nog niet geactiveerd is op je ontvanger krijg je daar eenmalig een notificatie van als je de gids opent. 
  • Onder Instellingen > TV Menu is een optie toegevoegd om in te stellen of je de gids horizontaal of verticaal wilt gebruiken. Horizontaal is de standaardoptie. Hiermee vervalt het mechanisme dat de ontvanger de gids laat zien zoals je hem het laatst gebruikt hebt. 
  • De ontvanger onthield niet altijd de instellingen rondom een Herinnering, dit is nu hersteld.
  • Als je de gids opent vanaf een niet-live tv kanaal (zoals bijvoorbeeld kanaal 200 voor Netflix) en je hebt Picture in Picture aan staan, dan kreeg je een zwart beeld te zien. Dat is nu niet meer zo.

29 oktober 2020: HTML release 4.108.208

  • Terugkeer van de sectie Films op TV. Deze is te vinden via Menu > Films en dan is het de 2e optie van boven. Standaardview is alle films in een lange lijst, en je kunt aan de zijkant sorteren op genre.
  • Herstel van de bug die ervoor zorgt dat je soms, na het stoppen van een opname, op een andere opname terugkomt. 
  • HTML, NMC en DBL/RBL zijn nu ook de termen die we actief laten zien in Instellingen > Informatie.
  • Zoeken binnen Netflix kan nu ook als je Netflix nog niet hebt gebruikt op je ontvanger.

 

Wat verandert er

Deze update draait eigenlijk volledig om het nieuwe menu.  Meer info over wat de verschillende onderdelen in het menu doen, en hoe dit (soms) anders werkt dan nu lees je hieronder. Klik op de subtitels om naar de reactie te gaan waarin dit wordt beschreven en uitgelegd.

Het nieuwe menu

 

Veel gestelde vragen

 

Waar kan ik “Terugkijken” vinden in het menu?
Terugkijken is in de nieuwe versie van het menu samengevoegd met de Gids. 

Waar kan ik “On Demand” vinden in het menu?
On Demand is in de nieuwe versie van het menu opgedeeld in Films en Series. In het menu kan je kiezen of je Films of Series wilt kijken.

Waarom is de menustructuur aangepast?
Op basis van klantonderzoeken hebben we de menustructuur aangepast. Via het nieuwe menu zijn de opties sneller te vinden.

Kan ik ook gebruik blijven maken van de oude menustructuur?
Nee, na het omschakelen naar de nieuwe menustructuur kan je alleen nog gebruik maken van de nieuwe menu structuur. Wel kan je in Zoeken, Films en Series kiezen voor list view i.p.v. de nieuwe lay-out.

Hoe moet ik teletekstondertiteling van een opname/Terugkijken uitzetten zonder de opname/Terugkijken ook te stoppen?

Je kunt de teletekstondertiteling uitzetten door 2x op de teletekstknop te drukken. Dit werkt op dit moment alleen voor de Arris 5202. Na 12 augustus werkt dit ook voor de andere modellen. 

Als ik het menu open, zie ik het beeld niet meer klein, klopt dat (picture-in-picture)?
Dat klopt inderdaad, dit is niet meer standaard bij het nieuwe menu. Je kunt dit heractiveren via Menu > Instellingen > TV Menu mits je minimaal softwareversie 8.0.107_1 hebt.

Klopt het dat ik bij het openen van een menu geen beeld en geluid meer heb?
Op de 1853 wordt beeld en geluid gedeactiveerd bij het openen van overzichten in het menu.

Klopt het dat ik de films / series / zoekresultaten alleen in een lijstweergave kan weergeven?
Op de 1853 is alleen lijstweergave beschikbaar.

Waar kan ik mijn pincode / betaalcode wijzigen?

Met de overgang naar het nieuwe menu is er geen onderscheid meer tussen pin- of betaalcode. Als je voorheen gebruik hebt gemaakt van dezelfde code voor pin- of betaalcode dan zijn deze nu samengevoegd tot één pincode.
Als je verschillende codes gebruikte, kun je die blijven gebruiken. Echter als je de betaal- of pincode wijzigt (via de tv ontvanger of de servicetool) dan wordt het samengevoegd en gebruik je de nieuwe code  zowel als pin- als betaalcode 

Wijzig je het via de tv-ontvanger, dan is de code die je moet invullen je oude betaalcode.

 

Eindupdate: 27/07/2021


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8912 reacties

Kan niet in opnames en tv gids. 2de avond op een rij

Ik word niet blij van het nieuwe menu. Kan er wel mee overweg maar behalve dat het er moderner uit ziet is het mi nergens verbeteren.  En net als een oude computer loopt er minimaal wekelijks iets vast en kan ik alles resetten.  En dan maar duimen dat de opnames er er zijn. Vast lopen bij pauze stand gebruiken is regel geworden en daar kom je niet uit zonder de buffer te wissen. 

Geeft mij het oude menu asap terug.

Stelletje oelewappers. Nep verbeteringen.  Houd je van de straat. Wordt maar covid tester. Veel nuttiger. 

Tv resetten is de enige optie

 

Helaas zijn alle opnamen van de afgelopen maand gewist bij de overgang naar de nieuwe layout van iTV. Jammer want we hadden ons op een paar goede documentaires verheugd die nu niet meer terug te kijken zijn!

 

Hoe kan je kiezen voor de horizontale TV gids?

Door nog een keer op de knop <gids> te drukken.

Reputatie 7

Hoe kan je kiezen voor de horizontale TV gids?

Door nog een keer op de knop <gids> te drukken.

We hebben het hier in dit topic over de site https://tv.kpn.com, niet over de TV ontvanger.

Oh, sorry. Niet goed gelezen.

Performance issues van het nieuwe Itv menu:

  1. Vanuit het tv-beeld de EPG weergeven duurt gemiddeld 2 seconden
  2. Vanuit de EPG het tv-beeld weergeven duurt gemiddeld 1.5 seconden
  3. Bij het door de EPG bewegen met pijltje naar boven / beneden  treedt te vaak een vertraging op
  4. Vanuit het tv-beeld Zenderlijsten weergeven mbv de blauwe knop duurt gemiddeld 2 seconden 

sinds een paar dagen het nieuwe menu

op een Arris 2952 V2

na alle berichten hier over het nw menu was ik best huiverig maar tot mijn grote vreugde werkt het goed zelfs zappen gaat heel rap

ik heb alleen een kritisch puntje

steevast bij een opname begint de opname niet bij begin maar bij 5min !

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Wij missen ook het scherm in de gids waar de tv doorspeelde. Daar staat nu de (onnodige) foto van het programma waar je op dat moment op staat. Liever live tv van waar de zender op dat moment op staat.

Nu een tijdje van de updates gebruikgemaakt. Een paar dingen die opvallen:

  1. Menus zijn veel trager dan voorheen; jammer, maar zal vast wel opgelost worden
  2. Nieuwe layout heeft wel wat en vind ik prima
  3. Geplande opnames die nog niet in de gids staan, kan ik nergens meer terugvinden (en evt verwijderen), Dat was voorheen wel mogelijk (ik houd van opruimen)
  4. Verwijderen van een opname uit een serie gaat anders dan verwijderen van een enkele opname (rode knop vs knop “verwijderen"). Het werkt goed, maar het is vervelend om te zoeken waar je nu weer moet deleten.
  5. De huidige tijdsaanduiding is van vele schermen verdwenen. Stond vroeger wel telkens op een andere plek, wat ook niet echt leuk was
  6. Serie opnames gaan niet meer automatisch over naar een nieuw seizoen. Dit is kwalijk, zeker bij zenders waarbij je niet kunt terugkijken (BBC bijvoorbeeld). Dan mis je al snel de 1e (paar) afleveringen van het nieuw seizoen.
  7. Terugschakelen van Teletext naar TV tijdens het afspelen van een opname, sluit de opname en brengt je terug naar de TV. Vroeger (...) speelde de opname gewoon door en werd alleen Teletekst gestopt. (Teletext gebruik ik wel eens voor BBC programma's om de ondertiteling aan te zetten).
  8. Terugkijken van een opname gebeurt nu door te starten na plm 5 minuten en zit vaak vlak voor de start van het eigenlijke programma. Dat is prima; scheelt weer doorspoelen.

Verandering vind ik prima. Sommige veranderingen zijn ‘even wennen' maar verder OK, andere veranderingen zijn goed en een verbetering en er zijn enkele die slecht (#7) en heel slecht (#6) zijn.

Ik ben benieuwd naar de volgende update.

PS. ik ben jaren geleden overgestapt van Ziggo naar KPN: nog geen seconde spijt gehad. 

Reputatie 5
Badge +2

Als je van vertikale naar horizontale gids schakelt ga je altijd naar de zender die op dat moment speelt.

HEEL irritant en ongewenst! (in het oude programma bleef je op dezelfde zender zoals ook de bedoeling)

Nu moet je steeds soms wel 6 pagina’s bladeren om weer terug te zijn waar je vandaan kwam.

Ik vind het nieuwe menu echt vreselijk! 

Volgende keer zou een waarschuwing van te voren zowieso wel fijn zijn maar dat terzijde.

  • Het nieuwe menu is super traag, reageert super slecht op de afstandsbediening, ik moet soms wel 4 keer drukken voor er iets gebeurd! En nee dat ligt niet aan de afstandsbediening want in de oude gids werkte hij prima! 
  • Extra handeling om naar een ze⁸nder te gaan is echt SUPER irritant! En ontzettend onnodig! 
  • Ik vond het beeld in beeld fijner als een stilstaand plaatje van het programma dat geselecteerd is. 
  • Ik vind de nieuwe look wel mooi maar de nieuwe features zijn stuk voor stuk vervelend en overbodig! 

Oftewel: Ik wil het oude menu terug! 

 

Reputatie 4
Badge +2

@Bluefairyxx De extra handeling om naar een zender te gaan is inderdaad irritant! KPN heeft daar naar geluisterd en een optie ingebouwd om dat uit te zetten: Menu > Instellingen > TV menu > bij OK meteen naar zender (of zoiets)

@BluefairyxxDe extra handeling om naar een zender te gaan is inderdaad irritant! KPN heeft daar naar geluisterd en een optie ingebouwd om dat uit te zetten: Menu > Instellingen > TV menu > bij OK meteen naar zender (of zoiets)

Dat scheelt alweer een beetje. Maar dat lost de rest van de problemen nog steeds niet op helaas.

@HenkKijktTV 

Terugschakelen van Teletext naar TV tijdens het afspelen van een opname, sluit de opname en brengt je terug naar de TV. Vroeger (...) speelde de opname gewoon door en werd alleen Teletekst gestopt. (Teletext gebruik ik wel eens voor BBC programma's om de ondertiteling aan te zetten).

Teletekst kun je nu uitzetten door (2 😵 op de TT knop te drukken. Het weergeven van de opname blijft dan gewoon doorlopen.

De huidige tijdsaanduiding is van vele schermen verdwenen. Stond vroeger wel telkens op een andere plek, wat ook niet echt leuk was

Ikzelf heb, al jaren, een (voor mij hele mooie) zendergestuurde klok bij de TV staan. Heb ik 24/7 de tijd bij de hand. Ook op de decoder heb ik geen tijd in standby. Dan heb je die juist niet nodig….

Nog een eigen opmerking. Ik vind de tijd die je tussen de cijfers hebt om in te tikken bij zendernummers van 2 of meer cijfers te kort. Voor 221 e.v. kom ik vaak nog op 22 en dan op 1 dus die tijd mag van mij wel weer ‘ouderwets’ zijn.

Hai 

Sinds de update kan ik niet meer zoeken op categorie films, series en natuur enz van programma's op tv.

Dus kortom alle films/series van die die week op tv komen in een lijst.

Komt dit nog wel terug?

Want ik mis dat heel erg.

Ook hier oude opnames terug en nieuwe opnames verdwenen na de omzetting van de software. Heb al gelezen dat het niet rechtgezet kan worden. Slechte actie KPN🤬🤬

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 4
Badge +2

de rode knop werkt niet meer (pluspakket, films en ja,ook erotiekkanaal).
 

Meerdere zaken geprobeerd, opgestart etc…. rode knop doet niets meer

Reputatie 5
Badge +2

Omdat 1 van mijn 4 2260 erg traag is gevraagd via de storingschat om een vervangende. Dit is de reaktie:

De chat wordt door KPN gewoon afgebroken. Lekkere service…

Ok, dit heb ik nogmaals geprobeerd (14 wachtenden voor me) maar er zit een “robot” achter de chat die te stom is om voor de duvel te dansen. WAT NU?

alweer plotseling afgesloten:

 

@HenkKijktTV

Terugschakelen van Teletext naar TV tijdens het afspelen van een opname, sluit de opname en brengt je terug naar de TV. Vroeger (...) speelde de opname gewoon door en werd alleen Teletekst gestopt. (Teletext gebruik ik wel eens voor BBC programma's om de ondertiteling aan te zetten).

Teletekst kun je nu uitzetten door (2 😵 op de TT knop te drukken. Het weergeven van de opname blijft dan gewoon doorlopen.

Bedankt! ook weer opgelost

 

Reputatie 5
Badge +2

Lachen met de KPN ROBOT. Dit is direct (1:1) gekopieerd uit het gespreksverslag:

Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN.Digitale Assistent: Vervelend dat je een klacht hebt. Als je hieronder aangeeft waar je klacht over gaat, dan helpt een medewerker je verder.Wat is je klacht precies?Ik: Arcadyan HMB2260 heel traag. Niet mee te werken.Digitale Assistent: Oké, duidelijk. Ik ga je doorverbinden naar een medewerker. Je kunt het chatgesprek met de medewerker achteraf gemakkelijk opslaan en downloaden. Om je met een medewerker door te verbinden, heb ik wat gegevens van je nodig. Wat is je voornaam?Digitale Assistent: Dank je voor je informatie. Ik verbind je nu door met een medewerker. Let op: Het kan even duren voordat er een medewerker beschikbaar is.Rene: Welkom! Je chat met Rene. Ik lees je bericht even door, heb je een moment voor mij?Rene: zet de ontvanger even uit via uit en aan knop, daarna stroomloos maken<verbinding Verbroken>ANTO: “Rene”heb ik overigens nooit in mijn dialoog gezien!

De gids is aanzienlijk trager, plaatjes zijn geen meerwaarde.

Minder overzicht over de zenders

Irritatie gehalte is ruim gestegen

Reputatie 5
Badge +2

Ook vervelend: als ik 3 pagina’s verder wil in de tv gids, dan wordt eerst de eerste pagina (die ik helemaal niet zien wil) tergend langzaam opgebouwd, daarna de tweede, en pas daarna de derde.

Als ik 3x op ‘volgende pagina’ druk, moet opbouwen andere pagina’s meteen worden afgebroken.

Reputatie 6
Badge +3

Ik had juist KPN genomen voor glasvezel internet, maar ook grotendeels vanwege de fijne tv gids. Mijn ouders hadden Ziggo en dat was zo traag vanwege alle extra info en afbeeldingen. KPN had gewoon een simpele, maar effectieve tv gids die enorm snel was in de bediening en zappen. Dat was de reden voor mij om voor KPN te gaan. Nu heb ik een update gekregen en schrok me kapot! De snelheid, overzicht, duidelijkheid, allemaal in een klap weg! Why fix something that is't broken? Ik hoop heel erg dat dit terug kan worden gezet, want ik mis de pip ook heel erg in beeld. Ik ben een trouwe klant aan kpn inmiddels, dus baal hier enorm van. 

@RalfGWat jammer dat het bij jou zo traag verloopt. Terugzetten gaat niet gebeuren vrees ik voor jou. Er zijn gelukkig ook een heleboel tevreden klanten (in het forum zie je natuurlijk alleen de klanten die niet tevreden zijn). Er wordt nog druk aan het menu ontwikkeld zoals je in dit topic kunt zien.

Er zijn wat standaard vraagjes die steeds voorbij komen:

  • Heb je de software al eens opnieuw geïnstalleerd?
  • Heb je de tv ontvanger al eens (minimaal) 30 seconden van de stroom gehad en dan weer aangezet?
  • Welk type tv ontvanger heb je?
  • Als de ontvanger “oud” is kan deze mogelijk worden vervangen door KPN: apparatuur wisselen

Hopelijk lijdt één van bovenstaande suggesties tot een oplossing!

Leuk, dat charme offensief voor KPN. Maar het gekleurde hierboven kun je denk ik beter anders zien: het zijn niet alleen de klanten die ontevreden zijn die hier in het forum komen, ik zie het meer als het topje van de ijsberg dat hier komt ‘klagen'. Mijn ouders zijn ook niet blij met een aantal zaken, maar zul je niet op een forum zien (weten niet eens wat dat is). Ik hoor het van veel meer mensen om me heen, wel ontevreden zijn, maar niet naar dit forum.