Beantwoord

KPN terugkijken loopt constant vast

  • 21 January 2023
  • 34 reacties
  • 3442 keer bekeken

Wij worden echt al maanden helemaal knettergek van het terugkijken met KPN. Al maanden loopt constant alles vast als we een programma willen terugkijken. Gebeld, zouden een nieuwe tv ontvanger krijgen.

Nooit gekregen. Weer gebeld, was geen notitie van gemaakt, kregen het advies om de andere tv ontvanger van boven te gebruiken en te kijken of dat helpt. Helaas, probleem is nog steeds.

Na 1 minuut kijken loopt het al vast, dan wacht je 4 a 5 minuten, dan gaat hij verder. Na een paar minuten loopt ie weer vast, valt alle wifi weg, ook op de telefoons, en moet ik de tv ontvanger uitzetten. Maar dat lukt dan vervolgens niet meer met de afstandsbediening. Ik moet dan de kabel uit de ontvanger trekken, wachten en weer erin doen. Dan herstart alles weer, maar het probleem blijft. 

Vervolgens nieuwe software op de de ontvanger gezet, werkt ook niet. Modem diverse malen gereset, ook gereset door KPN op afstand, werkt ook niet. Op advies van KPN vervolgens het wifi kanaal veranderd, werkt ook niet. 

Modem is de nieuwste van KPN dus daar konden ze niets aan doen.  Kpn gaf aan dat het dan aan ons thuisnetwerk(??) zou liggen en ze daar niks aan kunnen doen. Er zou een monteur langs kunnen komen maar dat zou dan op onze eigen kosten zijn??!

We hebben helemaal niets veranderd aan het netwerk sinds we KPN hebben...er zit 1 tv, een pc en 3 telefoons op de wifi.

En gezien de vele forum topics mbt hetzelfde probleem lijkt me dit gewoon een probleem van KPN zelf. 

Opnames terugkijken lukt wel gewoon. Ook netflix en andere apps doen het gewoon, maar terugkijken, ho maar. Het is echt niet te doen.

​​​Iemand nog meer deze problemen en eventueel een oplossing? Wij betalen ruim 85 euro per maand, kunnen niets terugkijken en worden hier echt knettergek van. 

De tv ontvanger is trouwens gewoon bekabeld naar de modem.  

icon

Beste antwoord door Am86 31 May 2023, 23:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Reputatie 7
Badge +7

@Am86 ok de vip 5202 ik kwam daar de volgende topic tegen 

Ik ben even kwijt of de stb nou via WIFi aangesloten heb of niet?

Stel dat dit wel zo is verklaart dit artkel wel een en ander.

Als dat niet zo is kan het nog zo zijn dat WIFI op de stb aanstaat en dat  conflecteerd (dus zowel wifi als een utp)ik weet van de vip 7022 dat dit na een harde reboot op aan gezet wordt.

Of dit bij de vip 5022 ook zo is weet ik niet mijn inziens was dit een hele goede stb zonder of weinig issues.

Wat betreft unicast kan je anders dan de vip7022 de in hd veranderen naar sd en kijken of dat verbetering geeft.

Suc6

@Am86 Hoi ja dat KPN hier steken laat vallen ben ik met je eens en dat er een monteur moet ook.

Maar waarom sturen ze deze niet?

Wat betreft unicast en multicast ik ga er even vanuit dat je de laatste stb heb dus de vip7022.

Om deze op unicast te zetten open je het menu dus radar-vervolgens scrol je door naar Infomartie daar klik je op.vervolgens scrol je naar beneden naar live streaming-daar kan je keus maken automatische beste kwalitei-gebruik multicast en vervolgens de optie gebruik unicast.

Mijn idee probeer de laatste eens unicast.

Over de werking van multicast en unicast heb ik een topic geplaatst als je dat nog eens intressant vind kan je dat vinden in mijn topics maar voor nu probeer dit even.

Suc6

Ik kan niks kiezen bij informatie. Ik krijg alleen een scherm met info. Kan daar verder niks mee.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het gelezen. Ik durf niet te zeggen wat er misgaat, maar ik heb melding gemaakt bij experts. Mijn collega zal binnen 3 werkdagen contact met je opnemen om het verder te bespreken. Hopelijk kunnen jullie de oplossing vinden. Hoor graag van je als er contact is geweest. 

Ik heb het gelezen. Ik durf niet te zeggen wat er misgaat, maar ik heb melding gemaakt bij experts. Mijn collega zal binnen 3 werkdagen contact met je opnemen om het verder te bespreken. Hopelijk kunnen jullie de oplossing vinden. Hoor graag van je als er contact is geweest. 

Ja ik kreeg net een sms dat ze de klacht in behandeling nemen. 5 min later worden alle SuperWifi punten paars en nu rood en nu hebben we helemaal geen internet en tv meer..…

Hoofdwifipunt is groen, 1 wifipunt oranje en de andere rood. Nu werkt helemaal niets meer en aangezien we thuis aan het werk zijn, is dit uiterst hinderlijk want we kunnen nu niet werken. 

Reputatie 7
Badge +7

@Bram_ 

@Am86 

Ik zie inmiddels dat Bram dit opgepakt heeft ik ga er van uit dat ea nu opgelost gaat worden.

Suc6

Mvg

Reputatie 7
Badge +20

Ja ik heb melding gemaakt, daarvoor moest ik het modem resetten anders kon ik geen melding maken. Alles is daarna weer online gekomen toch. Heb je al contact gehad?

Ja ik heb melding gemaakt, daarvoor moest ik het modem resetten anders kon ik geen melding maken. Alles is daarna weer online gekomen toch. Heb je al contact gehad?

Het lijkt erop dat na het resetten dat jij hebt gedaan het hele probleem is verholpen. Ondanks dat wij zelf ook alles al tientallen keren hebben gereset.... Heb net een hele film terug zitten kijken zonder ook maar 1x vastlopen. Toeval? Laten we hopen van niet en hopen dat dit zo blijft. Snap alleen niet waarom dit ruim 7 maanden en tig telefoontjes (zonder enig resultaat) heeft moeten duren.

 

Dankjewel in ieder geval! 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt hoopvol. Hopelijk blijft het zo goed. 

Ik zie ook dat mijn collega je heeft gebeld alleen kwam het niet gelegen en heeft je een sms gestuurd. 

Hij gaf nog als tip het glasvezelkastje en modem 2 minuten stroomloos maken en een voor een weer te laten opstarten.

Hier is exact t zelfde gedoe. Wordt er niet goed van. 

Ik hoop dat alles een keer stroomloos maken het probleem.op gaat lossen maar het is geen service. 

 

Andere aanbieder is helaas geen optie hier. Maar t is geen service voor zo'n duur abo