Beantwoord

Logitech Harmony One koppelen aan nieuwe KPN TV+ box

  • 2 February 2023
  • 60 reacties
  • 3768 keer bekeken

Kan iemand dan roepen welk apparaat ze dan hebben gekozen voor Logitech, ik zoek nu naar “sagemcom” en “DIW7022” maar die is niet bekend binnen de logitech software voor m’n harmony.

Alvast Dank, Kay

(zie nu dat dit artikel ondertussen al weer 2 jaar oud is en ik waarschijnlijk nu weer met nog nieuwere aparatuur zal zitten)

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door SKay 3 February 2023, 11:51

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Kan iemand dan roepen welk apparaat ze dan hebben gekozen voor Logitech, ik zoek nu naar “Sagemcom” en “DIW7022” maar die is niet bekend binnen de logitech software voor m’n harmony.

Alvast Dank, Kay

(zie nu dat dit artikel ondertussen al weer 2 jaar oud is en ik waarschijnlijk nu weer met nog nieuwere apparatuur zal zitten)

 

 

 

De meeste Logitech AB's hebben alleen IR. (uitgezonderd als hij via een HUB werkt).

De Arris 5202 (als hij uit zicht staat) en de DIW7022 werken alleen met bluetooth.

 

De DIW7022 is pas een week bij KPN.

 

Helaas maakt Logitech (Harmony) geen universele afstandsbedieningen meer.

Kreeg de DIW7022 vandaag binnen en zocht met google naar hoe die dus met m’n harmony’s (2 ontvangers) te bedienen… daarmee kwam ik eigenlijk meteen bij deze post uit. Vandaar dat ik zonder goed te kijken meteen hier de vraag ging stellen.

Erg jammer dat IR niet meer mogelijk is nu, enig idee of het wellicht zou werken als je een IR ontvanger in de USB poort van de DIW7022 zou steken? Was al aan het kijken naar nieuwe afstandbedieningen maar sinds logitech er mee is gestopt is er maar weinig te koop en als er al een waardige te vinden is kost die al meteen 300 euro of zo… beetje duur grapje om de 2 harmony’s die ik heb te vervangen. Wellicht KPN toch maar vragen of ik de oude tv-decoders niet mag houden en deze dan terug sturen anders.

maar bedankt wel voor je reactie Joop

 

Reputatie 7
Badge +20

Gelukkig kan je heel veel regelen met de ab van de DIW7022.

Ook volume en tv uit / aan en source (uiteraard gaat dit wel met IR).

Volume knoppen willen het volume van de TV aanpassen maar die staat in de settings van de TV uitgeschakeld, alle apparaten gaan met HDMI eerst naar mijn receiver (5.2 setup met speakers) en dan pas door naar de TV. Volume knoppen zouden dus de receiver eigenlijk harder/zachter moeten zetten wellicht dat dat nog is aan te passen maar zover heb ik nog niet gekeken aangezien ik toch niet wil blijven werken met de AB van de DIW zelf. 

Mooiste zou zijn als er toch IR mogelijk gaat zijn via USB IR stickje wellicht. Ik ga daar in ieder geval verder navraag over doen.

Reputatie 7
Badge +20

@SKay

Klopt, zo heb ik het ook.

Als ik het volume van de tv aanpast, dan gaat de soundbar harder of zachter.

De tv staat ingesteld op “volume via externe luidsprekers”😉

 

Er zit geen ir (infrarood) op de DIW7022 volgens mij.

Dus dat gaat niet werken.

Op de KPN tv ab zit wel ir, voor de mogelijk die ik eerder melde.😉

ik heb sagemcom gemail met mijn vraag of IR wellicht mogelijk is via een IR usb stickje, als daar iets nuttigs uit naar boven komt zal ik het hier ook even laten horen.

Verder praat jou tv met de soundbar, om zo het volume te regelen wellicht, mijn harmony remote staat gewoon ingesteld op dat de volume knoppen de yamaha receiver aansturen. Je kunt daarin per activiteit bepalen welke knoppen welk apparaat aansturen. Actie TV-kijken: zet TV, Receiver & KPN box aan, zet TV op HDMI X (gaat maar 1 hdmi kabel naar de TV dus dat is altijd zelfde) zet Receiver op HDMI input Y (HDMI ingang op reciever waar de KPN box op is aangesloten) en alle knoppen van de afstandsbediening staan dan of ingesteld om geluid op de receiver te regelen of om de KPN box te bedienen. Geen gedonder dus met CEC of wat dan ook om dingen werkende te krijgen wat gewoon niet goed gaat met een receiver tussen je TV en je andere apparaten.

Sagemcom’s antwoord: get in touch with KPN….

Sagemcom’s antwoord: get in touch with KPN….

heb je hier ondertussen al een oplossing voor? ik zit exact met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd

Reputatie 7
Badge +20

Sagemcom’s antwoord: get in touch with KPN….

heb je hier ondertussen al een oplossing voor? ik zit exact met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd

 

De Sagemcom DIW7022 werkt alleen via Bluetooth.

Dus een Logitech met ir zal hem nooit kunnen bedienen. 

 

Sagemcom’s antwoord: get in touch with KPN….

heb je hier ondertussen al een oplossing voor? ik zit exact met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd

 

De Sagemcom DIW7022 werkt alleen via Bluetooth.

Dus een Logitech met ir zal hem nooit kunnen bedienen. 

 

Als ik de harmony hub aanschaf (die wel een bluetooth signaal uitzend) kan ik hem daarmee dan wel bedienen? Ik heb namelijk ook nog een AV receiver ertussen zitten, en ik heb daar weer meerdere apparaten op gekoppeld. Dus ik zou het wel fijn vinden om alles met dezelfde ab te kunnen blijven bedienen.

Reputatie 7
Badge +20

Sagemcom’s antwoord: get in touch with KPN….

heb je hier ondertussen al een oplossing voor? ik zit exact met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd

 

De Sagemcom DIW7022 werkt alleen via Bluetooth.

Dus een Logitech met ir zal hem nooit kunnen bedienen. 

 

Als ik de harmony hub aanschaf (die wel een bluetooth signaal uitzend) kan ik hem daarmee dan wel bedienen? Ik heb namelijk ook nog een AV receiver ertussen zitten, en ik heb daar weer meerdere apparaten op gekoppeld. Dus ik zou het wel fijn vinden om alles met dezelfde ab te kunnen blijven bedienen.

 

Dat klopt, helemaal met je eens.

Wel erg jammer dat Logitech is gestopt met het maken van de universele afstandsbedieningen. 

 

Zie hier, misschien kan je hem als wens toevoegen.😉

Sagemcom’s antwoord: get in touch with KPN….

heb je hier ondertussen al een oplossing voor? ik zit exact met hetzelfde probleem.
Ben benieuwd

 

De Sagemcom DIW7022 werkt alleen via Bluetooth.

Dus een Logitech met ir zal hem nooit kunnen bedienen. 

 

Als ik de harmony hub aanschaf (die wel een bluetooth signaal uitzend) kan ik hem daarmee dan wel bedienen? Ik heb namelijk ook nog een AV receiver ertussen zitten, en ik heb daar weer meerdere apparaten op gekoppeld. Dus ik zou het wel fijn vinden om alles met dezelfde ab te kunnen blijven bedienen.

 

Dat klopt, helemaal met je eens.

Wel erg jammer dat Logitech is gestopt met het maken van de universele afstandsbedieningen. 

 

Zie hier, misschien kan je hem als wens toevoegen.😉

 

Betekent dat dat een hub ook niet werkt? die kan als het goed is wel een bluetooth signaal uitzenden toch? of is die hub alsnog niet te koppelen aan het kastje van KPN?

Reputatie 7
Badge +20

@GNientker 

Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp, is het helaas nog niet mogelijk. 

@GNientker

Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp, is het helaas nog niet mogelijk. 

Hmmm…. dat is treurig. einde van een tijdperk waarbij wél gewoon alles met 1 ab bediend kon worden. dus we gaan weer ouderwets met meerdere ab's op de bank zitten 😂

Reputatie 7
Badge +20

@GNientker

Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp, is het helaas nog niet mogelijk. 

Hmmm…. dat is treurig. einde van een tijdperk waarbij wél gewoon alles met 1 ab bediend kon worden. dus we gaan weer ouderwets met meerdere ab's op de bank zitten 😂

 

De afstandsbediening van de KPN tv+ box heeft gelukkig wel infrarood.

Dus je kan de tv koppelen en het geluid, source en aan/uit regelen.

En de DIW7022 kan je ook als media box gebruiken.

Als je geluk hebt, kan alles met de ab van de DIW7022 (KPN tv+ box). 

@GNientker

Zie ook hier.

Als ik het goed begrijp, is het helaas nog niet mogelijk. 

Hmmm…. dat is treurig. einde van een tijdperk waarbij wél gewoon alles met 1 ab bediend kon worden. dus we gaan weer ouderwets met meerdere ab's op de bank zitten 😂

 

Ik heb sinds kort ook de KPN tv+ box en ben ook een trouwe fan van de harmony reeks van logitech, ik gebruik dan ook een harmony hub.

Deze kun je laten verbinden met de KPN tv+ box door gebruik te maken van de ingebouwde bluetooth.
In de harmony app heb ik ondertussen 2 android boxes van andere merken gevonden waarmee de box van kpn wel werkt, dat zijn:

xiaomi mi box s
asus nexus player

Let wel deze media spelers hebben geen full size remote met een numeriek gedeelde, de bekende rood, groen, geel en blauwe knoppen en andere functies van de orginele remote werken ook niet. 
De opties blijven dan ook beperkt, maar het werkt!

Heb je zelf ervaring met andere merken waarbij wel een full size remote zit en die je ook dient te koppelen via bluetooth, laat het hier achter zodat we misschien samen alsnog een volledig werkende harmony remote kunnen krijgen.

Het inleren van opdrachten werkt ook niet omdat dit via IR gaat en geen bluetooth ondersteunt.
Ook daar zijn we weer wat beperkt door de harmony software.

 

Reputatie 3
Badge

Ja daar ben ik zelf ook benieuwd naar, want gebruik Logitech al jaren en wil er eigen geen afstand van doen

Reputatie 2

Ik heb net de DIW7022 (KPN tv+ box) binnengekregen en heb verschillende Harmony abs en hubs.

Ik heb de bovenstaande posts gelezen en heb de xiaomi mi box s  toegevoegd aan mijn Harmony ab.

Als ik iets wil doen met de xiaomi geeft de ab aan dat ik het apparaat eerst via bluetooth moet koppelen via de app, Er komt een instructiepagina waarin staat hoe je dat moet doen (Enter Settings→ System Settings->Network->Bluetooth, etc.). Ik kan echter nergens in de Harmony app vinden waar dit staat.

 

Kan iemand me hier mee helpen?

Reputatie 3
Badge

Ik heb net de DIW7022 (KPN tv+ box) binnengekregen en heb verschillende Harmony abs en hubs.

Ik heb de bovenstaande posts gelezen en heb de xiaomi mi box s  toegevoegd aan mijn Harmony ab.

Als ik iets wil doen met de xiaomi geeft de ab aan dat ik het apparaat eerst via bluetooth moet koppelen via de app, Er komt een instructiepagina waarin staat hoe je dat moet doen (Enter Settings→ System Settings->Network->Bluetooth, etc.). Ik kan echter nergens in de Harmony app vinden waar dit staat.

 

Kan iemand me hier mee helpen?

Hallo Paul,

was even zoeken maar je moet de DIW7022 door middel van het volgende koppelen met je harmony hub.

  • ga naar het hoofdmenu en selecteer het tandwiel (rechtsboven in)
  • ga helemaal naar onder “apparaat”
  • selecteer dan “afstandsbedieningen en accessoires”
  • selecteer dan “accessoire toevoegen”

en als het goed is dan zou je de “harmony” tegen moeten komen.

 

succes

Reputatie 2

Hi hudeck,

Ik heb dit geprobeerd, maar de DIW7022 gaat dan zoeken naar een BT device. Hij vindt niks. Wat moet ik aan de Harmony kant doen om te koppelen?

Groetjes, Paul

Reputatie 2

@hudeck 

Hi hudeck,

Ik heb dit geprobeerd, maar de DIW7022 gaat dan zoeken naar een BT device. Hij vindt niks. Wat moet ik aan de Harmony kant doen om te koppelen?

Groetjes, Paul

Reputatie 3
Badge

@hudeck

Hi hudeck,

Ik heb dit geprobeerd, maar de DIW7022 gaat dan zoeken naar een BT device. Hij vindt niks. Wat moet ik aan de Harmony kant doen om te koppelen?

Groetjes, Paul

Op dit moment ben ik in Scheveningen, zal in de loop van dag/morgen even voor je kijken hoe mijn instellingen zijn 

Reputatie 2

@hudeck 

Is inmiddels opgelost. Je moet het apparaat eerst aan een activiteit hangen. Daarna lukt het koppelen wel.

Plezier in Scheveningen.

@wou5er 

Je zou ook eens de Nvidia Shield tv pro kunnen proberen.

Op dat apparaat werken wel de toetsen up down en de cijfers.

Misschien werkt dan de Logitech Harmony beter met de tv+ box.

Ik kan het niet testen zit bij een andere provider en heb geen tv+ box.

 

 

Reputatie 1

Ik krijg 1 dezer dagen een KPN TV+ box. Ik heb thuis een Nokia Mediabox 8010 die ook op Android TV draait. Zal het eens met de afstandsbediening daarvan proberen in de Hub.

Reageer