Beantwoord

Logitech Harmony One koppelen aan nieuwe KPN TV+ box

  • 2 February 2023
  • 60 reacties
  • 3768 keer bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Reputatie 1

Ik heb jammergenoeg nooit meer wat van Logitech gehoord op mijn mail.

Reputatie 7

Het is zo jammer dat KPN niet even de moeite neemt om de TV+ Box netjes in de Logitech database opgenomen te krijgen. Voor ons is dat cruciaal omdat wij radio luisteren zonder de televisie aan te zetten en dat betekent dat hdmi-CEC niet gebruikt kan worden en de KPN afstandsbediening al snel een metertje of 6 weg ligt van de plek waar we de radio aan willen zetten. Daarom gebruiken wij een Harmony Hub en de Harmony app op onze telefoons. Voor de 5202 werkt dit vlekkeloos maar met de 7022 is dat dus helaas niet mogelijk. Hoezo "vooruitgang"? 😖

De Kpn TV+ staat ik de Logitech data base als Sagemcom Diw7022, het probleem is dat de 

Diw7022 alleen met Bluetooth werkt, terwijl de Hub gebruik maakt van IR.

In dit forum staan allerlei workarounds, bepaalde logitech hubs zouden ook BT kunnen uitsturen,

maar het is mij nog niet gelukt om dit goed werkend te krijgen.

Door BV een Nvidia Shield TV toe te voegen zouden vele functie werken, bij mij nog niet gelukt.

Zoek in dit forum op Logitech Hub / Diw7022 en je krijgt div. topics.

 

Reputatie 7

De Kpn TV+ staat ik de Logitech data base als Sagemcom Diw7022, het probleem is dat de 

Diw7022 alleen met Bluetooth werkt, terwijl de Hub gebruik maakt van IR.

Het is niet zo dat de Harmony Hub alleen van IR gebruik maakt. Met de Harmony Hub zijn ook prima apparaten via het netwerk (IP) en Bluetooth te bedienen.

Bron

Zo bedien ik mijn Sony televisie (Android TV) en Sony Home Cinema Set via IP.

Als KPN de TV+ Box op de juiste manier zou laten registreren in de Logitech database dan zou dat met de TV+ Box ook moeten kunnen.

Reputatie 3
Badge +1

Het is zo jammer dat KPN niet even de moeite neemt om de TV+ Box netjes in de Logitech database opgenomen te krijgen. Voor ons is dat cruciaal omdat wij radio luisteren zonder de televisie aan te zetten en dat betekent dat hdmi-CEC niet gebruikt kan worden en de KPN afstandsbediening al snel een metertje of 6 weg ligt van de plek waar we de radio aan willen zetten. Daarom gebruiken wij een Harmony Hub en de Harmony app op onze telefoons. Voor de 5202 werkt dit vlekkeloos maar met de 7022 is dat dus helaas niet mogelijk. Hoezo "vooruitgang"? 😖

Ik heb gewoon een toets gemaakt die naar mijn favoriete radio kanaal springt, terwijl de TV aanstaat.

en daarnaast nog een toets die de TV uit zet.

Luister via een Denon versterker naar de radio.

Reputatie 7

Pipo10 schreef:

en daarnaast nog een toets die de TV uit zet.

En dat gaat bij mij dus niet werken want ik laat met opzet mijn home cinema set uitzetten als ik de televisie uit zet.

Als wij radio luisteren dan gaat de televisie geen moment aan en dat moet ook zo blijven.

Reputatie 3
Badge +1

Welk device verzorgt dan het geluid wat uit het KPN kastje komt bij jou?

ik heb de tv ook uit staan allen tv+ kastje met versterker staan aan. 
 

ook wij gebruiken de telefoon om de zenders en geluid te kiezen

Reputatie 7

Welk device verzorgt dan het geluid wat uit het KPN kastje komt bij jou?

Mijn Sony Home Cinema Set die met via de Toslink poort met mijn 5202 verbonden is.

 

ik heb de tv ook uit staan allen tv+ kastje met versterker staan aan. 

Maar je schrijft dat je een knop hebt gemaakt om de TV uit te zetten en daar zou het bij mij dus fout gaan immers als de TV uitgezet wordt dan gaat mijn home cinema set ook uit. De televisie mag daarom dus ook helemaal niet aan staan of aangezet worden voor het radio luisteren.

Om radio te luisteren hebben wij dan ook een knop "Radio luisteren" die alleen de 5202 en de home cinema set aanzet en alle instellingen automatisch goed zet.

Reputatie 3
Badge +1

Oke dat is duidelijk, iets anders als bij ons.

Maar je kunt toch nog steeds ipv de 5202, de TV+ aanzetten met de homecinema set.

De "Tivo Stream 4K” heeft een dedicated Aan en Uit knop om te gebruiken die de TV+ kan bedienen.

Ik gebruikte eerst de basis van de "Nvidea Shield Pro”om bijna alles te regelen, alleen deze kun je niet als TV kanaal wisselaar gebruiken. De "Tivo Stream 4K” kan dat wel, dus kan op het scherm van de Lochitech elite (of de telefoon app)  ook weer de kanaal plaatjes gebruiken en schakelen tussen de zenders/radio zenders

Reputatie 3
Badge +1

Hallo allemaal,

Ik heb veel tijd besteed om de beste mapping te vinden om mijn Logitech hub te kunnen gebruiken met de KPN TV+ decoder. Om anderen tijd te laten besparen heb ik mijn bevindingen samengevat in onderstaand document. Hopelijk helpt dit.

 

Super mooi gemaakt !!  BEDANKT.

Had de "Tivo Stream 4K” nog niet gebruikt en kon met de "Nvidea Shield pro” geen zenders kiezen bij favorieten. Nu werkt echt alles.

Heb nog wel 2 verbeteringen voor je schema. De rode knop op de "xiaomi Mi box S” werkt niet. Daarvoor kun je "space” gebruiken van de "Windows PC”. De andere kleuren werken wel.

Ik gebruik Rood om opgenomen uitzendingen te wissen, zo ging dat met de vorige KPN boxjes ook. Ik weet er zit nu menu gestuurd verwijderen van opnmames maar heb dat als buggy ervaren. Tot twee keer toe is bij verwijderen van een episode in een serie de hele serie verwijderd na een fout melding. Andere mensen hebben die fout ook gemeld maar zie niemand met oplossing komen. Weet niet of dit opgelost is met nieuwe firmwares.

Om naar de "Guide” te gaan hoef je niet de reeks van 5 toesten te gebruiken, is soms ook wat buggy.  Alleen de “Up” toets met “OK” is genoeg werkt ook.

Reageer