Beantwoord

Logitech Harmony One koppelen aan nieuwe KPN TV+ box

  • 2 February 2023
  • 60 reacties
  • 3690 keer bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Reputatie 1

Ik krijg 1 dezer dagen een KPN TV+ box. Ik heb thuis een Nokia Mediabox 8010 die ook op Android TV draait. Zal het eens met de afstandsbediening daarvan proberen in de Hub.

De Nokia Media Box werkt niet. De TiVo (=merk) Stream 4K (=type) werkt wel voor een groot deel. Die zal, nadat er een activiteit voor is gemaakt, ook in de TV+ box via bluetooth gekoppeld moeten worden (zal als Harmony Keyboard zichtbaar worden) 

Hi all, 

zojuist nvidea shield tv pro als device toegevoegd in de harmony (one met hub) app. Met nieuwe activiteit “KPN tv” vervolgens kpn box in paring mode gekoppeld (harmony) als Bluetooth accessoire. Primaire functies (nav, Ok , terug)  werken prima. 
Nu gelukkig alles weer met één ab te bedienen



 

 

Reputatie 1

De KPN TV+ box zit nu wel in de database van Logitech en is als device toe te voegen. Alle functies zijn aan de knoppen toe te voegen als die aan een activiteit zijn toegewezen. Helaas werkt het dan nog steeds niet omdat er in de settings van de Box, waar ook de originele afstandsbediening is gekoppeld, er bij het scannen naar nieuwe bluetooth devices niets wordt gevonden. Omdat die niet gekoppeld/gepaired wordt, werkt het dus nog niet.

 

Vandaag een mail gestuurd naar Logitech (datasupport@logitech.com). Hopelijk komen ze met een antwoord.

"Since this week I have a brand new Android TV settopbox/streaming device provided by KPN in the Netherlands. The make and model of the device is Sagecom DIW7022. The device is regognized in the Harmony app when I add it as a new device (see the picture). I can use it when I create an activity with it and I can assign all functions to the buttons of my Logitech Hamony Ultimate. After synchronising my Logitech remote the Sagecom does not respond on any of the buttons. When I go to the settings of the Sagecom to pair the bluetooth device (in the same section where the original remote of the Sagecom is paired) nothing is found when scanningg for bluetooth devices so there is no bluetooth connection with the Harmony Hub or remote (not even a ‘Harmony Keyboard’ is added.

How can I pair the Harmony remote/Hub for the device Sagecom DIW7022 so it will work as expected?”

Reputatie 1

Ik heb een LG Oled TV, een Yamaha 5.1 receiver en de KPN TV+ box. Voorts heb ik een Logitech Harmony Ultimate met Hub.

Ik heb de TV+ box nu als volgt gekoppeld: In MyHarmony een apparaat toegevoegd:

Merk: Harmony

Type: Harmony Beta AndroidTVTest

Hiermee heb ik een activiteit gemaakt: TV/Media

Bij deze activiteit worden de LG OLED TV, de Yamaha Receiver en de Harmony Beta AndroidTVTest gebruikt. De LG voor de beeldweergave, de Harmony Beta AndroidTVTest voor het wisselen van de kanalen en de Yamaha receiver voor de volumeregeling. De LG OLED TV op het juiste ingangskanaal gezet voor het beeld en de Yamaha voor het geluid. Activiteit opgeslagen

Wat werkt niet:  Record, DVR, Info en de kleurknoppen

Wat werkt met enige aanpassing: ChannelUp (staat anders als NextTrack), ChannelDown (staat anders als PreviousTrack), Guide
ChannelUp: maak een reeks: Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Select, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

ChannelDown: maak een reeks: Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Select, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionDown, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionLeft,  Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

Guide (gids): maak een reeks. Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Home, voeg dan een vertraging toe van 1 sec., dan Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionUp, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight, Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Wijs die reeks toe aan de Guide knop.

Apps: Zo kan je bv ook een reeks maken voor “Apps”. Start met de actie Harmony Beta AndroidTVTest - Home, voeg dan een vertraging toe van 1 sec., dan Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionUp, dan 7x Harmony Beta AndroidTVTest - DirectionRight en dan  Harmony Beta AndroidTVTest - Select. Die kan je aan een ongebruikte toets (bv DVR) en/of aan een displayknop (als je die hebt) toewijzen.

Vervolgens heb ik de Harmony Ultimate remote gesynchroniseerd. Daarna de activiteit met de afstandsbediening gestart. Schakel zo nodig met de KPN remote de TV+ box in als die niet vanzelf start. Als je dan een knop op de Harmony afstandbediening indrukt, b.v. de OK knop, dan begint de TV+ box mogelijk zelf met zoeken naar een bluetooth accessoire. Het kan eeeerg lang duren voordat er dan een “Harmony keyboard” wordt gevonden. Koppel die. Daarna moet het werken.

Als het zoeken naar een bluetooth apparaat niet vanzelf start, ga dan met de KPN remote naar Home, vervolgens naar boven en helemaal naar naar het gear/tandwiel ikoontje. Ga dan naar onder in het KPN instellingen schem en kies de algemene instellingen en kies daar ‘afstandsbediening en accessoires en klik op ‘accessoire toevoegen’ waarna het zoeken gaat beginnen.

Open de Harmony app op je telefoon, ga naar apparaten, klik de Harmony Beta AndroidTVTest aan en klik op een willekeurige toets, b.v. de OK knop op het 2e schermpje waarna wordt aangegeven dat ie gaat verbinden. Het kan ook weer een tijd duren voordat er een schermpje komt over het verbinden. Als er wordt weergegeven dat het niet gekoppeld is kan je het opnieuw proberen tot er uiteindelijk op de TV “Harmony Keyboard” wordt gevonden. Koppel die dan.

Nogmaals: het kan erg lang duren voordat het Harmony Keyboard wordt gevonden

Als het erg lang duurt en je hebt op je mobiel in de Harmony app de tekst staan dat je hem gaat koppelen, dan kan je links boven met het pijltje naar links terug. Druk dan nog een keer op b.v. die OK knop van het apparaat Harmony Beta AndroidTVTest in de app op je telefoon en laat de TV+ Box nogmaals zoeken. Kans dat ie hem dan meteen vindt.

Nvt.

Reputatie 3
Badge

Werkt perfect, hartelijk dank voor het delen van de info hier …. (al heb ik het gedaan met het “Asus Nexus Player” device, de overige stappen zijn identiek)

 

Ik heb wel iets andere sequences gebruikt die in ieder geval bij mij stabieler werken:
 

ChannelUp: maak een reeks: Start met de actie Asus Nexus Player - Home, delay 1 sec, Asus Nexus Player - DirectionRight, Asus Nexus Player - Select. Wijs die aan de channelUp toets toe.

ChannelDown: maak een reeks: Start met de actie Asus Nexus Player - Home, delay 1 sec, Asus Nexus Player - DirectionLeft, Asus Nexus Player - Select. Wijs die aan de channelDown toets toe.

Alleen nog iets bedenken voor het aan/uit zetten van de KPN TV+ box

De KPN TV+ box zit nu wel in de database van Logitech en is als device toe te voegen. Alle functies zijn aan de knoppen toe te voegen als die aan een activiteit zijn toegewezen. Helaas werkt het dan nog steeds niet omdat er in de settings van de Box, waar ook de originele afstandsbediening is gekoppeld, er bij het scannen naar nieuwe bluetooth devices niets wordt gevonden. Omdat die niet gekoppeld/gepaired wordt, werkt het dus nog niet.

Vandaag een mail gestuurd naar Logitech (datasupport@logitech.com). Hopelijk komen ze met een antwoord.

"Since this week I have a brand new Android TV settopbox/streaming device provided by KPN in the Netherlands. The make and model of the device is Sagecom DIW7022. The device is regognized in the Harmony app when I add it as a new device (see the picture). I can use it when I create an activity with it and I can assign all functions to the buttons of my Logitech Hamony Ultimate. After synchronising my Logitech remote the Sagecom does not respond on any of the buttons. When I go to the settings of the Sagecom to pair the bluetooth device (in the same section where the original remote of the Sagecom is paired) nothing is found when scanningg for bluetooth devices so there is no bluetooth connection with the Harmony Hub or remote (not even a ‘Harmony Keyboard’ is added.

How can I pair the Harmony remote/Hub for the device Sagecom DIW7022 so it will work as expected?”

Hi Hijlko

Heb je ooit van Logitech terug gehoord?

 

Reputatie 3
Badge

De KPN TV+ box zit nu wel in de database van Logitech en is als device toe te voegen. Alle functies zijn aan de knoppen toe te voegen als die aan een activiteit zijn toegewezen. Helaas werkt het dan nog steeds niet omdat er in de settings van de Box, waar ook de originele afstandsbediening is gekoppeld, er bij het scannen naar nieuwe bluetooth devices niets wordt gevonden. Omdat die niet gekoppeld/gepaired wordt, werkt het dus nog niet.

Vandaag een mail gestuurd naar Logitech (datasupport@logitech.com). Hopelijk komen ze met een antwoord.

"Since this week I have a brand new Android TV settopbox/streaming device provided by KPN in the Netherlands. The make and model of the device is Sagecom DIW7022. The device is regognized in the Harmony app when I add it as a new device (see the picture). I can use it when I create an activity with it and I can assign all functions to the buttons of my Logitech Hamony Ultimate. After synchronising my Logitech remote the Sagecom does not respond on any of the buttons. When I go to the settings of the Sagecom to pair the bluetooth device (in the same section where the original remote of the Sagecom is paired) nothing is found when scanningg for bluetooth devices so there is no bluetooth connection with the Harmony Hub or remote (not even a ‘Harmony Keyboard’ is added.

How can I pair the Harmony remote/Hub for the device Sagecom DIW7022 so it will work as expected?”

Hi Hijlko

Heb je ooit van Logitech terug gehoord?

 

Ben zelf ook wel erg benieuwd op hun reactie. 

Ik volg dit topic omdat ik ook de nieuwe Sagecom ontvanger heb binnen gekregen en ik deze graag wil laten werken met mijn Logitech Harmony Hub.

Ik heb de BlueTooth koppeling al voor elkaar gekregen maar nu nog zorgen dat alle gangbare knoppen werken. 

Met die bluetooth koppeling moet het toch kunnen lijkt me.

Is er al meer informatie vanuit logitech? Heb nu vrij veel apparaten die ik bedien via mijn harmonies. Wil dit niet wegdoen..

Ik volg dit topic omdat ik ook de nieuwe Sagecom ontvanger heb binnen gekregen en ik deze graag wil laten werken met mijn Logitech Harmony Hub.

Ik heb de BlueTooth koppeling al voor elkaar gekregen maar nu nog zorgen dat alle gangbare knoppen werken. 

Hi R-v-E. Ik heb een weekje lopen knutselen en idd, ik kreeg het via bluetooth voorelkaar om hem te koppelen. Maar de knoppen voor volume, doorscrollen door programmas etc werken gewoon niet lekker waardoor je toch constant met twee remotes in je handen zit. Ik heb de Sagecoms terug gestuurd en ben weer terug bij mijn Arris TV. 

Reputatie 7

Frank Noort schreef:

Ik heb de Sagecoms terug gestuurd en ben weer terug bij mijn Arris TV. 

Ben je dan ook weer terug bij jouw oude abonnement immers je zult de oude TV ontvangers moeten retourneren bij het TV+ abonnement.

Frank Noort schreef:

Ik heb de Sagecoms terug gestuurd en ben weer terug bij mijn Arris TV. 

Ben je dan ook weer terug bij jouw oude abonnement immers je zult de oude TV ontvangers moeten retourneren bij het TV+ abonnement.

Nee, ik heb KPN gebeld en de situatie uitgelegd. Daar was begrip voor en dus behoud ik het nieuwe abo en de oude kastjes

Dat ga ik ook doen denk..

wel jammer van de kwaliteit.

hoop stiekem toch nog op een update van logitech

Dag allen, hier nog een Logitech gebruiker met de Logitech one.

Een nieuwe s box ontvangen de DIW7022 en geïnstalleerd en jullie raden het al, niets werkt meer. Lekker dan. we gaan weer naar de oude tijd, meerdere afstandsbedieningen… haha.

Hou dit topic in de gaten en misschien ook over naar de oude situatie.

BT usb achter in de box zal niet gaan toch..

 

 

Groet Mike

 

Reputatie 7
Badge +20

Dag allen, hier nog een Logitech gebruiker met de Logitech one.

Een nieuwe s box ontvangen de DIW7022 en geïnstalleerd en jullie raden het al, niets werkt meer. Lekker dan. we gaan weer naar de oude tijd, meerdere afstandsbedieningen… haha.

Hou dit topic in de gaten en misschien ook over naar de oude situatie.

BT usb achter in de box zal niet gaan toch..

 

 

Groet Mike

 

 

Als ik het goed heb, heeft de Logitech One alleen IR (infrarood)

Helaas werkt de Sagemcom DIW7022 via Bluetooth.

Zelf gebruik ik nu alleen de KPN ab.😉 (uitgezonderd als ik Blu-Ray wilt kijken). 

Hoi Joop, dank voor je reactie. ;)

kan je dan ook je tv en stereo bedienen met de kpn afstandsbediening? Nee toch? 
dus alles aan of uit?

Reputatie 7
Badge +20

@Mike0312 

 

Ik heb een soundbar die via een HDMI op HDMI 2 eARC van de LG tv verbonden is.

De DIW7022 zit op HDMI 1

Ik heb de tv met de KPN ab verbonden.

Als ik hem harder zachter zet, dan zorgt de tv ervoor dat de soundbar harder en zachter gaat.

Verder heb ik de DIW7022 CEC aangezet, als ik DIW7022 aan of uit zet, dat gaat de tv ook aan of uit.

 

Ik heb de Logitech Harmony One gehad, hele mooie ab, maar na 4 jaar defect en ook geen garantie meer.  Erg jammer, het is een heel mooi systeem.

Ook heel erg jammer dat Logitech al enkele jaren helemaal geen afstandsbedieningen meer maakt.

Nou Joop, ik heb jouw idee of instelling overgenomen met ARC etc. Heb ook een LG en Denon receiver.

Druk ik op de knop links boven gaat tv en denon uit.

druk ik rechts boven gaat de setop box kpn uit 👌🏻😊

 

tja jammer dat ze gestopt zijn met de afstandsbedieningen. Was mooi spul. 
 

Dank je wel voor je verdere uitleg 😉

Nee, ik heb KPN gebeld en de situatie uitgelegd. Daar was begrip voor en dus behoud ik het nieuwe abo en de oude kastjes

Ik heb zojuist KPN gebeld en zelfs doorgeschakeld naar de technische afdeling.

Daar werd mij verteld dat, omdat het een TV+ abonnement is, de oude Arris ontvanger na een tijd stopt met werken.

Ik kon niet meer terug naar het vorige TV abonnement omdat we dat binnen 14 dagen hadden moeten regelen.

Zodra de Arris stopt met werken zal ik dus gedwongen zijn om de nieuwe ontvanger te gebruiken.

 

Ik ga nog even bedenken wat we hier mee gaan doen.

Ik heb eventueel ook de optie om helemaal zonder ontvanger te werken en de KPN app op de smartTV te gebruiken. Daar zijn wel minder opties dan in de ontvanger maar misschien is dat voor mij geen probleem. 

Reputatie 2

Hallo allemaal,

Ik heb veel tijd besteed om de beste mapping te vinden om mijn Logitech hub te kunnen gebruiken met de KPN TV+ decoder. Om anderen tijd te laten besparen heb ik mijn bevindingen samengevat in onderstaand document. Hopelijk helpt dit.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor het delen, @PaulvdL!

Ik heb sinds kort de Diw7022 maar het is mij nog niet gelukt om mijn Logitech Hub en One remote werkend te krijgen.
Ik wil dus niet de diw 7022 bedienen met mijn Mobile Telefoon maar gewoon met de One Remote
en Hub. (is dit mogelijk?)
Wat wel gelukt is om de hub toe te voegen in de accessoires sectie van de diw7022, deze wordt gezien als Harmony Keyboard, daarna krijg ik het nog niet werkend.
Had oa. de Nvidi Shield / Tivo / Xioami Box S etc toegevoegd, daarna een Test activiteit aangemaakt "TV Test"
Mijn hub zou zowel ir als bt aankunnen, maar of ik doe iets compleet verkeerd of de huidige oplossing werkt alleen met je mobile telefoon met de logitech app?
 

Goede middag, ik heb een Harmony Ultimate + hub, lees al die problemen met dat nieuwe kpn + box

Natuurlijk heb ik daar ook problemen mee, Ik kan alleen via iPad/iPhone instellen niet meer met een snoertje aan de computer?

Er stonden wat acties die je kan ondernemen maar volgens mij werkt dat alleen aan de computer met een snoer.

Kort om heeft iemand al een oplossing, knap waardeloos die nw boxjes van Kpn.

Overigens Kan ik de Sagemcom DIW7022 vinden maar hij maakt er een DVD recorder van?

Hoor graag

Goededag. 

 

Is hier al een betere oplossing voor?

Wij hebben sinds vandaag ook dit kastje en ik krijg hem niet goed gekoppelt met de hub.

De Nvidia Shield  werk wel iets maar niet compleet.

 

Alvast bedankt

Reageer