Beantwoord

Mysterieuze zender "Women sport" die opeens verdween.

  • 23 September 2022
  • 65 reacties
  • 1499 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Ik zat via de PC KPN iTV te kijken en te scrollen in de lijst Beschikbare Zenders, toen kwam ik een zender tegen die ik nog nooit had gezien:

"Women Sport".

Deze zender had een geel logo.

Toen ik daar op klikte, kreeg ik een blauwe knop in beeld met de tekst: "Aanmelden in Mijn KPN”; omdat ik die tekst nooit gezien had was ik een beetje huiverig en heb het weggeklikt.

Later kwam mijn nieuwsgierigheid terug en probeerde ik die zender weer te vinden (zowel in "Beschikbare Zenders” alsmede met ”Zoeken" -op Sport- maar….)

Ik kan m nergens meer vinden.

Wie kan mij dit uitleggen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 August 2023, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Ik zat via de PC KPN iTV te kijken en te scrollen in de lijst Beschikbare Zenders, toen kwam ik een zender tegen die ik nog nooit had gezien:

"Women Sport".

Deze zender had een geel logo.

Toen ik daar op klikte, kreeg ik een blauwe knop in beeld met de tekst: "Aanmelden in Mijn KPN”; omdat ik die tekst nooit gezien had was ik een beetje huiverig en heb het weggeklikt.

Later kwam mijn nieuwsgierigheid terug en probeerde ik die zender weer te vinden (zowel in "Beschikbare Zenders” alsmede met ”Zoeken" -op Sport- maar….)

Ik kan m nergens meer vinden.

Wie kan mij dit uitleggen?

 

Goed dat u de link niet hebt aangeklikt.

Erg vreemde zender en vreemde melding.

 

Deze zender zegt mij niets en ook via Google niets kunnen vinden.

Dit is deze zender: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggozusje-komt-met-internationale-vrouwensportzender/

Die is deze week met uitzenden voor de Europese markt begonnen.

Reputatie 5
Badge +5

Dit is een nieuwe zender in Vlaanderen bij Telenet en Proximus. Woman sport. Hoe deze bij kpn terecht is gekomen weet ik niet. Maar je heb geen gevaarlijke dingen gedaan denk ik.

Het is geen specifieke zender voor Vlaanderen maar een internationale zender die sinds deze week voor Europese providers beschikbaar is. 

 

Het is wel opvallend dat deze zender bij KPN opduikt. W-Sport zendt namelijk ook Eredivisie voor vrouwen live uit. En de uitzendrechten van deze competitie zijn in handen van ESPN. W-Sport moet dus met ESPN afspraken maken of naar het lijkt gemaakt hebben om onder de sub-licentie ook in Nederland uit te gaan zenden met in de programmering Eredivisie voor vrouwen.

Reputatie 5
Badge +5

@TvG2016 ja inderdaad klopt. Via de Telenet tv app van vlaamse vrienden kan ik het hier wel kijken. Maar sport op tv ik kijk het eigenlijk nooit 😂

Reputatie 7
Badge +20

Dit is deze zender: https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggozusje-komt-met-internationale-vrouwensportzender/

Die is deze week met uitzenden voor de Europese markt begonnen.

 

Dank je @TvG2016 

Vreemd dat ik hem via Google niet kon vinden.😉

Reputatie 7
Badge +28

 

"Women Sport".

Deze zender had een geel logo.

 

 

Vreemd dat ik hem via Google niet kon vinden.😉

 

Het gaat hier om de zender Women's Sport.

Dit is de website van de zender : 

https://www.w-sport.com

 

Reputatie 7
Badge +17

@D-box ik heb deze melding op de achtergrond even doorgezet. Het is raar dat je dit te zien kreeg.

Wel kan ik vertellen dat we vooralsnog deze zender niet gaan uitzenden. En dat dit zeer waarschijnlijk het gevolg is geweest van een test.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Bram_ 

Ik snap er ook niks van.

Zal inderdaad een test zijn geweest.

 

Maar wat zou er gebeurt zijn als ik op die button "Aanmelden in Mijn KPN" had geklikt?

 

Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb.

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik had m weer!, net om 09:57.

@Bram_en andere members van dit board: Ontvangst rapport:

24/09/2022 om 09:57 uur.

Via PC gezien:

Eerst via TV Gids;

Ik klik zie m staan (volgens mij op zender-plaats 37 maar dat weet ik niet meer zeker, ik was te enthousiast om het kanaalnummer te noteren, maar volgens mij was het 37).

 

Vervolgens ga ik naar Nu op TV:

Ik zie m staan (bij Nu op TV zie je geen zender-indeling op nummer).

 

Ik klik er op en krijg weer die blauwe button: “Zet aan in Mijn KPN” (heb ik uiteraard niet gedaan omdat ik de consequenties niet weet).

Ik mijn mobiel gepakt en een foto hiervan gemaakt.

Zie boven het resultaat.

 

Daarna was die zender weer verdwenen (zowel in TV Gids alsmede in Nu op TV).

Groetjes,

D-box

 

 

Yep, hier ook 

En hun website maakt het nog mysterieuzer ;

 

Hij blijft hier ook tussen de sportzenders staan ;

 

Wat ik begreep zijn er nog wat drempels op de weg wat betreft uitzendrechten voordat de zender in Nederland aangeboden kan worden. Bepaalde uitzendrechten zoals Eredivisie voor vrouwen zijn in Nederland aan andere zenders verkocht,

Reputatie 7
Badge +28

@TvG2016 

Het zou wel eens een sublicentie kunnen worden. Via de NPO zie je ook wekelijks wedstrijdbeelden. 

Reputatie 7
Badge +9

Hier zie ik hem inderdaad ook! Met de melding ‘dit zal een gevolg van een test’ zijn geweest kunnen we haast concluderen dat KPN deze zender op korte termijn gaan aanbieden. Waarom zou je anders gaan ‘testen’ 😉 

Je kan in ieder geval de conclusie maken dat KPN interesse heeft. Maar een test wil nog niet betekenen dat een zender ook daadwerkelijk snel in het aanbod komt. Tot gisterenmiddag was er bij KPN nog geen duidelijkheid of en zo ja wanneer W-Sport in het aanbod komt.

Hij blijft hier ook tussen de sportzenders staan 

@HansaanZet , hier nu nog steeds ( 13:18 u.). Alleen via de website ( http://tv.kpn.com )

Die sublicentie moet met espn wel te regelen zijn. ESPN zendt maar één wedstrijd per speelronde uit, maar hebben alle rechten.

En als dit weer een abonnementszender wordt, wat lijkt te blijken uit “zet aan in MijnKPN”, dan gaat het mijn deurtje voorbij. Heb al genoeg extra pakketten en streamingdiensten.

Reputatie 7
Badge +20

Hij blijft hier ook tussen de sportzenders staan 

@HansaanZet , hier nu nog steeds ( 13:18 u.). Alleen via de website ( http://tv.kpn.com )

Die sublicentie moet met espn wel te regelen zijn. ESPN zendt maar één wedstrijd per speelronde uit, maar hebben alle rechten.

En als dit weer een abonnementszender wordt, wat lijkt te blijken uit “zet aan in MijnKPN”, dan gaat het mijn deurtje voorbij. Heb al genoeg extra pakketten en streamingdiensten.

 

Ook ik zit niet op deze zender te wachten.

Eigenlijk hoort er ook geen aparte zender voor te zijn, dit hoort gewoon bij een sportzender.

@PeterG W-Sport zendt naar het nu lijkt dezelfde wedstrijd als ESPN live uit. Het gaat overigens om meer uitzendrechten dan alleen Eredivisie waarvoor een sublicentie voor Nederland voor afgesloten dient te worden.

Reputatie 7
Badge +28

Hij blijft hier ook tussen de sportzenders staan ;

 

Bij mij staat de zender ook in dit overzicht. Maar dan wel tussen de zenders die in een aanvullend pakket thuishoren. Dus het lijkt erop dat Women's Sport niet in het basispakket komt.  

Euh, @Noordzee . De 2 meest linkse, espn en eurosport (1) staan in het basispakket. 😉

Pas daarna zie ik Eurosport 2, pluspakket. En dan de premium pakketten espn en ziggo sport.

CC @D-box .

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @PeterG ,

En daarom trek ik ook de voorzichtige conclusie dat Women's Sport niet in het basispakket komt. Als de zender nu op de derde plek van links had gestaan, dan was er nog een kansje geweest. Maar nu staat de zender op de vierde plek van links, dus rechts van een zender die in het pluspakket zit.

(Ik zie het pluspakket uiteraard als een aanvullend pakket.)      

 

Reputatie 6
Badge +3

Klopt @Noordzee

Het Pluspakket is een aanvullend pakket.

Aangezien ik KPN Hussel heb en een mobiel abonnementje kijk ik gratis naar het Pluspakket; ik kan het iedereen aanraden.

Groetjes man,

D-box

 

Inderdaad, @TvG2016 . Morgen Fortuna Sittard - Feyenoord (v). Rond 12:00 u. op ESPN.

En nu heb ik op BBC One de wedstrijd Arsenal - Tottenham (v) aan die W-sport nu ook in het programma heeft staan. ( w-sport.com )

Reputatie 7
Badge +30

@HansaanZet wil jij je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? We geven jouw gegevens dan als voorbeeld door!