Vraag

Nieuwe ontvangers gekregen, maar ik heb de oude al weggedaan

  • 18 March 2023
  • 15 reacties
  • 1558 keer bekeken

Beste KPN,

Afgelopen maandag heb ik 2 nieuwe ontvangers van jullie ontvangen. Helaas heb ik de oude ontvangers weg gedaan. Dom van mij😔. Ik kan ze niet meer terugsturen. Kunnen wij hier samen uitkomen? Ik zou niet graag een boete willen. Ik ben al jaren trouwe klant bij jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marcel Korblet 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Retour van ontvanger Welkom op het forum. 

Oei! Dat is inderdaad niet handig. Apparatuur van KPN heb je in bruikleen, en als er bijvoorbeeld iets defect raakt wordt dit zelfs vaak direct omgeruild. 

Als je je abonnement opzegt dan moet de apparatuur ook terug naar KPN.

Als je de apparatuur niet retourneert dan volgen er brieven met het verzoek deze alsnog terug te sturen. 

Ik begrijp dat dat in deze situatie niet kan en wil uitzoeken of ik nog iets kan doen. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie. 

Reputatie 5
Badge +5

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk boete bedrag hier op staat.

Dit omdat er op internet zoveel van deze ontvangers worden aangeboden.

Doet KPN daar überhaupt iets aan? Zijn zelfs handelaren die hele partijen nieuw aanbieden.

Heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nooit een antwoord op gehad. 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk boete bedrag hier op staat.

Dit omdat er op internet zoveel van deze ontvangers worden aangeboden.

Doet KPN daar überhaupt iets aan? Zijn zelfs handelaren die hele partijen nieuw aanbieden.

Heb deze vraag al eens eerder gesteld maar nooit een antwoord op gehad. 

Ik zou me zomaar eens voor kunnen stellen dat TS een privé berichtje van de moderator ontvangt, waar TS best wel blij van wordt. Om snodaards niet op snode plannen te laten komen kan ik me dus ook goed voorstellen dat wij daar verder niets van horen 🤐

Hallo @j3roentje als je de voorwaarden er op naleest gaat het om de vervangingswaarde van het betreffende product. bij een KPN Box 12 is dat bijvoorbeeld €198 exclusief 21% BTW

Reputatie 5
Badge +5

Hallo @j3roentje als je de voorwaarden er op naleest gaat het om de vervangingswaarde van het betreffende product. bij een KPN Box 12 is dat bijvoorbeeld €198 exclusief 21% BTW

Als ik het aanbod op MP zo zie worden die boetes dus nooit uitgedeeld. 

Wordt er ook gecontroleerd wat je terugstuurt? Of is een retourpakketje voldoende en is de inhoud niet interessant? 

 

En die handelaren op MP die jaren lang continu nieuwe KPN producten aanbieden, wil KPN niet weten waar dat spul vandaan komt? Moeten toch mensen uit hun eigen organisatie zijn. Blijkbaar interesseert het ze weinig. 

Hallo @j3roentje wat een ander wel of niet doet heb je niks mee te maken, als jij je als persoon keurig aan de regels houdt is er niets aan de hand, wat een ander doet moet’ie zelf weten.

Als jouw geweten je toelaat om spullen, die eigendom zijn van een ander, te verpatsen, moet je dat zelf weten.

Ik spreek dus in het algemeen, niet over jou persoonlijk, laat dat duidelijk zijn.

 

 

Reputatie 5
Badge +5

Hallo @j3roentje wat een ander wel of niet doet heb je niks mee te maken, als jij je als persoon keurig aan de regels houdt is er niets aan de hand, wat een ander doet moet’ie zelf weten.

Als jouw geweten je toelaat om spullen, die eigendom zijn van een ander, te verpatsen, moet je dat zelf weten.

Ik spreek dus in het algemeen, niet over jou persoonlijk, laat dat duidelijk zijn.

 

 

Ik vind het persoonlijk gewoon vreemd dat KPN hier weinig mee doet. Als iedereen zijn gang maar mag gaan en niemand daar iets van mag vinden is toch ook niet goed? 

 

In zo'n geval is er sprake van wederrechtelijke toeëigening. Het vervolgens te koop aanbieden van deze goederen is dus strafbaar.

 

Reputatie 7
Badge +20

@j3roentje

Ik gok erop dat het met de waarde van de KPN tv decoders te maken kan hebben.

En ze worden toch door KPN uitgeschakeld en zijn dus niet meer bruikbaar.

 

En verder wel respect graag. 

Reputatie 5
Badge +5

@j3roentje

Ik gok erop dat het met de waarde van de KPN tv decoders te maken kan hebben.

En ze worden toch door KPN uitgeschakeld en zijn dus niet meer bruikbaar.

De oude zijn idd niet meer bruikbaar, dat weet niet iedereen en dus worden deze ook gewoon verhandeld. En dit is gewoon strafbaar. 

Maar het vreemde vind ik dat er jarenlang, partijen nieuwe, ongebruikte decoders en modems worden aangeboden. Waar komen die dan vandaan? 

Reputatie 7
Badge +20

@j3roentje 

 

Even gekeken en er staan er inderdaad wel heel erg veel op.

Gekeken bij de Arris 2952

Zover ik weet heb je er niets aan en volgens mij is het inderdaad ook strafbaar. 

 

Misschien kan een moderator ons meer vertellen. 

Ligt eraan hoe en waar '’weggedaan". 

Als die in de kliko liggen of bij het inleverpunt kan het nog wel meevallen (afgezien van de afkoopsom). Maar ook dan heb je kans dat anderen ineens op jouw abonnement kijken. Als een medewerker die boxjes eruit vist. Ze staan nou eenmaal op je abonnement (nummer) geregistreerd.

Kringloopwinkel natuurlijk helemaal ongewenst. Komen kastjes op jouw abonnement bij een ander terecht.

Hoe het ongewenst kijken door anderen dan te voorkomen is…. Misschien dan kpn die serienummers kan blokkeren??

Verkopen (bv via Marktplaats) is voor apparatuur in eigendom van een ander (kpn) natuurlijk helemaal ongewenst. Maar ook dan gaat de “koper” dan op het abonnement van de “verkoper” kijken. Ook ongewenst voor de "verkoper” natuurlijk. Zeker als je ook opnemen gebruikt. Zenderpakketten aan en uit zal de "nieuwe” gebruiker niet kunnen doen. Die weet de pincode niet.

Reputatie 5
Badge +5

@j3roentje 

Misschien kan een moderator ons meer vertellen. 

Ik hoop het, dat het voor eens en altijd duidelijk is. 

Reputatie 7
Badge +15

@j3roentje Het komt inderdaad voor dat klanten apparatuur op marktplaats zetten. Ondanks dat dit niet de bedoeling en de afspraak is. 

Hiervoor versturen wij reminders om de apparatuur terug te sturen. Als dit niet gebeurt kan de vervangingswaarde van het product worden gerekend. 

Voor de grotere partijen die af en toe online staan is er KPN Security, zij onderzoeken dit en handelen hierop. 

Mocht je daar iets van tegenkomen dan zien we dat hier graag terug. Dan kunnen wij het doorgeven aan security en kunnen zij hiermee aan de slag. 

Reputatie 5
Badge +5

@j3roentje Het komt inderdaad voor dat klanten apparatuur op marktplaats zetten. Ondanks dat dit niet de bedoeling en de afspraak is. 

Hiervoor versturen wij reminders om de apparatuur terug te sturen. Als dit niet gebeurt kan de vervangingswaarde van het product worden gerekend. 

Voor de grotere partijen die af en toe online staan is er KPN Security, zij onderzoeken dit en handelen hierop. 

Mocht je daar iets van tegenkomen dan zien we dat hier graag terug. Dan kunnen wij het doorgeven aan security en kunnen zij hiermee aan de slag. 

Kan ik zelf in contact komen met KPN security? Het moet voor mensen toch makkelijk zijn zulke gevallen te melden.

 

En worden er daadwerkelijk wel eens boetes uitgedeeld hiervoor? Of is een slap excuus of een beetje zielig doen voldoende om hier onderuit te komen? Zie van alles voorbij komen. Spullen zijn kwijt, al naar de milieustraat, per ongeluk weg gegooit, monteur heeft alles mee genomen. Alles is teruggestuurd. 

Maarja de procedure bij de retour gestuurde producten laat ook nogal te wensen over als ik de reacties hier soms lees. Jullie zeggen zelf al dat de afhandeling van de retouren regelmatig fout gaat. 

Reputatie 7
Badge +8

@j3roentje Dat vraag ik mij ook af…

Lees zoveel hier op t forum dat men gewoon de oude kastjes behoud ondanks brieven.

En als men enkel dreigt maar niks doet zal het nooit helpen