Nieuwe tv-ontvanger van KPN testen? Teleurgesteld

  • 3 June 2022
  • 95 reacties
  • 4077 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Terleurgesteld,

 

Begin dit jaar vroeg KPN testers om een nieuwe TV ontvanger uit te proberen.

Voorwaarde is testresultaten elke week doorgeven v.w.b. de nieuwe ontvanger

 

Ik heb mij opgegeven en uiteindelijk bleek dat ik op de reservelijst stond.

D.w.z. een paar mensen die zich opgegeven hadden, hebben een positief bericht gekregen en wanneer daar iemand van uitvalt komt er iemand van de reservelijst in aanmerking.

Kan ik mee leven.

 

Op 24 mei krijg ik een mail van KPN met schreeuwende tekst: Gefeliciteerd U mag onze nieuwste TV ontvanger testen. Met als ondertekst:

Gefeliciteerd, jij mag onze nieuwe tv-ontvanger testen. Hiermee help je ons om de nieuwe manier van tv-kijken te verbeteren. Je hebt nog tot en met vrijdag 27 mei 2022 om je aan te melden. Let op, vol is vol.

 

Zodra ik in de gelegenheid was, na mijn werk, direct naar huis en me gelijk  aanmelden.

Geen beperkingen, dus dat is gelukt, nu afwachten op de verdere afwikkeling.

 

Zie inmiddels wel op het forum dat na de vereiste aanmeldingen de aanmeldprocedure dicht gezet is, maar ja ik ben op tijd.

 

Maar ik hoor verder niets, ook op het KPN forum wordt vermeld, dat ik nog even geduld moet hebben. 30 mei nog niets gehoord, dan maar de vraag stellen op het forum. Nu daar kreeg ik het antwoord ik zou dezelfde dag nog bericht krijgen (niet dus)

Nogmaals de vraag gesteld op 2 juni, kreeg ik persoonlijk antwoord dat de marketeer iets verlaat was, maar ik zou 3 juni bericht krijgen. De topic werd gesloten en alle testers gingen naar een gesloten topic. Nou ja, maakt niet uit, ik ben erbij (was uit de reservelijst uitverkoren en niet te laat.

 

Op 3 juni kreeg ik de volgende mail met de schreeuwende tekst: Helaas net te laat !

en als kleine tekst eronder:

Bedankt voor je gegevens en dat je onze tv-ontvanger wilt testen. De inschrijvingen gingen alleen erg snel en jouw inschrijving was daarom nét te laat. Helaas hebben we maar ruimte voor 1.000 testers. Maar niet getreurd, er komen nog meer testen aan voor het verbeteren van onze producten en diensten. En jouw hulp is welkom!

 

En als klap op de vuurpijl na deze teleurstellende mededeling ook nog:

 

Mogen we gegevens bewaren?

Vind je het leuk om ons de volgende keer weer te helpen? Dat kan! Geef dit aan ons door. Wil je niet dat we je gegevens bewaren? Laat dit dan ook weten.

 

 

 

Als ik alles nog eens doorblader is er willekeur in het benoemen van de testers, immers de inschrijving is gestopt, nadat er genoeg deelnemers waren, ik heb dat niet gezien, is was op tijd.

Zoals ik het nu lees, was het aantal dus al op 24 mei bekend, waarom dan nu pas een afwijzing.

 

IK vind dit een rare manier van doen, eerst iemand feliciteren en dan alsnog afwijzen

IK kan dat niet anders vinden.

 

 

Ik heb KPN altijd al als een betrouwbare provider gezien, maar het vertrouwen heeft nu toch wel een deuk gekregen, gezien bovenstaande ontwikkelingen.

 

Verder heb ik veel vrienden en kennissen verteld dat ik de nieuwste ontvanger mag testen en iedereen is benieuwd naar het resultaat. Maar nu moet ik met lood in de schoenen en met de staart tussen de benen iedereen vertellen dat hoewel KPN mij eerst heeft gefeliciteerd (laat ik dan ook zien) maar dan mij weer afwijst.

 

Ik vind dit geen reclame voor KPN en ik hoop dat ze weer wat kunnen doen om het vertrouwen wat ik in hun had weer terug te kunnen winnen.

 

Nu denk ik dat dit topic wel zal gaan verwijnen, want het is openbaar, maar ik hoop op een (eerlijke) (re) actie


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

95 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @mink2u,

Ik snap je teleurstelling in deze. Maar helaas is het voorgekomen dat men het aanmeldformulier iets langer open had staan dan dat er test ontvangers beschikbaar waren. Helaas is het zo dat er dan hoe jammer ook afwijzingen gestuurd moeten gaan worden. 

Het hele proces is voor KPN ook nieuw, en daardoor zijn dingen momenteel niet helemaal goed gegaan. Hopelijk kan je in de toekomst wel mee doen met een andere test. 

Reputatie 7
Badge +24

Verder heb ik veel vrienden en kennissen verteld dat ik de nieuwste ontvanger mag testen en iedereen is benieuwd naar het resultaat.

Dat is helemaal niet de bedoeling. U hoort daar over te zwijgen. Want er mag niets over naar buiten komen. 

Reputatie 3
Badge +1

@Chrizziey nee, en ook nog zeggen dat als je het leuk vind.

Vind het antwoord iets te eenvoudig, daarmee win je niet mijn vertrouwen en neem je mijn boosheid/terleurstelling weg.

Het voelt net of je een prijs hebt gewonnen en een week later zeggen dat het toch niet zo was,

Reputatie 3
Badge +1

@Nick83 dus dat is de reden dat ik geweigerd ben? Fraai is dat.

Reputatie 7
Badge +16

Afwijzingen door omstandigheden zijn nooit leuk om te melden. Maar als er niet meer ontvangers zijn dan testers, wordt het lastig om alsnog te zeggen kom erbij.  
Dat je boos/teleurgesteld bent, snap ik volledig.  Maar het is nooit handig om anderen te melden dat je iets mag testen als je het nog niet binnen hebt, want KPN had de gehele pilot ook kunnen uitstellen/laten vervallen.  Daarnaast mocht je bevindingen of andere info niet delen met anderen dan de deelnemers in het besloten topic. 😉

reactie ingetrokken.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

 het feit dat dit topic in het openbaar nog niet verwijderd is door KPN geeft mij ook te denken wat de waarde is van de geheimhoudingsplicht.

@JanD Er staat in dit topic niks wat de geheimhouding zou schenden. TS heeft geen info gedeeld over de ontvanger of iets dergelijks.  😉

Reputatie 3
Badge +1

@Chrizziey geheimhouding houdt op als je hem gebruikt, dan zijn er ook mensen die op viste komen die de ontvanger dan zien. Moet je hem dan in de kast houden.

 

Mij is geleerd dat als je fouten maakt moet je ze herstellen, in dit geval is het niet anders dan dat KPN de terleurgestelde afgewezen deelnemers alsnog laat deelnemen, dan nog maar een paar ontvangers aanschaffen. Dit is dat het meest eerlijke om te doen, en dan steek je de hand in eigen boezem 

Reputatie 7
Badge +16

Mij is geleerd dat als je fouten maakt moet je ze herstellen, in dit geval is het niet anders dan dat KPN de terleurgestelde afgewezen deelnemers alsnog laat deelnemen, dan nog maar een paar ontvangers aanschaffen. Dit is dat het meest eerlijke om te doen, en dan steek je de hand in eigen boezem 

Maar dat wordt lastig als er geen ontvangers meer zijn. In het bericht wat je zelf stuurde staat ook duidelijk VOL=VOL. Dus dat was in dit geval helaas ook het geval.  Daarnaast is KPN ook niet verplicht iedereen te laten mee doen. Het is al een hele mooie kans dat mensen überhaupt mee mogen doen met een dergelijke pilot. 🙂

 Je hebt nog tot en met vrijdag 27 mei 2022 om je aan te melden. Let op, vol is vol.

Het is helaas niet anders in dit geval, je kan je altijd in de toekomst aanmelden voor een nieuwe pilot. 

Reputatie 7
Badge +25

Hi @mink2u. Ik snap de teleurstelling helemaal want je hebt gelijk. Je hebt de melding gehad dat je mee kon testen, maar dat blijkt dus niet het geval. Daar kan ik niets aan veranderen, maar het is wel lelijk. Het enige wat ik kan doen is m’n excuses aanbieden en wat inzicht geven in hoe het proces is verlopen. 

Dus ten eerste excuses voor de gang van zaken.

Zoals je zegt hadden we ruimte voor ongeveer 1000 testers. Toen we gingen werven kwamen er tot onze verbazing een veelvoud aan aanmeldingen. We hadden een reservelijst gemaakt die we dus nog geen afwijzing hadden gestuurd voor het geval dat er nog mensen zouden afvallen om wat voor reden dan ook. Dat waren nog best wat mensen. 

Toen gingen we de reservelijst aanspreken om toch zo dicht mogelijk bij die 1000 uit te komen. En hier ging het fout: het formulier die ingevuld moest worden werd te laat dichtgezet. Daardoor zaten we een stuk boven de 1000, maar we hebben gewoonweg niet meer plekken. De mail die je kreeg met de teleurstelling liet ook té lang op zich wachten. Dit kwam simpelweg omdat er handwerk aan te pas kwam en dat kostte tijd. 

Dit is de eerste keer dat een pilot doen van deze grootte via het forum. Het is qua werving dan ook een goed leermoment geweest. 

Ik hoop dat het verder geen afbreuk doet aan het vertrouwen in de dienstverlening van KPN.

Badge +12

Pas als je geselecteerd bent als tester ga je akkoord met de geheimhoudingsverklaring, en @mink2u is afgewezen, het feit dat dit topic in het openbaar nog niet verwijderd is door KPN geeft mij ook te denken wat de waarde is van de geheimhoudingsplicht, maar aan de andere kant is er in den beginne een openbaar topic gestart om klanten te winnen voor een test, dus de hele wereld kan al weten dat er KPN iets nieuws gaat testen.

 

 

Wat een nutteloos bericht. Dat is hier helemaal niet aan de orde en je mist de kern van het verhaal. @mink2u wil zijn teleurstelling uiten en daar heeft hij het volste recht toe. Dat heeft helemaal niks met geheimhoudingsplicht te maken. 

Ik mocht ook niet meedoen en toen heb ik maar een Nokia streamingbox 8000 gekocht. Heb ik toch iets om te testen. 😁😁😁

Reputatie 7
Badge +24

@Chrizziey geheimhouding houdt op als je hem gebruikt…

Hoe komt u hier toch bij?

... dan zijn er ook mensen die op viste komen die de ontvanger dan zien. Moet je hem dan in de kast houden.

Ja. Dat lijkt me wel. Voor u zelf het makkelijkste. Als u hem zou laten staan, dan zou u er allemaal lastige vragen over krijgen. En u mag er niets over zeggen. Dus wat heeft u er aan?

Net als tegen iedereen vertellen dat u de nieuwe ontvanger mag testen. Waarom? Waarom doet u dat? Als tester zou u er verder niets over mogen vertellen, dus waarom dit dan vertellen?

@Nick83 dus dat is de reden dat ik geweigerd ben? Fraai is dat.

Nee natuurlijk niet.

Reputatie 3
Badge +1

@Paul_ @Chrizziey 

 

Toch vind ik dat KPN hierin zijn verantwoording moet nemen en eventueel maar extra ontvangers aanschaffen.

De manier waarop dit is gebeurd vind ik een beetje respectloos, zo gaan we niet met mensen om, ondanks de excuses van jullie beiden, dat siert jullie, maar doet niet af dat het niet de schoonheidsprijs krijgt.

 

ik hou me nog steeds aanbevolen om de ontvanger te testen. 

Dus - - - - -  -

 

en hier wil ik het bij laten  (neem uw verantwoordelijkheid)

@Paul_ zijn uitleg en excuus zouden voldoende moeten zijn.

@Paul_zijn uitleg en excuus zouden voldoende moeten zijn.

Misschien komen er nog nieuwe testers 

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/testen-nieuwe-tv-ontvanger-566317

@Paul_  mij mag je sowieso afmelden 

Ik ga per 1 juli naar t-mobile 

Dat zou onnodig zijn 😉

 

 

Badge +12

Ik mocht ook niet meedoen en toen heb ik maar een Nokia streamingbox 8000 gekocht. Heb ik toch iets om te testen. 😁😁😁

Werkt dat een beetje? Waarom die en bijvoorbeeld geen Google TV Chromecast? 

Reputatie 7
Badge +8

Jullie kregen tenminste nog mail.

tot op de dag van vandaag niks mogen ontvangen nog.

:(

Ik mocht ook niet meedoen en toen heb ik maar een Nokia streamingbox 8000 gekocht. Heb ik toch iets om te testen. 😁😁😁

Werkt dat een beetje? Waarom die en bijvoorbeeld geen Google TV Chromecast? 

Tot zover goede ervaringen met het apparaat. Het werkt met alle apps (Netflix, HBO Max, NPO start) die ik voor ogen had, en zo voldoet het aan mijn wens de (relatief oude) TV die ik heb smart te maken.

Ik heb voor de Nokia gekozen omdat deze standaard bekabeld aangesloten kan worden. De Nvidia shield was me eigenlijk te duur. Alle andere vage merken hadden me een te lage Android versie en vaak is het onduidelijkheid of ze het juiste niveau decodering hebben voor HD video.

Reputatie 3
Badge +1

@paul   even over nagedacht, je hebt een eerlijk antwoord gegeven, dus excuses aanvaard.

Badge +12

Ik mocht ook niet meedoen en toen heb ik maar een Nokia streamingbox 8000 gekocht. Heb ik toch iets om te testen. 😁😁😁

Werkt dat een beetje? Waarom die en bijvoorbeeld geen Google TV Chromecast? 

Tot zover goede ervaringen met het apparaat. Het werkt met alle apps (Netflix, HBO Max, NPO start) die ik voor ogen had, en zo voldoet het aan mijn wens de (relatief oude) TV die ik heb smart te maken.

Ik heb voor de Nokia gekozen omdat deze standaard bekabeld aangesloten kan worden. De Nvidia shield was me eigenlijk te duur. Alle andere vage merken hadden me een te lage Android versie en vaak is het onduidelijkheid of ze het juiste niveau decodering hebben voor HD video.

We gaan wel off topic nu maar oorspronkelijke bericht is beantwoord (zie hierboven).

Ik las dat bij de Nokia een soort geforceerde HDR-stand zit die je niet uit kunt zetten? Zijn apps als F1TV Pro ook te verkrijgen?

Mijn TV heeft geen HDR derhalve heb ik er geen last van, in elk geval niet bewust. In de settings vind ik wel HDR opties, maar die zijn bij mij grijs (en inactief).

F1 TV is in de app store aanwezig en installeerbaar.

Als KPN nu ook nog de Android (TV) app meer laat lijken op hun TV ontvangers zou het helemaal mooi zijn.

Reputatie 7
Badge +16

We gaan wel off topic nu maar oorspronkelijke bericht is beantwoord (zie hierboven).

Ik las dat bij de Nokia een soort geforceerde HDR-stand zit die je niet uit kunt zetten? Zijn apps als F1TV Pro ook te verkrijgen?

Ik heb hem ook, maar de Nokia (Streamview) heeft geforceerde HDR inderdaad. Dus die staat standaard aan. Voordeel van de streamingbox is de USB aansluiting en uitgebreide verlichte afstandsbediening.  Eigenlijk alle apps zijn te krijgen, en werken prima en snel. De box draait nog wel op Android TV 10. 

Badge +12

We gaan wel off topic nu maar oorspronkelijke bericht is beantwoord (zie hierboven).

Ik las dat bij de Nokia een soort geforceerde HDR-stand zit die je niet uit kunt zetten? Zijn apps als F1TV Pro ook te verkrijgen?

Ik heb hem ook, maar de Nokia (Streamview) heeft geforceerde HDR inderdaad. Dus die staat standaard aan. Voordeel van de streamingbox is de USB aansluiting en uitgebreide verlichte afstandsbediening.  Eigenlijk alle apps zijn te krijgen, en werken prima en snel. De box draait nog wel op Android TV 10. 

Ik zou de Nokia aan een non-HDR domme tv hangen dus wellicht heb ik er dan geen last van. Ik twijfel heel erg tussen de Nokia en de Chromecast Google TV. 

Reputatie 7
Badge +16

Vind ze qua specs niet veel van elkaar verschillen. Ik heb toen bewust voor de 8000 gekozen omdat de Google TV alleen grijze import was.  Vind ook een voordeel dat ik een externe HDD aan de streaming box kan hangen. 

Nokia Streaming Box 8000 | 8000FTA (streamview.com)
Reken je trouwens niet rijk met de USB-C op de achterkant, dat is enkel een oplaadpoort (geen idee waarom ze die erop gezet hebben).