NPO Start app en XITE app bij KPN

  • 1 November 2022
  • 140 reacties
  • 14071 keer bekeken
NPO Start app en XITE app bij KPN

Toon eerste bericht

140 reacties

Reputatie 2


Bedankt voor je melding @Be-eL
​​​​​Heb je het wellicht ook kunnen testen via de NPO app die niet op de tv-ontvanger staat? Ik vermoed namelijk dat dit iets is wat bij de NPO zelf zit, en zo kunnen we dat uitsluiten.


 

Vanmiddag rond 18:00 uur geprobeerd. Toen werkte het wel via de TV-box. Zojuist weer geprobeerd. Zelfde melding als gisteren, Alleen te bekijken tussen 20:00 uur en 6:00 uur.

Via de NPO start website en app werkte het zojuist wel.

 

Groetjes, Bert

Reputatie 7
Badge +13

@Tientien Ben je nog verder gekomen? Het zou inderdaad in het menu onder het kopje “‘Apps op TV’ en dan “NPO App” moeten staan. Krijg je wel het scherm terug zoals te zien is in de eerste post van dit topic?

Reputatie 7
Badge +13

@Be-eL Dat is inderdaad vreemd dat het zich dan specifiek concentreert op de app via de KPN ontvanger. Dit is ook het enige programma waarbij je deze problemen ervaart? Zou je eens kunnen uitloggen op de ontvanger en je dan opnieuw kunnen aanmelden?

Reputatie 2

@Erik_ Het probleem doet zich bij alle programma's voor, scherm gelijk op zwart en daarna app niet meer benaderbaar. Dit alles bij het benaderen van de app via kanaal 205. Vanmorgen via directe app toegang geprobeerd en dan werkt het wel.

Bij mij blijft het beeld zwart en reageert het kastje (VIP2952) alleen nog maar op uitzetten. 

 

Waarom zijn ook deze Apps zo brak na introductie op de tv ontvangers? Het is niet de eerste keer als er een App beschikbaar komt welke gewoon niet vlekkeloos werkt, en vermoedelijke updates weer enorm lang op zich kunnen laten wachten? Waar ligt dat nu altijd aan? Is het de gebruikte hard/software wat al niet je van het is, of bij de app ontwikkelaars waar niet voldoende is getest,…

Het is niet de eerste keer,... Netflix ook brak? En Prime/videoland lopen ook nog altijd niet vlekkeloos als je eea zo leest,.... Best wel jammer,…

Het is een trend onder de providers om te onderscheiden in aanvullende diensten of kijkmogelijkheden. Maar zorg dan ook voor kwalitatief betere hardware en kijk verder dan de minimale vereisten,.. Dan kun je uitblinken en eea vlekkeloos laten draaien, hoor je niemand meer klagen,... 

Reputatie 7
Badge +18

@Jakkes50 Mooi dat het via de directe app wel werkt. Maakt het niet uit of je via Apps op TV kijkt of kanaal 205? 

@Herfstlicht Wil je de ontvanger resetten (stap 2). Ik ben benieuwd of het daarna wel lukt! 

Volgens mij moeten er een paar buckjes aangepast worden, beeld staat continu stil! 

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Mooi dat de NPO Start app beschikbaar is, maar is drama als je het “Start”. Beeld/geluid hapert, app reageert extreem traag als je vooruit wilt spoelen of van pauze/play wilt switchen. Ik vraag mij bij dit soort nieuwe functionaliteiten altijd af of er wel gebruikerstesten worden uitgevoerd alvorens het aan de klant wordt vrijgegeven. Deze manier is echt niet meer van deze tijd (aldus iemand die in de ICT werkt).

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 2

@Sanne_M Ik kijk standaard via het kanaal en nooit via app, maar als het niet anders kan zal het via app moeten. Het blijft raar dat het linksom wel lukt, en rechtsom niet.

Mooi

Nu moet het nog werken...…

Beeld blijft zwart..…

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Jammer hoor streaming is ruk. Haperend beeld en geluid loopt niet synchroon 

Reputatie 7
Badge +16

Inderdaad jammer, @19Peter61. Het herstarten en/of resetten van je tv ontvanger helpt ook niet? In je profiel staat dat je een VIP2952 hebt, klopt dat?

Ik wacht jouw antwoord nog even af, dan ga ik de verschillende meldingen als een signaal intern doorzetten.

Hallo, ik zit met het volgende: Ik kan de NPO Plus nu mooi openen via het menu en dan onder apps. Werkt prima.  Als ik de NOP Plus app onder de zenderlijst open, via kanaal 205, kan ik NOS Plus wel opstarten, een programma selecteren maar als ik dan op play druk verschijnt er een zwart scherm. Alle overige apps werken wel gewoon. Ligt dat nou aan mij? Of is er iets anders aan de hand??  Willem

 

Admin: samengevoegd met centraal topic.

Reputatie 7

De beeldkwaliteit van de NPO Start app is ronduit beschamend.

Dat is ook wel logisch als je kijkt naar de hoeveelheid data die verbruikt wordt. Die is zelfs nog aan de lage kant in vergelijking met een SD uitzending van KPN.

Ter vergelijk onderstaand het live kijken naar hetzelfde kanaal maar dan via KPN.

 

Ik hoop niet dat deze trend zich bij die OTT diensten voortzet want dat is toch wel een behoorlijke aderlating voor het kijkgenot.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Willem6405!
We hebben jouw bericht samengevoegd met dit centrale topic over de NPO Start app. We krijgen hier meerdere meldingen over binnen en hebben dat als signaal doorgegeven. Van welke type tv ontvanger maak je gebruik en heb je deze als eens herstart en/of een reset gegeven? 

Hallo, ik heb een herstart gedaan en ook een herinstallatie van de software. Ik heb een ARRIS VIP 2952 V2. 

Ik heb afgelopen week een mail van KPN ontvangen over de NPO app Nieuw op je tv-ontvanger: de NPO-app (kpn.com)  Heel interessant omdat ik een NPO plus abonnement heb. Het is natuurlijk eenvoudiger om via het KPN menu te kijken i.p.v. via Chromecast.

In het KPN menu heb ik met de afstandsbediening kanaal 205 geselecteerd en ben via de rode knop in de NPO App gekomen. Verder is het mij gelukt om mijn NPO plus abonnement te koppelen. Het lukt mij ook om een programma te selecteren, zowel bij NPO Start als NPO Plus. Het gaat helaas mis als ik het geselecteerde programma wil afspelen. Ik krijg dan een zwart scherm met een soort zandloper symbool en dat blijft eindeloos duren. Het geselecteerde programma speelt NIET af.  

Wie kan mij helpen om dit op te lossen??  

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor jouw terugkoppeling! We hebben dit signaal intern doorgegeven en zodra we hier een reactie op krijgen, delen we dit hier!

Reputatie 2

De NPO app nu bij KPN. Mooi denk ik. Kanaal 205, rode toets indrukken... en dan een zwart scherm dat zwart blijft. En dat is nu al dagen zo!

Reputatie 7
Badge +21

@Ruggiero @Joos64, @jellieneck en @Jeebeees Ik heb jullie berichten naar dit topic verplaatst. Zoals je hierboven al leest is dit een bekend probleem en inmiddels al intern doorgezet. Hebben jullie de ontvanger al eens gereset? Wellicht verhelpt dat het probleem al. Zodra er een oplossing is laten we dat hier weten

als ik op npostart zit moet ik een code invoegen maar hoe moet dat op een tv

Admin: Reactie verplaatst naar algemeen topic over NPO Start

Ja al gedaan, ik zal het straks nogmaals resetten!

@Ruggiero @Joos64@jellieneck en @Jeebeees Ik heb jullie berichten naar dit topic verplaatst. Zoals je hierboven al leest is dit een bekend probleem en inmiddels al intern doorgezet. Hebben jullie de ontvanger al eens gereset? Wellicht verhelpt dat het probleem al. Zodra er een oplossing is laten we dat hier weten

Ja, box gereset, software zelfs opnieuw geïnstalleerd en de ok al eens uit/aan gezet. Nu is het ietsje beter (geen zwart scherm meer) als ik via het menu de NPO-App start maar is het pauzeren/play, voor-/achterui spoelen werkelijk drama en hangt het meer dan dat ik kan kijken. Het duurt ook tientallen seconden voordat het beeld weer reageert.

Reputatie 7
Badge +30

@ad proost welkom! Als je op je tv-ontvanger naar zender 205 gaat en dan de rode knop drukt, dan start je de NPO Start app. Je kunt ook deze vier stappen volgen:

  1. Ga via [menu] naar de optie 'Apps op TV'. 
  2. Kies de app die je op je tv wilt gebruiken en druk op [ok]. 
  3. Navigeer met de pijltjestoetsen op de afstandsbediening door de app. 
  4. Druk op de knop [tv] om terug te gaan naar het menu van Interactieve TV.

Reageer