Beantwoord

NPO Start Plus toevoegen aan het tv-pakket

  • 23 June 2019
  • 55 reacties
  • 91612 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 1

Het valt me enorm tegen dat dit niet lukt. Bij een vriend staat NPO plsu gewoon tussen de apps, hij heeft Ziggo. Als het niet gaat gebeuren KPN, terwijl jullie deze vraag al een jaar lang krijgen, willen jullie daar dan helder over zijn? Dan ga ik op zoek naar een andere provider want het aantal tegenvallers bij de dure KPN blijft oplopen.

De enige app op die kpn box waar wij iets aan hebben is Netflix. De rest is onzin, en Disney+ en npo zijn niet beschikbaar. En ja, die apps zijn ook via je smart tv beschikbaar maar dan moet je dus wisselen tussen “omgevingen” en dat is echt gedoe, want ineens is die afstandsbediening ook niet zo universeel meer. Ik ben echt teleurgesteld in KPN. Wat nou interactief, als ik moet switchen tussen allerlei accounts en apparaten dan is dat gewoon super klantonvriendelijk. KPN denkt dus niet vanuit de klant maar vanuit zijn eigen organisatie. 
 

@Galdor 68 weet niet of ik het met je eens ben. Ik wil npo startplus voor films etc en die worden vaak niet via reguliere npo kanalen uitgezonden. Waarom dan wel Netflix? Ik denk dat kpn ook waarde hecht aan blije klanten. Lijkt me kleine moeite en groot plezier. Ben kennelijk niet de enige....

Helaas gaat KPN dit niet doen @Madeliefje1, maar heb je dan geen SmartTV? Want daar staat NPO Start Plus er meestal op. Maar let op, ik denk als je films wilt kijken moet je een abonnement nemen op NPO Start Plus.

Helemaal mee eens npo start zou gewoon net als Netflix in de app van kpn moeten staan. Of een zender toegewezen krijgen waar je kan inloggen 

Dit is een mooi idee @Maa ikke, maar om iedere app in de TV ontvangers van KPN te zetten, dat wordt een dure business. Want iedere app die voor iOS en Android is werkt niet op de TV ontvanger, daarvoor moet een hele nieuwe app ontwikkeld worden. En dat is een behoorlijke kostenplaatje, dan wordt je KPN abonnement nog duurder. 

Er is wel een NPO app voor Apple tv, kan die niet gebruikt worden door KPN?

Reputatie 7
Badge +30

@mavdm goede vraag! Ik weet het niet, maar ik ga er wel vanuit dat de betreffende collega's op de hoogte zijn van deze app. :-) Zodra wij concrete plannen hebben om een NPO app te introduceren, zullen we dat zeker laten weten. Tot die tijd is het ook voor mij nog een verrassing of en wanneer deze gaat komen!

Reputatie 2
Badge

Wat ik ook in een ander draadje heb aangegeven zou het de kpn sieren om “gewoon” de npo start app in de tv tuner te verwerken net als netflix en youtube bijvoorbeeld. Zoals ik zie zitten er m.i. zoveel  onzinige apps in waar geen mens gebruik van maakt. En naar de npo start/plus app is al meermaals gevraagd. Zal wel weer een verdienmodel zijn wat niet genoeg oplevert.

Reputatie 7
Badge +8

De opmerkingen dat de NPOStart App niet op de ontvanger hoeft, omdat die op de meeste SmartTV’s te installeren is, is wel gezocht. Netflix is immers ook beschikbaar als SmartTV-App. 
 

Een Chromecast aanschaffen kan ook, maar een ‘Chromecast’ (of streamingfunctie) is (softwarematig) ook in de ontvanger te intrigeren. Scheelt weer plastic.

Reputatie 2
Badge

Ik vind het vaag om een smart tv te moeten aanschaffen om bepaalde apps te kunnen zien op tv en een chromecast valt hier zo vaak weg met dat geweldige wifi signaal van de EB dat je in staat bent om de hele handel in de kliko te werpen. En als je ziet welke 38 apps er wel op de itv tuner staan is dat helemaal een aanfluiting. Daar staan werkelijk de meest onbenullige apps op waar niemand om geeft, maar dat zal wel weer niks kosten.

Reputatie 7
Badge +30

De opmerkingen dat de NPOStart App niet op de ontvanger hoeft, omdat die op de meeste SmartTV’s te installeren is, is wel gezocht. Netflix is immers ook beschikbaar als SmartTV-App. 

Het is natuurlijk ook niet zo dat wij de NPO Start Plus app niet introduceren, omdat ‘ie wel op de smart tv staat. Dat zou immers betekenen dat we ook de Netflix en Amazon app niet hadden hoeven introduceren. Ik wilde hier alleen mee aangeven dat dit een goede vervanger is, mocht je de app willen gebruiken en je hebt een smart tv tot je beschikking. We hebben de wens voor de NPO Start Plus app intern doorgegeven en blijven dit van tijd tot tijd ook weer aankaarten. Voorlopig is er echter geen concreet plan om dit op korte termijn aan te bieden helaas. 

NPOplus is niet zomaar een app maar betreft het on-demand aanbod van onze nationale publieke omroep. Wat een gemis dat dit na meerdere jaren verzoeken nog steeds niet door KPN als prioriteit wordt gezien.
Ik heb alles hierboven gelezen. Natuurlijk kan ik het ook via m’n smart TV bekijken maar het is en blijft onhandig. Dit zou toch met stip de eerste app moeten zijn die KPN naast Netflix en YouTube aanbiedt. Ik vind het een enorm gemis en super onhandig om steeds via een nadere weg en andere afstandsbediening het on demand aanbod van de publieke omroep te moeten bekijken. KPN graag actie. En alsjeblieft niet weer een nietszeggend antwoord van een vriendelijk meisje dat zegt dat het intern aangekaart is zonder dat dit tot resultaat leidt. 

Reputatie 2
Badge

Nee, klopt idd. Die nietszeggende antwoorden zijn standaard bij kpn helaas. Maar een abbo verhoging om de aandeelhouders weer te pleasen kunnen ze doorvoeren als de besten, maar dat is off topic.

Het is jammer maar kpn maakt zich niet echt geliefd met deze politiek, toch misschien maar eens de boer op om elders eens te kijken. Als je eenmaal een smart tv hebt zoals velen dan kun je met canal digitaal of nlziet ook alle nl zenders bekijken via een app.

Het is jammer maar kpn maakt zich niet echt geliefd met deze politiek, toch misschien maar eens de boer op om elders eens te kijken. Als je eenmaal een smart tv hebt zoals velen dan kun je met canal digitaal of nlziet ook alle nl zenders bekijken via een app.

…. en NPOstart. Dus als je toch die tv koopt is de noodzaak tot overstappen, voor tv-zenders, naar NLziet of C.D. online er ook weer niet.

Reputatie 2
Badge

Als je idd een zgn smart tv van samsung of lg aanschaft dan zou je zonder tv ontvanger kunnen kijken direct middels je utp kabel. Of dan de kwaliteit net zo is als via een iptv ontvanger is me niet duidelijk. Als ik het goed begrijp als de kwaliteit evenredig is dan zou je met een internet only abbo al uit de voeten kunnen en dan met 1 van die 3 aanbieders een abbo afsluiten. Geeft npo start/plus ook dezelfde nl zenders om net zo tv te kijken als nl ziet of cd online?

@jodocus 13

Ik vind het beeld via de decoder mooier, namelijk vooral vloeiender.

Verder bieden die anderen die je noemt natuurlijk al veel minder zenders dan het basispakket van KPN ITV alleen al. En opnemen bieden ze ook niet.

NPOstart: alle NPO zenders in SD, en On Demand tot een week na uitzending (ook SD). Deze is gratis.

Tegen betaald abo:
NPOplus: alle NPO zenders in HD (720P); en uitgebreid On Demand. Tot vaak wel jaren terug uitgezonden.

NLziet: Combinatie van NPOplus, RTL XL en KIJK.nl

C.D. Online: Redelijk wat zenders w.o. dus de NL, Vlaamse, e.d. Uitgezonderd BBC One, Two en de kanalen van Discovery Networks w.o. dus Discovery, Eurosport 1 en 2 en TLC.

KPN ITV: 10 euro per maand. Via apps, website en decoder.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor de uiteenzetting, tis me duidelijk.

Ik zou NPO Start een zeer welcome toevoeging vinden aan de KPN TV ontvanger. Onze TV is nog een oudje die geen SMART optie heeft en geen HDMI aansluiting. Mijn moeder kijkt voornamelijk naar de NPO  en voor haar zou dit een prachtige toevoeging zijn. 

Dus alsjeblieft KPN, overweeg dit nog eens een keer. :)

Zit NPO+ in die Knut kpn box of niet? Technologie updaten is lastig blijkt het …. meuk zooi kpn zuigt 

Juist overgegaan naar kpn en kom er achter dat er geen npo+ app beschikbaar is. Ik heb nu al spijt!!

Ziggo vond ik niet geweldig , maar zij boden wel de npo+ app. Tijd om dat ook te doen kpn!!

Nieuwkomer  Aad

NPO + op je Laptop downloaden

Gewoon een HD Kabel van je pc naar je tv aansluiten

Een vrij je  AV  op je tv zoeken om je laptop er op af te kunnen spelen

 

 

Zou het zeer wenselijk vinden dat KPN de NPO+ start toe zou voegen! Idd vele onzinnige apps kunnen ook, begrijp het niet!

Reputatie 2

Hoe lang gaat het nog duren???? Ik zit er ook al tijden op te wachten! Toch jammer dat KPN wél betaalt voor een speciale Netflixknop op de afstandsbediening, maar de NPO nog steeds links laat liggen. 

 

Ik ben een aantal jaar geleden van KPN noodgedwongen overgestapt naar TRINED (door afspraken van een lokale coöperatie i.v.m. de aanleg van glasvezel in het buitengebied werd KPN buiten de deur gehouden). In die TRINED periode heb ik een abonnement genomen op NPO Start Plus waar ik al die jaren moeiteloos van heb mogen genieten. Omdat KPN bij mij weer beschikbaar kwam ben ik gelijk terug overgestapt. Maarrrrr…. nu géén NPO START app meer. Ik snap dus niks van het verweer van KPN over “afspraken” en "kosten”. Dat lijkt mij flauwe kul.

Hoi @AnnetKlinkt , welkom bij kpn.

Gelukkig ben je voor al dat soort apps niet afhankelijk van kpn of van welke provider dan ook. Ze leveren allemaal internet.

In mijn smart-tv zit bijvoorbeeld NPOstart-app ook gewoon. Die gebruik ik regelmatig.

Kan het ook bekijken op de laptop en smartphone en evt. ook casten met die 2 naar de televisie met chromecast. (laptop dan met Google Chrome gebruiken).

http://npostart.nl .

Net overgestapt van Ziggo naar KPN Glas. Ziggo biedt NPO Start/Plus wel aan als app.

Beneden niet echt een heel groot probleem omdat we daar een LG smart tv hebben, maar boven helaas niet.

KPN, hoe moeilijk kan het zijn om net als de concurrent dit te regelen?!

@Yo La Tengo 

Lastiger dan je denkt. Besturingssysteem is Linux. En in dat systeem heeft npo de app niet. En gaan ze naar mijn vermoeden ook niet 'bouwen'.

Voor boven beter een streaming apparaat kopen. Die kosten tussen 30 en 90 euro voor de Android-TV/ Google-TV besturing. 

We rommelen wel met Chromecast, maar ideaal is het niet…