Beantwoord

Ondertiteling bbc werkt niet, zou ook een handleiding willen voor de tv box

  • 2 February 2023
  • 35 reacties
  • 983 keer bekeken

Reputatie 2

Vandaag abonnee geworden van kpntv. Lukt mij niet om ondertiteling bbc te krijgen. Iemand advies? Zou ook handig zijn als er een gebruiksaanwijzing is voor het "kastje" DIW 7022. 

icon

Beste antwoord door tjiplub 14 February 2023, 13:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Badge

Ik dacht dat de workaround precies voor deBBC, etc was.

Anders wat heb ik er dan aan ?

Als de kpn niet in staat is om de normale ondertiteling bij de buitenlandse zenders te gebruiken dan ga ik mijn abonnement opzeggen.

ik vind het schandalig.

Of KPN moet mijn oud systeem terug zetten.

🥲

Ik heb via de workaround (de standaard Android-TV app van kpn) op de TV+ box WEL ondertiteling op bbc, ard, zdf, wdr en arte. 

In de TV+ zelf zit het nog niet.

Maar ja, waarom zou ik Engels Engels en Duits Duits ondertitelen als ik dat gewoon versta? In dezelfde taal leidt het alleen af, omdat het niet letterlijk is wat ze zeggen. Maar vaak wat samengevat.

Het is toch van de zotte dat je via een app bepaalde zenders moet kijken om de ondertiteling te kunnen gebruiken.

Dat behoort gewoon goed via de decoder te moeten werken.

Maar ja, waarom zou ik Engels Engels en Duits Duits ondertitelen als ik dat gewoon versta?

Die opmerking slaat natuurlijk nergens op.

Reputatie 7
Badge +20

Ik dacht dat de workaround precies voor deBBC, etc was.

Anders wat heb ik er dan aan ?

Als de kpn niet in staat is om de normale ondertiteling bij de buitenlandse zenders te gebruiken dan ga ik mijn abonnement opzeggen.

ik vind het schandalig.

Of KPN moet mijn oud systeem terug zetten.

🥲

 

Met dreigen en vloeken los je echt helemaal niets op.

Respect s.v.p.

 

En er zijn nog wat kleine en grote dingen die opgelost moeten worden op de DIW7022

En KPN kennende, gaat die update er zeker komen.

 

Dus met geduld kom je heel ver.😉

Badge

Joop2011  ik vloek en ik dreig niet.

ik vind heel frustrerend dat je de “nieuwste” box krijgt en dat deze geen betere kwaliteit TV oplevert en ook geen ondertiteling bij De Buitenlandse Zenders heeft.

Ik ben klant van KPN voor de goede service , daarom nooit naar een andere gegaan.

ik neem morgen contact met ze op.

Groeten

 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

De DIW7022 is heel erg nieuw en er komen zeker van KPN wel updates.

De zenders zijn hetzelfde als op de “oude" box, alleen HD glas is er nog niet.

Deze komen, in een verbeterende versie als HD+ en vanaf 1 binnen een paar maanden.

Reputatie 2
Badge

Henrik I heeft niet helemaal ongelijk. Ik heb KPN iTV geïnstalleerd vanuit de PlayStore, zonder in te loggen op mijn Gail account. De ondertiteils op BBC werkten niet. Dat deden ze pas toen ik in de instellingen van de app (dwz niet die van TV+) de ondertitels inschakelde. Maar: alleen in de directe uitzending, niet in eerder gemaakte opnamen. Dat deden ze wel toen ik een programma opnam met daarin ingeschakelde ondertitels. Dus PeterG heeft gelijk, maar pas nadat de gebruiker driemaal door een hoepel is gesprongen (installeren; ondertitels inschakelen; oude opnamen vergeten). Stelling: TV+ heeft zoveel gebreken dat het de huiskamer niet had behoren te bereiken.

Reputatie 2
Badge

Nog even zeuren: in de KPN iTV app worden ondertitels van een eerder in TV+ gemaakte opname van een NL zender niet getoond. Dat worden ze wel als ik dezelfde opname afspeel in TV+. Conclusie: wie ondertitels wil zien in de KPN iTV app op de Sagem DIW7022 moet de opname maken in de KPN iTV app terwijl de ondertitles zijn ingeschakeld. Dit is de vierde hoepel.

Badge

Heel erg bedankt 🙏 

het is inderdaad de vierde hoepel. Maar het werkt.😃

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je heldere uitleg @tjiplub, fijn dat het jou hierdoor ook gelukt is @VogueVogue!