[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

  • 19 April 2024
  • 544 reacties
  • 26165 keer bekeken
[Opgelost] Storing KPN TV - Beperkte modus en/of zwart beeld

Toon eerste bericht

544 reacties

Reputatie 7
Badge +25

We gaan donderdag/morgen een update doen waardoor de opnames naar verwachting einde van de dag weer beschikbaar zijn. 

Nou, fijne actie was dit weer. Veel afleveringen van series, die ik de laatste paar dagen heb gezien én verwijderd, waren weer terug.

Gevolg: nog meer ‘oude’ opnamen aan het eind van de lijst verdwenen. Die waren nog geen 8 maanden oud. 

U wordt bedankt. (niet echt)

Ik durf niks te garanderen, maar het herstel gaat in stappen en m'n collega's zijn er druk mee bezig. 

Laten we deze dag even rustig af te wachten. 

Reputatie 3
Badge

Je bent niet de enige. En schrik niet als je vandaag naar je kastje kijkt. Hier stond hij vanmorgen wederom op 100% vol. Nu 96% want heb 2 serieopnames verwijderd. En weer ben ik belangrijke opnames kwijt die ik nog niet heb gezien. Of nodig heb ergens voor. Ik begon al om de voor de 2de keer opnieuw beschikbare oude opnames eraf te halen. Maar ben daarmee gestopt en heb kpn gebeld. Als het goed is wordt ik vandaag teruggebeld. En eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen in dat het opgelost wordt. En ook niet dat het niet wéér gebeurd. En daarmee is het niet meer betrouwbaar. Afgelopen jaren is me dit al 4x overkomen. Het ondermijnt het hele opnemen en later kunnen kijken effect. 

Het ging inderdaad niet om opnames van slechts 6 weken terug. Het gaat om films en series die ik vanaf het begin er op heb staan. Ik ben bijvoorbeeld duolingo frans aan het leren en neem franse films met nedelandse ondertiteling op. Zodat ik die kan kijken als ik dat niveau heb. Alles is gewoon weg. Belangrijke docu's etc. 

Ik post dit ook om anderen te laten weten: het is alweer gebeurd. En als het bij jou ook zo is: post het hier zodat het duidelijk is.

 

@Sanne van KPN

Of @Paul van KPN 

1) hebben julllie iets gedaan gister of vanmorgen? Ik las een update, maar zie geen nieuwe firmware hier:

Mijn firmware van de kpn+ app staat nog op 1.148.4.

Kpn tv+ firmware 0.28.0

Model kpn diw7022

En als een opname opstart is de eindtijd voor hij hem gevonden heeft nog steeds 24 minuten.

Hij begon trouwens meer moeite te hebben een opname te vinden, liep vast en nam dingen dubbel op lange tijd voor dit de vorige keer gebeurde. En dat begon gister opnieuw. Ook dat rode balkje onderin beeld dat zegt dat er iets niet goed gaat.

En de boel is alweer opnieuw opgestart.

2) Waar komt dit probleem vandaan en waar zijn jullie aan het zoeken?  (Zodat ik niet thuis aan de telefoon met een kpn medewerker tig stappen hoef te doorlopen die niet nodig zijn.)

3)Wat is een alternatief voor opnnemen en toch terug kunnen kijken? Hebben jullie een alternatief of kan ik beter naar de concurent.(dit is een oprechte vraag).

Want ik wil er gewoon op kunnen rekenen en niet 15 euro terugkrijgen voor de moeite. Wat al beter is dan 5 flutfilms die ik niet zelf heb gekozen.

4) wat maakt dat niemand reageert op een mail die ik gestuurd heb naar kpnzakelijk, als antwoord op de mail die zij stuurden 'sorry dat er storing was en hier heb je 5 films ter compensatie'. En waarom komt die mail vanuit kpnzakelijk en kan degene die ik aan de telefoon heb die niet van kpnzakelijk is al deze info nergens inzien/vinden.

5) kan ik iets anders doen dan afwachten? Heeft het nut om alle oude er alweer af te gooien en de opnames opnieuw opnieuw in te stellen? Of kan ik beter wachten?

Aangezien hij nu op 96% vol zit.

ik post die vragen in dit topic omdat ik denk dat ze behalve voor mij voor iedereen met dit probleem relevant zijn.

Mvg Annemerle

 

Aangevuld: ik doe altijd lang over een berichtje schrijven. Ik zie dat er in die tijd is gepost door peter en Paul. 

Zou wel fijn vinden als jullie dit toch willen beantwoorden.

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Willen jullie alsjeblieft zorgen dat ik mijn belgische docu's terugkrijg van de laatste weken of dat jullie vrt terugkijken beschikbaar maken voor jullie klanten die het opnamepakket hebben?

Zelfde verhaal hier.

 

Aantal weer terug gezet maar daardoor ook weer dingen weggegooid omdat er ruimte nodig was.

En in wat er terug gezet is een hoop wat we al gezien hadden. Kunnen we idd meteen weer weggooien maar brengt dat hetgeen wat we nog niet hadden gezien en nu WEER is verdwenen nog terug?

 

En ook niet al het oude is terug

 

Even voorbeeld

Hunted VIPS  nu zijn de eerste 3 afleveringen terug  maar degene van de laatste 2 weken verdwenen. Heb je er nog niets aan.

 

Reputatie 7
Badge +25

Hi all, ik heb een update in het startbericht gezet. Zie hieronder. Het kan dus zijn dat je tijdens de werkzaamheden opnames mist. Zodra er een nieuwe update is, zullen we dat hier gelijk laten weten.
 

Update 11: 2-05-2024 12:57 uur

Op dit moment zijn we druk bezig met het herstel van de opnames en gaat in stappen. Het verzoek is om vandaag af te wachten.

Ik ben hier niet meer geweest sinds jullie zelf schreven;  beschouw alles ouder dan 3 tot 6 weken als verloren terwijl ik 10 maanden (opnames) kwijt ben.

Ik wist van niets en heb, zie ik nu net weer 50% vol aan dingen die ik nooit heb ingepland of opgenomen, bv 1 van die gratis B films èn weer alles tot 13 februari in 3 voud terug?!

Ik wordt hier echt moedeloos van, waarom doen jullie dit wéér, ook series terugzetten die ik niet verder gekeken heb, omdat ik de 1e paar weken al kwijt was.

Stop aub met dit geklungel> dit zijn niet alleen"mijn" oude opnames, ik had mij erbij neergelegd en kijk zo goed als geen tv meer, maar had het bij berichten in het tv menu gezet of in een mail, ik kijk ip niet (meer) naar dit forum omdat jullie hier maar wat beweren, echter nu had ik weer alles kwijt geweest als ik zelf opnames had gehad, ik weet niet wiens opnames ik nu heb ?!

@Ik_Combineer Waaruit maak jij op dat ik blij ben en waarom neem je aan dat dit gepruts succesvol zal zijn?!

Ik kom hier helemaal niet meer, het was toch verdwenen zeiden ze, ik zit nu weer met o.a. 90 afleveringen nieuws, series die ik nooit opgenomen heb en die ook nog die B films hebben ze tussen mijn opnames gezet?!

Ik vind dit belachelijk, en hou mijn hart vast of de boel straks niet weer in het honderd loopt en we doe foutcode weer hebben!!!

@Alex van KPN Waarom gebeurd nu weer die ellende... waarom weer alles wat ik had verwijderd weer terugzetten, weer 100% vol, maar het ergste vind ik de berichtgeving.

Had het gemaild, dan had ik eerder vandaag de tv aangezet en een deel van die 100% vol opnames kunnen verwijderen, ik kom ip niet op dit forum!

Het gaat niet goed, als ik de opnames van een ander krijg, dus stop hier aub mee voor de dag om is, niet wachten, ik krijg mijn 10 maanden opnames zo niet terug!

En verder ben ik weg hier, het geeft alleen maar stress en ellende.

Reputatie 7
Badge +17

@TelfortwasTOP Je onvrede is duidelijk. Wel wil ik je nogmaals vragen om je aan de huisregels te houden en niet herhaaldelijk berichten achter elkaar te plaatsen. Ook om het on topic te houden. 

Wat de opnames betreft: 

Hi all, ik heb een update in het startbericht gezet. Zie hieronder. Het kan dus zijn dat je tijdens de werkzaamheden opnames mist. Zodra er een nieuwe update is, zullen we dat hier gelijk laten weten.
 

Update 11: 2-05-2024 12:57 uur

Op dit moment zijn we druk bezig met het herstel van de opnames en gaat in stappen. Het verzoek is om vandaag af te wachten.

 

We kunnen niet voor elke klant los kiezen welke opnames terugkomen en welke niet. Het gaat in grote hoeveelheden dus de kans dat er weer wat tussen zit wat eerder verwijderd is, is inderdaad groot. 
Zoals ik het zie ben ik blij dat ze aan het herstellen zijn en dat er ondanks alles toch hoop is dat de opnames terugkomen. Niet handig dat er weer dingen verwijderd moeten worden, maar ik hoop toch dat dit minder erg is dan opnames kwijt zijn die je met een reden op had genomen. 
Opnames die nooit opgenomen waren is een signaal dat ik niet herken, dus die nemen we mee. 

Dank voor het melden en

En verder ben ik weg hier, het geeft alleen maar stress en ellende.

Als dit je zoveel stress oplevert is dat het zeker niet waard, dus dan lijkt me dit inderdaad een goed idee. 

Reputatie 3
Badge

Een belangrijke vrt-docu is terug.

Dankjulliewel!

@Sanne van KPN Jij bent zelf de reden dat ik dit topic niet meer volgde;  omdat je ergens had geschreven dat we er van uit konden gaan de "opnames als definitief verloren te beschouwen".

Welke regels overtreed ik, als ik reageer op een bericht aan mij gericht hier en als ik lees dat anderen 1 of andere extra compensatie hebben ontvangen en daar naar vraag?

En geloof mij> ik blijf hier graag weg, maar kpn heeft (en brengt) mij niet op een andere manier op de hoogte gebracht, dat jullie weer oude (van afgelopen 2 maanden) opnames terug gingen zetten, waarom in 3 voud (HD/HDGLAS EN GOS) dan is mijn opname capaciteit zo weer vol tot 100%?!

Dus hoe kan  of kon ik dit weten, als ik verplicht ben> het op dit forum te lezen?

Het zou 1 dag duren, maar geen update nu dat het klaar is nu> dus moet ik "hier" wel blijven kijken, zonder andere manieren van berichtgeving, dus hoe graag je het zou willen>  ik  ben nog niet weg.

Zodra iets jullie niet aanstaat gooi je (of je collega's) het op die huisregels, mag ik dan niet reageren: als iemand mij hier ten onrechte noemt "blij" mee te zijn"?!

Mijn excuses dat ik nieuwsgierig was dat iemand nog extra 15€ vergoeding heeft gekregen, dat was dan ws off topic (en zal mij ook eigenlijk een worst zijn) en voor andere regels die ik nog niet ken en dus heb overtreden, voor nieuwkomers is het hier geen makkie en je wilt vaak niets liever dan je account meteen weer verwijderen met al die regels en vijandigheid hier.

Geef dan aub een update via het berichten menu van de tv of via de mail.

Graag een update dat het nu klaar is en ik niet constant oude en mij onbekende opnames hoef te verwijderen , dank U.

 

Reputatie 7
Badge +13

Het spijt mij oprecht dat dit je zoveel spanning geeft  @TelfortwasTOP

Dat is zeker niet onze intentie. Dat we wijzen op de huisregels doen we niet om vervelend te zijn maar om een dergelijk veel bezocht topic in goede banen te leiden. Ik vind het echt jammer dat je dat bestempelt als vijandig want nogmaals dat is zeker niet onze bedoeling.

De update zou nu volgens de laatste berichten groten deels afgerond moeten zijn dus ik hoop dat de situatie nu voor je gestabiliseerd is. 

Reputatie 1

In de update van vanochtend 3-5 staat dat het herstel van de verloren updates gisteravond is afgerond, maar ik kan jullie verzekeren dat dit dan niet de waarheid is, omdat ik wel enkele programma's erbij terug heb gekregen, maar dat betreft maar ongeveer 1 week dat erbij terug is gekomen en alle oudere opnames ben ik nog steeds kwijt. Mijn oudste opname die ik nu weer heb is van 9 april en hierdoor mis ik dus nog steeds een heel groot deel van mijn opnames. En van die opnames die ik nu heb zijn dat dan ook vaak van series pas vanaf aflevering 3 of zo en dan mis ik dus de eerste afleveringen van een serie. Maar verder ben ik ook nog steeds hele series kwijt die ik nog moest zien die ik vorig jaar heb opgenomen en nog niet had gekeken. Ik had ten tijde van de storing nog zo'n 25-30% opslag over en nu staat dat op zo'n 75%, maar daar zitten dan ook voornamelijk de opnames van de afgelopen 2 weken bij en ben dus zo'n 60-65% kwijt geraakt van de opslagcapaciteit.

En in al die tijd is er ook geen enkel bericht naar me gestuurd over deze storing en heb ik dit via google moeten zoeken en uiteindelijk op deze forumpagina terecht gekomen. 

Ik verwacht dan ook dat kpn me een fatsoenlijke compensatie geeft als dit niet opgelost wordt, want heb dus eigenlijk heel veel niet gebruik kunnen maken van de dienst waarvoor je wel betaald.

Reputatie 5
Badge +5

Nog geen oorzaak gevonden naar mijn weten, dus zoals beloofd: als we meer weten delen we het hier. 

Eens, wat de opnames betreft en ik hoop écht dat dit nooit meer gebeurd. 

Maar als jullie de oorzaak nog steeds niet achterhaald hebben kan dit dus gewoon weer gebeuren. Zou wel erg slecht zijn. 

Of jullie zijn gewoon niet open en eerlijk hierover tegen jullie klanten. 

Reputatie 7
Badge +13

 @Marcel_h_utr Wat jammer dat de opnames nog niet herstelt zijn. Heb je ontvanger in kwestie al eens een herstart gegeven, zodat die even geforceerd opnieuw contact maakt met het netwerk van KPN?

@Belgske27 Dit is inderdaad buiten de scope van dit topic maar alsnog een goede vraag. Ik heb daarom je bericht naar een los topic verplaatst.

Hier ook geen herstel van oude opnames. Wel weer een zooi opnames terug die ik al eens eerder verwijderd had (nu dus voor de tweede keer). Tevens zag ik in de planning dat twee series niet meer gepland staan. Blijft vervelend natuurlijk, vooral ook dat steeds maar weer opnieuw verwijderen van ten onrechte teruggezette opnames. Hopelijk blijft het hierbij.

Reputatie 1

 @Marcel_h_utr Wat jammer dat de opnames nog niet herstelt zijn. Heb je ontvanger in kwestie al eens een herstart gegeven, zodat die even geforceerd opnieuw contact maakt met het netwerk van KPN?

 

Dat heb ik al enkele keren gedaan, maar niet geholpen. Dus het is nog steeds niet opgelost al zeggen jullie van wel.

Reputatie 3
Badge

Naast mijn blijdschap dat de docu terug is(nog steeds blij en terug), ben ik idd ook nog steeds de helft van mijn opnames kwijt. Beetje als esn kind met een vol snoepzakje: Je kijkt nog een keer er de helft is eruit. Je kijkt nog een keer en 1 van je lievelingssnoepjes is terug. Maar de rest niet.

Kpn, kunnen jullie hier iets over zeggen? hoe kan het dat al het oude weg blijft? Ik had ook best veel vragen gesteld. Kunnen jullie die beantwoorden? Het is ook niet de eerste keer. Afgelopen jaren is het vaker gebeurd. En ik ben benieuwd of dit hetzelfde probleem is en jullie gewoon niet in staat zijn te ontrafelen waar het precies mis gaat. Dat kan natuurlijk. Niet alles is te snappen als je nieuwe dingen aan het (door)ontwikkelen bent en er gaat iets mis.

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Nog geen oorzaak gevonden naar mijn weten, dus zoals beloofd: als we meer weten delen we het hier. 

Eens, wat de opnames betreft en ik hoop écht dat dit nooit meer gebeurd. 

Maar als jullie de oorzaak nog steeds niet achterhaald hebben kan dit dus gewoon weer gebeuren. Zou wel erg slecht zijn. 

Of jullie zijn gewoon niet open en eerlijk hierover tegen jullie klanten. 

 

De oorzaak is wel bekend. Of daar communicatie over gaat plaatsvinden weet ik niet. Dat is niet aan de moderators of de techneuten om te bepalen.

Reputatie 7
Badge +21

@Hookies, @Marcel_h_utr en @Annemerle Wat vervelend dat er nog steeds problemen zijn met jouw opnames. Zou je in een berichtje willen aangeven welke opname je mist of had willen opnemen? Laatje ook jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer in het KPN Forum profiel achter? Dan kan ik dit doorgeven. 

Reputatie 7
Badge +7

Als ik zie wat er nu op het forum nog aan berichten/meldingen voorbijkomt, denk ik dat het op dit moment heel erg misgaat in de communicatie vanuit kpn… Als klanten ineens opnames kwijt zijn, oude opnames terugzien in de lijst, en dat zonder communicatie via mail en/of melding op tv-ontvanger, dan snap ik de verontwaardiging.

Godzijdank ben ik geen opnames kwijtgeraakt of zijn er hier ineens oude opnames teruggezet. Als dat hier wel zo zou zijn, zou ik op z'n minst er zeker iets van vinden.

Reputatie 1

 Wat vervelend dat er nog steeds problemen zijn met jouw opnames. Zou je in een berichtje willen aangeven welke opname je mist of had willen opnemen? Laatje ook jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer in het KPN Forum profiel achter? Dan kan ik dit doorgeven. 

Ik mis heel veel opnames. Alles wat ik nog had staan voor 11 april 2024 is verdwenen en dat was een hele lijst. Ik heb ze zo niet allemaal paraat, maar zijn heel veel series: Transplant, La Brea, Oogappels, London Kills, Zussen, De Joodse Raad, Nancy Drew, Koningshuis the musical, The Castaways, Dopesick, Bodem, etc, etc. Nog enkele films, waarvan ik niet meteen alle titels weet.

Reputatie 7
Badge +21

@Marcel_h_utr Bedankt voor je bericht! Ik heb het doorgegeven. 

Als er nog anderen zijn met voorbeelden, dan horen we dat graag! Vergeet niet om je gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel.

Reputatie 7
Badge +8

Ik neem maar zelden iets op. De serie ‘De Joodse raad’ leek me de moeite waard. Maar helaas…

Gelukkig kan ik deze terugkijken via de NPO App en daar ben ik blij mee en vind ik het verder prima. En, terugkijken via de NPO App is imho nét wat prettiger dan via de TV ontvanger.

Enfin, het lijkt erop dat de herstelacties meer kwaad dan goed doen. Weliswaar is het opnemen pakket voor mij ‘gratis’, maar dat neemt natuurlijk niet weg, dat het gewoon moet werken. 

Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat je naast je televisie abonnement (met al dan niet ‘gratis’ aanvullende pakketten) nog een extra abonnement moet afsluiten voor het geval dat…

Badge

Toegegeven ik had dit niet meer verwacht.
Mooie series over archeologische vondsten zijn terug. De oorspronkelijk ingeplande opname van Silent Witness (20 april NPO2) staat er nu op. Traces (BBC1), ook afleveringen die ik niet meer ingepland had omdat ik veronderstelde dat ik de eerste 3 toch kwijt was, staat er op - met resterende afleveringen. Snel weer ingepland!
Serie Forensics: The real CSI (BBC2) was laatste aflevering kwijt. Staat er nu weer op.
Er was 51% vrij en nu 54% vrij. Met al die gewiste series weer terug moet of de capaciteit voor opnames zijn vergroot met factor 1.25 of er is iets weg waarvan ik nog geen weet heb. Begrijp werkelijk niet dat mensen zich druk maken dat series weer moeten worden gewist.

Reageer