Opnames kwijt

  • 29 April 2021
  • 35 reacties
  • 397 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo KPN,

kunnen jullie me vertellen wat hier uit is gekomen.
De discussie lijkt stil gevallen en ik heb nu eenzelfde probleem dat er van de 10 opnames afgelopen zondag 5 tussen uit verdwenen zijn en vandaag constateer ik dat er nog een aflevering weg is.

 Zowel in de App als op de ontvanger.

Ik hoor graag hoe dit op te lossen.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Hi Mrs Strong (een fameuze naam in de  Sateliet ontvanger wereld uit India), 

Ja, het is opvallend, een volledige doodlopende draad, die door Erik deze keer met een dooddoener is afgedaan. (Anders geschreven hij verteld het onvermogen van KPN). 

Toevallig zijn mijn 2 favorieten moderators actief in deze draad. Die 2 doen echt hun best. Als je nog niet je profiel hebt ingevuld, doe dat dan even of koppel je KPNID met je producten  in mijnKPN(dat is wat ik heb gedaan en de moderators weten alles van mij aangaande KPN in dit forum). 

En vertel ook even of je een STB (In KPN jargon een ontvanger) hebt omgewisseld. Ze hebben geschreven dat ze die resetten voor verzending. Maar als je dit forum leest blinkt KPN nu niet uit dat het heel geloofwaardig wordt ontvangen wat ze schrijven. 

Reputatie 1

Hey CorL.

het ziet er naar uit dat er geen moderators gaan reageren. Sowieso vind ik dit soort forums een zwakte bod van een dienstverlener aangezien je klanten de problemen van andere klanten laat oplossen en die dat dan vaak in praktijk ook nog ‘ns beter doen dan de medewerkers😏

Reputatie 1

Goeiemorgen KPN,

inmiddels is er zomaar weer een aflevering verdwenen bij diezelfde opgenomen serie.

Waar er eerst 10 afleveringen waren opgenomen en ik constateerde dat er 5 verdwenenen waren, stonden er vervolgens nog 4 en nu staan er nog 3.

HOE KAN DIT, en vooral hoelang nog, want op deze manier series opnemen heeft geen enkele zin en de extra kosten elke maand voor opnamemogelijkheid is dan weggegooid geld.

ik hoor t graag want ben vlgs diverse meldingen hier op het forum niet de enige dus lijkt me geen incident waarvan de oorzaak nog steeds niet bekend is.

 

Reputatie 7
Badge +17

Dag @Mrs.Strong! Ik heb je reacties even afgesplitst omdat er bij jou iets anders aan de hand lijkt. Ik moest even in de mail zoeken naar de oplossing van het topic waarop je gereageerd had. 
Niet gedeelde reactie van de ITV-ontwikkelaars (23-03-2020): Het lijkt er toch echt op dat de klant (of gezinslid) zelf de opnames heeft verwijderd. We hebben helaas (nog) geen UNDO functie.

Zijn de opnames helemaal verdwenen of niet benaderbaar? Als je het goed vindt, kijk ik even mee en vraag ik het voor je na. Welke opname mist?
Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en abonneenummer heb ik nodig. 

 

 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

wat fijn dat je reageert.

mijn abonneenummer is: *Admin, itv gegevens toegevoegd aan profiel

 

De opnames zijn zeker niet door mij of mijn echtgenoot verwijderd en we hebben geen kinderen.

Als ik in het profiel ga kijken zie ik alleen apparaten die we zelf in beheer hebben en een groene “knop” <verplaatst>.

Geen idee of dat er mee te maken heeft. Het gaat om de serie Resident van FOX.

Ook bij een andere serie ontbraken ineens de eerste 3 afleveringen, de rest daarvan heb ik inmiddels verwijderd.

Gr.

Reputatie 1

Hallo Lisa, hallo KPN,

is er inmiddels een oplossing voor het feit dat van 10 opgenomen afleveringen van een serie er nu nog maar 3 in de lijst van opnames staan?

Ik hoor ‘t graag,

Gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor je reactie @Mrs.Strong! Je eerdere reactie is me ontglipt. Ik vraag het direct voor je na. Aan 3/10 afleveringen heb je natuurlijk weinig. Ik wil dit graag doorzetten, maar hier heb ik minimaal je postcode en huisnummer nog voor nodig. Alleen op een abonnementsnummer kan ik je niet vinden, helaas. Kun je je profiel voorzien van die gegevens? Als je op > profiel < drukt, dan wordt doorverwezen naar je profiel. Vul de gegevens in en druk op ‘wijzigen. Type daarna hier een berichtje, dan krijg ik een melding.

Reputatie 1

Beste Lisa,

als ik op profiel druk krijg ik een foutmelding.

Verder neem ik aan dat je voldoende zou moeten hebben aan het eerder door mij doorgegeven abonneenummer en ik begrijp dan ook niet waarom ik een of ander profiel met allerlei gegevens moet vullen die bij jullie bekend zijn.

Gr.

Reputatie 7
Badge +17

@Mrs.Strong Je Forumprofiel is niet gelijk aan je KPN ID en dus niet gekoppeld aan de bij ons bekende klantgegevens. Iedereen, ook niet-klanten, kunnen een Forumprofiel aanmaken. Vanwege privacy vraag ik of je het in je profiel kunt invullen. Alle vakjes waar privé bij staat zijn alleen inzichtelijk voor KPN moderators. Je kunt je profiel ook bereiken door op je eigen avatar/gebruikersnaam te klikken.

Afijn, ik vermoed dat de iTV ontwikkelaars wel kunnen meekijken als ik een mail stuur met daarin alleen je abonneenummer. Ik kan alleen zelf geen logging maken in het systeem voor mijn collega's (voor de toekomst), omdat ik niet weet welk abonnement/klantprofiel hoort bij gebruikersnaam Mrs.Strong.
Ik zal het 'blanco’ voor je navragen. Je hoort van me.

EDIT: om welke serie gaat het eigenlijk? Dat is wel even handig om te weten:grin:

Reputatie 1

Hallo Lisa,

het gaat om de serie The Resident van Fox.

Ik heb ook screenshots en vraag me ook nog steeds af wat die groene “knop” <verplaatst> betekent in het profiel van de App.

Gr.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Mrs.Strong Dankjewel! Wat betreft het groene knop ‘verplaatst’. De opnames zijn letterlijk verplaatst in de app. Voorheen kon je ze op die plek (in het profiel) vinden en nu kun je ze direct benaderen in het mapje ‘Opgeslagen’. Deze omleiding is tijdelijk ingebouwd, zodat iedereen weet waar ze straks (nu al) terecht moeten voor de opnames. In de toekomst zal de knop ‘Mijn Opnames’ verdwijnen. 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

ik geloof dat ik het niet begrijp.

Als het onderdeel <opnames> in het menu gaat verdwijnen moet je dan met een extra stap eerst naar je profiel om ze te zien?

En waarvoor is dan nu die groene knop, wat zit daar achter/watgebeurt er al ik daar op druk?

Gr.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Mrs.Strong Klik er maar eens op. Er gebeurd niets. De tekst legt het op zichzelf al uit: ‘Vanaf nu vind je alle opnames in Opgeslagen’. De Mijn Opnames-knop onder profiel gaat verdwijnen. 

 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

Ok ik begrijp dat je niet de knop in het menu bedoelt😊

Met betrekking tot de verdwenen opnames van de serie The Resident kan ik je nog melden dat FOX gisteravond afl. 11 heeft uitgezonden en deze samen met afl. 12 klaar stond om op te nemen.

Vanmorgen zag ik dat hij niet opgenomen was en FOX hem ook vanavond uitzond.

Deze heb ik handmatig als losse aflevering moeten programmeren.

T’is niet om vrolijk van te worden want het is ook niet de eerste keer dat opnemen niet goed gaat.

Gr.

Reputatie 7
Badge +17

Doorgegeven! Ja, dat kan ik me voorstellen. In-serie opnemen zou gemak moeten opleveren, geen grijze haren:zipper_mouth:

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie net dat ik vlak na mijn aanvullende mail reactie heb ontvangen. Die heb ik helemaal over het hoofd gezien :see_no_evil:.

Mijn collega's hebben inderdaad een probleem ontdekt met jullie opnames. Het is een probleem dat sporadisch voorkomt. Het is een vrij lang en technisch verhaal dat ze me besparen:sweat_smile:. Er wordt gewerkt aan een fix! Het herstellen van de oude opnames kan niet. 

Excuses hiervoor! Het is nu in ieder geval bekend en er wordt dus aan gewerkt. 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

dankjewel voor je antwoord maar feitelijk kan ik er niets mee.

Het is niet de eerste keer dat dit is gebeurd en uit diverse forum items op te maken ook niet alleen bij ons.

Wel vandaag bericht van jullie gehad over verhoging van de abonnementskosten.

Hoe weet ik nu of deze verhoging voor “investering in de kwaliteit” besteed gaat worden aan oplossing van dit probleem?

En of dit probleem nu überhaupt opgelost gaat worden?

Gr.

 

 

 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

niet alleen verdwijnen er opnames, er worden nu ook weer series opgenomen die al eerder opgenomen en afgekeken zijn.

Is dat ook een issue wat met de verhoging van de abonnementskosten een keer verholpen kan worden?

Ook dat is nml. niet voor het eerst en ik wordt hier zo moe van😡

Gr.

Reputatie 1

Hallo Lisa,

hierbij nog een aanvulling op bovenstaande over ongewenste opnames.

Afgelopen maandag werd een nieuwe aflevering van The Resident opgenomen en nu zie ik dat er blijkbaar ook weer één spontaan is verdwenen.

Hadden die collega’s met het vrij lange technische verhaal niet kunnen aangeven hoe dat voorkomen had kunnen worden?

Hoe ga ik nu ooit nog dit seizoen bekijken?

Misschien moeten we de verhoging van de abonnementskosten maar beschouwen als een moment om over te stappen.

Gr.

Reputatie 7
Badge +17

@Mrs.Strong Het is een technische fout aan onze kant. Daar kun je helaas niets aan doen. Ik heb gevraagd of er al zicht is op een oplosdatum of een tijdelijke workaround. Neem je de serie nog steeds seriematig op of selecteer je de aflevering stuk voor stuk? 
Ik vermoed (slechts een vermoeden) dat dit probleem voorkomt in het seriematig opnemen en niet zo zeer als een aflevering los is opgenomen. Omdat ik dit niet met zekerheid kan zeggen, heb ik de vraag hiervoor uitstaan! 

Reputatie 1

Hallo Lisa,

en gaat er ook nog een oplossing komen voor het opnemen van eerder al opgenomen series?

Zeer vervelend dat die dan steeds weer verwijderd moeten worden.

Gr.

Reputatie 7
Badge +17

Je bedoelt een oplossing met terugwerkende kracht? Series die al zijn uitgezonden? Dat kan helaas nooit. Wat betreft de fix voor dit probleem dat opnames niet goed worden opgenomen verdwijnen. Daar wordt op dit moment aan gewerkt. Ik kan helaas geen termijn noemen, want die wil nog wel eens een weekje verschillen hier en daar, maar we willen dit in ieder geval z.s.m. opgelost hebben @Mrs.Strong

Reputatie 1

Nee Lisa, ik bedoel dat series die al eerder opgenomen en afgekeken zijn weer opnieuw worden opgenomen, wat ik schrijf.

En dat ik er moedeloos van wordt dat ik due dan steeds weer miet verwijderen en ze ruimte nemen van de opnamecapaciteit , die overigens ook nig steeds niet terug terug te zien is in de App.

Reputatie 1

Nee Lisa, ik bedoel dat series die al eerder opgenomen en afgekeken zijn weer opnieuw worden opgenomen, wat ik schrijf.

En dat ik er moedeloos van wordt dat ik die dan steeds weer moet verwijderen en ze ruimte nemen van de opnamecapaciteit , die overigens ook nog steeds niet terug terug te zien is in de App.

 

Reputatie 7
Badge +16

Even een reactie vanuit mij, @Lisa geniet van een paar vrije dagen!
 

Hallo Lisa,

niet alleen verdwijnen er opnames,

Met het opnemen pakket kun je maximaal 200 uur aan opnames bewaren en opnames zijn maximaal een jaar houdbaar. Lisa heeft navraag voor je gedaan en het blijkt dat er bij jou opnames verdwijnen omdat je bijna 12000 minuten aan opnames hebt: dan wordt er automatisch opgeschoond. Je kunt dit voorkomen door eventueel zelf oudere opnames te verwijderen. 

er worden nu ook weer series opgenomen die al eerder opgenomen en afgekeken zijn.

Als je in het menu naar Opnames gaat en dan Gepland selecteert: staan hier dan nog opnames tussen die niet meer opgenomen hoeven te worden? Zo ja, dan raad ik je aan om de geplande opnames hier te verwijderen, dan weet je zeker dat ze niet meer opgenomen worden.
(als je klikt op de gele knop dan verschijnen er selectievakjes, zodat je meerdere geplande opnames tegelijkertijd kunt verwijderen -verwijderen kan met de rode knop-).