Vraag

Opnemen van BBC First, Canvas en VRT1 lukt niet

  • 29 March 2024
  • 37 reacties
  • 661 keer bekeken

Sinds gisteren kunnen wij geen programma’s van BBC first, VRT1 en Canvas opnemen. Ook terugkijken lukt niet


37 reacties

Reputatie 7
Badge +20
  1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Of neem je op bijvoorbeeld op je mobiel op een ander netwerk?

Ik denk dat je net iets anders bedoeld, dus even dit:

Opnames van die zenders zijn niet te kijken via de apps of website. Wel te plannen. 

Kijken van die opnames kan alleen via de tv ontvanger van kpn.

Op genoemde zenders ontbreekt het kopje “opnemen”. Het enige dat aangeklikt kan worden is “herinner mij”. 

ik neem op via de iPad en kijk via de TV

Hmmm. Andere zenders staat wel opnemen bij?

Heb je al de nieuwe app?

 

Bij de andere zenders staat wel opnemen bij.

wij gebruiken de meest recente app. Tot gisteren was er niets aan de hand.

meest recente app. 

Ja, maar is dat al die met het + je in het driehoekje?

Enne. Terugkijken van BBC First kan alleen via de tv ontvanger. Dat kon al nooit met de app.

En bij VRT 1 en Canvas (en ketnet) heeft het helemaal nooit gekund. 

Reputatie 7

Via de TV+ app op Android zijn die zenders nog prima op te nemen.

 

Ook in de oude TV app op Android is dat nog mogelijk.

 

Reputatie 7
Badge +8

Via de ‘oude’ TV App op de iPad ook…


En op de nieuwe TV+ app ook: 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @AnnaEN, welkom hier. Ik denk graag mee. 

Werkt het inmiddels weer? Heb je specifiek een voorbeeld waarbij het bijvoorbeeld op BBC First niet lukt om op te nemen, over bijvoorbeeld enkele dagen? Zou je de app voor de zekerheid ook willen verwijderen en opnieuw willen installeren?

Het lukt nog steeds niet via de app, wel via de TV

Op de iPhone zit nog de oude app en die geeft aan “herinner mij” als ik iets wil programmeren op de genoemde zenders

Op de iPad zit de nieuwe app en die geeft aan “voeg toe aan kijklijst”

Vrienden van ons die ook bij KPN zitten, hebben geen enkel probleem.

De stekker heb ik er al eens uitgehaald. Ik wil best wel de app verwijderen en opnieuw installeren, maar dan moet ik wel heel zeker weten dat de reeds opgenomen programma’s erop blijven staan.

Ik wil best wel de app verwijderen en opnieuw installeren, maar dan moet ik wel heel zeker weten dat de reeds opgenomen programma’s erop blijven staan.

Die gaan niet verloren als je de app verwijderd. Ze staan ‘in the cloud’ op de server van waaruit ze voor AL je apparaten beschikbaar zijn. Nouja, zouden moeten zijn. Behalve dat nou net opnames van de zenders die je noemt dan weer niet via de app gekeken kunnen worden.  Maar inplannen zou wel moeten kunnen.

Wij hebben de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Er kunnen geen programma’s opgenomen worden van bv. BBC First, VRT en Canvas via de app. Gelukkig wel via de TV. Maar dat is niet handig. Het is nu niet meer mogelijk een programma op te nemen als je niet thuis bent en later thuis terugkijken.

Reputatie 7
Badge +20

Wij hebben de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Er kunnen geen programma’s opgenomen worden van bv. BBC First, VRT en Canvas via de app. Gelukkig wel via de TV. Maar dat is niet handig. Het is nu niet meer mogelijk een programma op te nemen als je niet thuis bent en later thuis terugkijken.

 

Dat is altijd al zo geweest, zover ik weet.

Alleen enkele zenders kan je opnemen als je niet op je eigen netwerk zit.

 

P.S.

Op de tv, bedoel je daarmee met de KPN tv ontvanger? 

Wij hebben altijd alle zenders zonder problemen via de app kunnen opnemen om later via de TV af te spelen. Maar sinds een dag of 10 is dit bij een aantal zenders niet meer mogelijk.

Wij hebben altijd alle zenders zonder problemen via de app kunnen opnemen om later via de TV af te spelen. Maar sinds een dag of 10 is dit bij een aantal zenders niet meer mogelijk.

Ik weet ook niet beter of dat is altijd al zo geweest.

Reputatie 7
Badge +30

Wij hebben de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Er kunnen geen programma’s opgenomen worden van bv. BBC First, VRT en Canvas via de app. Gelukkig wel via de TV. Maar dat is niet handig. Het is nu niet meer mogelijk een programma op te nemen als je niet thuis bent en later thuis terugkijken.

Kun je aangeven, @AnnaEN, wat voor apparaat dit is (merk en type). Want het moet gewoon kunnen om opnames in te plannen, dus hier is iets geks aan de hand. 

Reputatie 7
Badge +20

Wij hebben de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Er kunnen geen programma’s opgenomen worden van bv. BBC First, VRT en Canvas via de app. Gelukkig wel via de TV. Maar dat is niet handig. Het is nu niet meer mogelijk een programma op te nemen als je niet thuis bent en later thuis terugkijken.

Kun je aangeven, @AnnaEN, wat voor apparaat dit is (merk en type). Want het moet gewoon kunnen om opnames in te plannen, dus hier is iets geks aan de hand. 

 

 

@Erik van KPN 

Weet je dit heel erg zeker?

Dat je op een mobiel of tablet wat niet op je eigen netwerk zit, deze zenders kunt opnemen en opname bekijken?

Zover ik weet kan dit niet en het is mij (helaas) ook nooit gelukt. 

Reputatie 7

joop2011 schreef:

Weet je dit heel erg zeker?

Dat je op een mobiel of tablet wat niet op je eigen netwerk zit, deze zenders kunt opnemen en opname bekijken?

Zover ik weet kan dit niet en het is mij (helaas) ook nooit gelukt.

Maar Erik van KPN schrijft toch ook helemaal niet dat je opnames van die zenders buitenshuis terug kunt kijken, hij schrijft dat je ze buitenshuis in zou moeten kunnen plannen en dat is naar mijn weten correct.

Reputatie 7
Badge +20

Wij hebben de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Er kunnen geen programma’s opgenomen worden van bv. BBC First, VRT en Canvas via de app. Gelukkig wel via de TV. Maar dat is niet handig. Het is nu niet meer mogelijk een programma op te nemen als je niet thuis bent en later thuis terugkijken.

Zie hier.  Rood gemerkt deel.

Daar heeft de topic starter @AnnaEN het dus over.😉

Reputatie 7

Wij hebben de app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem is niet verholpen. Er kunnen geen programma’s opgenomen worden van bv. BBC First, VRT en Canvas via de app. Gelukkig wel via de TV. Maar dat is niet handig. Het is nu niet meer mogelijk een programma op te nemen als je niet thuis bent en later thuis terugkijken.

Zie hier.  Rood gemerkt deel.

Daar heeft de topic starter @AnnaEN het dus over.😉

Wat wil je daarmee zeggen @joop2011?

Dat wat in het rood staat zou ook gewoon mogelijk moeten zijn met zowel de oude TV app als de nieuwe TV+ app en dat is ook precies wat Erik van KPN schrijft. Het gaat dus niet over het buitenshuis bekijken van opnames van die zenders en dat is wat jij in jouw voorlaatste reactie erbij haalt met de opmerking "Dat je op een mobiel of tablet wat niet op je eigen netwerk zit, deze zenders kunt opnemen en opname bekijken?".

Het buitenshuis inplannen van opnames voor die zenders moet dus gewoon mogelijk zijn maar het bekijken van opnames van die zenders niet. Dat is ook nog nooit mogelijk geweest, daar heeft KPN simpelweg de rechten niet voor.

Weet iemand waarom er geen opnames bij VRT1 en VRT Canvas meer geprogrammeerd kunnen worden in de app (op mijn ipad en/of iPhone)? Superonhandig! Programmeren van opnames bij deze zenders via de setopbox gaat wel. 

Reputatie 3
Badge +1

Zoals eerder geschreven was het tot voor kort mogelijk om van BBCFirst opnames in te plannen.

Ik heb de app zojuist geupdated, maar dat levert geen ander resultaat op (anders dan een volledig andere indeling van het tabblad TV-gids).

Getest door via 5G verbinding te maken, maar ok dan geen mogelijkheid om BBC First op te nemen.

Reputatie 7
Badge +28

Ik doe zelf niet aan opnemen, maar het probleem wordt nu vaker gemeld :

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @KWPr ,

Je bent niet de enige, het probleem speelt bij meerdere Apple-gebruikers : 

 

Reputatie 6
Badge +5

Ik heb nu op de iphone (21.39 uur) de opname gepland op VRT1 De ideale wereld die om 22.00 uur begint.

Wanneer ik daarna op  mijn tv-ontvanger kijk, zie ik daar bij de geplande opnames deze er gewoon bij staan.


Donald

Reageer