Beantwoord

Optie om zwarte schermbeveiliging in te stellen op KPN TV+ box

  • 14 January 2024
  • 1 reactie
  • 73 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +6

Is er iemand die een Android TV screensaver gebruikt die het TV+ scherm leegmaakt, net zoals bijvoorbeeld het lege/zwarte scherm bij radio luisteren (als de TV+ radio-screensaver uitstaat)?

Ik bedoel dus iets anders dan de bestaande optie “Scherm uitschakelen”, omdat daarbij de aangesloten televisie ook uit kan gaan. Niet handig voor wie nog wel geluid via de televisie wil, en ook niet omdat via HDMI CEC daarna ook de TV+ Box uitgaat/uit kan gaan.

Waarom een leeg scherm? Voor audio apps. Bijvoorbeeld Spotify Connect heeft tegenwoordig eindelijk een “dark mode” die het scherm bijna leegmaakt, maar dan nog altijd iets laat zien (inclusief een popup voor het volgende nummer in de playlist, 10 seconden voordat het huidige nummer afgelopen is). De bestaande “Backdrop”, “KPN Screensaver” of “Kleuren” op 5 minuten instellen werkt op zich prima: hoewel het Spotify beeld wel steeds verandert, begint die schermbeveiliging keurig; helemaal goed! Maar die maken het beeld natuurlijk niet leeg.

Alternatief: een screensaver waarmee je een selectie van eigen foto’s kunt laten zien (en zonder gekke overlay van tijd, weerbericht of wat dan ook); dan kan iemand daar gewoon één volledig zwarte afbeelding inzetten. Ik dacht dat ik die wel zou moeten kunnen vinden in de Google Play store, maar ik zie alleen apps die veel te veel toegangsrechten willen hebben. 🤔

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 15 January 2024, 15:17

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Goede suggestie @Arjan van B Dit nemen we zeker mee richting de ontwikkelaars. 

Reageer