Beantwoord

Router Asus RT-AC2900

  • 2 April 2020
  • 16 reacties
  • 1194 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb van de week een nieuwe Router gekocht, het werkt met ITV. Maar ik vraag me alleen af of ik het goed heb ingesteld. Want wil ik On Demand / opnames kijken dan start ie de film of serie wel op, maar het beeld blijft zwart. Geen foutmeldingen overigens, maar dan zet ik de TV ontvanger op stop, en daarna start ik die serie weer opnieuw op. Dan krijg je de melding van “Programma hervatten.” Dan druk ik op OK, en begint die serie of film wel te lopen. Beetje vreemd is dit. Ik zal even wat Printscreen plaatsen van de instellingen van mijn Router IPTV (IGMP Snooping):

Staat nu zo ingesteld:


Ik laat hier zien wat er mogelijk is, en of deze goed staat:

 

Moet ik hier nog iets aan veranderen: Of staat ie ook goed?

 

Ik hoop dat @wjb hier mij mee kan helpen. Overigens live TV kijken gaat prima! :wink:

icon

Beste antwoord door wjb 2 April 2020, 17:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Heb jij de Asus achter jouw Experia Box aangesloten?

Met welke poort heb je hem dan op een LAN poort van de Experia Box aangesloten?

Plaats eens een screenshot van de instellingen voor de WAN poort.

Reputatie 7
Badge +22

De Router zit aangesloten op de Experia box V10 die beneden staat.

Reputatie 7
Badge +22

@wjb de router zegt ook: 

Om IPTV te kijken, moet de WAN-poort verbonden zijn met internet. Ga naar WAN - Dual WAN om te controleren of die WAN-poort is toegewezen aan het primaire WAN.

Daar ben ik toen naartoe gegaan. Zo staat ie nu:

 

Dan werkt ITV goed. Maar met On Demand / Opnames doet ie vervelend. En toen had ik maar wat geprobeerd, ik heb hem toen zo ingesteld:

 

En ik heb de router ook eens zo ingesteld:

Maar allebei deze functies werken niet, want de TV werkte niet.

TV werkt alleen als die zo staat ingesteld:

 

Reputatie 7
Badge +24

Interactieve tv achter een 2de router werkt toch niet? Dat is toch algemeen bekend dacht ik?

Reputatie 7

Interactieve tv achter een 2de router werkt toch niet? Dat is toch algemeen bekend dacht ik?

Dat klopt, Dennis zal de televisie op de Experia Box aangesloten moeten laten als hij zowel live TV als on-demand of uitgesteld wil kunnen kijken.

Zie ook "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Een Asus router ken geen bridge mode of accesspoint mode want daarmee had een TV ontvanger wel op de Asus aangesloten kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +22

Dat vind ik vreemd, want TV kijken werkt prima, het gaat alleen om On Demand en Opnames. Maar als ik de opnames hervat, dan doet ie het wel. Bij het eerste filmpje start ie gelijk:

 

Bij het volgende filmpje zeg ik dat ie aan het begin moet beginnen, dan werkt ie niet. Ga ik hem daarna hervatten, dan werkt ie weer wel:

Dat moet toch gewoon werken lijkt mij. Anders staat er toch geen IPTV in de router?:thinking:  :wink:

Reputatie 7

Het spijt me Dennis, maar IPTV via een tweede router achter een Experia Box gaat niet goed werken. Je zult de televisie op de Experia Box aangesloten moeten laten.

Dat er in de firmware IPTV opgenomen is, is logisch want als je zo'n Asus als primaire router (direct op Internet aangesloten) gebruikt dan werkt het wel.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb er wel vrede mee, ik kijk nu iets terug via Film1, en ik kijk dat zonder haperingen. Moet wel 2x vragen of die de video wilt beginnen, maar ach! Er zijn genoeg problemen in de wereld. Maar blijf het wel vreemd vinden dat het eigenlijk niet kan. Waarom maakt KPN dit niet mogelijk? Of heeft het echt met de fabrikant te maken van die desbetreffende router? Maar live TV kijken totaal geen problemen. 
 

maar een switch tussen de experiabox en de router zou dat wel goed werken @wjb

Experiabox → Switch → ITV 

en dan een kabel

Experiabox → switch → Router

 

 

 

 

Reputatie 7

maar een switch tussen de experiabox en de router zou dat wel goed werken @wjb

Experiabox → Switch → ITV 

en dan een kabel

Experiabox → switch → Router

Zeer zeker want dan is de TV ontvanger weer netjes op de Experia Box aangesloten.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb hier de kabel vanaf de Experiabox eerst naar boven lopen. Daar heb ik een switch staan waar de tv ontvanger boven op aangesloten zit. En aan die switch ook mn tweede router. En vanaf die 2de router loopt er weer een 2de kabel terug naar beneden. Naar een switch die naast de Experiabox staat. En daaraan is alle apparatuur beneden verder op aangesloten. Bedraad, en via een accespoint ook de wifi. De tv ontvanger beneden zit uiteraard ook gewoon op de Experiabox. 

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb hier de kabel vanaf de Experiabox eerst naar boven lopen. 

Dat heb ik ook gedaan. :wink:

Daar heb ik een switch staan waar de tv ontvanger boven op aangesloten zit. En aan die switch ook mn tweede router. 

Die switch ga ik maar boven plaatsen, moet alleen weten waar ik hem gelaten heb! :joy::rofl::see_no_evil:

Maar vind het vreemd dat het niet werkt rechtstreeks vanaf de router, doet KPN dit expres zo dat we hun materialen gebruiken? :thinking:

Reputatie 7

Maar vind het vreemd dat het niet werkt rechtstreeks vanaf de router, doet KPN dit expres zo dat we hun materialen gebruiken? :thinking:

Nee, dat doet KPN niet expres, dat is inherent aan IGMP multicasting.

Reputatie 7
Badge +22

Nee, dat doet KPN niet expres, dat is inherent aan IGMP multicasting.

Maar op de router zit IGMP Multicasting, of is dat weer want anders als IGMP Snooping?

 

Ik heb de switch gevonden en het is aangesloten, het werkt weer naar behoren. Dank @wjb en @Nick83 :wink:

Alleen 1 ding, wie heeft nu het beste antwoord? :thinking:  Ik zou het niet weten! :rofl::stuck_out_tongue_winking_eye:

Reputatie 7

Maar op de router zit IGMP Multicasting, of is dat weer want anders als IGMP Snooping?

IGMP Multicasting is dat een TV stream naar alle aangesloten apparaten gestuurd wordt en IGMP Snooping zorgt er voor dat die TV stream alleen doorgestuurd wordt naar apparaten die zich op zo'n TV stream geabonneerd hebben (naar die zender kijken). 

Reputatie 2
Badge

Hallo @wjb 

Ik wil thuis een mesh netwerk aanleggen en de experia box niet meer gebruiken. Dus de settop box koppelen aan de nieuwe router. Ik ben mij flink aan het verdiepen in het materie en dat valt nog niet mee.

 

Dit is wat ik tot nu toe in gedachten heb (ik heb KPN glasvezel internet): 

NT kastje → utp kabel → Router → utp kabel → settop box

 

Mijn oog is gevallen op de Asus ZenWifi AC-2. Maar wat ik van het bovenstaande heb begrepen, is dat de asus niet goed overweg kan met iptv?

Zo niet, weet jij misschien een alternatieve router waar iptv van KPN wél goed op werkt?

Groetjes Jan Overmars

 

 

Reputatie 7

Als je voor eenvoud gaat, kies dan voor een FRITZ!Box 7590 of 7583.

En anders verwijs ik je graag naar het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia box".