Vraag

Smart TV app KPN geeft foutmelding dat er geen internetverbinding is

  • 16 October 2022
  • 38 reacties
  • 251 keer bekeken

Reputatie 1

Dit is toch geen service ? Een paar weken lag KPN er een paar uren uit, dus ik dacht ze zijn de boel aan het verbeteren. Het duurde twee dagen, de vreugde, maar nu is het weer na 6 -  8 keer opstarten weer mis. Meestal dat grijze veld met de mededeling dat er geen netwerkverbinding is, maar die is er wel. Ook alles al eens gereset. Helpt niet.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

38 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Beech! Vervelend dat het na die 2 dagen toch weer fout gaat.

Wil je aangeven of welk merk en type tv je hebt? 

Reputatie 1

Premium UHD TV 55 inch UE55NU8000
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55NU8000LXXN/

Reputatie 7
Badge +17

@Beech vaak helpt het om de cache van je tv te legen. Controleer daarna of je tv de meest recente software heeft.

Wil je als dat niet helpt aangeven hoe je tv verbonden is met het internet? Of dat via wifi is of op een andere manier?

Reputatie 1

Informatie van de iTV app:

Bijgewerkt: 14/10/2021

Nieuwste versie: 2.9.41

Kan cache niet legen, er is bij Instellingen op mijn TV geen afdeling toepassingen.

Automatische updates staat aan.

Badge +19

Afgezien van de problemen die u ervaart snap ik niet waarom u via de app kijkt.  De beeldkwaliteit is veel minder dan via de tv ontvanger.  En als u glasvezel heeft dan is het verschil echt enorm.  De app is een bèta versie en de kinderziektes zijn er nog lang niet uit. Prima tv maar u doet uzelf te kort.

Reputatie 1

Afgezien van de problemen die u ervaart snap ik niet waarom u via de app kijkt.  De beeldkwaliteit is veel minder dan via de tv ontvanger.  En als u glasvezel heeft dan is het verschil echt enorm.  De app is een bèta versie en de kinderziektes zijn er nog lang niet uit. Prima tv maar u doet uzelf te kort.

Weet ik, maar de app heeft een paar voordelen t.o.v. Terugkijken tijdens de uitzending. Als ik via tv-ontvanger kijk en deze op een zender zet kan ik niet terugkijken. Via de app kan ik dat wel (of tot het begin van een programma, of tot een uur terug.

En ik heb geconstateerd, dat de ontvanger veel stroom verbruikt, ook als de TV uit is.

Ik overweeg nu de TV plus ontvanger via een stekkerblok met schakelaar aan te sluiten en het zaakje totaal uit te zetten als ik niet kijk.

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +17

@Beech zou je nog willen aangeven hoe de tv is verbonden met het internet? Is dat via de wifi of met een internetkabel? 

Verder is het inderdaad zo dat we nog werken aan de Smart TV app. 

Reputatie 1

Kabel

Reputatie 1

Ik heb de tv-ontvanger weer aangesloten. Een hoop gedoe in het begin, elke keer na uitzetten van de tv werd de software weer geïnstalleerd  als ik de tv aanzette. Veel gegoogled en alle stekkers er uit: modem, glasvezel….

Nu werkt het weer. Zal het verbruik in de gaten houden.

Reputatie 1

TV kastje is behoorlijk warm, ook als deze uit staat. Was mijn ervaring al. Dus trek de stekker er uit als we niet TV kijken. Wel wordt dan elke keer de software weer geladen bij aanzetten.

Reputatie 7
Badge +17

@Beech welke ontvanger heb je? Als dit een ouder model is kan je deze omwisselen via onze servicetool voor het omwisselen van apparatuur. Als deze pagina aangeeft dat je al een nieuwer model hebt, wil je dan laten weten welke?

Geef verder ook aan of deze goed geventileerd staat. En wat je bedoelt met behoorlijk warm. Precies hoeveel graden is niet nodig. Maar is deze bijvoorbeeld te warm om aan te blijven raken? 

Reputatie 7

TV kastje is behoorlijk warm, ook als deze uit staat.

Wat versta je onder "behoorlijk warm"? 

Uit jouw bericht lees ik dat je het niet vertrouwt, klopt dat?

Welk type TV ontvanger betreft het? Toevallig een HMB2260?

Reputatie 1

Behoorlijk warm is meer dan handwarm, rechter bovenhoek is het warmst, boven het lampje.

Merk is Arris, 2018

 

Reputatie 1

ARRIS VIP2952

Reputatie 7

Meer dan handwarm worden die TV ontvangers inderdaad en als je de (slecht werkende) eco-stand niet aan hebt staan dan blijven ze in standby dezelfde energie verbruiken en dus net zo warm. Maar handwarm is mijns inziens niet echt verontrustend, er zijn ook meldingen geweest van HMB2260's die echt heet werden.

Reputatie 1

Ze zullen niet in de fik vliegen, maar 1 kWh/etmaal is 365 kWh/jaar. Dat met de huidige kWh-prijs al gauw €100,-.

Reputatie 7

Ze zullen niet in de fik vliegen, maar 1 kWh/etmaal is 365 kWh/jaar. Dat met de huidige kWh-prijs al gauw €100,-.

Die TV ontvangers verbruiken geen 1kWh per dag maar 135Wh. Nog steeds een aanzienlijke hoeveelheid maar wel slechts 1/7e à 1/8e van de door jou genoemde waarde.

Verbruik zonder eco stand en zonder helemaal uitzetten, stand by dus, is 1 kWh per 9 dagen. Ongeveer 3 kWh per maand. Tegen de huidige stroom prijs ca € 2,50 per maand. 

Ik gebruik eco, dan kom je ietsje lager uit. En koelt ie helemaal af. Maar aan zetten duurt dan wel ruim 1,5 minuut. 

Reputatie 1

Ik zal eens een meter gaan kopen.

Reputatie 7
Badge +17

@Beech heb je ondanks dat het topic een klein beetje van hot naar her is gegaan wel antwoord op je vraag? Is de foutmelding in ieder geval niet meer terug gekomen?

Reputatie 1

De foutmelding is er nog, 4x goed en 1x foutmelding: wit scherm met een hele riedel, die er op neerkomt dat er geen internetverbinding is, terwijl npostart wel werkt. TV hard uitzetten, daarna start KPNiTV weer.

Ik dacht dat je de ontvanger inmiddels gebruikt. 

Zeker met een 55 inch en glasvezel is dat de betere keuze. Heel erg veel mooier beeld. En al helemaal via de npo, rtl en Talpa kanalen via 661 t/m 670.

HD via app: 6 Mbps (gecorrigeerd nav aanvulling @wjb )

HD via kanalen voor glasvezel 12,5 Mbps!

Overige HD: 7,3 Mbps

De app is niet super stabiel. En al helemaal niet via wifi ( heb ik begrepen). Ik heb 'm wel op mijn bekabeld aangesloten tv maar gebruik 'm niet. Ontvanger via glasvezel hier. 

Reputatie 7

HD via app: 5 Mbps

HD via de app is iets meer dan 6 Mbps.

Reputatie 1

Vanmorgen weer:

 

Hmmm…….

Doe eens dit. Verwijder de app. Zet de tv daarna minstens 10 minuten helemaal uit (stekker uit stopcontact).

Daarna app opnieuw downloaden uit de app store. En je weer aanmelden met abonnementsnummer + pincode.

Overigens: ook als je met de ontvanger midden in een uitzending komt kun je vanaf het begin (gaan) kijken. Door op de groene knop te drukken.

Enige waar ik de app soms voor gebruik: als ik een opname halverwege een uitzending pas heb gestart kan je via de app die uitzending wél vanaf het begin kijken.