Beantwoord

stb-zap-01 foutmelding opname

  • 21 December 2020
  • 26 reacties
  • 9239 keer bekeken

Reputatie 2

Wanneer we opname willen terugkijken krijgen we foutmelding stb-zap-01

Er zijn constant problemen.... 😡worden er erg moe van 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 December 2020, 08:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Heb ook (weer) zo’n melding.

Het betreft het programma: “Lang leve de liefde” van maandag 21 december om 19.00 u.

We wilden de uitzending vandaag om +/- 13.30 u. terugkijken. De opname stond gewoon in de opname lijst. Het gaat fout op het moment dat je op “Afspelen” klikt.

Reputatie 2

@Juul de v klopt, was bij ons dus ook bij dit programma,  maar dan gisterenavond.. De afgelopen week hadden we vaker met fit programma dat het niet opgenomen was( wel ingepkand) of niet kon worden afgespeeld 

Reputatie 2

Vandaag wederom hetzelfde probleem,  maar nu foutcode stb-zap-03:rage:

Dit probleem doet zich bij mij ook al een paar weken voor. Het houdt niet op.

Reputatie 7
Badge +30

De STB-ZAP-01 foutcode geeft aan dat er, onder water, iets mis is gegaan met het programma dat je probeert te bekijken. Het lijkt dan alsof deze terug te kijken is, maar de daadwerkelijke koppeling tussen het item in de gids of je opname lijst en het programma zelf is niet goed. Dat kan verschillende technische oorzaken hebben. In de meeste gevallen is dit op te lossen door je ontvanger eens te herstarten en het programma opnieuw te starten. Mocht dit niet helpen, en je hebt dit echt met een specifiek programma, dan is die waarschijnlijk niet meer te herstellen. 

Ervaar je dit met meerdere programma's, controleer dan of je tv ontvanger goed aangesloten zit op de Experia Box. Gebruik bij voorkeur een rechtstreeks bekabelde verbinding. Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset, herkoppel deze dan eens. Deze manier van aansluiten is gevoelig voor ander gebruik van het stroomnetwerk. Vooral in deze tijd van het jaar waarin we allemaal veel meer verlichting gebruiken kan er dan storing ontstaan. Door opnieuw te koppelen, kan de verbinding proberen daar omheen te werken.

Allemaal prima dat het onder water mis gaat maar duik het probleem eens op dan!

Het ligt echt bij KPN via telfort never nooit problemen gehad en nu alleen maar.

Dus hup je duikpak aan en je flippers en succes! Los dit op!

Wij hebben ook constant problemen met KPN

En nu voor het eerst die code. 

Kunnen geen enkel programma terug kijken en ook niet opnemen.  Daarvoor hadden we al dagenlang last van stilstaand beeld en vervolgens fout code.

Echt om moedeloos van te worden. 

We hebben zon draadloze verbinding.  Was zo handig zei de KPN destijds en nu moet ik al meer dan 3 jaar  regelmatig.  En dus echt maandelijks.  Alles loskoppelen  en weer koppelen  ,boven en beneden, dan gaat ie weer een maandje mee.

Dat kan toch niet ??

Dit lijkt een landelijk probleem te zijn, hier ook problemen.

Badge +19

@Oogje7 dit soort dingen moet u echt niet meer gebruiken.

 

Reputatie 6
Badge +9

Hier werkt het weer

Wij hebben ook constant problemen met KPN

En nu voor het eerst die code. 

Kunnen geen enkel programma terug kijken en ook niet opnemen.  Daarvoor hadden we al dagenlang last van stilstaand beeld en vervolgens fout code.

Echt om moedeloos van te worden. 

We hebben zon draadloze verbinding.  Was zo handig zei de KPN destijds en nu moet ik al meer dan 3 jaar  regelmatig.  En dus echt maandelijks.  Alles loskoppelen  en weer koppelen  ,boven en beneden, dan gaat ie weer een maandje mee.

Dat kan toch niet ??

Helaas werken de DVS systemen niet overal vlekkeloos. Ik weet niet of nieuwere versies wel beter werken maar storingsgevoelig zijn ze zeker.

Wat een waardeloos antwoord weer.

Gisteravond kon ik mijn opnames nog wel terug kijken en nu niet 1 meer.

We betalen flink voor het abbo en wat ik zo gelezen heb gaat het nog met worden.

Los dit probleem dan eindelijk is op.

😤😤😤

 

Reputatie 7
Badge +30

Er was een storing vanmorgen, @Caro101. Deze is inmiddels weer verholpen :)

Geweldig. Had ik gisteren de zap code. 

Nu de stb-rec-01.

Been er wel een beetje klaar mee

Hier hetzelfde. Opnames kunnen niet worden geladen. Dit komt tè vaak voor. Al die jaren bij Ziggo niet 1 keer.....

Reputatie 1

Kan niets opnemen of terugkijken ,zeeeeer frustrerend met een abo verhoging omdat er mensen zijn gaan thuiswerken waar ze geld mee verdienen in ik daarvoor moet meebetalen , dat wordt zoeken naar alternatieven.

Badge +12

Kan niets opnemen of terugkijken ,zeeeeer frustrerend met een abo verhoging omdat er mensen zijn gaan thuiswerken waar ze geld mee verdienen in ik daarvoor moet meebetalen , dat wordt zoeken naar alternatieven.

Lekker doen dan. Alsof het daar veel beter is. Er is op dit moment een storing. Leuk? Zeker niet maar gelukkig komt het bij KPN niet zo vaak voor. 

Heb nog nooit problemen gehad met kijken via xs4all. Nu door KPN gedwongen naar hun over te stappen en niets dan ellende. Al dagen problemen. Op de computer kijken lukt sowieso niet meer en ik ben ook al mij n opnames kwijt, wat een sof. Foutmelding na zenderuitval, leve de onovertroffen techniek van KPN… Jammer, er was wel een aardige wedstrijd op tv vanavond

Badge +12

Heb nog nooit problemen gehad met kijken via xs4all. Nu door KPN gedwongen naar hun over te stappen en niets dan ellende. Al dagen problemen. Op de computer kijken lukt sowieso niet meer en ik ben ook al mij n opnames kwijt, wat een sof. Foutmelding na zenderuitval, leve de onovertroffen techniek van KPN… Jammer, er was wel een aardige wedstrijd op tv vanavond

Via de ontvanger kun je gewoon kijken (doe ik ook). De tv dienst van XS4ALL werd 100% doorgezet door KPN. Deze storing had je dus ook gehad als XS4ALL nog bestond. Toen ik bij XS4ALL zal had ik ook wel eens een storing. 

 

Ik ben ook tijdens mijn vakantie omgezet van XS4all naar KPN. kan al mijn opnames niet meer terugvinden  STB-REC-01 , en kan ook niks uitgesteld kijken (STB-ZAP-01)  waardeloos dit :-(

Badge +19

Er is een landelijke storing. 

Reputatie 1

goedkope smoes, ik betwijfel of er ooit storing is in het betelen van een inflatiegevoelige abo !

Werkt bij mij nog steeds niet

Ik heb een serie van Paramount opgenomen en die wil openen krijg foutmelding stb-zap-01 terwijl alle andere zenders voor zover ik kan nagaan, ik wel na het opnemen kan bekijken . Ik denk dat die Paramount  het blokkeert dat is KPN-onwaardig.   

Ik heb storing sinds ze vorig weekend iets met de verbinding hebben gedaan bij kpn. Wegvallend internet 192 tv niet meer te zien. En stb zap 01. Gaat dit nog lang duren.

alles al 100 keer gereset