Beantwoord

Terugkerende storing Netflix app

  • 2 October 2020
  • 56 reacties
  • 15961 keer bekeken

In de laatste twee weken worden we met een hoge frequentie, door een storing uitgelogd, uit de Netflix app. Deze heeft op deze manier geen toegevoegde waarde en veroorzaakt ergernis. Is dit een Individueel probleem? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Indien het een algemeen probleem is, wordt er aan gewerkt.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 20 December 2020, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 1

Hallo, wij hebben hier sinds kort ook heel veel last van.

Erg frustrerend.

Zo te zien zijn we dus in ieder geval niet de enigen, maar is dit een bekend probleem?

Zelfde probleem hier. Na iedere aflevering van serie worden we uitgelogd ipv nieuwe aflevering.  Is nu sinds 1 week.

Reputatie 6
Badge +10

Hi @RandyCaenen, welkom en dank je wel voor jouw bericht. Ik zie dat @JKoldenhof en @DenZ dit probleem ook ervaren. Hebben jullie de tv-ontvanger al eens  gereset? Als je op de link klikt, dan staat onder het kopje’2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. Mocht dat niet het geval zijn, zouden jullie dan jullie profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als dit is gedaan? Als jullie dan ook het type tv-ontvanger in kunnen vullen, dan ga ik voor jullie aan de slag!

Reputatie 1

Hier lijkt het na een herstart voorbij met de problemen. Het gaat nu anderhalve dag weer goed. 

Reputatie 6
Badge +10

Dat is goed om te horen! Als het probleem onverhoopt weer terug komt, zou je dan de tv-ontvanger eens kunnen resetten? Als ook dat niet helpt, trek dan gerust aan de bel. Dan gaan we verder aan de slag!

Reputatie 6
Badge +10

Hi @RandyCaenen en @DenZ, is het probleem bij jullie ook opgelost, of ervaren jullie nog problemen? Mochten de problemen nog spelen, kunnen jullie dan aangeven of de tv-ontvanger al is gereset? Ik hoor graag van jullie!

Hoi,  ontvanger niet gereset nog, maar probleem lijkt al verholpen sinds gisteren.  Ik hou t in de gaten.

Dank voor de feedback !

Het ging een tijdje goed na de reder,maar vandaag moest ik toch weer twee keer inloggen. 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de terugkoppeling @RandyCaenen, wat vervelend dat het probleem weer terug is. Kun je me vertellen op welk type tv-ontvanger je de problemen ervaart? Dan ga ik voor je op onderzoek uit!

Reputatie 6
Badge +10

@RandyCaenen ervaar je de problemen op dit moment nog steeds? Mocht dit het geval zijn, zou je dan kunnen aangeven welk type tv-ontvanger je hebt? Dan ga ik aan de slag!

@Ron ik heb een Arris VIP2952 V2

Reputatie 6
Badge +10

Oke duidelijk. Zou je voor de zekerheid de tv-ontvanger nogmaals kunnen resetten? Mocht dat het probleem niet verhelpen, zou je dan jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Zou je ook mee willen doen aan een test, als het probleem niet wordt verholpen door de reset? Ik hoor graag van je!

Ik heb dezelfde problemen met Arris 2952. Ook na meerdere resets. Verder is de nieuwe interface van de KPN app traag. Netflix app knalt er vaak uit als je na gescrolled te hebben een serie kiest om te gaan kijken. Dat scrollen is overigens ook supertraag. Ik denk dat de nieuwe KPN Interface al het geheugen van de Arris opslokt.

Ik moet me helaas helemaal aansluiten bij JAV0SK. Sinds de nieuwe interface (die vanaf dag 1 overigens veel trager is dan de oude) heb ik mijn ontvanger meerdere malen opnieuw moeten opstarten. Soms start-ie ook uit zichzelf opnieuw op. Netflix app werkt ook niet meer. Ik heb ook al een zgn. 'Frisse start' gedaan. Dat werkt eventjes, maar niet langer dan twee dagen.

Sinds de recente update van KPN ligt netfix er iedere keer uit, zowel tijdens het afspelen van een film als tijdens het switchen naar een andere serie/film. Ontvangen al meerdere keren gereset, maar spontaan uitloggen blijkt. erg lastig, want iedere keer moet je volledig weer alle gegevens invoeren.

Wij hebben ook niks anders als problemen met de Netflix app op de tuner. Alleen vandaag al 6 keer opnieuw in moeten loggen. Is gewoon  niet te doen. Afgelopen 3 weken was het probleem er ook maar niet in deze maten. Toen was het ongeveer 2 a 3 keer. Als oplossing heb ik nu maar een Chrome cast gekocht en stream ik vanaf mijn telefoon. 

 

Hier ook constant problemen met de Netflix app (YouTube was ook niet te doen trouwens). Heb alles gereset, nieuwe software geïnstalleerd etc. Maar niets helpt.

Althans, je denkt soms dat het opgelost is want dan gaat het een paar dagen goed, om vervolgens er weer tig keer uit te knallen. Er valt geen pijl op te trekken. 

En inderdaad, de oude interface van interactieve tv was een stuk sneller.

Sowieso heb ik eerder problemen met alle updates de afgelopen jaren dan dat het verbeteringen brengt. 

 

Correctie...ik kom er helemaal niet meer in. Voor de zoveelste keer inloggen en bij het overzicht knalt de app er al uit. 

Via mijn tv zelf (of streamen) is ook geen optie. Mijn tv is al wat ouder en de interne wifi ontvanger doet het niet meer. En ik ga mezelf toch echt niet op kosten jagen omdat KPN's software het niet doet (Chromecast of andere TV).  Abonnement is zo al duur genoeg.

En als aanvulling.  Na de update is de reactie van de tuner op de afstandsbediening verschrikkelijk traag.  Het oproepen van het menu,tv gids etc je kan bijna koffie zetten tussendoor. 

@Deventertop t wordt er voorlopig niet beter op...

hier ook weer zware ellende . alle 2 de ontvangers na update. zo traag als dikke stront. en netflix niet eens meer in te loggen. op iphone ps4 en laptop geen probleem. dus dank je wel kpn. voor weer een idioot slechte update van de ontvanger

 

in middels contant met delta en ziggo. na 20 jaar afscheid nemen doet pijn

 

Hier precies hetzelfde probleem. Ook het resetten helpt niet.

Reputatie 4

Godzijdank ben ik niet de enige die dit dus ervaart. Netflix werkt bij ons op alles behalve de kpn tv box.
Inderdaad sinds de nieuwe software (welke overigens bij ons diverse keren opnieuw is geinstalleerd na een reset en abonnement aanpassingen) dat dit gebeurt.

Ondertitels die niet worden afgespeeld maar als je dezelfde film/serie/docu via ander apparaat zoals tablet of PC kijkt dan wel mee draaien, alleen niet op de TV al staat alles ingesteld.
Spontaan uitloggen, of gewoon simpelweg nonstop netflix in je beeld hebben van het opstarten en na x aantal pogingen valt die terug op gewoon tv beeld en kijk je dus weer tv.

Heb alle tips en trucs al geprobeerd.


Wij hebben een Arris VIP 2952 V2 welke met een internet kabel zit aangesloten op de Experia Box V10, diverse andere poorten geprobeerd, nieuwe kabels gekocht (goed bezig verspilling van geld om het maar opgelost te krijgen want dat krijg ik altijd als eerste te horen heb je de poorten geprobeerd en kabels vervangen !! grmbl) maar dit lost niks op. 
Deze kpn tv ontvanger hebben wij zolang als wij bij KPN zitten (Ben vergeten hoe lang geleden we zijn overgestapt).

Hopelijk wordt dit opgelost, heb netflix voor de tv en niet voor de pc en tablet en kost zo wel aardig geld zonder dat je ervan kan genieten.

Hoi Alle, het enige wat bij ons fout gaat is dat Netflix bij het ophalen van een nieuwe aflevering van dezelfde serie soms automatisch worden uitgelogd. Althans de Netflix app blijft open, echter reageerde niet meer, je moet dus afsluiten en dan weer opnieuw inloggen.

Verder erg blij met de nieuwe software, werkt goed, snel en gebruiksvriendelijk vriendelijk :-).