Vraag

TV-beeld bevriest

  • 19 September 2020
  • 14 reacties
  • 395 keer bekeken

TV beeld bevriest (zonder dvs) bij opnames en terugkijken


14 reacties

Wat heeft u geprobeerd om het probleem op te lossen? De term dvd Kent u al. Fabrieksreset geprobeerd?

Modem volledig gereset en nadien het zwarte kastje gereset.

Boven werkt alles naar behoren  

Reputatie 6
Badge +10

Hi @Joobi, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Wat vervelend om te lezen dat het beeld steeds bevriest als je opnames of programma's terug kijkt. Werkt het normale tv kijken wel naar behoren, of ervaar je daar ook problemen mee? Je geeft aan dat de tv-ontvanger boven wel goed werkt. Is het mogelijk om de beide ontvangers eens om te wisselen van plaats? Ik ben benieuwd of het probleem mee verhuist of dat het op dezelfde plek blijft. Ook ben ik benieuwd hoe je de reset hebt uitgevoerd. Met deze informatie kunnen we dan verder op zoek naar de oplossing. Ik hoor graag van je!

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Beste Ron,

Sorry voor de late reactie maar ik was enkele dagen niet thuis.

De kastjes boven en beneden zijn al omgewisseld, maar het probleem is nog steeds.

Ik vergat eerder te melden dat ook bij het opnemen van programma's, de dan gestelde vraag: “Wilt u deze aflevering of de hele serie opnemen”, niet beantwoord kan worden met een Ja of Nee, omdat ik dan ook de keuze niet voor elkaar krijg.

Het normale TV kijken is lastig geworden omdat nu soms het switchen van zenders hapert. Als ik op kanaal 45 zit bijvoorbeeld, kan ik plots niet meer naar een andere zender.

Steeds het zwarte kastje uitzetten, wachten en soms dikwijls opnieuw opstarten, is stik vervelend. 

Dank je wel voor het meedenken. 

 

 

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor de toelichting. Je geeft aan dat je de ontvangers al eens hebt verwisseld. Kun je vertellen of de problemen meeverhuisd zijn naar de nieuwe locatie, of zijn ze op dezelfde locatie gebleven? Ook ben ik benieuwd hoe je de tv-ontvanger hebt gereset. Zou je ook jouw profiel volledig in kunnen vullen en hieronder een seintje kunnen geven als je dat hebt gedaan? Bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ mag je dan, indien het probleem is meeverhuisd, het serienummer van de betreffende tv-ontvanger noteren. Deze staat op de onderkant van de tv-ontvanger genoteerd.  Met deze informatie kan ik dan verder aan de slag!

Beste Ron,

Het profiel is aangevuld.

Ik hoop dat ik volledig genoeg ben in de informatie.

 

Trouwens, tussentijds heb ik voor de zekerheid ook een nieuwe kabel tussen modem

en zwart kastje gelegd maar ook dat geeft geen verandering. 

Badge +19

En je hebt er geen switch tussen?

Neen

Reputatie 6
Badge +10

Dank je wel voor het invullen van jouw profiel en de toelichting. Uit jouw ‘Persoonlijke opmerkingen’ veld maak ik op dat het probleem niet meeverhuist als je de tv-ontvangers omwisselt. Het lijkt er dus op dat het probleem wordt veroorzaakt tussen de Experia Box en de tv-ontvanger. Is het mogelijk om de kabel tussen de Experia Box en de tv-ontvanger aan te sluiten in een ander poortje van de Experia Box? Laat je weten of dit het probleem heeft verholpen? Mocht het probleem hiermee niet verholpen worden, mag ik dan een zogenaamde netwerkmap opvragen van jouw netwerk? Zo kan ik zien welke apparaten zijn verbonden met de Experia Box. Dit mag ik alleen opvragen, met jouw toestemming. Ik hoor graag van je!

Beste Ron,

Andere kabel is gelegd en ook andere poortjes zijn geprobeerd.

Helaas, ik denk dat de TV-ontvanger niet correct meer werkt.

We zijn nu zover dat het schakelen tussen de gids en de zender (dus van kanaal 49 naar

kanaal 4 (of vice versa)) dikwijls niet meer gaat.

TV-ontvanger met de knop aan de achterzijde uitzetten, 10 seconden wachten, opstarten

en weer op kanaal 1 beginnen, en dat dikwijls vier keer op een avond, begint stierlijk te

vervelen.

U mag een netwerkmap opvragen, indien u wenst.

Groet,

Joop

  

  

Beste Ron,

 

Enigszins gepikeerd/boos reageerde ik dat de TV-ontvanger niet correct werkt, echter bij de

wisseling van het kastje van boven naar beneden ging alles goed, behalve dan dat beneden

de bevriezing niet verdween.

Excuus, maar een beetje gallisch wordt je er wel van.

Groet,

Joop

 

Reputatie 6
Badge +10

Als je steeds problemen ervaart met het terugkijken van programma's en diensten, kan ik me goed voorstellen dat je er klaar mee bent. Net als jij wil ik dit graag zo snel mogelijk opgelost zien. Daarom ben ik meteen mijn systemen ingedoken om na te gaan hoe de situatie in elkaar steekt en hoe we dit op kunnen lossen, maar ik zie dat het internet en interactieve tv abonnement nog niet is overgezet naar KPN. Deze is op dit moment nog actief bij Telfort. Hierdoor kan ik jouw abonnementsgegevens helaas niet inzien. Op het moment dat jouw abonnement is overgezet naar Telfort, dan krijg je hier bericht over en kan ik jouw abonnementsgegevens inzien. Tot die tijd kun je met vragen over jouw internet/tv abonnement nog terecht bij mijn collega's van Telfort. Als je nog vragen voor mij hebt, stel ze gerust. Ik help je graag verder!

Reageer