Beantwoord

TV+ box oranje led. Wat betekent dat?

  • 21 April 2023
  • 53 reacties
  • 2210 keer bekeken


Toon eerste bericht

53 reacties

Hi,

 

Ik heb hier ook last van, meer in de eco stand maar ook op de ‘snelle opstart’ stand.

In de eco stand kwam dit bijna dagelijks voor en sinds ik dat heb uitgezet is het een heel stuk minder. Denk 1 a 2 keer per week.

Reputatie 7
Badge +20

Geen touw aan vast te knopen dus lijkt het. :( 

 

Bij beide standen komt het voor, maar bij snelle start dus een stuk minder. Ik had gehoopt dat het dan helemaal weg zou zijn, dan konden we de oorzaak vinden, maar helaas. Ik neem het mee. 

 

Doet de box niks als het oranje is? 

Ik heb zo'n box nu 1 jaar en 5 maanden. Altijd alleen rood en groen.

Reputatie 7

Ik heb hier ook last van, meer in de eco stand maar ook op de ‘snelle opstart’ stand.

In de eco stand kwam dit bijna dagelijks voor en sinds ik dat heb uitgezet is het een heel stuk minder. Denk 1 a 2 keer per week.

@Aalard99, als het lampje dan oranje brandt, werkt de Box nog wel gewoon? Of moet je dan herstarten of iets dergelijks?

Ik heb hier ook last van, meer in de eco stand maar ook op de ‘snelle opstart’ stand.

In de eco stand kwam dit bijna dagelijks voor en sinds ik dat heb uitgezet is het een heel stuk minder. Denk 1 a 2 keer per week.

@Aalard99, als het lampje dan oranje brandt, werkt de Box nog wel gewoon? Of moet je dan herstarten of iets dergelijks?

Dan doet de box helemaal niets, zwart beeld en de enige optie is de stekker er even uithalen. Ik heb inmiddels de box gewisseld met de tweede box voor boven, die we eigenlijk nooit gebruiken. Tot op heden  nog geen issues gehad. Kijk het nog even aan maar het zou gewoon een hardware issue kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +20

@Aalard99, hopelijk gaat het nu goed. Maar ben ook wel benieuwd of de probleemontvanger nu op de andere plek het gedrag blijft vertonen. 

Hier ook een oranje lampje.

box is aangesloten op een av versterker, en staat s’nachts stroomloos.

bij het opstarten is het lampje oranje, na druk op de knop normaal te gebruiken.

Reputatie 7
Badge +20

@Afmk3961, wil je hem ‘s nachts eens aan het stroom houden? Brandt die dan in de ochtend ook oranje? 

Ga ik proberen.

@Bart_Z : De hele nacht aan de stroom levert geen problemen, gewoon een rood lampje.

Reputatie 7
Badge +20

Daar kunnen wij dus voorzichtig uit concluderen dat de ontvanger moeite heeft als die stroomlos is geweest. Ik neem je bevinding weer mee. 

@Bart_Z Ik heb ook ons 2de kastje getest op de slaapkamer, deze is normaal ook stroom loos. Deze start wel normaal op, dus gewoon groen! Het enige verschil is dat deze op een tv aangesloten is en niet op een receiver.

Reputatie 7
Badge +20

@Afmk3961, dus weer geen touw aan vast te knopen dus. Ik kan er nog geen vinger op leggen. Kun je het serienummer van de probleemontvanger toevoegen onder persoonlijke opmerkingen in jouw profiel. Hoor ik van je als je dat hebt gedaan. Dan ga ik er mee aan de slag. 

@Bart_Z gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

@Afmk3961, bedankt. Ik heb een aanvraag gedaan voor een nieuwe ontvanger. Dit blijft een te onduidelijk probleem. Hoor graag als je daar bevestiging van hebt ontvangen. 

@Bart_Z nog niks gehoord, maar is er een software-update geweest? De laatste dagen start de ontvanger gewoon met een rood lampje op.

I have exactly the same problem. I’ve been a client for 2 weeks and every other day I come back from work to find the box with the orange lamp on. When that lamp is on, the box is completely unresponsive to the remote. The only solution is to unplug the power adapter and plug it back. It’s quite frustrating as I have two kids and it’s not easy for them to unplug and plug it back. 

Has KPN found the solution to this problem?

Reputatie 7
Badge +20

@Gabriele Giuseppini will you reset the box? It will get the latest software. It looks like it will solve the problem. Like to hear from you. 

Hi, thank you for your reply. Indeed, after resetting the modem the issue seems to have disappeared. It’s been going fine for almost two weeks now.

 

Thank you.

Reputatie 7
Badge +20

:)

We hebben hier wat verder navraag over gedaan. In principe heeft de TV+ Box geen oranje lampje. Er is een rood lampje, en er is een groen lampje. Als je dus oranje ziet betekent dit dat het groene en rode lampje allebei branden. En dat hoort niet te gebeuren. Het is ons echter op dit moment (nog) niet duidelijk wat hier dan de oorzaak van is. Dus hebben we meer informatie nodig.

 

Willen jullie opletten wanneer jullie dit oranje lampje zien? En dan noteren wat je op dat moment aan het doen was met de Box en wat er gebeurt op het moment dat het lampje oranje wordt. En of de Box dan wel functioneert. En zo niet, wat je moet doen om hem weer werkend te krijgen. Plus, hoe je Box is aangesloten op je modem en je tv/geluidsapparatuur. Dan hebben we zoveel mogelijk informatie.

Vanochtend stond het lampje van mijn TV+ Box wéér op oranje. Als ik langdurig de knop indruk kan ik via mijn afstandsbediening deze weer op standby zetten (rood lampje). Ik kan het probleem handmatig oplossen, echter de oorzaak kan KPN mij niet vertellen. Het vervelende is wel dat mijn stroomverbruik verdubbelt, dus is een oplossing is wel gewenst.

Vanochtend stond deze wéér op oranje! Ik krijg het wel voor elkaar om weer op rood te zetten, maar het stroomverbruik verdubbelt en daar ben ik niet zo blij mee. Ik zie graag op korte termijn van KPN een oplossing.

Reputatie 7
Badge +9

Bij mij treedt het op als hij van de stroom is geweest (schakel 's avonds alles uit, stroomloos dus), overigens altijd alleen maar op een stopcontact.

Ik trek de stekker er even uit en doe hem er weer in, opgelost. 

Stroom verdubbelt? Dan is het nog steeds maar heel weinig, want zelfs als hij in bedrijf is neemt-ie maar heel weinig stroom. Dat gaat je echt geen kapitalen kosten hoor, @Abebe.

Bij mij treedt het op als hij van de stroom is geweest (schakel 's avonds alles uit, stroomloos dus), overigens altijd alleen maar op een stopcontact.

Ik trek de stekker er even uit en doe hem er weer in, opgelost. 

Stroom verdubbelt? Dan is het nog steeds maar heel weinig, want zelfs als hij in bedrijf is neemt-ie maar heel weinig stroom. Dat gaat je echt geen kapitalen kosten hoor, @Abebe.

Heb het nagemeten en in 6 uur verbruikt deze dan 2,7kwh ipv 1,35kwh. Mocht ik niet thuis zijn is dat 5,4kwh per dag en kost mij dat €1,60 extra. Alle reden om het op te lossen door KPN.

Reputatie 7

Abebe schreef:

Heb het nagemeten en in 6 u ur verbruikt deze dan 2,7kwh ipv 1,35kwh. Mocht ik niet thuis is dat 5,4kwh per dag en kost mij dat €1,60 extra per dag. Alle reden om het op te lossen door KPN.

Dat kan echt niet, de TV+ Box verbruikt maximaal 4Watt en dus zou het verbruik per dag niet meer dan 96Wh kunnen zijn. De kosten zijn dan dus zo'n 3 cent.

Reageer