Beantwoord

TV+ box oranje led. Wat betekent dat?

  • 21 April 2023
  • 53 reacties
  • 2176 keer bekeken

Ik heb sinds enkele dagen een tv + box. Als ik deze wil opstarten gaat een oranje led branden aan de voorzijde. Ik moet de stekker uit het stopcontact trekken en dan start de box opnieuw op. 
wat betekent deze oranje led en hoe kan ik dit verhelpen

icon

Beste antwoord door Elco F 26 April 2023, 21:55

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Lentman, welkom hier. 

Wat gek het oranje lampje. Ik herken deze eigenlijk niet. Herstart zorgt er dus voor dat de box weer opstart. 

Want gebeurt er verder als die het oranje lampje geeft? Wat zie je dan op de tv? Of blijft het beeld gewoon zwart?

En komt het nog weer voor na een reset van de ontvanger

Het beeld blijft zwart. Pas als ik de stroom eraf haal en weer opnieuw erop zet start de box weer ‘normaal’ op.

Reputatie 7
Badge +20

Resetten maakt niet uit? 

Ik neem jouw feedback in ieder geval mee naar de ontwikkelaars. Ik durf zo even niet te zeggen wat het betekent. 

Dankjewel

Reputatie 1

Als ik oranje lichtje heb op de tv+ box hoef ik alleen op het knopje op de bovenkant te drukken en dan start hij op. Hij reageert dan inderdaad niet op de afstandsbediening. Na het opstarten werkt het dan weer zonder problemen

Dankjewel voor deze tip. Ik heb echter voordat ik dit las de box opnieuw geïnstalleerd. Het probleem bleef zich echter voordoen maar als ik eerst de tv uit stand-by zet en dan de box aan gaat het voor nu goed. Mocht zich het probleem herhalen zal ik de tip gebruiken

Mijn vraag is wat dit oranje lampje nou precies betekent? Ik heb het zelf ook regelmatig en moet dan inderdaad via de knop op het kastje opstarten. Maar er is nergens te vinden wat er precies aan de hand is en hoe dit te voorkomen is. 

Reputatie 6
Badge +6

Ik durf zo even niet te zeggen wat het betekent. 

@Bart_Z, is er al iemand die ontdekt heeft wat het betekent als het lampje oranje is?

Ik niet. Sinds 15 maanden zo'n box maar alleen groen en rood tot nu toe….

Reputatie 7
Badge +20

Oranje lampje kan zichtbaar zijn bij het opstarten of bij het afsluiten. Dat is wanneer je hem zou kunnen zien.

Reputatie 6
Badge +6

Oranje lampje kan zichtbaar zijn bij het opstarten of bij het afsluiten.

@Bart_Z, maar wat betekent het dan? En het komt niet alleen voor tijdens aan- of aanzetten, immers:

Ik heb het zelf ook regelmatig en moet dan inderdaad via de knop op het kastje opstarten.

 

Reputatie 7
Badge +20

het betekent dus dat de box aan het opstarten of afsluiten is. Dus als deze tijdens het kijken zichtbaar is, gaat er ergens iets niet goed en wil ik een reset aanraden om te kijken of dat het probleem verhelpt. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben hier wat verder navraag over gedaan. In principe heeft de TV+ Box geen oranje lampje. Er is een rood lampje, en er is een groen lampje. Als je dus oranje ziet betekent dit dat het groene en rode lampje allebei branden. En dat hoort niet te gebeuren. Het is ons echter op dit moment (nog) niet duidelijk wat hier dan de oorzaak van is. Dus hebben we meer informatie nodig.

 

Willen jullie opletten wanneer jullie dit oranje lampje zien? En dan noteren wat je op dat moment aan het doen was met de Box en wat er gebeurt op het moment dat het lampje oranje wordt. En of de Box dan wel functioneert. En zo niet, wat je moet doen om hem weer werkend te krijgen. Plus, hoe je Box is aangesloten op je modem en je tv/geluidsapparatuur. Dan hebben we zoveel mogelijk informatie.

Ik heb dit "probleem" ook.

 

Zelfs op zit moment. Ik heb zojuist de tv box via de afstandsbediening uitgezet. Ik zat in de Netflix app. 

 

Maar het komt veel vaker en op verschillende momenten voor. Als ik naar bed ga is het lampje rood, kom ik sochtends beneden is die oranje. Of als ik terug thuis komen van werk, is die ook ineens oranje. Ik moet dan inderdaad de knop boven op het kastje drukken om hem aan te krijgen. Maar als ik de tv dan niet snel genoeg aanzet springt die regelmatig alsnog weer van groen naar oranje.

Reputatie 7
Badge +20

@A Huetink bedankt voor de uitleg. Verder zijn wij ook nog wel heel benieuwd of jouw ontvanger op de ecostand staat of juist via de snelle start?

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie het ook regelmatig, het treedt op als je de ontvanger helemaal loskoppelt van de stroom, wat ik 's avonds altijd doe. Als je 'm de volgende dag weer aanzet door de stroom weer in te schakelen is-ie vaak oranje, en reageert nergens meer op. Dit verhelp ik door aan de achterzijde het stroomkabeltje er even een paar seconden uit te halen, dan is-ie weer groen. 

Kortom, geen groot probleem.

Vreemd is wel dat het aleen gebeurt bij een ontvanger, bij de andere nooit.

De ontvanger waar het  bij optreedt werkt via WiFi.

@Bart_Z hoe kom ik daar achter? Volgens mij ecovkaar ik weet het niet zeker.

Reputatie 7
Badge +9

Ik zie het ook regelmatig, het treedt op als je de ontvanger helemaal loskoppelt van de stroom, wat ik 's avonds altijd doe. Als je 'm de volgende dag weer aanzet door de stroom weer in te schakelen is-ie vaak oranje, en reageert nergens meer op. Dit verhelp ik door aan de achterzijde het stroomkabeltje er even een paar seconden uit te halen, dan is-ie weer groen. 

Kortom, geen groot probleem.

Vreemd is wel dat het aleen gebeurt bij een ontvanger, bij de andere nooit.

De ontvanger waar het  bij optreedt werkt via WiFi.

Sorry, de ontvanger waar het bij optreedt is juist bekabeld aangesloten.

Reputatie 7
Badge +20

@Bart_Z hoe kom ik daar achter? Volgens mij ecovkaar ik weet het niet zeker.

Standaard staat de ontvanger op ecostand. Op onze kennisbank lees je waar je de ecostand kan uit en aanzetten

Hij staat op ecostand.

Reputatie 7
Badge +20

Als je de ontvanger nu eens op snelle start zet. Blijf je dan het oranje lampje zien?

 

Als je de ontvanger nu eens op snelle start zet. Blijf je dan het oranje lampje zien?

 

Ga ik de komende dagen testen voor je!

Hier ook , op de gekste momenten een "oranje" lampje. Soms wel frustrerend, dat je elke keer weer die knop van het tv kastje. Alle kabels er goed in.

 

Reputatie 7
Badge +20

@EricDee, ik kan de vinger nog niet op de zere plek leggen. Maar ook bij jou ben ik benieuwd in welke stand de ontvanger staat: snelle start of eco stand? En wil je beide eens testen?

@Bart_Z hoe kom ik daar achter? Volgens mij ecovkaar ik weet het niet zeker.

Standaard staat de ontvanger op ecostand. Op onze kennisbank lees je waar je de ecostand kan uit en aanzetten

 

Hetzelfde als A. Huetink

 

….Maar het komt veel vaker en op verschillende momenten voor. Als ik naar bed ga is het lampje rood, kom ik sochtends beneden is die oranje. Of als ik terug thuis komen van werk, is die ook ineens oranje. stekker eruit hallen is dan de enige oplossing, de rest werkt niet, afstandsbediening werkt dan niet meer

Reageer