Beantwoord

TV hapert 's avonds 4k zenders , dvs verbonden

  • 1 August 2019
  • 42 reacties
  • 1197 keer bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

Badge +19

Dat is mooi! Ik sta er van te kijken want van de week was hier iemand waar ze het niet deden. Maar jij bent er mee geholpen. Veel plezier er van!

Reputatie 7

Hey @Roel_Dirksen, topic is gesloten, maar je kunt hier uiteraard gewoon reageren :)

Super jammer dat een kabel trekken niet mogelijk was. Wat een geluk dat deze set voor jou wel werkt. Jeej!  Dank voor de update!

Reputatie 7
Badge +22

@Roel_Dirksen ik ben eigenlijk wel benieuwd naar dat apparaatje, zou je een foto hier willen plaatsen? 😉

Reputatie 7

Nu was ik laatst aan het googlen en kwam op de Devolo Magic LAN 2 (LAN, niet de Wifi) uit. Uitermate geschikt voor doorvoer van 4K televisies.

 

Ik gok deze: Devolo Magic 2 LAN, @Dennis Schreve. Gevonden via Google ;)

 

Reputatie 2

Excuses iedereen. Door alle besognes met corona, thuiswerken + mantelzorg (vrouw gehandicapt) vergeet ik af en toe te kijken hier.

Dennis en Nadia, dat is de juiste versie. De LAN versie van Magic 2. Niet de WiFi. Moet ik ook nog eens naar kijken maar dat is van later zorg.

Maar goed, ik dacht ik probeer het even en anders gaat ie weer de Marktplaats op. Ik heb hem tweedehands voor 65 euri. Maar de specs geven aan dat ie geschikt is voor doorvoer tot zelfs 8K televisies.

Reputatie 2

En voor het hele plaatje: de ene Devolo zit in de meterkast bij het modem. Op dezelfde stroomgroep zit een zuurstofapparaat Everflo OP1 die de hele dag aan staat.

De andere Devolo zit in de huiskamer bij de televisie en de settop van KPN. In die huiskamer stroomgroep zit ook LED verlichting.

En toch werkt het als een zonnetje. Geen enkele storing meer waargenomen.

Vriendelijke groeten,

 

Roel Dirksen.

Reputatie 1

Goed om te lezen dat de Magic 2 bij jou wel goed werkt. Zelfde situatie hier, ik kan echt geen kabel trekken van de router naar de TV ontvanger. Dus ook een Magic 2 gekocht. Bij mij werkt het gedeeltelijk. Ik heb ook het 4k abonnement, zowel bij KPN als Netflix. Het vreemde bij mij is dat de TV content het 1 of 2 dagen prima doet, maar dan is het over met de pret. Na 3 of 4 second bevriest het beeld met een foutcode van de TV ontvanger en kan ik niet meer kijken. Wisselen tussen zenders geeft dan weer 3 of 4 seconden beeld en vervolgens bevriest het weer. Maar het gekke is dat dit alleen een probleem geeft voor live TV. Ik kan wel gewoon opgenomen content zien en ik kan ook via de apps van de KPN ontvanger Youtube en Netflix (in 4K) blijven kijken. Alleen een reset van de KPN ontvanger of the Magic 2 kan dit verhelpen.

Heb jij gewoon alle standaard instellingen laten staan, of heb je aanpassingen gedaan in ofwel de TV onvanger of de Magic 2?

 

Bedankt en groet,

Eric

Hoi @Erichs . Heb jij er misschien ook nog een switch of andere eigen apparaat tussen zitten? 

Volgens mij verwar je wat KPN als een draadloze verbindingset verkoopt als iets dat te maken heeft met 802 (wifi) of Wireless Lan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_LAN

 

Dat is het niet, het zijn power-line adapters die hun verbinding over de stroomdraad voorziening doen. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication

Sommige hebben wel een wifi uitgang maar niet die van KPN voorzover ik weet. 

Houdt er rekening mee, een powerline adapter  kan vandaag werken, maar morgen niet gewoon afhankelijk van de prik die op die stroomdraad komt. 

Reputatie 1

Hoi @Erichs . Heb jij er misschien ook nog een switch of andere eigen apparaat tussen zitten? 

Hallo Erwin

Ja dat klopt. Ik heb er een switch tussen zitten. Dit werkte overigens prima met mijn DVS200, nooit problemen mee gehad. Toen ik naar 4K wilde overstappen dacht ik dat ik een snellere adapter nodig zou hebben vandaar dat ik over ben gestapt naar de Devolo Magic 2. Is dat het probleem denk je? Wanneer de TV uitzending bevriest werkt de rest namelijk nog prima…. Wanneer ik via de KPN TV box naar Netlix ga, dan zie ik bij de Netflix instellingen iedere keer een gemeten snelheid staan van tussen de 80 en 90 Mbps. Ik heb een 200/200 abonnement bij KPN

 

 

Volgens mij verwar je wat KPN als een draadloze verbindingset verkoopt als iets dat te maken heeft met 802 (wifi) of Wireless Lan

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wireless_LAN

 

Dat is het niet, het zijn power-line adapters die hun verbinding over de stroomdraad voorziening doen. 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Power_line_communication

Sommige hebben wel een wifi uitgang maar niet die van KPN voorzover ik weet. 

Houdt er rekening mee, een powerline adapter  kan vandaag werken, maar morgen niet gewoon afhankelijk van de prik die op die stroomdraad komt. 

 

Hallo CorL

Dank voor je reactie, maar nee, ik bedoel echt de powerline adapter. Ik heb de Devolo Magic 2 LAN. Dit is welliswaar niet de door KPN aangeboden DVS, maar precies dezelfde die Roel_Dirksen heeft. Vandaar dat ik mijn vraag aan hem hier postte. Ik ben benieuwd of ik misschien een setting kan aanpassen en daarmee het probleem kan oplossen.

 

Bedankt,

Eric

Die switch moet IGMP snooping ondersteunen. Kun je dat eens onderzoeken? Het snelste testje is om hem er even tijdelijk tussenuit te halen. Is het probleem dan weg, weet je dat je de switch anders moet instellen of een andere plaatsen.

Reputatie 7

Na 3 of 4 second bevriest het beeld met een foutcode van de TV ontvanger en kan ik niet meer kijken. Wisselen tussen zenders geeft dan weer 3 of 4 seconden beeld en vervolgens bevriest het weer. Maar het gekke is dat dit alleen een probleem geeft voor live TV. Ik kan wel gewoon opgenomen content zien en ik kan ook via de apps van de KPN ontvanger Youtube en Netflix (in 4K) blijven kijken.

Dit is een typisch voorbeeld van een tweede IGMP proxy server waar de TV ontvanger denkt zijn TV streams te kunnen betrekken. Wat dan wel heel apart is, is dat dit fenomeen pas na 1 a 2 dagen optreedt.

Reputatie 1

Bedankt voor de reacties. Ik heb naar mijn switch gekeken en deze blijkt inderdaad geen IGMP snooping te ondersteunen. Het is een Netgear GS108. Ik heb deze gisteren omgeruild voor een GS105E, welke wel IGMP snooping ondersteund. Gisteren en vandaag gaat alles nog prima, dus ik ben hoopvol dat dit de oplossing is voor mij. Binnen een dag of 3 to 4 moet ik het zeker weten.

Reputatie 7
Badge +22

Bedankt voor de reacties. Ik heb naar mijn switch gekeken en deze blijkt inderdaad geen IGMP snooping te ondersteunen. Het is een Netgear GS108. Ik heb deze gisteren omgeruild voor een GS105E, welke wel IGMP snooping ondersteund. Gisteren en vandaag gaat alles nog prima, dus ik ben hoopvol dat dit de oplossing is voor mij. Binnen een dag of 3 to 4 moet ik het zeker weten.

@Erichs ik durf wel te zeggen dat het probleem is opgelost, want bekabeld is altijd beter dan via het electriciteitsnetwerk. Als er apparaten aan staan, lampen met LED (dimmer) dan wil dat nogal verstoringen geven op de DVS, en dan gaat het beeld haperen, want het luistert allemaal zo nauw. En zeker met 4K zenders, dan die vragen veel bandbreedte. :wink:  

@Dennis Schreve . Volgens mij heeft klant (gelukkig) geen problemen met de DVS. Het probleem zat hem in de switch. 

@Erichs Ik heb er vertrouwen in dat het nu stabiel blijft. Nu nog even hopen dat de Devolo's geen roet in het eten gaan gooien.

Reputatie 1

Ik was eigenlijk al blij dat het gelukt was, maar helaas… na 6 dagen probleemloos gewerkt te hebben kwam het probleem weer terug. Weer alleen met de TV stream. Een paar seconden TV en dan staat het stil. Wel weer gewoon opgenomen tv, youtube, netflix 4K, etc. Alle stekkers er maar weer uitgetrokken en opnieuw opstarten. Nu is het weer oke. Even kijken hoe lang het nu duurt, 6 dagen is in ieder geval een stuk beter dan iedere dag alles opnieuw opstarten :-)

Ik zal een apart topic openen, want ik ben nu eigenlijk een bestaand topic aan het kapen. Ik dacht dat het probleem hetzelfde was, maar het is toch een beetje anders

 

Nieuw topic is hier

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/tv-stream-stopt-na-enkele-seconden-apps-inclusief-opgenomen-tv-en-netflix-4k-werkt-wel-497993

 

 

Reputatie 7

Hah Erichs, ik wilde net al deze reacties afsplitsen om het in een eigen topic onder te brengen, zie ik dat je dat al hebt gedaan. Top! Dan laat ik dit zo staan. Hopelijk werkt alles weer als een zonnetje. Ik lees in ieder geval mee in jouw topic :)

Reageer