Beantwoord

TV-ontvanger is overbodig door gebruik iTV app

  • 5 August 2022
  • 32 reacties
  • 1239 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7

Ik verwacht dat KPN t.z.t. het beeld via de app ook op een veel hoger niveau gaat tillen.

Dat verwacht ik niet. Ik denk niet dat de site, iTV app en smart-TV app ooit dezelfde beeldkwaliteit zullen laten zien als die via de TV ontvangers. Alleen als de site en apps gebruik zouden maken van multicasting voor live kijken zou dat wellicht ooit kunnen gebeuren maar zolang dat niet het geval is zou dat veel, heel veel, te duur zijn voor KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Ik verwacht dat KPN t.z.t. het beeld via de app ook op een veel hoger niveau gaat tillen.

Dat verwacht ik niet. Ik denk niet dat de site, iTV app en smart-TV app ooit dezelfde beeldkwaliteit zullen laten zien als die via de TV ontvangers. Alleen als de site en apps gebruik zouden maken van multicasting voor live kijken zou dat wellicht ooit kunnen gebeuren maar zolang dat niet het geval is zou dat veel, heel veel, te duur zijn voor KPN.

 

Persoonlijk denk ik dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.😉

 

Zelf heb ik niets tegen een losse tv decoder.

Daarom gebruik ik hem ook (2 stuks, woonkamer en slaapkamer) en het beeld is gewoon mooier.😉

Als ik even terug ga naar het topic, dat het zonde is om dingen te beschikbaar te maken, te hebben, en/of te versturen en dan vervolgens niet te gebruiken, zou ik ook zeggen dat KPN daar nog wel een stapje in kan maken. Zeker als je daar ook al dan niet direct of indirect voor betaalt.

in het geval van de topic starter gaat het over een TV decoder. Daarbovenop zet ik dan mijn ongebruikte Experiabox, de KPN email en cloud, KPN veilig, een bos kabels. 

Ik hoop dat als we een paar jaar verder zijn dat dit soort dingen niet meer automatisch bij het pakket horen zodat we weer een klein steentje bijdragen aan kostenverlaging en ons milieu.

KPN zou dit prima kunnen regelen tijdens de intake van nieuwe klanten.

Reputatie 7

Persoonlijk denk ik dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.😉

Wat denk je dat er in de toekomst zeker gaat gebeuren?

Dat de site en apps multicasting zullen gaan ondersteunen?

Dat de beeldkwaliteit van de site en apps gelijk zal gaan worden aan die van de TV ontvangers?

Reputatie 7

 

 

 

“Off topic”

Waarom switchen?

Omdat ik mijn eigen modem gebruik, en niet gebonden wil zijn. Ze maken er zelf een potje van om bij 'nieuwe' klant een leuke korting te geven. Dus scheelt het ook nog eens centen. En ik kan niet jarenlang gebonden zitten aan een provider. Wil gewoon kunnen switchen met de vrije modem keuze is dat gewoon handig en makkelijk. 

Een TV ontvanger is gewoon niet nodig in ons gebruik. Dus zonde om al die extra apparatuur te moeten afnemen,... Hier wordt alleen gekeken via Apps. Een App of signaal voor regulier tv hoeft voor ons geen 100k kwaliteit te hebben. Kwalitatieve films en series hebben ze toch niet via de reguliere zenders 🤣 en de rest loopt gewoon via apps op onze Sony met Google tv.

Bij gebrek aan beter krijgen wij na jarenlang Ziggo en kpn (koper) eindelijk Delta met een glasvezelkabel. Kpn ziet daar geen heil meer in lijkt wel. Dus is er meer marktwerking voor ons als consument fijn om nu eens Extra te kunnen kiezen. Ziggo is ook dik in orde als kabelaar, maar ook de enige die een stabiele lijn heeft momenteel. Koper is ouwe en gare meuk waar niet op te werken valt. Internet is internet mits je goede aansluitingen hebt in je meterkast. Maar mocht kpn ook gaan vezelen, zijn ze welkom. Tegen dan is het vast 2030 als het al niet later is,... Sluit ik wel weer eens een internet abbo af. Tv abbo is gewoon niet nodig, dat komt wel ongecodeerd binnen. 

Reputatie 7
Badge +20

Persoonlijk denk ik dat dit in de toekomst zeker gaat gebeuren.😉

Wat denk je dat er in de toekomst zeker gaat gebeuren?

Dat de site en apps multicasting zullen gaan ondersteunen?

Dat de beeldkwaliteit van de site en apps gelijk zal gaan worden aan die van de TV ontvangers?

 

@wjb

De toekomst is nog niet geschreven.

Alles daarover is speculatie.

We wachten het rustig af.

 

Wat nu voor vele dingen normaal is, was nog geen 10 jaar geleden toekomst en werd destijds ook gezegd dat het niet kan en niet gaat gebeuren.

Denk hierbij o.a. aan:

Streamingdiensten.

Blu-Ray

DVD

CD

(FM) Radio

Elektrische auto

Full HD

4K

Zonnepanelen

Glasvezel

etc. (je kan er makkelijk nog wel 100 dingen bij zetten)😉

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Karel11, zoals je ziet hebben we meer dan genoeg actieve gebruikers hier op ons forum, en denken we graag met je mee! Goed om te zien dat je al zoveel uitleg, tips en suggesties gekregen hebt. Als je nog vragen hebt of als we mee kunnen denken, laat het dan gerust op het forum weten.