Beantwoord

TV ontvanger (VIP 5202) gaat automatisch aan

  • 4 January 2023
  • 37 reacties
  • 1882 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een maand ongeveer schakelt de VIP5202 zich vanzelf aan, een tijd nadat ik hem op standby heb gezet. Ik kom elke ochtend beneden en dan staat de ontvanger weer aan.

Ik heb de box gereset, een flinke tijd de stroom eraf gehad, de software opnieuw geinstalleerd, maar het heeft allemaal niet geholpen.

De ontvanger  verbruikt niet ZOVEEL stroom, maar ik vind het toch zonde van het geld dat hij aanstaat terwijl wij helemaal niet aan het kijken zijn. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
 

icon

Beste antwoord door Hannes53 21 April 2023, 11:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Ik heb mijn profiel aangevuld. We hebben een Panasonic G20 als tv. De ontvanger is overigens op een Marantz 6006 AV versterker aangesloten. Dus van ontvanger naar versterker, van versterker naar tv.

Reputatie 7
Badge +17

@mvdb9 ik heb het voor je doorgegeven. Wil je zelf ondertussen nog nakijken of het ook voorkomt zonder tussenkomst van de versterker? Ik verwacht dat dit de volgende vraag zal zijn. 😉

Reputatie 1

@Jordy38@TijtheMan willen jullie nog aangeven welk merk en modelnummer tv jullie hebben? Dan kan ik het onderzoek verder door laten lopen. 

Hoi Bram,

Ik kan helaas geen modelnummer vinden. Het is een Samsung Plasma TV van zeker 14 jaar oud.
Hopelijk heb je daar nog iets aan.

Reputatie 1

Dit probleem is nog altijd aanwezig bij mij.
Ik merk ondertussen wel dat het vaker gebeurt als ik direct vanuit een App (Netflix, Videoland, etc) de box uitzet, in plaats van eerst terug gaan naar live TV en DAN de box uit zet.

 

Reputatie 7
Badge +8

@Jordy38,

Is het nog steeds zo dat het dan alleen voorkomt wanneer de eco modus aanstaat, of is deze factor hiermee uitgesloten?

Reputatie 7
Badge +8

@Jordy38,

Ik heb het sinds gisteren hier een aantal maal geprobeerd met verschillende settings, maar ik krijg het niet gereproduceerd. Met eco modus, zonder eco modus, met schakelen naar juiste kanaal en zonder.

Een check toch nog even tussendoor: Alle instellingen van de TV zelf zijn nagelopen? Dus het is niet zo dat de TV zelf de ontvanger triggered om aan te gaan?

Reputatie 1

@Jordy38,

Ik heb het sinds gisteren hier een aantal maal geprobeerd met verschillende settings, maar ik krijg het niet gereproduceerd. Met eco modus, zonder eco modus, met schakelen naar juiste kanaal en zonder.

Een check toch nog even tussendoor: Alle instellingen van de TV zelf zijn nagelopen? Dus het is niet zo dat de TV zelf de ontvanger triggered om aan te gaan?

 

Hoi Tij, nee, mijn TV is te oud voor dat soort instellingen. Ik heb alle HDMI opties bekeken en er zit niks bij wat toegang zou geven tot de VIP5202

Reputatie 7
Badge +20

Er zit verder ook geen stekkerdoos ofzo tussen? Kun je het herleiden naar een bepaald tijdstip? 

Reputatie 1

Bij ons deed zich dit verschijnsel zich ook plots voor. Wij hebben ook lange tijd geen instellingen aangepast. Het verschijnsel heeft zich mijns inziens na een update voorgedaan. Omdat een update vanzelf gaat zou ik niet weten welke update, maar het moet zich ergens vlak voor of op 19 april hebben voorgedaan.
Wij kijken via een SAMSUNG TV scherm van het type UE40D8000, model UE40D8000YS.

Het advies om de HDMI CEC uit te zetten hebben wij opgevolgd. Dit heeft ons probleem daadwerkelijk opgelost. 👍🏼

Dank voor dat advies Bram.

Ook ik heb dezelfde problemen gehad. Bij het uitzetten startte de ontvanger weer gewoon op.
Alleen een reset naar fabrieksinstellingen bood soelaas. Het leek erop dat er nu wel een andere update werd geïnstalleerd. Deze heeft een iets andere kleurstelling. 
 

Bij mij is het probleem inmiddels opgelost 😀.

Ik heb inmiddels twee TV+ ontvangers en die werken probleemloos.

Wel de bevestiging dat het ECHT aan de ontvanger lag en niet aan HDMI kabel, TV, randapparatuur etc 

Reputatie 1

Bij mij is het probleem inmiddels opgelost 😀.

Ik heb inmiddels twee TV+ ontvangers en die werken probleemloos.

Wel de bevestiging dat het ECHT aan de ontvanger lag en niet aan HDMI kabel, TV, randapparatuur etc 

Fijn om te horen.
Ik ben helaas niet bereid meer geld te betalen voor een nieuwe ontvanger, dus ik zit voorlopig nog wel even met dit probleem. Ik maak er maar een gewoonte van om, iedere keer als ik in de woonkamer ben, even te controleren of hij aanstaat en het knopje aan de bovenkant in te drukken.

Het is jammer dat KPN hier niks aan kan doen. Ik zou op z'n minst een vervangend apparaat verwachten, of een nieuwe ontvanger voor dezelfde prijs als ik nu betaal, maar dat zit er ook niet in.